Ma elkezdtem a hk-csapágy cserét,eddig minden simán ment,viszont mikor lejött a karter a tömítés fent maradt a habosító gátlóval együtt.Ennek a gyári tömítésnek vannak fülei,ami nem engedi lejönni a habosító gátlót,csak ha le van szedve a tömítés.Tömítést leszedtem,viszont azzal a nagy darab gátlóval igencsak bűvészkedni kellett,mert a szivattyú nagyon útba van neki(nemtudóm felrakásnál hogy fog menni)Ja, és nem tudom az nem e gond,hogy az új tömítésen nincsenek ezek a fülek,amik ott tartják a gátlót.Amúgy a karter meglepően szép tiszta,semmi olajsár lerakodás nincs benne.Még egy kérdés,a szivattyút hajtó láncnak mennyire lazának kel lennie,mert az nálam jó laza.Válaszokat elöre is kösz.
Azt nézd meg rajta,hogy ki gyártotta. Nem hinném,hogy trafó gond,nekem 2 halt meg és eggyik pillanatról a másikra. Egyből 3 henger és motor ikon villog. Fel volt zsugorcsövezve is mind,nekem nem vált be. Ha rászánja magát az ember beru trafót már 10 ért tud venni. És az sem igaz,hogy csak párban lehet cserélni,meg,hogy csak egyfajta lehet. Tizes csőkulcs kell a trafó cseréhez.
Kiveszed őket egyesével, megpucolod a trafókat és a gyertyák környékét (gyertyákat akár ki is veheted, ellenőrizheted és/vagy cserélheted is őket akkor már), a trafót ellenőrzöd sérülés, repedés van-e, a tömítőgyűrűt javaslom bekenni egy kis szilikonnal és visszarakod.
Ha szerencséd van, megjavul.
Korábbi hsz-ben valaki írta hogy zsugorcsövet melegítet a trafókra, ez is lehet egy megoldás, ha repedt a trafó.
Keresek az autó jobb első lökhárítója mögött található műanyag védő elemet, ami a generátort védi a különböző sérülésektől. Az autóm 2006-os évjáratú de szerintem a 2002-től gyártott Thaliák illetve a Clio II-nél is használták ezt az elemet. Csatoltam képeket amin pirossal van bekarikázva illetve egy külön képen kiemelve a keresett alkatrész. Már szinte az összes bontót megkerestem de csak komplett lökhárítót akarnak nekem eladni. Ha tudtok ilyen elemet, kérlek írjatok a "janikacskacska@freemail.hu"-ra. Köszönöm!
végülis az az, amelyikre azt gondoltam, hogy nem az. a váltó tetején, a leömlő utáni flexi-rész közelében lakik. 7700418919 ennek a gyári darabnak a cikkszáma, és most egyelőre csak megpucoltam kívül-belül, ez is elég volt a boldogsághoz. jaés még visszakapcsolt sebesség-függő hangerőssel is mutatja a sebességet, úgy sztem ez a dolog "busted" (a'la mythbusters :-) ).
Ezek 200 000-nál többet nem nagyon tudnak. Én is éreztem már hogy cserélni kellene, de bíztam benne hogy én leszek a kivétel ami majd erősíti a szabályt. :-)
Hát nem lettem.
Viszont ha rendesen cserélgetted az olajat, akkor a nyugvó csapágyakat ne bántsd.
Azoknak kutya baja, még 200 000 km után is.
Én kiszedtem egyet, hogy önszorgalomból kicseréljem, és most jöhet le a váltó a kuplung és stb, és cserélhetek főtengely szimeringet is a lendkerék felőli oldalon. Igaz így majdnem minden új lesz alul ami kopik vagy fogy, de a munka nem kicsi vele.
Nálam a motor és az évjárat is ugyanaz. Pár havonta egyszer előfordul, hogy rángat az alapjárat. Olyankor a kuplungot kinyomom, kap egy néhány másodperces gázfröccsöt úgy 4-5000 fordulat között, aztán hónapokig megint elvagyunk egymással. Én arra szoktam gondolni, hogy víz, vagy valami kosz okozza és egy megpörgetés kiviszi.
Amit CIX688 és Tekilla is írt, nekem is gondot okoz. Alapjáratom nem egyenletes: 700-1000 között"ugrál". Néha alig észrevehető, néha ránt egyet. Alapjárati motor új, pillangó tisztítva, benzinszűrő 3 hónapos. Thalia 1.4 16V 98 LE 2003-as. Diagra rá lett téve, hibaüzenetet nem hoz, minden érték gyári. Benzinpumpa lehet a gond?
Ha valakinek megoldódik a gond, kérem jelezze, hogy mit kell tenni. Köszönöm, szép napot.
Akkor elvileg befér 3 gyerekülés, már csak azon múlik, milyen kialakítású és méretű ülést kapok. Egyébként 4 hétre jönnek a rokonok, ezért csak a kölcsön ülés jön szóba, újat szerintem fölösleges lenne venni.
A KRESZ szabálynak utána néztem, én is a 135 cm-es határról tudok.
Most kicsit számolgatnom kell. Én amikor az autót vettem (2006-ban) a gyerekeim 1,5; 5 és 7 évesek voltak (kb. 80, 116, 130 cm). Azóta is ezt használjuk, a két nagynak már nem kell semmi, a kicsinek csak ülésmagasító. Kezdetben mind a hárman komplett gyerekülésben ültek, majd fokozatosan kerültek át ülésmagasítóba. Nekünk elég jó üléseink voltak, nem túl nagyok, de biztonságosak, saját ötpontos övvel. Valami ilyen:
Ekkorából három darab befér hátra. Nem mondom, hogy mindig könnyű volt Őket bekapcsolni, de megoldottuk. Mostanában (7,5; 11 és 13 évesen) már néha panaszkodnak, hogy nehezen férnek el, de ez időnként előfordul a pár száz négyzetméteres udvarunkban is.
Én úgy tudom, a KRESZ szerint 135 cm-ig kötelező a gyermekülés, nézz utána.
Van egy problémám, lehet blődség, de megerősítést illetve pontos infót szeretnék kérni.
Van egy 2002-es Thalia-nk, amit egy rokonomnak kölcsön szeretnék adni. Ő a családjával (3 gyermek és a férje) Angliából utazik itthonra. Itt tartózkodásuk idejére adnám kölcsön az autót.
A kocsiban, mióta nálunk van sosem volt gyerekülés. 3 gyermekkel jönnek, két fiuk 114 és 102 cm, és lányuk 2 éves, neki egyértelműen kell gyerekülés. A két fiú a mérete miatt a tudtommal érvényes KRESZ szabály alapján szintén gyerekülésben kéne hogy utazzon. Gyerekülést ismerősöktől, rokonoktól kértem, de még nem volt alkalmam belepróbálni a kocsiba azokat.
A kérdés: megoldható-e a 3 gyerekülés biztonságos beszerelése a kocsiba, úgy hogy a két szülő is beférjen? Van egy olyan érzésem, hogy nem kivitelezhető a dolog. Eleve rossz ötlet ekkora autó az 5 fős családnak?
A kölcsön gyereküléseket még nem láttam, nem tudom milyen a kialakításuk. Tudtommal létezik "nagy, komplett" gyerekülés, a kisebbeknek; van a nagyobbaknak való, ami nem annyira "robosztus"; van szétszedhető fajta is, mely háttámla+ülésmagasító.
Ezzel kapcsolatban várok hozzászólást, tanácsot, információt.
Sziasztok! B45524D N3KI . DCI MÁGUS vagy aki tud segíteni. Hétfőn kezdem cserélni a hajtókar csapágyakat(1,5 dci 82le)és volna még egy kérdésem.Ha lent van az olajteknő, akkor hol tudom forgatni a motort? Csak a főtengely szíjtárcsánál,vagy bent a főtengelynél is? És merre van a forgás írány ,mert visszafele ugye nem szabad.Előre is kösz.