Keresés

Részletes keresés

OLDFAV Creative Commons License 2006.07.08 0 0 192
A MFAV járművek "gyárilag" rendelkeznek nyomkarima kenő berendezéssel. Nem tudom-hülyeséget meg nem akarok mondani- de szerintem csak néhányon van üzembe helyezve( feltöltve)..méghozzá azért, mert - jó magyar szokás szerint - mindenütt "kent" az a szerencsétlen ( pl.. a sín futófelületét is..néha-néha) csak ott nem ahol igazán kellett volna..azaz ott is, csak nem mindíg kellő hatékonysággal. a VMT-Deák "kettős ívben" állandó sebességkorlátozás van ezáltal némileg csökkenthető a mechanikai igénybevétel és időszakos kenés is elegendő. Azt pedig szerintem egyetlen járművezető sem bánja, hogy nem olajjal felkent pályán kell neki megállnia..mint anno, amikor még az összes kenőberendezés működött:))
Előzmény: L45H (187)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.07 0 0 191
Énis az M3-ra gondoltam, csak elírtam, ettől még nem kell a falnak menni, de ha ez így neked jól esik, akkor csak nyugodtan.



Persze, nem a HÉV-es határozza meg, (különben minden vasút utasításában szinte kivétel nélkül így van:
Részlet a metró F. 2. Számú Forgalmi Utasításából:
Vonatszemélyzet

2.64. Metrókocsikból összeállított vonat továbbítását folyamatos vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelt vonalon a motorkocsivezető egyedül (egyszemélyes üzemmód) végzi.
Folyamatos vonatbefolyásoló berendezéssel fel nem szerelt vonalon a motorkocsikból összeállított vonat motorkocsivezetővel és motorkocsi-segédvezetővel (kétszemélyes üzemmód) továbbítható.

2.65. A szolgálati vonat személyzete a mozdonyvezetőből és a tolatásvezetőből áll.


Motorkocsivezető

2.21. A motorkocsivezető a közlekedő vonat egyszemélyi felelős vezetője. Feladata a motorkocsikból összeállított szerelvény, illetve vonat vezetése.
A motorkocsi-segédvezető kétszemélyes üzemmódban a motorkocsivezetővel együtt felelős a szerelvény, illetve a vonat továbbításáért.

Mozdonyvezető

2.22. A mozdonyvezető a dízel- vagy akkumulátoros mozdonnyal, vagy teher-vágánygépkocsival végzett tolatási mozgás, illetve a szolgálati vonat vontatójárművének felelős vezetője.

Tolatásvezető

2.23. A tolatásvezető a vonalon közlekedő szolgálati vonat felelős vezetője, a járműtelepi tolatási mozgásokat a forgalmi szolgálattevő rendelkezései alapján irányítja.




Az OVSZ nem írja, hogy MILYEN személyzetet vezényelnek, de valószínű(99,9%), hogy nem jegyvizsgálót csak.
Előzmény: L45H (190)
L45H Creative Commons License 2006.07.06 0 0 190
WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!
Az AVR rendszer M3-on működik!
Az OVSZ azt írja: "személyzetet vezényelnek" nem mondja, hogy MILYET! De ha mondaná, akkor sem a HÉV definíciói lennének mérvadók!
Az a vasút csak akkor lesz közforgalmú, ha teljesül,amit OLDFAV írt!!!!

Legközelebb kérlek:
"Look, Listen, Live"
Előzmény: zozimosz (189)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.06 0 0 189
Vonatkísérő személyzet= a vonatra a járművezetőn kívül beosztott dolgozók gyűjtőelnevezése.

Vonatszemélyzet= a vonatkísérő személyzet és a járművezető gyűjtőelnevezése.

Járművezető= az önjáró vasúti járművek ( motorkocsi, mozdony, munkagép ) vezetője.
Feladata a járművezetői teendők elvégzésén kívül azoknál vonatoknál, amelyek vonatvezető, illetve vezetőjegyvizsgáló nélkül közlekednek, a vonatkísérői ténykedések elvégzése is. Vonatvezető nélküli közlekedés esetén a vonatszemélyzet rendelkezésre jogosult vezetője.


Ezek a HÉV F. 2. Számú Forgalmi Utasításból származnak.
Ez alapján új szabályzat kellene.
De hülyeségnek tartom a járművezető nélküli közlekedést, még az M2 vonalon is a járművezetőnek kellene vezetni a vonatot, nem a technikának!

Ha Te metrót akarsz építeni a kertedben, az Helyi közforgalmú vasútnak számít, tehát érvényes rá a Hatósági szabályzat.
Előzmény: csatang (188)
csatang Creative Commons License 2006.07.06 0 0 188
Kösz a választ. Még mindig kicsit guminak tűnik a szabély, de megnyugodtam, hogy amit eddig vonatnak hittem, az eztán is vonat maradt. :)
Előzmény: L45H (187)
L45H Creative Commons License 2006.07.06 0 0 187
A járművőn szolgálatot teljesítő bármilyen olyan dolgozó, akinek ez (az hogy a járművőn kell lennie) a munkaköri kötelességei között az érvényes munkaszerződésében szerepel. Akinek az a feladata, hogy a járművőn legyen az már ilyennek számít. És innentől életbe lép, amit OLDFAV mondott. Hogy a szabályzat nem használja a "vezető" szót. Tehát, ha ez csak amolyan utaskísérő, akkor már vonatkozik rá a szabályzat. Akkoris, ha még a vonat veszélyhelyzeti megállítására sincs kiképezve! Egyébként ha SENKI nincs a vonaton, a vonatot kamerával megfigyelő diszpécser is elméletileg a vonatra lehet vezényelve, csak épp a szolgálati helye nem a vonaton van :)))) (Na, de ez már kezd absztrakt lenni, így 1 óra magasságában...)

ON:
A nagy metrós topikon valaki írt vmi MFAV füstölésről? Vki tud esetleg erről?
Egyéb, szintén ON kérdéseim:
Milyen rendszerességgel kenik -ha kenik- a Deák-Vörösmarty ívet? Nem azért, mintha zavarna a nyikorgás, az én fülemnek ez a muzsika :)) deeee csupán érdekességképp kérdem. Nem lenne jobb a pályára esetleg egy automatikus kenőt tenni, netán a járműveket (tudom, ez nem olcsó buli, de a legjobb megoldás) felszerelni kenő berendezéssel? És ha már itt tartunk,nem merült fel olyan elképzelés, hogy lehetne az alagútba zajvédő elemeket tenni (sínszálak közé, vágányok közé legalább egy sornyit, alagútfalra vmi vékonyat, az alagútfal bemélyedésébe-ha nincs útban nagyon a vezeték)? Berlinben az S-bahnnak egyes helyeken van ilyen és szerintem elég hatékony dolog...
Előzmény: csatang (185)
vrobee Creative Commons License 2006.07.06 0 0 186
miért vonatkozik a szabályzat a vezető nélküli rendszerekre.

Hogy nézne már ki, ha a páternoszter is vasút lenne? :D
Előzmény: csatang (185)
csatang Creative Commons License 2006.07.06 0 0 185
Örülök neki, hogy rosszul gondolom. De tényleg. :) Viszont az eredeti kérdésem még mindig fent áll, hogy miért vonatkozik a szabályzat a vezető nélküli rendszerekre. Még egyszerűbben megfogalmazva: Mit jelent az, hogy "... melyre személyzetet vezényeltek." ?
Köszi a segítséget.
Előzmény: OLDFAV (183)
V63-057 Creative Commons License 2006.07.05 0 0 184

Ti tényleg úgy gondoljátok, hogy egy járművezető nélküli rendszer azért nem lehet, mert nem ismer ilyet az utasítás???

K.rvára meg fogtok lepődni!!!

OLDFAV Creative Commons License 2006.07.05 0 0 183

KÖZFORGALMÚ!!! vasutakra vonatkozik a szabályzat:))

T a cseresznyefád és az úszómedencéd között a saját kertedben- SAJÁT!!!! használatra- akár szamárvontatást is alkalmazhatsz, de ha utasokat is szállítasz és menetdíjat szedsz ( fuvarozási szerződés jön létre!!) akkor viszont a szabályzat kötelező Rád..hisz csak így kapod meg az üzembehelyezési és üzemeltetési engedélyt!:)) Szerintemn nem bonyolult..szerinted?:))))))

Előzmény: csatang (177)
OLDFAV Creative Commons License 2006.07.05 0 0 182

A szabályzat "SZEMÉLYZETET" ír.. Tehát:"Ugyanis az összes vezető nélküli megoldás nem vonat eszerint a szabályzat szerint."..

még a szabályzat szerint is vonat:)) ( mert nem VEZETŐ-t ír..hanem személyzetet!)

Előzmény: csatang (172)
csatang Creative Commons License 2006.07.05 0 0 181
Épp ezt mondom, hogy nem. M2 és M3 szerepel a szabályzatban, következésképp a hatóságoknak van közük hozzá. Viszont technikailag megoldható, hogy vezető nélkül menjen, és akkor generáltunk egy olyan helyzetet, amit nem fed le a szabályzat. Ami nem jó. Ezért kérdeztem, kell-e ezen változtatni, vagy én látom rosszul a helyzetet, esetleg rosszul értelmezem a szabályzatot. Mire azt a választ kaptam, hogy nem kell változtatni rajta, és nem azért mert a szabályzat jó, hanem mert Magyországon olyan vonat még nincs.

Előzmény: zozimosz (179)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 180
Amúgy meg vonatszemélyzet úgyis lesz minden vonaton még akkor is, ha tudna menni anélkül is. Mert a veszélyhelyzetet jelen állapot szerint csak ember tudja felmérni.
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 179
Ezt mondhatja a BKV is nem? Az övék lesz a metró(pontosabban a miénk),nem? Akkor a Hatóságoknak semmi közük az M2, és M3-hoz, nem? Nem is kell jelző? Minek, úgyis csak a BKV-é, tehát a Felügyeleti Hatóságnak kuss szerinted?
Előzmény: csatang (177)
csatang Creative Commons License 2006.07.05 0 0 178
Mennyire biztos, hogy az M4 olyan lesz? Mert amennyire tudom csak az újságírók keverik az AVR-t a full vezető nélüli üzemmóddal. De ha tudsz valami biztosat, akkor mondjad.
Előzmény: titan_m (176)
csatang Creative Commons License 2006.07.05 0 0 177
Sehol. És? Csak azért mert nincs, a szabályzatban sem lehet? Öröklök egy kisebb vagyont, és úgy döntök, hogy alapítok egy közlekedési vállalatot. És építek egy metrót a kerti cseresznyefától a kamráig. Én meg vezető nélkülit akarok, mert ahhoz van kedvem. Meg fogják tiltani nekem, mert nincs a szabályzatban, vagy én mondom nekik, hogy az összes biztonsági előírást kenjék a hajukra, mert amit én csinálok arra nem vonatkozik a szabályzatuk?
Előzmény: zozimosz (173)
titan_m Creative Commons License 2006.07.05 0 0 176
Elméletileg lesz: M4.
Előzmény: zozimosz (173)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 175
Vasúti pályán a villamos vonat!
Előzmény: zozimosz (174)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 174
Tehát a villamos a villamos pályán nem vonat.
Előzmény: OLDFAV (170)
zozimosz Creative Commons License 2006.07.05 0 0 173
Hol van Magyarországon vezető nélküli megoldás?
Előzmény: csatang (172)
csatang Creative Commons License 2006.07.04 0 0 172
Jól sejtem, hogy ez a szabályzat módosításra szorul, vagy én értelmezem rosszul a személyzet fogalmát? Ugyanis az összes vezető nélküli megoldás nem vonat eszerint a szabályzat szerint.
Tudom, hogy nem erről szólt az egész vita, de ez most tűnt fel nekem.
Előzmény: OLDFAV (170)
V63-057 Creative Commons License 2006.07.04 0 0 171

Szia OLDFAV!

 

Add fel nyugodtan, akinek címzed nem képes felfogni, mi meg tudjuk...

 

De azért jól hangzott... :)

Előzmény: OLDFAV (170)
OLDFAV Creative Commons License 2006.07.03 0 0 170

Sziasztok!

OFF!

Nem baj, ha kiátkoztok..azért csak elmondom ..az én utolsó hozzászólásomat a "vonat" témához:)) /Bocsi, de elpusztulok, ha benn marad:))/

Tehát az ORSZÁGOS VASÚTI SZABÁLYZAT SZERINT: ( AZ egyetlen egzakt és mérvadó forrás a témában..szó szerinti idézet!!)

 

 

 

Az OVSZ II. a helyi közforgalmú vasutakra és az azokból kiágazó iparvágányokra vonatkozóan rögzít alapvető szabályozást. Az itt nem szabályozott kérdésekben az OVSZ. I. előírásai ill. a vasúti hatóság állásfoglalásai a mérvadóak.

 

Előírásait
– közúti vasút (villamos),
– közúttól elkülönített vasút, (magasvasút, kéregvasút, mélyvezetésű vasút (metró), valamint
– helyiérdekű vasút (HÉV),
– fogaskerekű vasút

sorrendben adja meg.....

 

 

.......

10.3.2. A vonatokra vonatkozó általános előírások
A vasúti közlekedés egysége a vonat, amely mozdonyból, motorkocsikból, vontatott járművekből összesorozott, jelzőeszközökkel ellátott szerelvény, melyre személyzetet vezényeltek és amelyet a vasúti pályán való közlekedés céljából forgalomba helyeztek.
Forgalmi szempontból vonatként kell kezelni a közúti vasút szerelvényeit, a motorkocsikat, az egyedül közlekedő mozdonyokat, a tehervágány-gépkocsikat, az önjáró munkagépeket, valamint az esetenként vonatként közlekedő kiskocsikat is.

 

 

So fine Creative Commons License 2006.07.02 0 0 169

Na most akkor mi van?

 

Szétverődtetek???

zozimosz Creative Commons License 2006.06.28 0 0 168
Én sem
Előzmény: V63-057 (167)
V63-057 Creative Commons License 2006.06.27 0 0 167
Nem is tudom ki lehet a "zavart", ha ez a legkomolyabb problémája a közlekedésben?
Előzmény: zozimosz (166)
zozimosz Creative Commons License 2006.06.27 0 0 166
Persze, legyen vége, igazad van, én is marhára unom már a tudatlanságból fakadó zavartságot magyarázni
off
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (165)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.26 0 0 165
Ne haragudj, de ez az egész a nagytopicon nemrég folyt "városi autópálya" vitához hasonlít, ahol a büdös laikusok pontosan értették, miről van szó, míg a "szakemberek" hosszú unalmas definíciós fejtegetésekbe kezdtek -- a vége az lett, hogy beégtek, mert az a fogalom úgy, ahogy a többiek torkán le akarták nyomni, nem is létezik.

Azt a szót, hogy "vonat", kár tovább magyarázni. Itt ennek ezzel legyen is vége, mert bosszantóan off.

/a/
Előzmény: zozimosz (146)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.06.23 0 0 164
Nem tudom de Bécsben használnak metrónak villamos kinézetű jármüveket is.(azthiszem az U6-on).
Előzmény: Peti817172M (152)
vrobee Creative Commons License 2006.06.23 0 0 163
De ezen kívül egy fajta üzemelési módot is jelent, pl. lehet azt mondani, hogy a párizsi metró.
Előzmény: zozimosz (160)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!