Igen nekünk is szállítottatok motorokat, azok között sem volt ritka a hajtókar törése. Szóval ez volt a fő oka. De a sok vacak elektronikus gyujtás sem használhatott, jellemzően hajlamos volt a random idejű szikra produkálására. Az az hatalmas ütéseket mért a dugóttyúra, hajtókarra. Amint lecseréltem megszakítósra rögtön rendbe jött, egyenletes lett a motor járása, alacsony és magas fordulatszámon is.
Csupán egy adalék a hajtókar töréses hozzászólásra.A solex hazai gyártása idején mikor gyártottuk ,kis számban ugyan de előfordult a hajtókar alsó szemének repedése.Ennek oka egyszerű a hajtókarba a tűgörgők sajtolva vannak illesztve.Mivel gyártáskor a méretezés a névleges mérethez képest tűrésekkel van megadva ezért megengedett a méretek eltérése plusz és mínusz irányban. Előfordul olyan eset amikor a hajtókar furata mínuszos tehát az alsó értéken van /szűkebb/ a tűgörgő meg pluszos, ilyenkor előfordult hogy a hajtókarban hajszálrepedés keletkezett.Mivel nem volt technológiai előírás a minden darabos ellenőrzésük ezért kerülhetett bele olyan amin hajszálrepedés keletkezett.
Nos ez csak az egyik momentum hogy balesetveszélyes, kijutott nekem is a defektekből bőven. Bár nekem mindíg szerencsém volt sikerült esés nélkül megúszni. A konstrukció tervezési hibás, ha jól emlékszem nincs utánfutása az elsőkeréknek. Szinte abban a pillanatban beszitál, amint elengeded az egyik kézzel a kormányt pedig közlekedésben néha irányjelezni sem ártana. Ezért is írtam, hogy inkább sporteszköz.
Tartalék belsőt és szerszámokat mindíg hordtam magamnál, főleg az elsőkerék defektje esetén nehéz tolni.
A kompresszióviszony növelése nem lehet opciója, a kopásból eredő résveszteségek megoldására. Itt a henger fúrása cseréje, a dugattyú és gyűrőkkel egyetemben a megoldás.
Elméletileg és gyakorlatilag is tuningolható a motor, de az már egy másik fejezet. Itt az eredeti állapot fenntartása szerintem a lehető legoptimálisabb feladat vagy cél. Mivel eleve egy technikatörténeti érdekességről van szó.
Én használtam régebben a Solexet kerékpár és roller (Trotilex) változatát is, hát mit ne mondjak az utóbbi nem kicsit életveszélyes förmedvény, de ennek ellenére semmihez sem hasonlítható élmény vele közlekedni. Bár őszintén szólva inkább sporteszköz.
az hogy solexet látott, nem biztos hogy ért is hozzá. amilyen egyszerű, olyan egyszerűen is tudja hülyére venni az embert is. vidd el p.mihalyhoz, én is oda viszem, solex flottám javítani.
nem közép részen törik, hanem az alsó tűgörgőnél, először hajszálrepedés, amit nem is látni aztán meg szétszáll csók. szeretem a határokat feszegetni, de nem a kompresszió viszonynál kell keresni a megoldást, mert féloldalas főtengely nem biztos hogy 8 bára van tervezve.
illetve ha le lenne szedve, alapból a robbanási tér se lenne nagy, erő lehet lenne benne, de hogy nem menne sehova az is biztos.
Jó a bicaj. Egy pedálcsere, nincs alapjárat, egy tömítés hiányzik a karbi és tömb közül. Nagyon szeretném egy olyan embernek a szakértelmére bízni aki már sok ilyet látott. Egyébként még megszakítós a gyújtás.
De meg szeretném kérdezni hogy van-e itt közöttünk aki vállalná a ciklonom rendberakását, Festegetni ilyesmi nem kell. Egy pedál csere és a motornál 1-2 dolog. Bács- kiskun vagy pest megye elsősorban. Vasárnap vinném, 2hét mulva mennék érte kb. Van itt olyan aki nyugiba precizen megcsinálná??
Felvetődött-e, hogy a hengerfejet le kellene síkolni úgy, hogy növekedjen a kompresszió? Igaz, ilyen esetben csak minőségi szintetikus 2T olajjal szabadna üzemeltetni a jószágot, de felmenne akár az érdi emelkedőre is rápedálozás nélkül, kicsit nagyobb előgyújtás mellett is.
2T wartburgnál alkalmazzuk ezt a módszert, és a gyári 7,5-ös elméleti kompressziót felvisszük a 9...9,5-es tartományba.
Kedves meglévő és új ügyfeleink. Több mint 15-éve foglalkozunk solex motorkerékpárok javításával. Cégünk alkalmazottai, szakképzett motor kerékpár szerelők. Csapatunk részt vett Berettyóújfaluban az első Magyarországi Solex motor összeszerelésében is.
Gyors, szakszerű javítás rejtett költségek nélkül.
Kedves meglévő és új ügyfeleink. Több mint 15-éve foglalkozunk solex motorkerékpárok javításával. Cégünk alkalmazottai, szakképzett motor kerékpár szerelők. Csapatunk részt vett Berettyóújfaluban az első Magyarországi Solex motor összeszerelésében is.
Gyors, szakszerű javítás rejtett költségek nélkül.