Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Sánta Kutya (SK) 2014.03.24 21:26:01 Creative Commons License 163299

Ja és a cél nemes, de Nike nem lesz. Ajánlim helyette a Wizz Airt. :-)

Lassan csak visszaszivárognak a régi arcok...

Előzmény: Spenót (163293)
Sánta Kutya (SK) 2014.03.24 21:24:08 Creative Commons License 163298

Ha a lányaid tudják hordani a pólóidat, akkor elég nagyok, hogy benevezd őket egy versenyre, ahol tudnak saját jogon is szerezni. Pedagógiailag is hasznos, és jobban is fognak örülni neki, mint ha csak lenyúlnák a tiédet.

Eddig azt hittem, a nagylányok anyuci ruháit csaklizzák el, nem apuciéit. :-)

Előzmény: Spenót (163293)
macmelon 2014.03.24 21:17:47 © 163297

"Ami a fontos inkább, hogy a hétvégi hosszúk alatt ne egyél semmit közben (előtte mehet a banán ugyanúgy mint a rövideknél), a végén sem. Mert ezeknek pont az a célja, hogy a saját forrásaiból, raktáraiból (zsír és szénhidrát) tanuljon meg minél hatékonyabban gazdálkodni a szervezet. "

 

Biztos, hogy ezt most, bő egy hónappal a verseny előtt érdemes elkezdeni? Magával a javaslattal nagyjából egytértek egyébként.

Előzmény: krilin (163289)
macmelon 2014.03.24 21:16:28 © 163296

Szerintem egy félmataron még nem annyira az energia/zsír/szénhidrát/glikogén stb. dolgokról szól, mint a maraton (vagy pláne egy ironman). Tehát semmi bajt nem csináltál a banánnal. Ha jól esett, akkor az fm előtt is tolj be ugyanannyit, ugyanakkor stb.

 

Viszont a verseny nem este lesz. Be kell lőnöd némi reggeli rutint.

 

Oké, hogy a tempó nem fontos, de az embert könnyen elkapja a gépszíj egy "versenyen". Én futnél valamilyen tesztet. Akár egy 7-8 km-es is sokatmondó lehet. Egyenletes tempóban maxra.

 

Ha ragaszkodsz a 20,5-höz, akkor a verseny előtt pl. 4 és 2 héttel az jó lehet. De 5 és 2 vagy 5 és 3 sem rossz.

 

Szerintem nincs semmi baj azzal, hogy egy edzésen picit más után iramodsz. Jó az úgyis néha.

 

 

Előzmény: Tybee22 (163288)
Spenót 2014.03.24 20:54:12 Creative Commons License 163295

Futóéletem egyik legjobb élménye volt, amikor résztávoztál velem a Szigeten, amikor a maratonra készültem. Komolyan. Nagyon jó volt!

A magas vérnyomás most nekem is spinning mellett jött ki. (bár én dagadt is vagyok) Biztosan a fogyás is benne van a csökkenésében, de akkupunkturás kezelést is kapok... A géneket viszont nehéz kijátszani.

Előzmény: sneci (163294)
sneci 2014.03.24 20:41:23 © 163294

Akkor csináld azt amit a szigeten mondtam neked, ha emlékszel rá.

Amúgy nem kell feltétlenül elhízni a magas vérnyomáshoz, én a futás mellett szereztem meg.

 

sneci

Előzmény: Spenót (163293)
Spenót 2014.03.24 20:12:55 Creative Commons License 163293

Sziasztok!

 

Régen jártam erre, de most hosszabb távra tervezek. :)

(Biztos van, aki még nem is látott itt, nekik elmondom, hogy a 129-es hozzászólással jelentem meg a topicban, csak akkor még Peter28 voltam....Nem most volt...)

 

A helyzet az, hogy cseperedő lányaimnak nagyon tetszenek a futóversenyeken beszerzett pólóim, de kezdenek kimenni a divatból, úgyhogy sürgősen fel kell újítanom a készletet.

A cél érdekében ledobtam egy 10-est (a következő 10-est a Nike-ig tervezem elhagyni) és megszereztem a 10621-es rajtszámot a Midicittára. 

 

Mivel a szokásos elzsírosodási ciklusom annyira jól sikerült, hogy magas lett a vérnyomásom is, most fokozatosan és ésszel próbálok visszatérni a futók közé. (10 kiló fogyástól kb. 20 Hgmm-rel lejjebb is ment)

Egy doki is segít most nekem a fogyásban, aki szerint még 5-6kg rajtam a felesleg, de szerintem inkább 10. /Nem BMI, hanem zsír és izom% méréssel számolta ezt ki és fehérjeturmix alapú diétát talált ki nekem, ami állati jó és a fogyás közben kb. fél kilóval több izom is lett rajtam... de ezt majd az Alakformálás topicban mondom el :)/

 

A futásra felkészülésként úgy másfél éve spinningelek rendszeresen és nyáron még Nagyatádra is elmentem szurkolni feleségem unokatesójának. Nagyon nehéz ám 12 óra 31 percen keresztül szurkolni. :)

Viszont isssszonyatosan motiváló.

 

Xóval, most itt vagyok újra és remélem személyesen is találkozunk sokatokkal. Elő is keresem a régi pólómat. Remélem beleférek :) Keressétek a narancssárga bojlert!!! :)

 

Sajna a Szigetre nem nagyon jutok el mostanában, mert kicsit vidéken lakom. Ezzel szemben, ha valaki Gödöllőn (pl. Erzsébet park) fut, szívesen csatlakozom. Persze egyelőre csak futás előtt és után tudok köszönni (inkább csak előtte), mert beszélni még nem tudok futás közben... Majd az is eljön idővel...

 

A parkban onnan lehet engem megismerni amúgy, hogy egy iszonyatosan bozontos középschanuzerrel rángatjuk egymást fától fáig. Ezt az együtt futás dolgot még mindkettőnknek szokni kell. :)

 

Vivicittán találkozunk! :)

  

drmilk 2014.03.24 18:27:16 © 163292

ha nem eszel semmit, soha a hosszú futások alatt akkor a gyomrod, szervezeted miként tanulja meg verseny közbeni kajálást tolerálni, mikor szokik hozzá a szervezeted?

Előzmény: krilin (163289)
krilin 2014.03.24 17:43:07 © 163291

Este még elolvasom egy könyvem kapcsolódó fejezetét, hogy ne csak hasból írjak esetleg hülyeségeket, adjak rossz tippeket.

Előzmény: Tybee22 (163288)
krilin 2014.03.24 17:37:42 © 163290

Az alap állóképesség amire szerintem neked a legnagyobb szükséged van a teljesítéshez, egyébként tudtommal két dologtól fejlődik. Egyrészt a rendszeres rövidebb ingerektől, amilyenek most a heti 2-3 alkalommal végzett 1 óra körüli futásaid, másrészt a hosszú futástól, amit mostantól be kellene majd rendszeresen iktatnod. Minden hétvégén fokozatosan picit emelve a távon.

 

Semmi más flanc nem kell, ha az idő nem számít. A 3 óra nagyon baráti limit idő. Elvileg tehát mennie kell a teljesítésnek, szerintem elég időd van.

 

Arra vigyázz azért, h ne ragadjon el a hév. Egyszerre az intenzitáson és a mennyiségen nem ajánlják, hogy emeljen az ember.

Előzmény: Tybee22 (163288)
krilin 2014.03.24 17:24:07 © 163289

Nem rossz ötlet a futás előtt 1 órával a banán. Mert ez kis mennyiség és még gyorsan felszívódó szénhidrát típus is. Teljesen jó edzés előtt. Ha intenzívebb munkát végzel, még kell is valami.

 

Amiről én beszéltem az kifejezetten a hosszú, nyugis futás. Annál jelent valamennyi plusz ingert a zsírégetés fejlesztését tekintve ha éhgyomorra indulsz neki. De este is lehet éhgyomorra futni, lásd amit írtam.

 

Ezt fokozatosan elkezdheted gyakorolni a 9 km körüli futásoknál, de igazából fogalmam nincs ott ez mennyire fejleszt. Felmerül joggal a kérdés, hogy akkor minek pofázok egyáltalán ennyit? :)

 

Ami a fontos inkább, hogy a hétvégi hosszúk alatt ne egyél semmit közben (előtte mehet a banán ugyanúgy mint a rövideknél), a végén sem. Mert ezeknek pont az a célja, hogy a saját forrásaiból, raktáraiból (zsír és szénhidrát) tanuljon meg minél hatékonyabban gazdálkodni a szervezet. Ha a vége előtt tök kipurcansz, esik a tempód, stb akkor túl hosszú a hosszú futásod, vagy túl gyors volt a tempód, nekimentél a falnak.  A cél az, hogy fokozatosan kitold ezt a határt, falat. Már ami az energia állapotot illeti. Nyilván az ízületeket, vagy izomzatot illetően nem szabad a határokat feszegetni.

Előzmény: Tybee22 (163288)
Tybee22 2014.03.24 16:54:47 © 163288

Szóval:

 

Nem is tudom, hol kezdjem, de próbálok mindenre reagálni, és várom is a további tanácsokat!

A 17 km-es futás tavaly volt. Idén a legnagyobb a hétvégén 16,5 km-es volt, előtte volt 2-szer 12,9 km. Egyébként a rendszeres 8,7 km, ezt futom heti 2-3 alkalommal.

A verseny, életem első versenye, május 3-án lesz, ami szerencsés annyiból, hogy előtte nekem hosszú hétvége van, és jól rá tudok pihenni. (Hihetetlen mennyit jelent, hogy hétvégén fut-e az ember, vagy hét közben, főleg csüt.-péntek magasságában) Egyébként más nem tervez itt megjelenni ezen a gyulai rendezvényen? http://www.gyulafelmaraton.hu/

Folytatva, a gyorsaság egyáltalán nem számít, a szintidő 3 óra, de úgy gondolom 6.30/km reális sebesség, viszont ezt a fent említett rövidebb távok alapján tippelem. 

Sajnos nálam nem megvalósítható a napirendem miatt a reggeli futás, soha nem futok éhgyomorra, mert este szoktam elmenni futni. Nem olvastam soha annyira utána a témának, de akkor lehet, hogy az sem jó ötlet, hogy általában futás előtt  1 órával meg szoktam enni egy banánt, hogy legyen energiám. Jobban járnék, ha órákkal korábban ennék csak? Az állóképesség javítása szempontjából.

Addig még van 5 hétvége. Ha jó idő lenne, akkor lehet a mostanin ráfutnék egy laza nagy futásra akár a 20,5 km-re is. Vagy korai még, csak a verseny előtti 2. hétvégén mondjuk?

Említette valaki a tempót, ez sarkalatos dolog, mert nekem egy átlag sebesség adatom van, de ettől nagy kilengés lehet mindkét irányba, a hétvégén is volt, amikor buta fejjel egy másik ember után 'iramodtam' kicsit, de pár km-re rá meg hirtelen megfáradtam, tehát a helyes jó tempót, tényleg nehéz belőni.

Most hirtelen ennyi.

macmelon 2014.03.24 14:33:59 © 163287

Én egy héttel előtte már 15 fölé sem mennék.

Előzmény: krilin (163284)
macmelon 2014.03.24 14:33:21 © 163286

Ha csúcsteljesítményt akarsz a félmaratonon, akkor akár 24 km-t is lehet futni :) Viszont én igaznak tartom, hogy van pszichológiai előnye, ha akkar először teljesítesz 20 fölött pl. Persze ez egyénfüggő dolog!

 

Én két irányból támadnék ebben a hónapban:

1. Időben minél hosszabb edzések. Távban nem kell 20 fölé menni, de időben törekednék a várható időeredményt érdemben meghaladó edzésekre.

2. A számodra helyes tempó:

 a) meghatározása

 b)  begyakorlása 

Előzmény: Tybee22 (163283)
krilin 2014.03.24 13:36:02 © 163285

Sok szerző, edző szerint reggel, éhgyomorra a legjobb a hosszú állóképességi edzést megcsinálni, mert nagyobb ingert kap a zsíranyagcsere.

Én ezt nem követem, mert ahhoz korábban kéne felkelnem a hétvégén, ami nem kenyerem. Mondjuk egy előző esti 8-9 órás utolsó étkezést feltételezve 12 óra is eltelne mire másnap reggel összeszedem magam egy 2 óra feletti futáshoz. Ezt én már kockázatosnak tartom, félnék a végére megborulástól.

 

Viszont most az utóbbi két hétvégén azt kísérleteztem ki, hogy egy kiadós ebéd után 7-8 órán keresztül semmi kalóriát nem vittem be, és így indultam a hosszú futásra.

Ez már közelít egy reggeli éhgyomorra edzéshez.

Ezt még bírom, nem volt gond. Tegnap 2,5 óra volt a penzum.

 

Utána persze azért volt kalória töltés, a néphagyományt követve.

Előzmény: krilin (163284)
krilin 2014.03.24 13:24:46 © 163284

A 17 km-t mostanában futottad?

Szerencsésebb ha igen, mert ha egyébként sokkal rövidebbek szoktak lenni a hosszú futásaid, akkor azokról akár túl megterhelő is lehet a 20,5-re ugrás.

 

Neki lehet futni a 20,5-nek, nincs akadálya, de nem kötelező a 21-hez.

Az is elég ha 18 km-eket teljesítesz minden hátralévő hétvégén. Ettől is fejlődsz, egyre könnyebben mennek majd.

Arra figyelj, hogy a 20,5-ből valószínűleg tovább tart majd regenerálódnod, ezért lehetőleg ne a verseny előtti hétvégére tartogasd. Inkább 2 héttel előtte csináld meg, és egy héttel a verseny előtt csak a 'szokásos' 17-18-at.

 

Szőlőcukor biztos segített volna valamit, bár a hatása nem olyan tartós, mint a lassabban felszívódó szénhidrátoknak. Viszont a hosszú állóképességi edzések közben én úgy tudom egyáltalán nem tanácsos a kalóriabevitel. Pont az edzés elsődleges célját rombolnád le vele, ami a zsíranyagcsere fejlesztése.

 

Kis szorgalommal elérhető, hogy 3 órát is fusson az ember alapozó intenzitáson külső kalóriabevitel nélkül. A végére persze már kezd paff lenni az ember, de pont ez a cél, mert a szervezet kompenzál és egy magasabb szinten 'várja' majd a következő hasonló terhelést. Picivel nagyobb glikogénraktárral, hatékonyabb zsíranyagcserével.

Az a jó ha finoman pont eléred a falat, de még nem ütközöl neki.

Előzmény: Tybee22 (163283)
Tybee22 2014.03.24 12:36:10 © 163283

Egyszer azért szeretném lefutni a 20,5 km-es kört, hogy érezzem milyen is az. Most a hétvégi 16,5 km vége felé eléggé elfogyott az energia, azt hittem nem is tudom végig csinálni. Nem tudom egy kis szőlőcukor segített volna-e...

Hogy érdemes készülni, esetleg más tanács?

Előzmény: macmelon (163282)
macmelon 2014.03.24 11:07:44 © 163282

Ez így elég lehet. Szerintem az egy hónapban ne azt erőltesd, hogy a verseny távját minél többször lefutod.

Előzmény: Tybee22 (163281)
Tybee22 2014.03.24 10:35:10 © 163281

Nem gond. Várom a képet, de nem őrült sürgős, még úgyis csak 25 km van az új cipőben, de még nem is ugrottam neki, hogy leragasszam a sarokrészt belülről!

 

Más: Félmaratont szeretnék futni egy bő hónap múlva, ha eddig a legnagyobb távom 17 km volt egyben, és van már ezer és néhányszáz km a lábamban 3 év alatt, akkor nagyon irreális lefutni a félmaratont? Még addig hétvégente tervezek nagyobb távokat futni, közte van egy 20,5 km-es kör is. Elegendő, ha ezt maximum 2-szer tudom még megfutni?

Előzmény: Elm (163279)
Pinyo 2014.03.24 10:04:43 © 163280

Kezd visszatérni az energiám.

Hétközben egyszer voltam munkába futni (2x14km).

Szombaton pedig futottam egy libegő alatti felmérőt (1 km, 267m szint), ami egész jó lett, legalábbis a korábbiakhoz képest. Mondjuk ezt még mindig érzem az izmokban.

Elm 2014.03.24 08:41:44 © 163279

Francba, bocs, megint elfelejtkeztem rola a hetvegen. De ami kesik, talan nem mulik, plane ha ideirom... :o)

Előzmény: Elm (163255)
rrroka 2014.03.24 08:37:57 Creative Commons License 163278

az én Xperia U-m pénteken a ház előtt 10 percig nem talált jelet, fél óra futás után két másodperc alatt befogta.

Előzmény: Danyboy88 (163262)
Roger Preed 2014.03.24 08:28:34 © 163277

Nekem viszonylag gyorsan az esetek 95%-ban. Időnként egy újraindítás kell neki, mert meghülyül.

Érdemes először megnézni más programokkal, hogy azokkal is nehezen talál jelet vagy csak az Endomondo hülyéskedik. Továbbá amikor inicializál a GPS érdemes az adatforgalmat/WiFi-t bekapcsolni, hogy az A-GPS tudja pozicionálni a műholdakat.

Előzmény: Danyboy88 (163262)
Sánta Kutya (SK) 2014.03.23 21:52:24 Creative Commons License 163276

Ki kellett volna zárni. :-)

Előzmény: kofy (163274)
kofy 2014.03.23 21:49:37 © 163275

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/p180x540/1173592_849471575069135_365253400_n.jpg

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (163272)
kofy 2014.03.23 21:46:31 © 163274

Ahaaa. Akkor másvalaki használta a "Sánta Kutya" feliratot.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (163272)
Sánta Kutya (SK) 2014.03.23 21:37:45 Creative Commons License 163273

És nem is voltam a Maratonfüred rajtjánál, mert hátrébb és később indultam, a nagy táv rajtjától.

Előzmény: kofy (163271)
Sánta Kutya (SK) 2014.03.23 21:36:17 Creative Commons License 163272

Das stimmt nicht. Rajtam nem volt rajtszám... Én a záróbiciklis voltam.

Előzmény: kofy (163271)
kofy 2014.03.23 21:32:25 © 163271

Eléggé... Amúgy még a rajtnál láttam a rajtszámodon a feliratot. Így legalább egy nickhez tudok arcot kapcsolni.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (163270)
Sánta Kutya (SK) 2014.03.23 21:18:53 Creative Commons License 163270

Igen. Ha elég hátul voltál...

Előzmény: kofy (163269)