Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

somagabor Creative Commons License 2012.05.04 0 0 47051

Ja, és Kerekati nemsokára hozzá fog szólni, hogy a szenzorokkal az a jó, hogy egy egyszerű multiméterrel diagnosztizálhatók.

Megvannak a gyári ellenállás értékek, és ha ettől eltér akkor kuka.

 

:-)

Előzmény: somagabor (47050)
somagabor Creative Commons License 2012.05.04 0 0 47050

Sziasztok!

 

Kis hozzászólás a benzines alapjárat kérdéshez.

Valóban jó ötlet az alapjárati motor, vagy pillangószelep ház takarítás mondjuk egyszer, esetleg kétszer.

Sajnos azonban a nóta vége a csere. A takarítgatás ideig - óráig oltja a tüzet, de a vég elkerülhetetlen.

Példának okáért én is kitakarítottam a dci-ben az EGR szelepet, és annyira sikerült hogy az útmérője teljes nyitottságot jelez.

Ez röviden annyit jelent hogy mehet a kukába. Nem para, ez már a harmadik lesz. Durván 100 000 km-re van kalibrálva az élettartama.

Sajnos ezek a szelepek, és szenzorok - mint ahogy semmi sem - nem örök életre lettek tervezve. De hát miből élne a pótalkatrész gyártás, ha nem kellene cserélni. Ja, és 20 év múlva se gondolkozna senki autócserén ha működne a jó öreg talicska.

 

Egyébbként egy érdekes dolog, és így 10 év magasságában (autó életkor) szerintem teljesen igaz.

Ha ellátogat valaki egy alkatrész webáruházba (pl unix, vagy bármelyik), és keres egy érzékelőt szelepet vagy bármit, és simán kapható 5 gyártótól legalább akkor az érett a halálra. Senki nem állna neki utángyártani ha nem lenne belőle bót. :-)

 

Üdv Mindenkinek!

 

 

 

Előzmény: Garfield007 (47049)
Garfield007 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 47049

En mindenkeppen megprobalnam, de konnyen beszelek, mert nalam ugy megy, hogy berendeljuk az uj alkatreszt, ha nem jo, kuldi is vissza a szerelo, nincs belole gond.

Előzmény: tekilla123 (47047)
Thantal Creative Commons License 2012.05.04 0 0 47048

Sziasztok

Pár napja kérdeztem az 1,5 dci fogyasztásával kapcsolatban és felmerült az a kérdés hogy melyik autókat néztem ki.

Belinkelek párat amelyeken gondolkozom.

Ezen az ára miatt gondolkozok, még ha kapásból javíttatni kell rajta valamit akkor is megéri:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/thalia/renault_thalia_1.4_expression_klima._autobeszamitas_diz-5655146

Ez jól néz ki,csak messze van illetve kicsit öreg már:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/thalia/renault_thalia_1.5_dci_expression-5677786

Ennek szép a színe:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/thalia/renault_thalia_1.5_dci_oasis_prestige_azure-5586048

Ez ha valós a km tényleg akkor érdekes lehet + van hozzá téli gumi ami legalább 50 ezer ft.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/thalia/renault_thalia_1.5_dci_alize_75169_km-5645261

Ez már 80 le-s ráadásul 2005-ös, a fehér szín miatt kérdéses

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/thalia/renault_thalia_1.5_dci_perfect-5722246

 

Az igazsághoz tartozik, hogy nem csak Thaliakat nézek,de nem offolok.

tekilla123 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47047

Lehet,hogy egy másik jeladó,az alacsony alapjáratra is jótékony hatással lenne?Ja,és a regeletei indításra,amikor úgy indul mintha 2 henger járna,addig amíg egy kis gázt nem adok?

Előzmény: Garfield007 (47042)
Garfield007 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47046

Kedvenc szerelommel azon szoktunk rohogni, a Sagem haditechnikat is gyart es csodalkoznak, hogy mindig elseggelik oket ;o)))

Előzmény: B45524D N3K1 (47045)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47045

:-)

Csak nem SAGEM ?

A dci-mben ilyen nézi a pumpa jelét, meg talán az FHP is ez a márka, de az nem száz ...

 

Ilyen fajta trafósor volt egy másik francia autómban, az a hír járta, ha meghal egy trafó, akkor viszi az ECU-t is. Sok évesen még mindig semmi baja, közelbe adtam el.

 

Szóval "AS" szabvány szerint készülnek ...

:-)

Előzmény: Garfield007 (47044)
Garfield007 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47044

Imadom ezt a torok-francia kurvat, de egyszeruen a francia alkatreszeken nem tudok elmenni. Evek alatt nem sikerult gyujtotrafot eloallitaniuk, szegyenszemre importbol kell gazdalkodniuk. Ez a szar jelado is egyszeru, mint egy faek es nem es nem es nem sikerul belole tartos darabot gyartani a XXI. sz.-ban :-)

Előzmény: B45524D N3K1 (47043)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47043

:-D

Kitalálom!

Az ízével volt baj?

:-D

Előzmény: Garfield007 (47042)
Garfield007 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47042

Aham, ezt mi is megtettuk. Aztan egy uj csodakat tett :-)

Kinezetre, merve, formara, szagra jonak tunt...

Előzmény: tekilla123 (47041)
tekilla123 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47041

Igen kitakarítottam,wd 40-el befujtam!

Előzmény: Garfield007 (47040)
Garfield007 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47040

Szimpla főtengely jeladó ellenőrzés is volt?

Előzmény: tekilla123 (47032)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47039

CITROMRA MENT! de voda  háromhusznegyvenhatharminchat

Előzmény: CIX688 (47029)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47038

Vagy kaniszter szellőzésed van eldugulva vagy a sintjeladó aljába van tele szemétel!Keresmeg e-mail és ha gondolod átnézük!

Előzmény: CIX688 (47029)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47037

Hát én nem vagyok autódoki, így csak egy egyszerű kérdésem lesz:

- benzinszűrőt cseréltetek, mostanában?

tekilla123 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47036

Bizunk benne,hogy így lesz!:))

Előzmény: CIX688 (47035)
CIX688 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47035

Remélhetőleg érkezik valamelyik autódoki ide a fórumra, és kapunk segítséget :)

 

Előzmény: tekilla123 (47034)
tekilla123 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47034

 

 Ez így igaz!Főleg az a gázos amikor a körforgalomban ,vagy a hídramenet közben teszi ezeket!De a legjobb amikor kamion van mögötted!Ezek elégé kiábrándító események!Szegény feleségem van mindíg kibukva,hogy mikor áll le megint,ő is tiszta ideg!Az alapjáratimotort már én is kitakarítottam egy párszor!De az alapjárat nem akar megemelkedni.

Előzmény: CIX688 (47033)
CIX688 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47033

Igen, hasonló a jelenség nálam is.
Amíg Trabantoztam nem nagyon zavart ilyen gond.
Lefulladt, nem ment?
Félreálltam, és bármit meg lehetett javítani egy 13-as kulccsal meg egy csavarhúzóval.
De ezt... 

És a legrosszabb az a gyomorideg, hogy mikor történik meg újra... 

Előzmény: tekilla123 (47032)
tekilla123 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47032

Ma kivételesen nem ált le a thália,de az alapjárat nállam is ingadozik 500-600 között mocorog!De amikor leáll, teljesen leesik az alapjárat,el kezd hebegni mintha 2 henger menne.Azt is észrevettem,ha nagyon kevés a tankban a benzin,mintha jobban csinálná a leállásokat!Nem tudom,hoggy van e köze hozzá,vagy csak én beszéltem be magamnak!:))

CIX688 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47031

Valahol én is olvastam, de nem találom :(
Köszönöm, a lepkét is megtakaríttatom :) 

Előzmény: k.o.v.a.cas (47030)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47030

Talán a pillangósszelepet is ki kelett volna takarítani. Nem vesztessz vele. Már van róla írás,csak nem tudom ki írt róla részletesen.

Előzmény: CIX688 (47029)
CIX688 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47029

Sziasztok.

 

Thaliam a következő problémát eszközölte:

Leállítottam az autót egy bevásárlóközpont parkolójában, majd egy óra múlva elindultam.
Volna.
De nem indult, csak tekerte az önindítót.
Egy szintén Thalia tulajdonos odajött, majd felnyittatta velem a motortérajtót, és a bal oldalra mutogatott, hogy a doboz alatt mozgassam meg a relét (piros kocka).

Ettől(?) ezután elindult.

Néhány km. után pedig szégyenszemre leállt, lefulladt, hiába váltogattam vissza.
Az üzemanyag kevés volt (nem gyulladt ki a "benzinnek vége" lámpa), de mivel épp egy kúttal szemben állt le, vettem kannát, és 5L benzint.
Megtöltöttem. Elindult.

 

Néhány nappal később Sopronban történt ugyan ez. 

/Hívtam is DCI Mágust :) Ósan kúton tankoltam, ezért javaslatára minőségibb benzinkútra mentem tankolni./

Tankolás után 2-ből 3-ba váltottam, ledadogott, lefulladt. Aztán sikerült elindítani.

Hibaüzenetet nem hozott, nem gyulladt fel semmi a műszerfalon.

 

Meguntam, irány az Iniciál Renault Kereskedés és szervíz.
Szám.gépre tették, minden értéke gyári.

7ezerért kitakarították(?) az alapjárati motort.
Azóta nem fulladt le, de van egy olyan jelenség, amit nem tudom, hogy hogyan írjak le...
Szóval az alapjárat ingadozik, üresben nem jár egyenletesen: 750-1000 között mozog, néha csak alig, de olykor rendesen ránt egyet.

Ha pedig álló helyzetben a fékre lépek, még jobban érezni.

Menni megy mint állat, gyorsul, ahogy kell. 

Renault Thalia 2003 1.4 16V 98LE. 

 

/Mágus, küldd el mailben a számod, cserés volt a telefonom, és nincs meg :( /

Dragonka86 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 47028

Sziasztok!

 

Kicsit korábban zizegtem nektek a nem indulós problémámról (mindig csak másodikra indul el [2003-as,1.5dci, 130E Km])...

Sajnos ezt a problémát még nem sikerült megoldanom. 

Mágus! Megkaptam a leveled. Írtam is választ, de visszajött egy automatikus levél, hogy törlődött az üzenetem, mert SPAM gyanús...

Foglak hívni, de most nem aktuális, ez volt a lényege... Egyszerűen nem érek rá annyi a melóm... :-(

 

Amiért most bekérdezek, egy másik téma...

 

Sikeresen leparkoltam a jobb első lámpát, és sárvédőt kerékjárat közepéig. A sárvédő egy 3cm-es darabon meg is repedt.

Kérdés:

1. a repedés, törés miatt érdemes e új elemet venni vagy nem? (meg lehet ragasztani vagy valami?)

2. tud e valaki jó minőségben dolgozó karosszériást?

 

Köszi előre is!

D86

 

meanmachine85 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 47027

szia!

alapjárati motor lesz szerintem, nekem is volt ilyen hiba,  pár ezer forintért szédszedték kitisztitották azóta 2éve semmi baj vele.

Előzmény: tekilla123 (47026)
tekilla123 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 47026

Sziasztok!

Azzal a problémával fordulok hozzátok,hogy ahogyan bejött a meleg a thalia alapjárata nem az igazi.Menet közben le áll ha leveszem a gázról a lábam.Amíg hidegebb volt az idő nem volt ilyen gond!Valakinek van ötlete mi lehet vele? 1.4-es benzines 8 szelepes.Köszönöm!

plömplöm Creative Commons License 2012.05.02 0 0 47025

(elvagyok magammal...)

 

és az a bosszantó, hogy a haynes könyvben nagyon sok minden szépen le van írogatva, de erről pont nincs semmi :-(

Előzmény: plömplöm (47024)
plömplöm Creative Commons License 2012.05.02 0 0 47024

bár, most megint belegondoltam, ha valami központi helyen szűnt meg a jel, akkor az autó honnan is tudná, hogy valójában az autó halad, miközben egyszerűen csak nem jön egy központi sebességjel. mert ha egy keréknél marad ki a jel, akkor furcsálhatja, hogy három kerék forog egy meg nem, de ha úgy "cuzámmen" nem jön sebesség-jel, akkor hiba sem lesz, mert nem tudja hogy nem jön a jel miközben kéne jönnie, legfeljebb azt furcsállja, hogy mennyit állnak az autóval járó motorral :-)

Előzmény: plömplöm (47023)
plömplöm Creative Commons License 2012.05.02 0 0 47023

ezt azért nem gondolom, mert nincs abs-hiba a műszerfalon. csináltam olyat, hogy járó motort leállítottam és gyorsan újra visszafordítottam a kulcsot, ekkor a motor még újraindult ugye lendületből és az abs rendszer is újradiagolta magát és elaludt szépen a diag-lámpa. jaés menet közben sincs abs-hiba, sosem, szóval amúgy hibátlan a gép.

Előzmény: Törölt nick (47022)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.02 0 0 47022

Bár nem biztos, de úgy tudom az abs-es autóknál a sebességjelet az abs érzékelő adja az utastéri egységnek...

Előzmény: plömplöm (47021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!