Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Quetzalcoatlus Creative Commons License 2015.06.04 0 0 51124

Igazad lehet, de azért ezt nem értem, és nem azért mert stupid vagyok. A szervizkönyv végig vezetve van, csak egy olajcserés bejegyzés nem márkaszervizes.

Ez valóban problémát okozhat egy olyan esetben, ahol a gyár már elismerte a hibát? Esetleg tudnál nekem egy "szervizakció" / gyári közlemény számot (nem tudom, hogy mi a helyes kifejezés erre) mondani?

Előzmény: 409 (51120)
yotti Creative Commons License 2015.06.04 0 0 51123

1.9 pd.

Előzmény: yotti (51122)
yotti Creative Commons License 2015.06.04 0 0 51122

Sziasztok.

Az a helyzet,hogy az utóbbi tíz napban 1 liter hűtővizet kellett után töltenem,folyást-csepegést nem találtam(de ettől függetlenül lehet,hogy valahol szivárog) .Olajszint nem emelkedik.Létezik,hogy hengerfejes lett a motor?

superbfanatic Creative Commons License 2015.06.03 0 0 51121

Üdv!

Köszi az infót!

Lehet , hogy tudathasadáson megyek keresztül, de úgy érzem a következő autóm egy Mazda 6 lesz . :(

Előzmény: 409 (51113)
409 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 51120

 

 Elvileg nem volna szabad ezért kizárni, de hát ez hungarisztán....... ):-((

Előzmény: Quetzalcoatlus (51114)
qualiped2007 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 51119

Akkor ott jobb a PR management. Így kell megmagyarázni, hogy a szar, az tulajdonképpen hasznos a vevőnek. Aki ezt el is hiszi simán. De egy szaki csak röhögni tud az ilyen magyarázatokon.. Épp most akarok egy új Corsát venni az asszonynak. Most kérjek egy teljes dugattyúméret adatlistát? Nem hinném, hogy ez életszerű lenne. Azt hiszem körberöhögnének.. :D

Előzmény: stevie-13 (51118)
stevie-13 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 51118

az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt

 

 

Az Igazság ugyan odaát van :-) de az Opel az Ecotec motorokat kommunikációval gyógyította. Az volt a hivatalos PR szlogen, hogy az Ecotec motoroknál az olajfogyás normális és tervezett folyamat ("nem bug, hanem feature"), mert a dugattyúgyűrűk kisebb feszítése kíméli a hengerfalat, kevésbé kopik a motor, nagyobb lesz az elérhető futásteljesítmény.

Előzmény: qualiped2007 (51116)
stevie-13 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 51117

Mindenesetre ezt álmomban sem gondoltam, hogy a VAG autóinál, ilyen spórolásos, idióta tervezői hiba előfordulhat, úgy, hogy már az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt.

 

 

A VAG motorjaival meglehetősen súlyos problémák vannak már jó ideje. Az 1.2 HTP, az 1.6 FSI, a 2.0 PD, az 1.2 TSI, az 1.4 TSI egyes évjáratai kifejezetten problémás motorok, de egyes DSG-váltókról is sok horror sztorit mesélnek. A minisztériumi 2.0 TFSI-vel szerelt Superbjeivel is sok és komoly probléma adódott, de azokat az autókat mondjuk hajtják is.

 

Az 1.8 TSI motorok gondjai is ismertek, de nem annyira feltűnőek, mert maga a motor eleve ritka.

 

Előzmény: qualiped2007 (51116)
qualiped2007 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 51116

Csak reménykedni tudok abban, hogy talán igazad van. Mindenesetre ezt álmomban sem gondoltam, hogy a VAG autóinál, ilyen spórolásos, idióta tervezői hiba előfordulhat, úgy, hogy már az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt. Csak azt nem tudom, hogy kicsiny hazánkban, ahol a népesség nagy részének orgazmusa van, ha a Volkswagen márkanevet meghallja, és valljuk meg az autós szakújságírók is ezt szajkózzák, hogyan fordulhat elő ilyesmi. És akkor még szót sem ejtettünk az Audikról.. És nem, nem korrigáljuk a hibát, csak ha az ügyfél ezerrel reklamál..Az eszem megáll..

Mindenesetre úgy döntöttem, élvezem még az autót, majd foglalkozunk a problémával, ha jelentkezik.. (dugjuk a fejünket a homokba effektus.. :D )

doc

Előzmény: YellowGT (51115)
YellowGT Creative Commons License 2015.06.02 0 0 51115

Ahogy látom a mi autóink (szinte napra pontosan) egykorúak. :)  Lehet szerencsénk volt és ez a széria még jobban össze voltak rakva... :D

Külföldi fórumokat is olvastam ez ügyben és ott már 40-50 ezret futott 1.8-asoknál is előjött a magas olajfogyasztás.

Olyat viszont nem nagyon olvastam ,hogy 150 ezernél-nél kezdte volna "enni" az olajat.

Aki tud angolul,annak érdemes beleolvasni például az indiai fórumba....

Előzmény: qualiped2007 (51108)
Quetzalcoatlus Creative Commons License 2015.06.02 0 0 51114

Köszönöm a válaszod! Akkor lehet, hogy ott fog elhasalni a történet, hogy az előző tulaj a garancia lejárta után egy sima olajcserét nem a márkaszervizben végeztetett, hanem egy független szervizben? Ez befolyásolhatja a dolgot?

Előzmény: 409 (51112)
409 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51113

A vezérlése sok városi használat esetén nem bírja ki a 210ezret, de legalább többnyire megússza a motor a himbák törésével.

A Magasnyomású pumpa (CP4.1) sajnos egy időzített bomba, nem biztosítja semmi benne az emelőgörgő helyzetét, ami így el tud fordulni 90°-ot. Mire kiderül, meghalt az egész befecskendező rendszer. Ez nagyjából 1millió ft-ot jelent. A legtöbbnél sosem fordul elő, de van ügyfelünk, akinek már kétszer. Az első még garancia időben volt, de a másodiknál nem volt őszinte a mosolya.

Az elektromos EGR mechanikájába bejut a kipugáz és az egészet szétrágja.

Aztán ott a hírhedt olajpumpa meghajtó, bár ezekben már egy javított változat van, valamivel tovább bírják. (erre van hazai átalakító megoldás)

Előzmény: superbfanatic (51111)
409 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51112

2011 májusban adták ki erre a motorra a hibás helyett (06H 107 065 CP) a javított változatú dugattyút (06H 107 065 DF), amit hajtókarral (06J 198 401 H) együtt kell cserélni.

Lejárt garancia esetén akkor lehet érvényesíteni a szavatosságot, ha a motor még nem volt megbontva és végig márkaszervizben volt szervizelve az autó. Sajnos megpróbálják letagadni, de ütni kell a vasat, esetleg közvetlenül a PoHu-hoz fordulni.

Előzmény: Quetzalcoatlus (51110)
superbfanatic Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51111

Üdv!

A 2.0 CR-s motoroknak tudsz valami hibáiról?

Előzmény: 409 (51105)
Quetzalcoatlus Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51110

Tiszteletem! Erről tudnál nekem esetleg bővebben felvilágosítást adni? Ugyanis az én 2010-es 1.8 TSI-m (CDAA) közel két liter olajat fogyaszt ezer kilométerenként.

A Skoda szerviz természetesen megjavítaná, de csak akkor, ha én fizetem a költségeket. Kompenzációtól mereven elzárkóznak.

Előzmény: 409 (51105)
kisqKta Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51109

Szia

Igen lesz, ha addig megszeretnéd nézni, hogy ne legyen zsákbamacska, akkor szólj és megszervezzük.

Üdv

qKta

Előzmény: SzaLev (51095)
qualiped2007 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51108

Nehogy bántásként értsd. Eszembe sem jutna megbántani itt senkit. Az enyém sem eszi, remélem ez így is marad. De manapság elég sokan cikkeznek erről, és nyilván bennem is bennem van a frász. Mindenesetre, ha a szakemberek a lentebb leírt problémákkal sorozatban találkoznak, akkor elég durva, hogy a VAG, csak reklamálás esetén cserél.. Erre mondja a békési parasztember "kaparjunk rá földet, és akkor nem látszik" Szerintem ez elég blama. Mint ahogyan a Porshe Hungária nyilatkozó főguruja is, aki szerint a 0,6-1 liter/1000 km, az még beleesik a normál üzemmódba..

Előzmény: YellowGT (51107)
YellowGT Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51107

Ha kérdést nekem szántad,akkor a válaszom az ,hogy nem ezért eladó az autó!  

Az enyém nem eszi az olajat és tudtommal nem cseréltek még benne dugattyúkat sem,tehát nem biztos hogy mindegyik alapból hibás,mint ahogy azt előzőleg írták.

Persze lehet én vagyok csak szerencsés és jó példányt fogtam ki.....

 

Előzmény: qualiped2007 (51101)
stevie-13 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51106

Ha jól számolom, a kartergázelvezető rendszerük most tart a 7-ik javított változatnál.

 

 

Amit én még hallottam: vékonyak a hengerek falai, és ez is mindenféle meglepő mechanikai problémához vezet....

Előzmény: 409 (51105)
409 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 51105

Ennek a motornak, különösen a 2008-2009-es gyártásúaknak hibás a dugattyúja és a gyűrűi*.(ezért eszik az olajat) Ezt garanciában cserélik (lejárt garancia esetén is) 2011-ben kiderült, hogy a módosított dugattyú sem jó, így egy újabb változatot hoztak ki, de ezt csak a hajtókarral együtt lehet cserélni.

A VAG-hoz híven, visszahívás nem volt rá, csak azoknak csinálják meg, akik reklamálnak.

 

* Rövidek a dugattyúk, nincs szoknyájuk. Gyakorlatilag csak akkorák, ami a csapszeg felett van, ezért billegnek, és ebbe mindössze 1.0 és 1.2mm széles gyűrűket tettek. A kettő együtt önmagában kódolja a magas olajfogyasztást. (az Opel már 98-ban pofára esett ugyanezzel)

 

"Akkor feleslegesen dobtam ki egy rahedli pénzt?"

 

Nem feltétlenül, mert a vezérlése is meglehetősen gagyi. Hajlamos kinyúlni a lánc és megkopni a lánckerekek. Egy mezei kínai biciklin komolyabb lánc van, mint ezekben a motorokban.  :-//

 

 Ha jól számolom, a kartergázelvezető rendszerük most tart a 7-ik javított változatnál.

Előzmény: qualiped2007 (51104)
qualiped2007 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 51104

Az szívás. Akkor feleslegesen dobtam ki egy rahedli pénzt?

A motor gyári állapotú. Sosem volt semmi baja, így szétszedve sem..:(

Az én kocsimban 147e km van, de nem észleltem még, h enné az olajat, de a totalcar cikkében írt akár 1l/1000 km-t nagyon durvának érzem.. 

doc

Előzmény: 409 (51102)
409 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 51103

Igaz. Csúnyán eszik.  :-//

Előzmény: qualiped2007 (51101)
409 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 51102

Valami félreértés lehetett, a szíjas motornak 180ekm a csereperiódusa, a láncosnak nincs ilyen.

-------

Gyári állapotában van a motor, vagy a dugattyúk/hajtókarok ki lettek cserélve??

-------

Álló helyben nem lehet maxra forgatni a motort, gyárilag ilyen.

Előzmény: qualiped2007 (51099)
qualiped2007 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 51101

Csak nem eszi az olajat? :D Mert a totalcar ezt szajkózza szeretett autónk benzines motorjáról? Szerintetek tényleg igaz ez? Szerelők! Kinek mi a tapasztalata erről?

Előzmény: YellowGT (51100)
YellowGT Creative Commons License 2015.05.31 0 0 51100

Sziasztok! 

 

Aki esetleg mostanában gondolkozik benzines Superb II-es vásárlásan,annak szívesen ajánlanám figyelmébe eladó sorba került  autómat! 

További infó és elérhetőség a linken....

 

Skoda Superb 1.8 TSI

qualiped2007 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 51099

igen tutira biztos. 2 lánc, a 3-s fogaskerék, a 2 feszítő, az összes (azt hiszem 6), vezető

Ezen a fórumon kérdeztem a periódust. Doni úgy nyilatkozott, h az bizony annyi (180e km) a benzinesnél..

Köszönöm a gyors választ :)

Előzmény: skt15 (51098)
skt15 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 51098

biztos lánccsere volt? és biztos 180000km a gyári csereciklus?

 

A fordulatmaximum üresben teljesen normális.

Előzmény: qualiped2007 (51097)
qualiped2007 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 51097

Sziasztok!

Lenne egy tiszteletteljes kérdésem.

Superb II. 1,8 TSI (2008.12.18) 147e km. Elvégeztettem a vezérműlánc cserét. Tudom, h csak 180e km-nél kellett volna, de idén 2 hosszabb utat terveztünk a bálnával, és nagyon nem szerettem volna, ha pl. szerb testvéreinknél adódott volna a vezérléssel valami gebasz. A műveletet elvégezték. Az autó nem jelez problémát. Szépen, egyenletesen jár, jól pörög.

Viszont üresben, álló helyzetben, csak 3,800-ig forog. A kérdésem az, hogy ez a jelenség természetes e? Esetleg ez a gyári beállítás? Vagy valami probléma van a vassal?

Megtisztelő válaszotokat előre is köszönöm.

Dr. Kovács Gabi

gyermekorvos

hevizms (zsakfos) Creative Commons License 2015.05.30 0 0 51096

Üdv márkatársak.

2006-os Superb.

Szeretnék a hátsó lökhárítótól a müszerfalig elhúzni egy vezetéket.

Hogyan,hol érdemes hogy minél kevesebbet szenvedjek vele,illetve ha valami burkolatot bontani kell,akkor ahhoz valami leirás vagy videó található e a neten?

Előre is köszönöm a válaszokat

SzaLev Creative Commons License 2015.05.29 0 0 51095

Lesz rá "elővásárlási" jogod?

Mert ha igen lehet várok addig vásárlással. Ha jól tudom 180ekm futás körül lista ár harmada szokott lenni maradványérték, ha arra rádobsz egy korrekt "jutalékot" akár meg is egyezhetünk.

Előzmény: kisqKta (51092)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!