Valóban jó ötlet az alapjárati motor, vagy pillangószelep ház takarítás mondjuk egyszer, esetleg kétszer.
Sajnos azonban a nóta vége a csere. A takarítgatás ideig - óráig oltja a tüzet, de a vég elkerülhetetlen.
Példának okáért én is kitakarítottam a dci-ben az EGR szelepet, és annyira sikerült hogy az útmérője teljes nyitottságot jelez.
Ez röviden annyit jelent hogy mehet a kukába. Nem para, ez már a harmadik lesz. Durván 100 000 km-re van kalibrálva az élettartama.
Sajnos ezek a szelepek, és szenzorok - mint ahogy semmi sem - nem örök életre lettek tervezve. De hát miből élne a pótalkatrész gyártás, ha nem kellene cserélni. Ja, és 20 év múlva se gondolkozna senki autócserén ha működne a jó öreg talicska.
Egyébbként egy érdekes dolog, és így 10 év magasságában (autó életkor) szerintem teljesen igaz.
Ha ellátogat valaki egy alkatrész webáruházba (pl unix, vagy bármelyik), és keres egy érzékelőt szelepet vagy bármit, és simán kapható 5 gyártótól legalább akkor az érett a halálra. Senki nem állna neki utángyártani ha nem lenne belőle bót. :-)
En mindenkeppen megprobalnam, de konnyen beszelek, mert nalam ugy megy, hogy berendeljuk az uj alkatreszt, ha nem jo, kuldi is vissza a szerelo, nincs belole gond.
Lehet,hogy egy másik jeladó,az alacsony alapjáratra is jótékony hatással lenne?Ja,és a regeletei indításra,amikor úgy indul mintha 2 henger járna,addig amíg egy kis gázt nem adok?
A dci-mben ilyen nézi a pumpa jelét, meg talán az FHP is ez a márka, de az nem száz ...
Ilyen fajta trafósor volt egy másik francia autómban, az a hír járta, ha meghal egy trafó, akkor viszi az ECU-t is. Sok évesen még mindig semmi baja, közelbe adtam el.
Imadom ezt a torok-francia kurvat, de egyszeruen a francia alkatreszeken nem tudok elmenni. Evek alatt nem sikerult gyujtotrafot eloallitaniuk, szegyenszemre importbol kell gazdalkodniuk. Ez a szar jelado is egyszeru, mint egy faek es nem es nem es nem sikerul belole tartos darabot gyartani a XXI. sz.-ban :-)
Ez így igaz!Főleg az a gázos amikor a körforgalomban ,vagy a hídramenet közben teszi ezeket!De a legjobb amikor kamion van mögötted!Ezek elégé kiábrándító események!Szegény feleségem van mindíg kibukva,hogy mikor áll le megint,ő is tiszta ideg!Az alapjáratimotort már én is kitakarítottam egy párszor!De az alapjárat nem akar megemelkedni.
Igen, hasonló a jelenség nálam is. Amíg Trabantoztam nem nagyon zavart ilyen gond. Lefulladt, nem ment? Félreálltam, és bármit meg lehetett javítani egy 13-as kulccsal meg egy csavarhúzóval. De ezt...
És a legrosszabb az a gyomorideg, hogy mikor történik meg újra...
Ma kivételesen nem ált le a thália,de az alapjárat nállam is ingadozik 500-600 között mocorog!De amikor leáll, teljesen leesik az alapjárat,el kezd hebegni mintha 2 henger menne.Azt is észrevettem,ha nagyon kevés a tankban a benzin,mintha jobban csinálná a leállásokat!Nem tudom,hoggy van e köze hozzá,vagy csak én beszéltem be magamnak!:))
Leállítottam az autót egy bevásárlóközpont parkolójában, majd egy óra múlva elindultam. Volna. De nem indult, csak tekerte az önindítót. Egy szintén Thalia tulajdonos odajött, majd felnyittatta velem a motortérajtót, és a bal oldalra mutogatott, hogy a doboz alatt mozgassam meg a relét (piros kocka).
Ettől(?) ezután elindult.
Néhány km. után pedig szégyenszemre leállt, lefulladt, hiába váltogattam vissza. Az üzemanyag kevés volt (nem gyulladt ki a "benzinnek vége" lámpa), de mivel épp egy kúttal szemben állt le, vettem kannát, és 5L benzint. Megtöltöttem. Elindult.
Néhány nappal később Sopronban történt ugyan ez.
/Hívtam is DCI Mágust :) Ósan kúton tankoltam, ezért javaslatára minőségibb benzinkútra mentem tankolni./
Tankolás után 2-ből 3-ba váltottam, ledadogott, lefulladt. Aztán sikerült elindítani.
Hibaüzenetet nem hozott, nem gyulladt fel semmi a műszerfalon.
Meguntam, irány az Iniciál Renault Kereskedés és szervíz. Szám.gépre tették, minden értéke gyári.
7ezerért kitakarították(?) az alapjárati motort. Azóta nem fulladt le, de van egy olyan jelenség, amit nem tudom, hogy hogyan írjak le... Szóval az alapjárat ingadozik, üresben nem jár egyenletesen: 750-1000 között mozog, néha csak alig, de olykor rendesen ránt egyet.
Ha pedig álló helyzetben a fékre lépek, még jobban érezni.
Menni megy mint állat, gyorsul, ahogy kell.
Renault Thalia 2003 1.4 16V 98LE.
/Mágus, küldd el mailben a számod, cserés volt a telefonom, és nincs meg :( /
Azzal a problémával fordulok hozzátok,hogy ahogyan bejött a meleg a thalia alapjárata nem az igazi.Menet közben le áll ha leveszem a gázról a lábam.Amíg hidegebb volt az idő nem volt ilyen gond!Valakinek van ötlete mi lehet vele? 1.4-es benzines 8 szelepes.Köszönöm!
bár, most megint belegondoltam, ha valami központi helyen szűnt meg a jel, akkor az autó honnan is tudná, hogy valójában az autó halad, miközben egyszerűen csak nem jön egy központi sebességjel. mert ha egy keréknél marad ki a jel, akkor furcsálhatja, hogy három kerék forog egy meg nem, de ha úgy "cuzámmen" nem jön sebesség-jel, akkor hiba sem lesz, mert nem tudja hogy nem jön a jel miközben kéne jönnie, legfeljebb azt furcsállja, hogy mennyit állnak az autóval járó motorral :-)
ezt azért nem gondolom, mert nincs abs-hiba a műszerfalon. csináltam olyat, hogy járó motort leállítottam és gyorsan újra visszafordítottam a kulcsot, ekkor a motor még újraindult ugye lendületből és az abs rendszer is újradiagolta magát és elaludt szépen a diag-lámpa. jaés menet közben sincs abs-hiba, sosem, szóval amúgy hibátlan a gép.