Igazad lehet, de azért ezt nem értem, és nem azért mert stupid vagyok. A szervizkönyv végig vezetve van, csak egy olajcserés bejegyzés nem márkaszervizes.
Ez valóban problémát okozhat egy olyan esetben, ahol a gyár már elismerte a hibát? Esetleg tudnál nekem egy "szervizakció" / gyári közlemény számot (nem tudom, hogy mi a helyes kifejezés erre) mondani?
Az a helyzet,hogy az utóbbi tíz napban 1 liter hűtővizet kellett után töltenem,folyást-csepegést nem találtam(de ettől függetlenül lehet,hogy valahol szivárog) .Olajszint nem emelkedik.Létezik,hogy hengerfejes lett a motor?
Akkor ott jobb a PR management. Így kell megmagyarázni, hogy a szar, az tulajdonképpen hasznos a vevőnek. Aki ezt el is hiszi simán. De egy szaki csak röhögni tud az ilyen magyarázatokon.. Épp most akarok egy új Corsát venni az asszonynak. Most kérjek egy teljes dugattyúméret adatlistát? Nem hinném, hogy ez életszerű lenne. Azt hiszem körberöhögnének.. :D
az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt
Az Igazság ugyan odaát van :-) de az Opel az Ecotec motorokat kommunikációval gyógyította. Az volt a hivatalos PR szlogen, hogy az Ecotec motoroknál az olajfogyás normális és tervezett folyamat ("nem bug, hanem feature"), mert a dugattyúgyűrűk kisebb feszítése kíméli a hengerfalat, kevésbé kopik a motor, nagyobb lesz az elérhető futásteljesítmény.
Mindenesetre ezt álmomban sem gondoltam, hogy a VAG autóinál, ilyen spórolásos, idióta tervezői hiba előfordulhat, úgy, hogy már az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt.
A VAG motorjaival meglehetősen súlyos problémák vannak már jó ideje. Az 1.2 HTP, az 1.6 FSI, a 2.0 PD, az 1.2 TSI, az 1.4 TSI egyes évjáratai kifejezetten problémás motorok, de egyes DSG-váltókról is sok horror sztorit mesélnek. A minisztériumi 2.0 TFSI-vel szerelt Superbjeivel is sok és komoly probléma adódott, de azokat az autókat mondjuk hajtják is.
Az 1.8 TSI motorok gondjai is ismertek, de nem annyira feltűnőek, mert maga a motor eleve ritka.
Csak reménykedni tudok abban, hogy talán igazad van. Mindenesetre ezt álmomban sem gondoltam, hogy a VAG autóinál, ilyen spórolásos, idióta tervezői hiba előfordulhat, úgy, hogy már az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt. Csak azt nem tudom, hogy kicsiny hazánkban, ahol a népesség nagy részének orgazmusa van, ha a Volkswagen márkanevet meghallja, és valljuk meg az autós szakújságírók is ezt szajkózzák, hogyan fordulhat elő ilyesmi. És akkor még szót sem ejtettünk az Audikról.. És nem, nem korrigáljuk a hibát, csak ha az ügyfél ezerrel reklamál..Az eszem megáll..
Mindenesetre úgy döntöttem, élvezem még az autót, majd foglalkozunk a problémával, ha jelentkezik.. (dugjuk a fejünket a homokba effektus.. :D )
Köszönöm a válaszod! Akkor lehet, hogy ott fog elhasalni a történet, hogy az előző tulaj a garancia lejárta után egy sima olajcserét nem a márkaszervizben végeztetett, hanem egy független szervizben? Ez befolyásolhatja a dolgot?
A vezérlése sok városi használat esetén nem bírja ki a 210ezret, de legalább többnyire megússza a motor a himbák törésével.
A Magasnyomású pumpa (CP4.1) sajnos egy időzített bomba, nem biztosítja semmi benne az emelőgörgő helyzetét, ami így el tud fordulni 90°-ot. Mire kiderül, meghalt az egész befecskendező rendszer. Ez nagyjából 1millió ft-ot jelent. A legtöbbnél sosem fordul elő, de van ügyfelünk, akinek már kétszer. Az első még garancia időben volt, de a másodiknál nem volt őszinte a mosolya.
Az elektromos EGR mechanikájába bejut a kipugáz és az egészet szétrágja.
Aztán ott a hírhedt olajpumpa meghajtó, bár ezekben már egy javított változat van, valamivel tovább bírják. (erre van hazai átalakító megoldás)
2011 májusban adták ki erre a motorra a hibás helyett (06H 107 065 CP) a javított változatú dugattyút (06H 107 065 DF), amit hajtókarral (06J 198 401 H) együtt kell cserélni.
Lejárt garancia esetén akkor lehet érvényesíteni a szavatosságot, ha a motor még nem volt megbontva és végig márkaszervizben volt szervizelve az autó. Sajnos megpróbálják letagadni, de ütni kell a vasat, esetleg közvetlenül a PoHu-hoz fordulni.
Tiszteletem! Erről tudnál nekem esetleg bővebben felvilágosítást adni? Ugyanis az én 2010-es 1.8 TSI-m (CDAA) közel két liter olajat fogyaszt ezer kilométerenként.
A Skoda szerviz természetesen megjavítaná, de csak akkor, ha én fizetem a költségeket. Kompenzációtól mereven elzárkóznak.
Nehogy bántásként értsd. Eszembe sem jutna megbántani itt senkit. Az enyém sem eszi, remélem ez így is marad. De manapság elég sokan cikkeznek erről, és nyilván bennem is bennem van a frász. Mindenesetre, ha a szakemberek a lentebb leírt problémákkal sorozatban találkoznak, akkor elég durva, hogy a VAG, csak reklamálás esetén cserél.. Erre mondja a békési parasztember "kaparjunk rá földet, és akkor nem látszik" Szerintem ez elég blama. Mint ahogyan a Porshe Hungária nyilatkozó főguruja is, aki szerint a 0,6-1 liter/1000 km, az még beleesik a normál üzemmódba..
Ha kérdést nekem szántad,akkor a válaszom az ,hogy nem ezért eladó az autó!
Az enyém nem eszi az olajat és tudtommal nem cseréltek még benne dugattyúkat sem,tehát nem biztos hogy mindegyik alapból hibás,mint ahogy azt előzőleg írták.
Persze lehet én vagyok csak szerencsés és jó példányt fogtam ki.....
Ennek a motornak, különösen a 2008-2009-es gyártásúaknak hibás a dugattyúja és a gyűrűi*.(ezért eszik az olajat) Ezt garanciában cserélik (lejárt garancia esetén is) 2011-ben kiderült, hogy a módosított dugattyú sem jó, így egy újabb változatot hoztak ki, de ezt csak a hajtókarral együtt lehet cserélni.
A VAG-hoz híven, visszahívás nem volt rá, csak azoknak csinálják meg, akik reklamálnak.
* Rövidek a dugattyúk, nincs szoknyájuk. Gyakorlatilag csak akkorák, ami a csapszeg felett van, ezért billegnek, és ebbe mindössze 1.0 és 1.2mm széles gyűrűket tettek. A kettő együtt önmagában kódolja a magas olajfogyasztást. (az Opel már 98-ban pofára esett ugyanezzel)
"Akkor feleslegesen dobtam ki egy rahedli pénzt?"
Nem feltétlenül, mert a vezérlése is meglehetősen gagyi. Hajlamos kinyúlni a lánc és megkopni a lánckerekek. Egy mezei kínai biciklin komolyabb lánc van, mint ezekben a motorokban. :-//
Ha jól számolom, a kartergázelvezető rendszerük most tart a 7-ik javított változatnál.
Csak nem eszi az olajat? :D Mert a totalcar ezt szajkózza szeretett autónk benzines motorjáról? Szerintetek tényleg igaz ez? Szerelők! Kinek mi a tapasztalata erről?
Superb II. 1,8 TSI (2008.12.18) 147e km. Elvégeztettem a vezérműlánc cserét. Tudom, h csak 180e km-nél kellett volna, de idén 2 hosszabb utat terveztünk a bálnával, és nagyon nem szerettem volna, ha pl. szerb testvéreinknél adódott volna a vezérléssel valami gebasz. A műveletet elvégezték. Az autó nem jelez problémát. Szépen, egyenletesen jár, jól pörög.
Viszont üresben, álló helyzetben, csak 3,800-ig forog. A kérdésem az, hogy ez a jelenség természetes e? Esetleg ez a gyári beállítás? Vagy valami probléma van a vassal?
Szeretnék a hátsó lökhárítótól a müszerfalig elhúzni egy vezetéket.
Hogyan,hol érdemes hogy minél kevesebbet szenvedjek vele,illetve ha valami burkolatot bontani kell,akkor ahhoz valami leirás vagy videó található e a neten?
Mert ha igen lehet várok addig vásárlással. Ha jól tudom 180ekm futás körül lista ár harmada szokott lenni maradványérték, ha arra rádobsz egy korrekt "jutalékot" akár meg is egyezhetünk.