Egyszer már merevítettük az első törésnél, de ezt már nem tudom újra felhasználni, rossz állapotban van már a második törés után. Bontóból szerzek egyet és ahogy te is írtad, meg lesz jól merevítve.
Ha kimondottan tocsog az olajban a légszűrőd, akkor membrános vagy. Négy csavar, általában sima imbusz. Vissza is durrant néha, gondolom. elég bontós, piszkos munka lessz! 2500 körül van a komplett membrán, de a malossi kevlár-membrán 4000?-talán. Dob a motoron rendesen!
Nos nezuk csak. Mikor csopog? Sokat all a motor egyhelyben? Mert ha akkor akkor olajpumpa problemais lehet. Vagy a karbinal a kis olajszelep vacakol. Ha menet kozben vagy utana pl lehet membrangond a szivocsonknal. H visszafele is enged. A membran lapok kikoptak vagy meghajoltak. Ezek szoktak lenni.
Nemrég vettem egy Aprilia Scarabeo 50 2T 1999 évjáratú robogót .Kitakarítottam a karburátort és a levegőszűrőt tiszta olaj volt minden .Most megint észrevettem ,hogy csöpög az olaj .Gondolom ,hogy megint olajos a levegőszűrő .Mi lehet a probléma ?
Hat ha ilyen gyenge volt az eredeti szerinted az uj nem lesz az? Nekem is tort mar le a 250-rol igaz en meghegesztettem azota nem volt gondom vele. De volt olyan h gyarilag ennyi gyengen volt h az uj megvasarlasa utan a merevites mellett dontottunk. Utana jo volt.
Sikeresen eltörtem a középsztendert :S Magasabb részre állítom mint a talaj (kb 10 cm) és nem bírta ezt a plusz erőkifejtést a lábam részéről. De már másodszorra. Azt hiszem itt az ideje venni egy bontottat ami ép és persze egyenletes talajra kell állítani a gépet.
Ha reám hallgatsz, vegyél 1998-as minarelliset! A gyújtásra figyelj! Nehogy ducati legyen! Én toltam bele pénzt, de megy is! Kontraszt-rugót már heti szinten cserélek a versenyzés miatt! Iszonyatosan jól lehet játszani a beállításokkal. Tárcsafékesre keress inkább! Hátul tárcsásra! Brutál!
Ha jócskán vissza lapozol, láthatod a verseny vasam. Wakond tette fel. Százat bőven belepakoltam a gépbe, de brutál!!!
Igazabol ebben nem vagyok szakerto. Csak a blokkokat tudom megkulomboztatni melyik mert mar lattam es szereltem okett. De h milyen muszefel es h mitt van a franc tudja es milyen evjaratnal h valtozik azt sem tudom.
Ez alapján 2006-ig gyártottak minarellivel, két éven keresztül párhuzamosan piaggióval is. A frame code első két karaktere jelöli az országot, ZD, azaz Olaszország. Harmadik karakter a gyártó üzem. Itt mindegyik 4-es, tehát ha teljes a lista, akkor máshol nem gyártottak, a svájci üzem csak rizsa volt.
Továbbmenve a karakterekben a ZD4P* ill. ZD4T-H0 a minarelli blokkos, a ZD4TH* a piaggiós.
Megpróbálom az alkatrészábrák alapján beazonosítani a tompított- távolsági-fény kérdéskört.
Ez egyik alkatrészwebshop (valami holland portál) szerint 2005-ig gyártottak minarelli blokkal, utána piaggióval. Az évjáratot a 17 jegyű alvázszám alapján lehet meghatározni, a tizedik karakterbe van kódolva http://hu.wikipedia.org/wiki/Alv%C3%A1zsz%C3%A1m
Az alvázszám alapján a gyártási ország is meghatározható, bár ez nem tudom mennyire releváns. Kaptam olyan szóbeli infót is, hogy a svájci forgalomba helyezésű motorokat ott is gyártották.
Visszatérve a blokkra: olx-en és hahun hirdetett motorokat szétválogattam 2005 előtti és utáni példányokra a 2005-eket kihagyva. A képek alapján úgy tűnik, hogy a fekete színű hajtásburkolat lesz a piaggió, a szürkés a minarelli. Hogy a megfigyelés mennyire helytálló, rátok bízom.
Egy másik megfigyelés, amit még nem tudtam megfejteni: a műszerfalon kétféle visszajelző ikon látható: vagy tompított- vagy távolsági-fény. A 2004-es kiadású magyar nyelvű kezelési és karbantartási útmutatóban lévő műszerfalábra szerint kizárólag távolsági fény ikonnak kellene lennie.
Na en meg mobilrol meg ugy nem tudok kepet feltolteni. Aki nem ert hozza keressen ra a neten. Kep bongeszo minden van. En sem tudok mindent en is ugy keresem ki a dolgokat sokszor.
Munkatársamnak a Majesty-je van és ő vett egy zsírt ami grafitos, szóval holnap hozok is belőle, és az lesz a varióban. Mínuszban ezzel a mocival nem mászkálok maximum 0 fokban még, de keveset. Holnap hívlak Zoli!
Honnan tudja vakaki, hogy mi a minarelli, aki esetleg nem ért hozzá? Dobnál fel balol oldali dekliket kollégának képeken? Köszönnénk. De belül is várnak finomságok, gondolom.
Szét feszíted az idomokat, aztán mehet a közép hosszú toldószár. Vigyázz, mer picir sréhen fér csak be, nehogy elkapasd!!! Figyelj reá, vagy tedd oldalra a vasat. Lekötheted a telót is, ha csak egyedül szereled.
Mol lubricane. Megteszi! Semmi komoly zsírra ne költs, értelmetlen! Majd elmagyarázom, hogy mi a lényege. Tény, hogy a grafitos hidegben is ken, de futár vagy, hogy mínuszokban is motorozol? Te döntésed! Inkább sűrübb karbantartás, mint egyszer egy drága zsír. Majd melátod!
Nem a kereket, hanem a kormányt kell jobbra-balra forgatni, hogy beáll e középre. Bontós munka a cseréje a kormánycsapágynak. Egy kigyorsítási probléma lehet csak egy kontraszt rugó csere, ami félóra, és filléres. Látni kéne a motorokat. Így nehéz! Kézalatt vegyél, ne kereskedőtöl! Szemtelenek! Kipakolják a jó cuccokat, higyjél nekem. A 3kj-t onnan lárhatod, ha alánézel jobboldalon, vagy két csavarral leveszed a deklit az ülés alatt. Ha ott a trafó, akkor 3-kj-s. Ha nincs ott trafó, szerintem hanyagold. Nézd meg mennyi hozzá egy ducati elektrónika. Én egy Osztrák agyonfolytott cuccból építettem a versenymocimat. Karbi, henger, dugattyú, gyújtás, kipuff. Ezek mind le vannak fojtva. De nemkivehetös folytások. Pici a karbi, és a felömlők-kiömlők. A gyújtás leszabájoz.
Látni kell, ennyi.
De brutál vasat csináltam belőle! Megeszi a kontraszt rugóimat folyamatosan. Jó döntést hozz. Akár építeni is lehet eggyet igény szerint. Nekem van is eggy, aminek elektromos hibája van. Megbeszélés tárgya, viszont ducati gyújtásu. Én átalakítanám szívem szerint.
A gyárival kb. megegyező (boltos szerint Egü) 30kg-os fehér malossi rugóval se rossz, de inkább benne hagytam azt a rugót ami volt és könnyebb görgőket (7 es helyett 5,2) adtam neki, így mintha nem visítana (2T visít amúgy is) annyira ugyanazon a tempónál és eléri a bűvös 80-as számot az órán :D A szüttyögés ~40-ig eltűnt mindegy, hogy honnan gyorsítok. A malossival valamivel élénkebb, de lassabb a vége, mindkét görgő esetében.
Mi ebben a hiheyetlen. Igazabol ez kicsit a te butadagod is. Mivel igy h variatorba zsir egy szabvany nemhozza. A legolcsobb zsir is tokeletes bele. Mivel a terheles mininalis. Sot szinte nulla. De azert nelkule elkopik. En 600ft-os grafitos zsirt hasznaltam hozza es felkiloskiszerelesben volt kaphato. Azert azt mert lagyzsir hidegen is eleg keplekeny a masik h a grafit magaban is kenoanyag.
Székesfehérváron nem lehet kapni sehol variátorba való zsírt. Hihetetlen. Az összes szervizbe voltam!!! Csak rendelésre hoznak . Zoli azt tudsz hozni? Természetesen kifizetem azt is.