A mai szerelés után az alábbi beszerzendő tételek gyűltek össze, sajnos jelentős részük nem típustista alkatrész, így a felajánlott bontott cuccokat nem tudom beépíteni:
2 hátsó gátló 2" emeléshez
2 rugórögzítő lemez
roppantó gyűrű az ARB levegőkábelhez
1 fékcső + egyuttal kicserélem a betéteket (tudok élni:) + akkor már a fékpofa leszorító rugót is kicserélem.
1 lengőkar + felfogatás
1 féltengely
1 hátsó kardán tengely, persze a V8-asé ( érdekes, hogy a kardánkereszt egyben maradt, elrakom, jó lesz nehéz időkben :)
Perszer a többi majd akkor derül ki, ha elindulok vele, lesznek érdekességet, az tuti. Pár méter mentem az udvaron, a spanifferek jól tartják a hidat.
Ahogy nézem egyedül a lengőkar felfüggesztés igényel komoly műhelyt, meg próbálom helyi szinten megoldani, nem tudom, hogy Kompi műhelyében mire van lehetőség. Ahhoz, hogy elinduljak a kardán és a fék mindenféleképpen kell, igazából csak a gátlócsere marad, lehet, hogy azért nem érdemes szekta szerelést tartanunk, de még alszom rá egyet.
Nemrégiben volt egy cikk egy kardános cégről tc-n, hátha tudják cserélni a kereszt kosarát a kardán végén.
Illetve hát biztosan tudják cserélni, a kérdés az, hogy tudnak-e hozzá szerezni csak kosarat.
Nézd meg a hátsó diffit is, ne maradjon benne spén, pucold ki alaposan a tört féltengely után.
Ma elkezdtem a feltárást. Elsőként kb 2 óránk keresztül mostam a kocsi alját, elvégre a dokihoz is tisztán megy az ember. Elsőként ránéztem a kardánra, egyértelművé vált, hogy kuka (csak a hátsó).
Visszatettem a rugókat a helyükre, döbbenten vettem észre, hogy a kifordult oldali gáltónak semmi baja, nekem úgy tűnik, mintha a tengelye görbült volna, de nem biztos. A fék sem veszélyes, csak egy röíd darabkát kell cserélni a csőböl.
Az egyik hátsó féltengely törött, amikor még egyedül próbálkoztam, a kerekek alá betettem a rácsot. MT+rács nem jó kombináció, amint fogást talált a kerék, már törött is a féltengely.
Az egyik lengőkar csatlakozó konzolja eldeformálódott, itt kell faragni keménye, hogy visszaépíthessem.
Termnészetesen esettr az eső, késöbb havazott, meg mostam a kocsi alját, öröm volt aláfeküdni :)
Teljes menetfelszerelésben, elvégre az a legény aki állja a sarat :)
Szépen helyre pakoltam a hidat, lengőkar helyett két soanifer tartja a hidat, jó messziről feszítettem meg, hogy legyen egy kis rugalmassága.
A gyártás során a kettőt nem úgy válogatják össze, hogy egy kúpkerékhez kikeresik az 1000 db tányérkerékből a legjobban hozzáillőt, hanem 1-1-et EGYMÁSHOZ kihézagolnak. Innentől 1 pár.
Ha van két használt de nem szétkopott vagy egy használt és egy új fogaskereked akkor ugyanígy egymáshoz hézagolhatóak. Már ha nincsenek extrém kopások. Ebben az esetben nem igazán lesz különbség .
Az természetesen megtörténhet,hogy a két használtat nem lehet, vagy már nem érdemes kihézagolni.
Persze ha van új...... és pénz is van rá...
Viszont nem ettől fog meghalni ha mégis használtat tesz bele....
Ugyanaz történik mint amikor egy kopottat újrhézagol az ember. Semmi sem ott fog surlódni ahol azelőtt. Legfeljebb 10-15 ezer km után ujra beállítja az ember. Igaz a munka sem kevés.
De a gyárit sem állítgatja mindenki 3 évente.. Leginkább és legfeljebb akkor ha már kottyan mint állat, addigra meg van benne 3-5 százezer km, vagy több.
ÖsszeKOPva nincsenek, de a gyártás során párba válogatják őket, és jelölőfestékkel a párokra fel is írják a hézagolás adatait.
Mivel nincs két ezredmm-re egyforma fogaskerék, mindegyiket más és más értékre kell hézagolni, hogy csendesen fusson.
Egy megfordulás közbeni tolatáskor történt.Semmi durvulás,viszont voltak előtte olyan jelek,alacsonyabb sebbesség mellett, amiket kardán hibának tulajdonított.
A négy törés közül az egyik mutat fáradásos képet, a többi statikus ha jól emlékszem, de csak kutyafuttában néztem.Le kellene mosni és rendesen megvizsgálni de hát 30 km-re van tőlem.Csak gyorsan kikaptam a difit és konstatáltam,hogy /mint várható is volt/ a tányérkerék szenvedett sérülést.Meg csináltam 1-2 képet telefonnal.
Akkor csak az a kérdés, hogy miért csak egymás meletti fogak mentek tönkre? Ha mindig feszült volna akkor máshonnan is kitört volna. Így hogy ennyire közel vannak egymáshoz, szerintem valószínűbb egy pillanatnyi túlterhelés, vagy egyszerű hőkezelési hiba.
Ez egy elvi lehetőség, mert ugye a gyári újak SEHOGY nincsenek összekopva. Tisztességesen ki kell hézagolni, beállítani és akkor megy. Hacsak valamiért nem kopott extrém mértékben valamelyik.
Amiről a kommentekben eddig nem nagyon esett szó: csatornázási utómunkálatok. Soraidat olvasva felelevenedett előttem egy eset, amikor hasonlóba botlottam, az volt a szerencsém, hogy én lefelé jöttem egy szőlődombról és nyár volt (nem volt felázva), így nem merültem el egyből a betemetett árokba, de pillanatok alatt vagy 20 centit süllyedt a kocsi, amint a betemetett csatorna fölé értem (szerencsére nagy gázzal ki tudtam jönni a "csapásból"). Valószínűleg ez nem egyedi eset, vajon hány ilyen csatornázási projekt futhat az országban? Értem én, hogy sokat lehet spórolni csak a tömörítésen is (kevesebb gép, rövidebb munkaidő), de mint látszik, rohadtul balesetveszélyes, arról nem is beszélve, hogy a közműben is baromi könnyen esik kár, ha rásüllyed egy 2 tonnás autó vagy trakesz.
Egyébként közútról van szó? Ha igen, legalább 1 bejelentést megérne a dolog (közútkezelőnél vagy akárkinél), elvégre nem az okozta a problémát, hogy sár volt, attól még vígan lehetett volna jönni-menni a szakaszon, hanem konkrétan egy balesetveszélyes közműépítés eredményéről, ami kb. olyan, mintha beszakadna az aszfalt egy csatornázás után. Persze ismerve a hazai viszonyokat, a végén még téged vennének elő, hogy kárt okoztál... :(
Egyszer nálam is volt, hogy elment henger, erőtlen volt a gép, alig húzott, füstölt, stb. Elvittem a néhai Landymex-be, a srácok elvitték egy próbakörre, ahol aztán véglegesen megadta magát és úgy kellett visszavontatni.