Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

--Pierre-- okt. 14. Creative Commons License 167719

Én a futásban, pontosabban annak a ,,versenyzés'', vagy legalábbis időre futás részében épp azt szeretem, hogy saját magunkat legyőzni, a legjobb időnket megjavítani, vagy esetleg csak simán egy jó időt futni mindig hatalmas sikerélmény, mindegy hogy ez 3 vagy 4 órás maratont jelent. Talán azért van ez így, mert már maratonnál lényegesen rövidebb távokat sem lehet csak úgy, minden készülés lefutni, így némi készülés után úgy érezhetjük, hogy valami olyanra voltunk képesek, ami korábban még nem ment, esetleg elképzelhetetlen lett volna. Mindeközben nincsenek külső elvárások, csak magunknak kell megfelelnünk. (Persze ez utóbbi sem feltétlen könnyű. :)) Engem az elit futók motiválnak, de elsősorban nem azért, mert 2:04 alatt, vagy még gyorsabban futják a maratont, hanem azért, mert mindeközben a saját határaikhoz sokkal közelebb vannak, mint amikor mi futunk maratont.

 

És persze gratulálok az első maratonodhoz! :)

 

Előzmény: i_z (167708)
barefootman okt. 14. Creative Commons License 167718

Ez szuper ötlet!

Előzmény: krilin (167717)
krilin okt. 14. Creative Commons License 167717

Én csak kocaúszó vagyok, aki jelenleg 200 méter lassú gyorsúszás után megáll kicsit kifújni magát a következő 200 előtt (résztávozok :)). Úgyhogy mire jönnének a görcsök jön a pihenő, egy idő után pedig egyszerűen lemerül az elem, elfogy a kraft és inkább abbahagyom.

 

De talán van összefüggés a futás és a görcs között. A talpon lévő izmokat, inakat nagyon igénybe veszi a futás. Úszásnál nem markolsz nagyon a lábujjaiddal miközben még előre is feszíted a bokád? Ha igen, esetleg próbálj meg kevésbé markolni a lábujjaiddal. Esetleg még felfelé is feszítheted a lábujjakat. Nem lesz olyan áramvonalas, de kevésbé feszülnek meg a talpadon az izmok.

 

Otthon pihenés közben vagy ha ülőmunkád van akkor a melóban az asztal alatt meg minél többet görgetni a talpad alatt valami hengert vagy teniszlabdát, hogy nyúljanak azok szalagok. Én egy befőttes üveget használtam amikor talpi bőnyém kicsit begyulladt.

Előzmény: malactarja (167714)
barefootman okt. 14. Creative Commons License 167716

Ez a cikk csak latszolag nem kapcsolodik ide..

Előzmény: barefootman (167715)
barefootman okt. 14. Creative Commons License 167715

Van, de mi a kerdes? Mert a görcs nem (nem csak) a magnezium es kalciumhianytol alakul ki. Uszasnal inkabb több asvanyviz bevitelere helyeznek hangsulyt esetedben.

Előzmény: malactarja (167714)
malactarja okt. 14. Creative Commons License 167714

Gratulálok minden maratonfutónak!

 

Bocs, hogy megint OFF-olok, de az úszás topik haldoklik, és úgy tudom, van itt rajtam kívül más "politoxikomán" is.

Szóval, futottam már másfél órát és kerékpároztam két és felet a max pulzusom 75%-a környékén, mégsem görcsöltem soha. Úszásnál viszont rendszeresen begörcsölök 30-40 perc után. Leginkább a talpamban jelentkezik. Hiába szedek magnéziumot B6-tal, nem segít. A kalciumot, mivel sok tejterméket fogyasztok, nem pótolom. Fura az egészben, hogy úszás után még fél órát tekerek hazáig, de akkor sem rángat a görcs. Próbáltam a neten keresgélni, de nem lettem okosabb. Van valakinek ez irányú tapasztalata?

pom-pom57 okt. 14. Creative Commons License 167713

"Ja, és azokat is utálom, akiknek 2perccel jobb az első maratonja, mint az enyém. ;)"

Nem tudod ki az a valaki közülünk akinek ez a beszólásod nagy tetszik?

Előzmény: Spenót (167710)
i_z okt. 14. Creative Commons License 167712

Tudok járni, a kimerültségen kívül nem volt komoly gond, ezt mondjuk nem hittem volna a verseny közben/után.

Előzmény: Pinyo (167711)
Pinyo okt. 14. Creative Commons License 167711

Hát igen, van a kevés felkészülésnek is varázsa.

Aztán járni tudsz-e már? :)

 

Én talán ma fogok elmenni először futni azóta, de még nem fog jól esni. Nem volt durva izomláz, de azért éreztem mindenemet.

Előzmény: i_z (167708)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167710

Ja, és azokat is utálom, akiknek 2perccel jobb az első maratonja, mint az enyém. ;)

Remélem, te nem vársz 12 évet a következővel... :-) 

Amúgy 2 félmaratonnal ez egy teljesen király teljesítmény elsőre. Gratula és jó, hogy megírtad!

Előzmény: i_z (167708)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167709

Engem a nálam 10 perccel gyorsabbak sokkal jobban zavarnak :-) 

Előzmény: i_z (167708)
i_z okt. 14. Creative Commons License 167708

Igazad van, de azért lássuk be, hogy ahogy egy jobb magyar futónak demotiváló egy kenyai atléta, úgy nekem még elolvasni is nehéz egy három óra alatti időt. :)
Tudom azt is, hogy a futás -és főleg ez a fórum- nem a rivalizálásról szól, jó volt ezt érezni szombaton is.
Nekem egy kicsit vegyes érzéseim voltak a szombati nap után, mert nem teljesen így képzeltem el az első maratonomat.
Egy éve kezdtem el futni, 1-2 rövidebb verseny után kb. egy hónappal ezelőtt futottam az első félmaratonomat Budaörsön.
Múlt héten csütörtökön jött a lehetőség hogy mehetnék a Spar-ra, gyorsan kellett döntenem és bár egy kicsit aggasztott hogy gyakorlatilag felkészülés nélkül (életem két leghosszabb futása volt összesen 42 km) indulok, úgy voltam vele, hogy ha nem bírom végig, akkor legfeljebb buszozok egyet és rengeteg tapasztalattal gazdagodok. :)
Nagyon nehéz volt a péntek, igyekeztem fejben felkészülni és valahogy frissíteni magamat, mert a nato futás, majd az azt követő szerdai edzés eléggé éreztette még a hatását.
A terv egyszerű volt, a lehető leglassabban futni és alacsonyan tartani a pulzusomat. Szerencsére sikerült mindkettő, 6 perces kilóméterekkel 130 körüli pulzussal haladtam. Féltáv után rohamosan kezdett esni a pulzusom, legalábbis az óra szerint, legközelebb pótelemmel is készülni fogok. :) Így pulzusmérés nélkül méginkább vakrepülésnek tűnt a hátralévő táv. Nem volt semmi és senki, amibe kapaszkodhattam volna (a szurkolók viszont fantasztikusak voltak), egyre több sétáló embert hagytam le. Biztos voltam benne, hogy ha a frissítéseken kívül egyszer is megállok, akkor nagyon nehéz lesz újra elindulni.
30 km felett igyekeztem sok magnéziumot inni, így komolyabb görcs nélkül a hátralévő "két szigetkört" is sikerült belesétálás nélkül teljesíteni.
A vége 4:18 lett, de ennek most tényleg nem volt jelentősége. Ahogy írtam, nem teljesen így képzeltem az első maratont. Hiányzott a felkészülés, a szenvedés, a tervszerű munka, a napok visszaszámolása és az, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki magamból.
Ettől függetlenül életem egyik legszebb élménye és mindenkinek azt kívánom, hogy élje át legalább egyszer.


 

Előzmény: Pinyo (167706)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167707

Szerintem nem gond leírni, hogy űridők meg, hogy lassú vagyok... ez az igazság.

Az mondjuk tényleg hülyeség, hogyha valaki valóban emiatt nem számol be az elért eredményéről.

Tök lelkesítő tud lenni egy 5órás maraton is, ha nagy meló van mögötte.

 

Előzmény: Pinyo (167706)
Pinyo okt. 14. Creative Commons License 167706

Akkor ne menjen el. Milyen butaság már hogy űridők meg tök lassú vagyok. Ilyen alapon --Pierre-- se írjon semmit, mert pár hete negyven perccel jobb világcsúcsot futottak?

Előzmény: i_z (167705)
i_z okt. 14. Creative Commons License 167705

Pont megfordult a fejemben hogy írok pár sort a szombati, első maratonomról, de egy kicsit elment tőle a kedvem. :)

Előzmény: --Pierre-- (167701)
Bozótkutya okt. 14. Creative Commons License 167704

Na igen, a mi kis hobbista nézőpontunkból picit nehéz ezt az iramot elképzelni :)

 

A kitartásodhoz és a tudatos versenyzéshez mindenképp nagyon gratulálok, no meg az a 10.hely se mutat olyan rosszul :)  Jövőre szervezzük neked a szélcsendes, enyhén felhős 15 fokot :)

Előzmény: --Pierre-- (167701)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167703

Barefoot drumming :-) 

Előzmény: Bozótkutya (167700)
Spenót okt. 14. Creative Commons License 167702

Nem volt egy könnyű menet. Gratulálok! Legtöbbünknek totál elérhetetlen egy ilyen idő. Én személy szerint álmomban sem tudnék ilyet futni, mert felriadnék a cél előtt :-) 

Előzmény: --Pierre-- (167701)
--Pierre-- okt. 13. Creative Commons License 167701

Gratulálok mindenkinek, aki teljesítette a hétvégi maratont!

 

Nekem az év egyik legfontosabb versenye volt, de sajnos nem úgy sikerült, ahogy terveztem. Persze a pálya vonalvezetése és az időjárás előrejelzések alapján előre sejtettem, hogy nem csupa móka és kacagás lesz a verseny, de a valóság durvább volt, mint vártam. :) A 11 órás rajtidőpont is érdekes választás, 8, vagy 9 órás kezdés esetén azért barátságosabb lett volna.

Persze ezeknek csak az időeredmény szempontjából van jelentősége, hisz mindenki számára egyformák voltak a körülmények.

Rajt után próbáltam egy felvenni a jó tempót. Könnyen ment a futás, nehéz volt visszafogni magam, de úgy éreztem sikerült. A pulzust is néztem néha, kicsit magas volt, elég hamar 170 körül pörögtem. Bár a futás könnyen esett, viszont kicsit aggasztó volt, hogy néha fájt a hasam.  9km körül utolértünk pár embert, itt az egyik csapattársammal, valamint egy finn és spanyol futóval haladtunk együtt. 15km körül a csapattársam gyorsított, a finn vele tartott, a spanyolt én kaptam meg, és nem jártam vele jól. :) Kicsit összevissza futott, amikor megpróbált ő vezetni mindig vissza kellett vennem tőle, mert hol gyorsított, hol lassított. És folyton beszélni akart, egy darabig válaszolgattam, de ez nekem egy idő után sok volt. Próbáltam otthagyni, de mindig visszakapaszkodott, az összes időmérő ponton 5mp-en belüli lett a különbség köztünk, csak a végén szakadt le rólam fél perccel, de ne szaladjunk ennyire előre. Szóval 15km-től csak magamra számíthattam. Próbáltam a frissítésre is figyelni, ami nem erősségem, legtöbbször ittam pár kortyot. 25km-től a rakparti részen már lassultam, viszont ugyanekkor elkezdtem utolérni másokat. Senki nem jött velem közülük, csak a spanyol bukkant fel néha mellettem újra és újra. 30-nál már nem ment jól a futás, itt már nem arra gondoltam, hogy jól fussam meg a következő 10km-t (4x10km-re osztottam fel fejben a távot előzetesen, tudom, még hiányzik 2,2km, de ott már kevesen adják fel :)), hanem arra, hogy jó lenne, ha véget érne ez a verseny. Ilyenekre nem szabadna gondolni, de fejben sem voltam elég erős. :( A 35-36. km környékén értem el a mélypontot, ezek voltak a leglassabb km-eim. Meglepő és kicsit vigasztaló volt, hogy nem előzött meg senki, viszont magyar futót ezen a szakaszon én sem értem utol. Kicsit összekaptam magam, és gyorsítottam, persze továbbra is lassú voltam, de legalább kevésbé. 38-nál aztán megelőztem az egyik csapattársamat, ami váratlan volt, mert nálam lényegesen jobb maratonista. Sajnos ő sem tudott velem jönni. Ekkor már egy ideje 180 fölött volt a pulzusom, és a gyomrom is nagyon rossz volt. Az utolsó 5-8km-en egyébként már nem frissítettem, úgyse nagyon szívódott volna fel. Megláttam még egy futót, próbáltam kicsit gyorsítani - pulzus 186 -, de itt már hányingerem volt, ezért kicsit lassítottam, ennyit nem ér egy helyezés. Végül 39,5-nél előztem meg, majd utána 40,5-nél még egy futót. Aztán végre beértem. A célban kellett pár perc, amíg megnyugodott a gyomrom, viszont levezetésnél már egyáltalán nem fájt. Az időm kicsivel 2:46-on belüli, hát, nem épp ilyet terveztem. :( Az OB-n egyéniben 10. lettem, amivel alapvetően elégedett lehetek, viszont én inkább jó időt szerettem volna futni.

A csapat OB-n 2.-ak lettünk a B csapattal, vagyis az A csapatunk nyert. Ehhez az is kellett, hogy mind a 6-an végigfussuk a távot, ha másért nem is, ezért mind büszkék lehetünk magunkra, tudtunk szenvedni olyan időeredményért, ami csalódás. (Persze olyan is volt, akinek jól ment...)

A tanulságokon még gondolkozom, alapvetően világos, hogy fogyni kellene és többet edzeni, de alacsonyabb már nem leszek, és nem is vagyok igazi hosszútávfutó alkat, a több edzésre pedig család és munka mellett sem időm, sem energiám nem lesz. Szóval inkább reménykedem, hogy a következő maratonomon hűvösebb lesz. :)

Bozótkutya okt. 13. Creative Commons License 167700

Zákány Gergely meg is örökített :)   (aki van a fészbúkon, nézze meg, jó képek)

 

Előzmény: sistergő (167666)
--Pierre-- okt. 13. Creative Commons License 167699

Némi késéssel olvasgatom... Viszont aktuálisabb infót egyik helyszínről sem tudok, mint amiket írtatok. :)

Előzmény: krilin (167571)
Rlaci okt. 13. Creative Commons License 167698

Jó kérdés. Igen úgy érzem, hogy gyorsabb a versenycipő, ezért félmaratoni távig bezárólag, abban versenyzek. Nyilván az én szintemen én vagyok a leggyengébb láncszem, nem a felszerelés. De összehasonlítva egy általános, középkategóriás futócipővel, lényegesen jobbnak érzem a versenycipőt.

Könnyebb, jobban rásimul a lábanmra és sokkal jobban tapad.

Előzmény: Pinyo (167697)
Pinyo okt. 13. Creative Commons License 167697

Ja ezt mindentől függetlenül kérdeztem. Gyorsabb vagy benne?

Előzmény: Rlaci (167696)
Rlaci okt. 13. Creative Commons License 167696
Igen. Külön cipőm van versenyre és edzéseken is több féle cipőt hordok. De ez nem hiszem, hogy gond lenne, mert ebben a cipőben futottam mar maratont és több hosszú edzést is.
Előzmény: Pinyo (167694)
zilaci. okt. 13. Creative Commons License 167695

Először megütköztem a mindössze heti 2-3 futóedzésen, de aztán rájöttem, hogy emellett azért ott vannak a bringás edzések is...
A szervezeted "kipörgetésének" vágya ismerős. Én megpróbáltam leszoktatni magamat a keményebb résztávokról, de rá kellett jönnöm, hogy nekem egyszerűen szükségem van erre az edzésingerre is. Akkor vagyok jól, ha minél szélesebb tartományban vagyok képes jó érzéssel futni - a három perc valahányas ezrektől kezdve a nyolc perces kocogásig.
A futáshoz gratulálok, a beszámolót köszönöm. :)

Előzmény: Pinyo (167682)
Pinyo okt. 13. Creative Commons License 167694

Versenyre külön cipőt hordasz?

Előzmény: Rlaci (167693)
Rlaci okt. 13. Creative Commons License 167693
Utólag már én is arra gondoltam, hogy kevesett ittam. 1,2 liter körül ittam a veseny alatt. Azt gondoltam, hogy annyi elég lesz. A felmaratonokat az utóbbi időben 1:24-re futottam, de ott nem volt szükségem folyadékpótlásra közben. Be kell látni, hogy a Maraton más.
Előzmény: Pinyo (167685)
Spenót okt. 13. Creative Commons License 167692

Én egyszer fejeztem be úgy egy versenyt, hogy úgy éreztem, hogy egy másodperc sem maradt benne.

Mondjuk, csak egy pillanatra ájultam el és azt is csak a célban, de nem volt jó :)

Azóta sem hevertem ki igazán... soxor eszembe jut, ahogy feküdtem a forró rekortánon és vacogtam a 35 fokban.

 

Tényleg, Pompom, benned nem maradt meg az a legutóbbi egyáltalán nem vicces eset? Téged nem fékez a dolog?

Lehet, hogy neked hasznos is volt az az enyhe célzás az egészségeddel kapcsolatban...

Előzmény: viktor a takarító (167690)
Pinyo okt. 13. Creative Commons License 167691

Észrevettem közben, de nem lehet szerkeszteni. Szóval a kettes cetlisek a 3:10-3ó30p várható végeredményűek voltak. És köszi.

És mindenkinek köszi :) Még olvasgatok.

Előzmény: viktor a takarító (167689)
viktor a takarító okt. 13. Creative Commons License 167690

És persze gratulálok a futáshoz, szépen fel volt ez építve, és tartottad is a megcélzott pulzust. Az eredmény meg önmagáért beszél :-). 

Tetszett nagyon, hogy figyeltél a folyamatos hűtésre, a folyadék pótlásra, meg általában mindenre, a végén mégis ki tudtál engedni. Én is úgy szeretem befejezni a versenyeket, hogy azt érezzem, egy másodperc sem maradt bennem. Szóval gratula még egyszer!

Előzmény: Pinyo (167682)