Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

futi_disco Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30990

Na jó, de ha valaminek muszáj ereszetnie, akkor mi lesz az?

A konzol? Ha azt is megerősíted akkor persze az se. Ha mégis a konzol ereszetne akkor szerencsétlen esetben akár a bódéba is beleállhatna lengőkar?

De ha se a konzol, se a lengőkar nem ereszt akkor meg minden erő a hídra fog menni.

Előzmény: Tie (30987)
pinguru Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30989

A mai szerelés után az alábbi beszerzendő tételek gyűltek össze, sajnos jelentős részük nem típustista alkatrész, így a felajánlott bontott cuccokat nem tudom beépíteni:

 

2 hátsó gátló 2" emeléshez

2 rugórögzítő lemez

roppantó gyűrű az ARB levegőkábelhez

1 fékcső + egyuttal kicserélem a betéteket (tudok élni:) + akkor már a fékpofa leszorító rugót is kicserélem.

1 lengőkar + felfogatás

1 féltengely

1 hátsó kardán tengely, persze a V8-asé ( érdekes, hogy a kardánkereszt egyben maradt, elrakom, jó lesz nehéz időkben :)

 

Perszer a többi majd akkor derül ki, ha elindulok vele, lesznek érdekességet, az tuti. Pár méter mentem az udvaron, a spanifferek jól tartják a hidat.

 

Ahogy nézem egyedül a lengőkar felfüggesztés igényel komoly műhelyt, meg próbálom helyi szinten megoldani, nem tudom, hogy Kompi műhelyében mire van lehetőség. Ahhoz, hogy elinduljak a kardán és a fék mindenféleképpen kell, igazából csak a gátlócsere marad, lehet, hogy azért nem érdemes szekta szerelést tartanunk, de még alszom rá egyet.

 

Szerdán Texas?

 

 

Előzmény: pinguru (30985)
futi_disco Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30988

Respect, és hasonló szerencséket mint a gátlókkal!

 

Előzmény: pinguru (30985)
Tie Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30987
Meg arra jöttem rá, hogy ha valaha építek ilyen futóművet, akkor a lengőkar nem csőből lesz, hanem furatoa hatszögacélból, az hajoljon el, ha bír. :)
Előzmény: pinguru (30985)
Tie Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30986
Nemrégiben volt egy cikk egy kardános cégről tc-n, hátha tudják cserélni a kereszt kosarát a kardán végén.
Illetve hát biztosan tudják cserélni, a kérdés az, hogy tudnak-e hozzá szerezni csak kosarat.
Nézd meg a hátsó diffit is, ne maradjon benne spén, pucold ki alaposan a tört féltengely után.
Előzmény: pinguru (30985)
pinguru Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30985

Sziasztok

 

Ma elkezdtem a feltárást. Elsőként kb 2 óránk keresztül mostam a kocsi alját, elvégre a dokihoz is tisztán megy az ember. Elsőként ránéztem a kardánra, egyértelművé vált, hogy kuka (csak a hátsó).

 

 

Visszatettem a rugókat a helyükre, döbbenten vettem észre, hogy a kifordult oldali gáltónak semmi baja, nekem úgy tűnik, mintha a tengelye görbült volna, de nem biztos. A fék sem veszélyes, csak egy röíd darabkát kell cserélni a csőböl.

 

 

Az egyik hátsó féltengely törött, amikor még egyedül próbálkoztam, a kerekek alá betettem a rácsot. MT+rács nem jó kombináció, amint fogást talált a kerék, már törött is a féltengely.

 

 

Az egyik lengőkar csatlakozó konzolja eldeformálódott, itt kell faragni keménye, hogy visszaépíthessem.

 

 

 

Termnészetesen esettr az eső, késöbb havazott, meg mostam a kocsi alját, öröm volt aláfeküdni :)

 

Teljes menetfelszerelésben, elvégre az a legény aki állja a sarat :)

 

 

Szépen helyre pakoltam a hidat, lengőkar helyett két soanifer tartja a hidat, jó messziről feszítettem meg, hogy legyen egy kis rugalmassága.

 

 

Folytatás következik....

turbo2 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30984

A gyártás során a kettőt nem úgy válogatják össze, hogy egy kúpkerékhez kikeresik az 1000 db tányérkerékből a legjobban hozzáillőt, hanem 1-1-et  EGYMÁSHOZ kihézagolnak. Innentől 1 pár.

 

Ha van két használt de nem szétkopott vagy egy használt és egy új fogaskereked akkor ugyanígy egymáshoz hézagolhatóak. Már ha nincsenek extrém kopások. Ebben az esetben nem igazán lesz különbség .

 

Az természetesen megtörténhet,hogy a két használtat nem lehet, vagy már nem érdemes kihézagolni.

 

Persze ha van új...... és pénz is van rá...

 

Viszont nem ettől fog meghalni ha mégis használtat tesz bele....

Ugyanaz történik mint amikor egy kopottat újrhézagol az ember. Semmi sem ott fog surlódni ahol azelőtt. Legfeljebb 10-15 ezer km után ujra beállítja az ember. Igaz a munka sem kevés.

De a gyárit sem állítgatja mindenki 3 évente.. Leginkább és  legfeljebb akkor ha már kottyan mint állat, addigra meg van benne 3-5 százezer km, vagy több.

SZERINTEM.

 

Előzmény: Tie (30983)
Tie Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30983
ÖsszeKOPva nincsenek, de a gyártás során párba válogatják őket, és jelölőfestékkel a párokra fel is írják a hézagolás adatait.
Mivel nincs két ezredmm-re egyforma fogaskerék, mindegyiket más és más értékre kell hézagolni, hogy csendesen fusson.
Előzmény: turbo2 (30978)
kocsisjan Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30982

Vagy két összekopottat vagy két újat rakjatok bele, mert ha két használtat házasítatok búgni és melegedni fog jó eséllyel.

Nem kerülhetett valami (csapágyból például) a fogak közé?

Előzmény: turbo2 (30978)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30981

Ja,és túlságosan szoros a tányér-kúpkerék kapcsolat!Viszonylag nehezen tudtam kézzel forgatni.

Előzmény: terrano1 (30980)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30980

Egy megfordulás közbeni tolatáskor történt.Semmi durvulás,viszont voltak előtte olyan jelek,alacsonyabb sebbesség mellett, amiket kardán hibának tulajdonított.

A négy törés közül az egyik mutat fáradásos képet, a többi statikus ha jól emlékszem, de csak kutyafuttában néztem.Le kellene mosni és rendesen megvizsgálni de hát 30 km-re van tőlem.Csak gyorsan kikaptam a difit és konstatáltam,hogy /mint várható is volt/ a tányérkerék szenvedett sérülést.Meg csináltam 1-2 képet telefonnal.

Előzmény: turbo2 (30979)
turbo2 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30979

Akkor csak az a kérdés, hogy miért csak egymás meletti fogak mentek tönkre?  Ha mindig feszült volna akkor máshonnan is kitört volna. Így hogy ennyire közel vannak egymáshoz, szerintem valószínűbb egy pillanatnyi túlterhelés, vagy egyszerű hőkezelési hiba.

Előzmény: terrano1 (30973)
turbo2 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30978

Ez egy elvi lehetőség, mert ugye a gyári újak SEHOGY nincsenek összekopva. Tisztességesen ki kell hézagolni, beállítani és akkor megy. Hacsak valamiért nem kopott extrém mértékben valamelyik.

Előzmény: fejes.i (30974)
s2a Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30977

képeket és videokat kérjúk felrakni.

Előzmény: HunterLRD (30955)
s2a Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30976

tisztelt uraim a turának vége. nagyot mentúnk. 11 rover 1 toyota. sikerúlt megtenni mind a 35 km-t. nem volt egyszerú. képeket később.

terrano1 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30975

Elvileg, de ez a veszély nem fenyeget egyenlőre,mert nem igazán van senkinek a sufni sarkában egy ilyen tányérkereke.

Előzmény: fejes.i (30974)
fejes.i Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30974

A tányérkerék elvileg a kúpkerékkel együtt játszik. Azok össze vannak kopva. Csak tányérkerék nem lesz jó. Amennyire én tudom.

Előzmény: terrano1 (30969)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30973

Igen.

Előzmény: turbo2 (30972)
turbo2 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30972

A visco hogyan ? Mármint műszakilag? Feszült a hajtáslánc, mert nem oldott le a középső diferenciál ?

 

Előzmény: terrano1 (30971)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30971

Még nem tom biztosan.

Egyenlőre a visco a gyanusított, de még nem lett ellenőrizve.

Előzmény: spapda (30970)
spapda Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30970

Ezt mi okozta?

Előzmény: terrano1 (30969)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30969

Elég lenne, csak a tányérkerék is, ha akadna valahonnan!

Köszi a felajánlást!

Amúgy a bratyóm gépe.

Előzmény: turbo2 (30968)
turbo2 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30968

Nem lehet csak a tányérkereket ?

Ha sürgős az enyimből elviheted a diffit, igaz az hátsó :)) így nem kell semmit csinálni vele.  a szimmering cserére csak tavasszal kerül sor.

 

Előzmény: terrano1 (30967)
terrano1 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30967

Még nincsen de lehet,hogy azt sikerül szerezni olcsóbban.

Előzmény: turbo2 (30960)
spapda Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30966

Csúnya ügy, részvétem!

 

Amiről a kommentekben eddig nem nagyon esett szó: csatornázási utómunkálatok. Soraidat olvasva felelevenedett előttem egy eset, amikor hasonlóba botlottam, az volt a szerencsém, hogy én lefelé jöttem egy szőlődombról és nyár volt (nem volt felázva), így nem merültem el egyből a betemetett árokba, de pillanatok alatt vagy 20 centit süllyedt a kocsi, amint a betemetett csatorna fölé értem (szerencsére nagy gázzal ki tudtam jönni a "csapásból"). Valószínűleg ez nem egyedi eset, vajon hány ilyen csatornázási projekt futhat az országban? Értem én, hogy sokat lehet spórolni csak a tömörítésen is (kevesebb gép, rövidebb munkaidő), de mint látszik, rohadtul balesetveszélyes, arról nem is beszélve, hogy a közműben is baromi könnyen esik kár, ha rásüllyed egy 2 tonnás autó vagy trakesz.

 

Egyébként közútról van szó? Ha igen, legalább 1 bejelentést megérne a dolog (közútkezelőnél vagy akárkinél), elvégre nem az okozta a problémát, hogy sár volt, attól még vígan lehetett volna jönni-menni a szakaszon, hanem konkrétan egy balesetveszélyes közműépítés eredményéről, ami kb. olyan, mintha beszakadna az aszfalt egy csatornázás után. Persze ismerve a hazai viszonyokat, a végén még téged vennének elő, hogy kárt okoztál... :(

Előzmény: pinguru (30915)
kocsisjan Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30965

Üdv!

 

Ha ráadod a gyújtást, de nem indítod be hallod az üzemanyagpumpa hangját?

A pumpának nem lett hangosan vonító hangja az utóbbi időben?

 

Ha ez a baja nem kell az egész egységet kicserélni, kapható csak a villanymotor is a kétlépcsős szivattyúval egybeépítve!

Adnod kell a régit (arról rakják át a szivattyút az új villanymotorra) és kb. 35000 Ft-ból megúszod!

Megvan a cég telefobnszáma, ha kell elküldöm.

Előzmény: rinyaboy1 (30961)
fejes.i Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30964

Ha jól emlékszem, 10 tonnás préssel tudtuk kinyomni a helyéből. Röhögtem is utána a két hatos csavaron, ami "tartja".

 

Előzmény: fúrómester (30962)
liszgab Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30963

Pingu! Nagyon sajnálom, remélem nem akkor a baj!

 

Rinyaboy:

Egyszer nálam is volt, hogy elment henger, erőtlen volt a gép, alig húzott, füstölt, stb. Elvittem a néhai Landymex-be, a srácok elvitték egy próbakörre, ahol aztán véglegesen megadta magát és úgy kellett visszavontatni.

Diagnózis: üzemanyagpumpa halt meg.

fúrómester Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30962

Ja, volt a kezemben, mert ki kellett cserélni, alig bírtunk vele.

Előzmény: fejes.i (30957)
rinyaboy1 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 30961

sziasztok!

 

némi segítségre lenne szükségem!

tegnapi nap elindultunk vidékre de nem érkeztünk meg sajna :(

D2 olyat provokált,mint még soha.

kb 10-15 km megtétele után,mintha leállt volna az egyik henger működése,de lehet hogy kettő,rázkódott a motor,és nem ment.

leállítás után,alig akart indulni,azt is csak úgy hogy tökig nyomott gázzal sokáig tekerve,nagy füsttel.

ezek után,visszafordultunk,és kb 10 km-ig semmi baja nemvolt,utána megint kezdte.

Leállítás után ugyanez a szitu,darabig semmi,utána lassulás,rázkódás stb...

 

azt tudom hogy a nyomástartó szeleoem kaki,mert a blokk hátuljánfriss olajos-gázolajos.

már régebben is csinált olyanokat,hogy nem akart kiforogni,csak 2 ezres fordulatig,de utána elkapta és semmi gond nem volt vele.

 

előre is köszi,aki tud segíteni.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!