Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.25 0 0 2079

Hol van 2003-as Iveco 130 000 km-el?Az F1A motor szerintem nem egy jó széria.Mindig kétféle motor van,a Power változatok turbói kényesebbek.Magát a turbót hamar tönkre lehet tenni.A járatás nélküli leállítás,az ásványi olaj használata hozzájárulhat egy gyors tönkremenetelhez.Egy rendkivül magas fordulaton pörgő,jelentős hőnek kitett alkatrész a turbó,ami képes vörösízzásig felhevülni.Valószínűsítem a nem valós km futást!

Előzmény: Patrol56 (2078)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 2078

Nagyon eltértünk a tárgytol,ugyan is adott volt egy 130 ezer körűli iveco 2.3-as (2003-as)és tiszta motor,tehát olajcserés multal. A "legendás" túrbója ennek is szarrá ment !...Kérdés adott,vajon miért is ??...hmm.üdv.

Előzmény: Törölt nick (2074)
PowerZ Creative Commons License 2013.02.25 0 0 2077

Az én 12 évesembe nem néz ki úgy a vezetőülés széle mint ennek.

 

Lehet kisboltokat terített.

tamozsnyik Creative Commons License 2013.02.25 0 0 2076
PowerZ Creative Commons License 2013.02.25 0 0 2075

Eladó Ivetkó Dájli :D

 

Előzmény: Törölt nick (2074)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.25 0 0 2074

A Vitonkban 670000 km volt,amikor egy elsikerült javítás miatt,a hibátlan motor kilehelte a lelkét.A blokk.A Sprinterünkben 1 milla felett van,még a gyári turbó van a motoron.A mostani Sprinterben sajnos axiális lógás van a turbó tengelyén.Felújított turbó nem kell,főleg nem kinai.Középrészt is szoktak cserélni,de az nem 25 000 ft.A topiktárs Mercije is leégett a turbótól,meg számos felújíttatásnak lett csúfos vége.A Ducatoban is zörög a felújított turbó,amit gariban kapott,2x.Turbógyárat is lebontattak Kinában,és a VGT turbók felújítását megtiltotta a Garrett cég.130 PÉNZ egy új Garrett VGT turbó.Azok akik a km órákban bíznak,tévednek,mert 80000-250000 km/év futással lehet számolni a kishaszonjárműveknél.Céges szervízkocsik futnak kevés km-ert,de azok ritkák.Szervízkönyves autókat, szinte lehetetlen venni.Órát nem tekertem vissza,1,6 milla futású autót is eladtam!

Előzmény: PowerZ (2073)
PowerZ Creative Commons License 2013.02.25 0 0 2073

Én is beszéltem a turbo felújítóssal mikor a vitót csináltattam. Azt mondta nem szabad a turbónak tönkre menni,csak ha nem kapja meg ami jár neki.Volt nála 500.000km-t futott hibátlan turbo. És nekem se kellett volna felújítattnom nem az volt az autó baja. Amugy kinai utángyártótt felújítót lehet h lehet kapni 25 ért.

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2072

Kissé eltévedtél.Házilag felújítani?A felújítás áráért lehet újat venni.Kérdezd a topiktársakat a turbók élettartamáról.

Előzmény: Patrol56 (2071)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2071

Pápele-pápp ! Lehet álmodozni 800 ezres túrbokrol csak akkor nem szabad ébren lenni !   ,-))................. na most viccet félretéve..A felujjitott túrbó ugyan olyan jó mint az uj, csak sokkal olcsóbb kb 25 ezer ft a javitó készlete. Azért ennyiért vegyél már egy új túrbot ?...Szerintem nem fog sikerűlni. Kicsit konkrétabb addatok kelletek volna axiális tűrésre ill.Radiálisra is,mert igy nem hiteltérdemlő az állitás. (kicsit ide kicsit oda...és pitty-putty széteset útközben?) na most komolyan ,mert ne komolytalankodjunk kérem.  xDDD üdv.

Előzmény: Törölt nick (2070)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2070

Kétségeid maradhatnak,semmi gond nincs vele.Gyakorlatilag a turbók túlélik a motorokat,igen ritkán kell cserélni őket.Persze kivételek mindig vannakAz IVECO Mitsubishi turbókat használ,meg Garrett VGT-ket a power motoroknál.A VGT felújítása gyárilag tiltott!!A felújított dolgok amúgy sem megbízhatóak,meg gazdaságtalanok is.Generátort szoktam felújítatni Almádiban,amikkel utána hét-nyolcszáz-ezer km-ig sincs gond.Axiális lógása nem lehet a Turbók tengelyének!A le-fel mozgás minimálisan megengedett.

Előzmény: Patrol56 (2067)
cs!rke Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2069

Ez még békebeli turbó. Nézd meg, milyen hosszú a tengelye! A mostaniaknak fele ekkora sincs.

Előzmény: Liviati (2068)
Liviati Creative Commons License 2013.02.24 0 0 2068

Nézd meg az én turbómat. Fütyűl, vonyít de tölt. Szerintem egyidős az autóval (1988) illetve ami még eredeti az autón, mert szinte minden ki lett cserélve a váltó és a motor kivételével. Ez a kép még akkor készült mikor megvettem és lecserélték volna a régi fülkét.

Előzmény: Patrol56 (2067)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 2067

Kiváncsian vennék kézben 800 ezer kilómétert futott Ivecó túrbot. Addig had maradjanak meg a kétségeim. Mennyibe is kerül egy ilyen csoda túrbó ? Esetleg tipust tudnál konkrétan mondani ? üdv.

Előzmény: Törölt nick (2064)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 2066

250 bár lenne amit keresek !!....,tehát kicsit hosszabb mint a 2.8-asok,azok csak 175 bárosok ezt szeretném áttszerelni. (végül is csak a középső részére lesz szükségem. üdv.

Előzmény: Liviati (2065)
Liviati Creative Commons License 2013.02.23 0 0 2065

Mekkora nyomás van ráírva a tiedre?

Előzmény: Patrol56 (2063)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.23 0 0 2064

400-800000 km bírnak a turbók.Mitsubishi gyártmányokat használ az IVECO,kivéve a VGT turbókat.A turbóra vigyázni kell,leállítás előtt járatni kell a motort,10mp-től 2 percig is,ha előtte terhelve volt a motor.

Előzmény: Patrol56 (2062)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 2063

Ha valaki tudna régi 2,5TD komplett befecskendezőket (bár milyen szar is lehet),szivessen megvenném. üdv.

 

Patrol56 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 2062

Helló Mandri, a túrbók szerintem max 150 ezret birnak ki,ha eggyáltalán.De ezt is csak ha,a tervezett olajat kapják meg (hydraulika technikai okkok miatt) és kokszosodás mentessen üzemeltettjük. Olajnyomás gondoknál a nálam bevált sorrend teknő le a pipa(felszivó csonk) vizsgálata aztán pumpa. utána vállcsapágy engedhet el még bár ez ritkább inkább a hajtókar csapágyak, a dugó csapszege itt nem releváns ivcónál az ismert okkok miatt....öö...jöhet a fej éspedig büttyköstengely itt felül vizsgálom a kopást. Hydrótöke is engedhet el,hiszen erre tippeltem a leirtak miatt. Túrbó túltárgyalva.Ha  nem indul el a vezetője azonnal (5-10 perc télen) és az olaj csere rendszeres akkor sokáig elmehet a túrbó. Javitani lehet kb. 25 ezer ft az alkatrész hozzá. üdv

Előzmény: mindaricsi (2060)
tibi985 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 2061

sziasztok nemrég vásároltam egy 2000-es évjáratú daily-t tachográf van/ volt benne kicseréltük a jeladót ill a műszerfalat egy nem tachográf-os autóból nem tudja valaki hogy kell összekötni a két csatlakozót ami feljön a jeladótól valamint megy a műszerfalhoz mert idáig ügye jött a jel a jeladóból a tachográf-ba és innen ment a műszerfalba most pedig kihagynánk a tachográfot. előre is köszi a segítséget!!!!!

mindaricsi Creative Commons License 2013.02.22 0 0 2060

Azt nem tudom, de nálunk kb: 140ezer km szaladt bele 3 év alatt. A motorról lebontottam az olajteknőt. Belseje makulátlan tisztaságú 2003-as létére, semmi lerakódás, semmi fémreszelék.

Előzmény: Patrol56 (2059)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 2059

Hydrótőkékre tippeltem. Mennyit mennek el ezek a túrbók ? (kb ?). üdv.

Előzmény: mindaricsi (2058)
mindaricsi Creative Commons License 2013.02.20 0 0 2058

Úgy néz ki a turbó lesz a ludas.

Előzmény: mindaricsi (2055)
mindaricsi Creative Commons License 2013.02.19 0 0 2057

Még nem , de folyamtban. Köszi!

Előzmény: Törölt nick (2056)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 2056

Az olaj szívócső-kupoláját nézted?

Előzmény: mindaricsi (2055)
mindaricsi Creative Commons License 2013.02.19 0 0 2055

Szépestét! Adott egy 2003-as 2.3-as F1AE motor istentudja kilóméterrel. Alapjáraton 0.5 bar olajnyomás vagyis világít az olajnyomás jelző lámpa, 1000-res fordulatnál viszont 4 bar, vagyis leszabályzási értékű az érték. Az olajszivattyút szétbontottam szemre semmi elváltozás. Valaki járt-e hasonló cipőben, van-e ezen a motoron valami előbbkopó olajat elereszthető alkatrész (vezérműláncfeszítő autómata, hidrotőke, turbó csapágy stb.)?

Üdv: mindaricsi

Patrol56 Creative Commons License 2013.02.19 0 0 2054

Meg tudom erősiteni a helsinki út, árakban fájadalomskála 10 fokozatán a négyes ötös! tehát ajánlott. Ja és mindenük van ezz a fontos. üdv.

 

Előzmény: Sbamar (2052)
mindaricsi Creative Commons License 2013.02.19 0 0 2053

Szia, én az R-car 2002 Kft.- től /1238 Budapest, Helsinki út 134./ vásárolok túlnyomórészt. Csak Iveco-khoz forgalmaznak alkatrészeket.

Üdv.:mindaricsi

 

Előzmény: Sbamar (2052)
Sbamar Creative Commons License 2013.02.19 0 0 2052

Köszönöm, megkaptam, letöltés alatt! :)

 

A következő kérdésem lenne még:

Lassan aktuális lesz a 240.000km-es szervíz. Mit kell, v mit érdemes kicserélni a gépen? 

Továbbá van-e esetleg Pest környékén alkatrész beszerzésre vi tuti hely, mert a Levantex áraitól égnem áll a hajam!

(Pl. új váltóbowdent 82.900+Áfa áron szerettek volna eladni nekem, a szervíz 40.000+Áfa értékért beszerezte volna. Szerencsére menthető volt a jelenlegi, így az került vissza.)

+1 kérdés: A bal hátsó kerékcsapágyból szivárog az olaj. "Állítólag" csak kompletten lehet cserélni, de ennek így elég húzós ára lenne...

Valóban nincs más megoldás?

 

Előre is köszi a válaszokat!

 

Amar

Előzmény: mindaricsi (2041)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.18 0 0 2051

A legnagyobb sztori az volt amikor a váltótársam piros fűtőolajat beengedett egy bérház pinyójában. 7600 liter után megjelent egy térdig diesel szagú nagyanyó visitozva ,mondván a szomszéd pincefalon spriccel a "büdös olaj". Ugyan is 1 nappal korábban kiszerelték a tartályokat csere miatt. Nem fogod elhinni nem a tűzoltok senem a rendőrök voltak az elsök még csak nem is a katasztrófa elháritók.....hmmm...3 ujságiró. Lehet,hogy holnap hirérték leszel Liviatti ??Még én is elcserélem néha a buzi csapokat.

Előzmény: Liviati (2048)
Patrol56 Creative Commons License 2013.02.18 0 0 2050

Előferdül, már engedtem be diesel bunkerba 2 ezer liter benyát ,igaz nagy cirkuszt csapott a kutas és kipumpáltatta az egésszet. Szerintem tankolj rá vihar sebessen 10-15 lityi dieselt és semmi gond. Legközelebb "heurékka! " felkiálltással tudasd a környezettel a malört , mondván késő -késő mondta a kakas és lelépett a kacsárol !    ,-))

Előzmény: Liviati (2048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!