Gyártani gyártanak, de baromi drága. Egyébként ilyen benzinárak mellett nem érdemes egysorossal géppel vetni. Én is kézi vetőgépet vettem Ígyis, úgyis végig kell járni minden sort, de legalább a benzin megmarad. De persze te tudod.
Frankó, akkor megveszem. A felezőm nem ékszíjas, hanem egy Robix LR-56 van feltéve rá. Gondolom a lényegen ez nem változtat semmit. Tudsz vele lépésben is menni?
Az én gépem most így néz ki!Sokkal jobb annyiból az 5.00x12-es kerék hogy jobban fog!Én szántottam,sorközművelőztem,pótkocsiztam,hótolóztam:4.00x8as kerékel,de mindíg probléma volt a kis kerék átmérő és a kaparás!Amióta megvettem a 5.00x12es kerekeket azóta tudom hogy sokkal jobb vele dolgozni,mert 1000x jobb a tapadása,igaz hogy azért a menetsebesség is növekszik,de ezt ki lehet küszöbölni ha észíjas sebességfeleződ van!Az én gépem is röpsúlyos és így ahogy most van nagyon megvagyok vele elégedve!Íme:
A hótolólapot én magam készítettem hozzá, mert majd' megütött a guta amikor a Szevafémnél megmondták az ő lapjuk harmincakárhányezer forintos árát. Amit én készítettem azt festékestől ki lehet hozni 10e forintból. Ha érdekel esetleg valakit akkor szívesen teszek fel képet és méretezett rajzot.
Akkor azt mondod, hogy a 4.00-8-as kerék helyett jó lesz az 5.00-12-es is? Lehetőségem lenne egy 5.00-12-es szabadonfutós kereket vennem most alkalmi áron, de azért tettem fel a néhánnyal ezelőtti kérdést is, mert tartok tőle, hogy a nagy kerékkel a felező ellenére is túl gyorsan menne a kapa. Az az igazság, hogy nem csak földbe kellene, hanem pl. a havat is szeretném eldúrni vele. Ezért fontos lenne, hogy lépésben is tudjak mögötte menni. Ráadásul a gép egy RK-02-es röpsúlyos kuplunggal, tehát egy egészen kicsit forgatni kell, hogy menjen. A motor erejével nincs gond, mert egy ereje teljében lévő Honda GCV-160-as van rajta.
Nem gyári azt hiszem 40 miniméteres rakni akartam rá egy egy 5kilos tárcsát mondjuk anyyi hogy én csak a sorközmüvelésnél szeretném használni! De ha nekem is menne az
oránkénti egy liter az nagyo ideális fogyasztás volna!!
Egyébként gyári vaskerékről van szó?Mert attól még a 4.00x8as gumiskerék is többet ér!Nagyon kicsi a gyári vaskeréknek az átmérője!Nekem volt egy 4Le-ős Briggs motoros sebességfelezős rotám 4.00x8as kerekekkel!Én szántottam is vele dupla 4.00x8as kerekekkel meg plusz még 50kg pótsúllyal és még így is könnyedén elkapart!Szántásba sebességfelezővel 1l/óra volt a fogyasztása!Azóta 5.00x12es kerekek vannak rajta és egy 6,5Le-ős Briggs motor!Megmondom őszintén nekem is van gyári sorközművelőm,de nem sok hasznát vettem!Mi a nyáron az 500négyszögeles kukorica földünket lovas húzató kapával húzattuk be!A robival húztam igaz 2emberes,de haladós volt és jó minka is volt benne!
Vissza olvastam mikor az oldalt néztem,csak nagyon lassú a netem és nehezen megy a hozzászólás!www.erdo-kert.hu érdemes megnézni!Ott találtam meg ezt a vetőgépet is ez lehet kapni nállunk is 12500Ft ért!
Üdv!Azt nem tudom hogy gyártanak-e kimondottan kapához való vetőgépet,de itt nállunk a Tiszafüredi agrokerbe van 1soros toli vetőgép 12500Ft-ért ami könnyen átalakítható rotációs kapa után!
ketyosz és meg vagy elégdve a reduktorral hogy változik a menet teljesitmény alul a hajtás nagyon lelassul, milyen tempóba tudsz vele dolgozni? Szerinted hány tankbol
tudnék vele meg sorközmüvelőzni egy hektárt? 4Le brigs motor 1literes tankkal!!
Köszi megnézem majd hogy mit tudunk kihozni belőle!! Csak közben felvetődött egy érdekes dolog, összeraktam a körmös kereket meg a vpk-600 kultivátort ugy néz ki
hogy az első kerék elpörög kis gázon is!! Az biztos hogy kell közé a felező reduktor
sajnos csak az lr-56 jo, de most azon gondolkodunk hogy lehet hogy kerék suly és orr suly is kellesz csak nincs még tapasztalatunk e felöl még csak kezdők vagyunk és nem
tudjuk sajnos hogy mennyi lenne az ideális mindenki segitségét szivesen fogadom előre
Köszönöm a választ! Akkor ez kb. 10cm-el nagyobb átmérőjű mint a jelenlegi 4.00-8 gumi. Gondolod, hogy gondot jelente ez a méretkülönbség? Hiszen ez a hasmagasságon mindössze 5 cm pluszt jelent...
a méretet collban adják meg 1col 25,4 milliméter . at 5 a szélesség 12 a gumi belső átmérője. tehát 12,7 centi széles a magassága 56 cm . azért ez egy elég nagy kerék.
az én hondámon 3.50-5 van a kapálógépek zömén mostanság 4.00-8
Ha megnézi az ember mindeggyik gyártó arra törekszik hogy minél egyedibbet csináljon és más motorok alkatrészeivel ne lehessen pótolni a hiányos,vagy meghibásodott alkatrészt!Talán a briggs saját motorai közt nem sok eltérés van és van sok rengeteg univerzális alkatrész aránylag olcsón!Szerintem a Honda alkatrészei azért olyan drágák mert a márkát megkell fizetni,de viszont minőségben nem hiszem hogy külömbözne más gyártó alkatrészeitől!
Üdv!Igen az a baj hogy csak azt mondják,de szerintem nem jó bele az eredeti Honda alkatrész!Ha valaki vásárolt már akármilyen tipusú Honda motorhoz alkatrészt az szerintem tudja hogy nem is olyan egyszerű,még a Hondánál sem hiába Honda!Nekem mikor a Honda gcv 160-as motorhoz kelett kipufogó és szívó szelep nem is olyan egyszerű volt ám megvenni,mint ahogy azt gondoltam volna!Felhívtam a karcagi Márkaszervízt és ott mondtam hogy 160ccm-is 5,5Le-ős Hondához kellene ez meg az,és akkor mondta a szerelő hogy diktáljam be neki a motorszámot mert hiába Honda de ez alapján tud nekem alkatrészt adni mert már a más motorszám végződésű motorokba nem ugyan azok az alkatrészek vannak hiába ugyan olyan 5,5Le-ős Honda!Tehát ott már más volt a szelephossz,átmérő,másképp volt a dugattyú nútok elhelyezkedése...stb!
EGYÉBKÉNT AZT MONDJÁK A MOTORRÓL, HOGY ANNAK ELLENÉRE, HOGY KINAI, MEGBIZHATÓ ÉS ERŐS GÉP, RÁADÁSUL MINDENE PASSZOL A HONDÁHOZ, TEHÁT HA VALAMIT CSERÉLNI KELL, BELE LEHET TENNI A JAPÁN CUCCOT, IGAZ DRÁGÁBBAN. HA ESETLEG VALAKINEK EZZEL KAPCSOLATBAN IS VANNAK TAPASZTALATAI, SZIVESEN OLVASNÁM!
Abból, amit írtál, biztosan, hogy állandó fordulatú motorod van, vagyis fűnyíró.
Nem reménytelen az átalakítás, de ha tudsz másikat szerezni, nem javaslom. Ezt meg tedd fűnyíróra, mert ez a dolga.
Röpsúlyosra véletlenül se, mert nem éred utol, mikor beindítod, vagy elüt.....
Ha már úgy döntesz, hogy másikat veszel, s nincs feleződ, akkor olyat vegyél ami eleve lassabb, ha a sebesség zavar. Ha kocsizni akarsz, nagyobb teherrel, akkor a nyomaték sem utolsó szempont.
Itt lehet variálni, pl. Robi 55 hajtást összehozni 4 ütemű motorral.
Vagy hazabeszélve Robi 52 hajtásra, ha tudsz közdarabot szerezni, tegyél 4 üteműt. Így kb. 5-5500 fordulatról max 3500 lesz, kicsit nagyobb nyomatékkal,s a sebességed is csökken. ( Ez volt a Robi 53, 56.)
Tehát kívánok Neked boldog és EREDMÉNYES Karácsonyt!!!!!