Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Spenót Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169916

Az igen! Életemben nem futottam félmaratont 1:40 alatt. Talán még fogok.... esetleg jövőre. Pont 1:45 a csúcsom, de akkor 33 éves voltam, most meg 44. A teljesítménydiagnosztika szerint még sikerülhet. Szerintem ahhoz még le kell dobjak több, mint 12 kg-ot. Marhára nem mindegy, hogy ennyi felesleget viszek magammal folyton.

 

Előzmény: Alg (169915)
Alg Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169915

Én pont ma reggel toltam egy félmaratoni tempót 9km-en, a tervezett tempó ment a tervezett pulzussal(4:45 @ HR165), szóval ha nem romlik sokat a teljesítményem a Vivicittáig, lehet egy 1:40 környéke belőle akár...

Előzmény: Spenót (169914)
Spenót Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169914

Majdnem egy év eredménye:

Kb. ugyanazzal az átlagpulzussal (142) a következőképpen változtak az adatok:

átlagos táv: 5.97->14.21km

átlagos duráció: 0:45 -> 1:35

átlagos km: 7:32->6:44

 

Az utolsó adattal nem vagyok elégedett igazán, de ma volt az első olyan futásom, amikor csak 5 és 6 perces km-eim voltak és csak mostanában kezdtem a gyorsító edzéseket.

Egyszer felgyorsulok éééééééén :) (Jimmy)

Ogf_Soron Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169913

Próbálok mindig egyenes tartásra törekedni, de mégis csak egy külső szem mondaná meg nekem, hogy jól csinálom-e vagy sem.

Előzmény: rrroka (169899)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169912

Én is pont 180 vagyok. Végül is az a gond, hogy nem tudom, mennyire kellene a lábnak hátul feljönnie. Érzésre azt mondom, nem jó a technikám, aztán ki tudja. Tényleg kellene egy hozzáértő emberke, aki megmondja a tutit, aztán így már ki tudnám javítani a hibáimat. No persze nem csak itt van kérdőjel, hanem más technikai részleteknél is.

Előzmény: 6600GT (169900)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169911

Köszi a tippet! És mit tudnál róla mesélni? A munkáját jól végzi, legalábbis neked ez a tapasztalatod, de hogy zajlik egy ilyen képzés? Mennyi időt vesz igénybe, mennyibe kerül? Csak a legfontosabb dolgokat szeretném tudni, mert utána lehet, hogy felkeresem őt mail-ben.

Előzmény: Levus55 (169908)
rrroka Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169910

Ja, ezzel egyetértek! :)

Előzmény: Bozótkutya (169906)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169909

Délben, napsütésben, rövidujjúban.

A hosszúnadrág is eléggé határeset volt.

Csodálatos, mennyien vannak a gáton délben.

Levus55 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169908

Szia Ogf_Soron!

 

"Van itthon nálunk olyan szakember, aki a megfelelő technika kialakítását oktatná aamatőröknek?"

 

Én egyet ismerek, és tapasztalatból ajánlom:

Malatinszky Zsófi Chi Running Hungary

Előzmény: Ogf_Soron (169898)
6600GT Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169907

Ez így van, magam példája pont ilyen .

Előzmény: Bozótkutya (169906)
Bozótkutya Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169906

If it ain't broke, don't fix it. Talán ez lehetne a következtetés. Vagyis amivel nincs baj azt ne babráld, mert esélyes, hogy csak rosszabb lesz 

Előzmény: rrroka (169904)
Bozótkutya Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169905

A térd és a hátul lévő láb lendítése is eléggé tempófüggő...ha külön emeled az elég gazdaságtalan, de ha nagy a lendület, a lépéshossz és erőből, gyorsan futsz akkor mindenképp emelkedik a térd és magasra lendül hátul a láb

 

Ezen a képen mondjuk kap egy kis pluszt a gyerkőc, de szép 

 

 

Előzmény: Ogf_Soron (169896)
rrroka Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169904

nekem ez túl angol, mit írnak benne? 

Előzmény: krilin (169902)
6600GT Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169903

Mivel tavaly rengeteg videót végignéztem a futással kapcsolatban, nekem az tűnt igazából fel, hogy a hosszútávfutásoknál, főleg ultrafutásoknál a kisebb sebesség miatt túlnyomórészt jobban sarokra érkeznek a futók, kisebb a repülőfázis, és a lépéshossz, emiatt nem is lehet úgy kivitelezni a technikát,értem ezalatt a sarok magasra emelését pl.

Előzmény: krilin (169902)
krilin Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169902

Egy másik nézőpont a témában:

http://runnersconnect.net/running-injury-prevention/footstrike-pattern-for-runners/

 

Mindig belinkelem ha előjön a 'sürgősen hagyjuk el a sarokra érkezést' téma.

6600GT Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169901

Egyébként a videó kilassításakor jól látszik, hogy ő sem teljesen talpra érkezik, tehát nem trappol, hanem legelőször a láb hátsó, külső része ér le, és van némi gördülés is. Sok videója van még fent, egy csinos kis csajszival oktatják a futás technikáját.

Előzmény: rrroka (169899)
6600GT Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169900

Nekem sem lendül a seggemig, ahogy előírnák...:) pláne mivel 180 centi vagyok, hosszabbak a lábaim is gondolom, az a tempó pedig, ahol már jobban lendül, nem fér bele a 160-as max pulzustartományba. ha sprintelek, oké, akkor lendül, de ki az az állat, aki végigsprintel 20-30 km-t? :)

Előzmény: Ogf_Soron (169896)
rrroka Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169899

szerintem, ha nem lendül, akkor nem kell külön odafigyelve lendíteni. sokkal fontosabb, hogy egyenes legyen tartás, kicsit bokából, teljes testtel előredőlve, úgy, hogy nem ülj bele a futásba. simán lehet úgy középtalpra érkezni, hogy közben a súlypont a segged alatt van, ez kb ugyanoylan rossz. 

A videón nem hívja fel rá különafigyelmet, de nagyon szép egyenesen tartja a törzsét a srác, ezzel lényegében már elő is segíti a középtalpra érkezést, nehéz is lenne máshogy csinálnia.

Előzmény: Ogf_Soron (169896)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169898

Lehet, hogy egy kicsit hülyén fogalmaztam meg.  :) 

Szóval csak a térd felhúzásával irányítasz? Vannak némely dolgok, melyek még hosszabb idő után is gondot okoznak, pedig nem mondhatom, hogy mostanság húztam fel először a csukát.

Van itthon nálunk olyan szakember, aki a megfelelő technika kialakítását oktatná aamatőröknek? 

Előzmény: Alg (169897)
Alg Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169897

Tempófüggő, nem lendítem, hanem lendül :) A térdet hozom előre, a lábfej emelkedik a mozdulattal, de külön nem emelem ("knee drive")

Előzmény: Ogf_Soron (169896)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169896

Szerintem is középtalp. 

 

Az alábbi kérdés mindenkinek szólna: ki mennyire húzza/emeli fel a lábát futás közben, tehát mikor a test mögé kerül, mennyire közelíti meg a térd magasságát? Nagyon szép és mutatós, amit a cipőreklámokban lehet látni, hogy már térd fölé megy a lábfej, de engem kifejezetten fáraszt, ha magasra kell lendíteni. Igazából nem tudom megmondani, hogy milyen a saját lendítési magasság, mert ezt csak külső szemmel lehetne igazán ellenőrizni. Az biztos, hogy egy bizonyos fokig segíti a középtalpra való érkezést, de meddig tart ez a "határhaszon", meddig kifizetődő? (<- ez csak saját vélemény)

 

Kinek mi vált be?   

Előzmény: 6600GT (169895)
6600GT Creative Commons License 2015.03.10 0 0 169895

Sok videót néztem én is a futótechnikákról, sajátomat leginkább az alább linkelthez tudnám hasonlítani, legalábbis talajfogás szempontjából (én nem futok ilyen lendületesen, de videóról visszanézve magam a talajfogásom ugyanez, főleg tempósabb intervall szakaszoknál), viszont ez szerintem nem forefoot, hanem middlefoot, azaz talpközép, nem?

 

https://www.youtube.com/watch?v=h1e9J5n1Sys

 

bendediver Creative Commons License 2015.03.09 0 0 169894

Igen, nálam valószínüleg minden felsorolt tényező közrejátszott. Ha rendbe jövök, akkor egy kicsit visszafottabban kezdek neki újból.

Köszönöm a tanácsokat.

Előzmény: rrroka (169891)
rrroka Creative Commons License 2015.03.09 0 0 169893

Mit találtam! Majdnem pontosan öt éve írtad, amikor csonthártagyulladásom lett az elkopott saroktól , emelt edzéstől, és sarrokra érkezéstől:

"Bozót ˇKonstruktív javaslat: ne lépj sarokra, nem kopik le a cipő sarka..."  :DDD

 

Csonthártyagyulladás - avagy miért nem futottam a héten

Nagyon úgy néz ki, hogy kicsit odavertem a lábaimnak a múlt héten, főleg a péntek 20 kiri domb, szombat 5 kiri terep kombó tehetett be - vasárnap már éreztem, hogy ez nem csak izomláz. Fájtak a térdeim alatti huplik, ahol a sípcsont csatlakozik, és a bal lábamon a sípcsont[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Előzmény: Bozótkutya (169864)
viktor a takarító Creative Commons License 2015.03.09 0 0 169892

Köszönöm, Sneci!

 

Már kerestem nálad egy hete :-)

Előzmény: sneci (169871)
rrroka Creative Commons License 2015.03.09 0 0 169891

régebben én is mindig a cipőt mondtam elsőre, ha valakinek fájt valami, de az utóbbi egy évben nagyon sok kezdő futóval találkoztam, és soknál tök mindegy volt, milyen új a cipője, mennyire felel meg a lábállásának, mert leginkább azért sérültek meg, mert a nem kiforrott futómozgásuk túl lelkesen és túl hamar emelt távokkal párosult. ez ellen semmilyen cipő nem véd.

Előzmény: Ogf_Soron (169890)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.03.09 0 0 169890

Igen, köszi, hogy kiegészítetted! Ezt hozzá kellett volna tennem. 

Előzmény: rrroka (169889)
rrroka Creative Commons License 2015.03.09 0 1 169889

a megfelelő cipő mellett érdemes lenne a középtalpra érkezés nevű futótechnikára rákeresned, mert szinte biztos, hogy a rossz futótechnika, és a sarokra érkezés okozza térdfájást.

Előzmény: bendediver (169887)
Ogf_Soron Creative Commons License 2015.03.08 0 0 169888

Remélhetőleg rendbe jön mihamarabb. Szerintem ugorj fel Pestre. 

Előzmény: bendediver (169887)
bendediver Creative Commons License 2015.03.08 0 0 169887

Én pont ezért keresek cipőt, mert a térdem rettenetesen megfájdult. Most jegelem és borogatom.

Előzmény: Ogf_Soron (169886)