Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Pinyo 2014.03.31 16:38:00 © 163384

Ha egyenletes az iram, akkor megfelelő simítással (pl. 10 másodperces mozgóátlag) szerintem egész stabil értékeket lehet látni.

 

A Strava Androidos futó alkalmazása pl. ilyen, nem ugrál a pillanatnyi sebesség (tempó), mert nem csak az aktuális mérésből dolgozik.

Cserébe egy iramváltást nem követ le másodperceken belül. De nem is erre való.

 

Az utólagos adatfeldolgozás miatt pedig gondolom szabadabb a játéktér, tehát pl. 10-30 mp alatt megtett távolságból számolnak vissza tempót.

 

A sebességmérős beszélgetésre emlékszem.

Az derült ki, hogy a pillanatnyi sebességet a gps chip adja, érdekes módon ez nem két mérési pont közötti pozíció különbség alapján számol, hanem műholdak doppler eltolódásából.

Előzmény: krilin (163382)
krilin 2014.03.31 16:37:45 © 163383

Nekem ettől érdekes módon pont megfájdult a térdem.

 

Ugyan az indíték nálam más volt. Én azért egyenesítettem tudatosan a kifelé álló lábfejemen, mert az volt az elméletem, hogy akkor kevésbé fog a bokám pronálni.

Tehát a térdemmel nem volt semmi gond.

 

De ettől, hogy picit befelé csavartam a lábfejem a sípcsontomon keresztül a térdem is jobban befelé mozgott futás közben (legalábbis felülnézetből így tűnt), és jól megfájdult.

Előzmény: Spenót (163381)
krilin 2014.03.31 16:24:19 © 163382

Engem tökre nem érdekelne, hogy a pillanatnyi sebességet nem számolja jól, mert be sincs állítva az óra képernyőjén, de mivel feltételezem ezekből számolja az átlagsebességet is, ami emiatt szintén nem pontos, na ez már tud zavarni néha :)

 

Egy jól kalibrált footpod jobb vajon?

 

Nekem a régi Poláromhoz volt S1-es footpod-om, de képtelen voltam jól bekalibrálni.

A használatiban benne volt, hogy a kalibrálás végén, amikor megállsz a pontosan kimért táv megtétele után, várj egy kicsit. Mivel a szenzorból kicsit késve érkeznek az adatok, nem szabad egyből leállítani a kalibrálást, amikor megálltál, mert akkor nem a valós lépésszámot fogja figyelembe venni.

Na eddig ez mind ok, de soha nem hagyta abba, és bár egyre hosszabb időközönként de mindig jött egy új adat, egy-egy plusz méter, miközben akár már percek óta álltam.

 

Ezek a felejthetetlen élmények vezettek akkor a GPS-es órák felé.

Persze most meg ezzel vannak kitörölhetetlen emlékek, de ez van :)

Előzmény: Elm (163378)
Spenót 2014.03.31 16:20:04 Creative Commons License 163381

Figyelsz arra, hogy egyenesen álljon a lábfejed földet éréskor? Nekem erre kell nagyon figyelnem, mert kifelé fordul a lábfejem, ha nem figyelek oda és ez pont a térdnek nem tesz jót. Fuss bele egy kisebb pocsolyába és úgy nézd meg. Én föntről nem mindig veszem észre. Nézegetem néha a nyomaimat a porban, mint Csingacsguk... /mindig meg tudom állapítani, hogy merről jöttem pl. :)/

Előzmény: Nordschleife (163377)
Spenót 2014.03.31 16:15:16 Creative Commons License 163380

Közben utánaolvastam kicsit. Azt írják netszerte, hogy 0.5-1 mph a hibahatár jó vétel esetén. Ez mondjuk egy autó sebességénél szinte elhanyagolható, de futásnál akár +/- 10% is lehet. Ráadásul a magasságot adó paraméter egyes állítások szerint ennél pontatlanabb, úgyhogy hegymenetben még csalókább a dolog.

Nekem mondjuk bőven belefér egy ekkora pontatlanság, de megértem, ha van, akinek nem. 

 

Én marhára élvezem, hogy meg tudom nézni, utólag, hogy merre futkostam és hogy mennyire nem csak a domborzattól függ a lassúságom, pedig azt hittem, hogy leginkább emelkedőn lassulok be. Kiderült, hogy igény szerint bármikor lassulok. :) Akkor szoktam síkon direkt gyorsítani, ha lemegy a pulzusom úgy 135-140 alá, de ez futásonként csak 1-2 alkalom. Majd ha edzettebb leszek, akkor biztosan jobban idomul az aktuális  sebességem a domborzathoz.

 

Ma éjszaka térdfájásra ébredtem. Remélem, csak rossz álom volt. Rohadtul nem szeretném most felfüggeszteni a futást. F1 előtt már 55 percet futottam hegyen-völgyön. De jóóó volt. :) (a térdemnek akkor semmi baja nem volt)

Előzmény: Roger Preed (163376)
krilin 2014.03.31 16:13:03 © 163379

Rendszeresen még csak 2 éve futok.

Előtte úgy voltam vele mint te tavaly, hogy jött a tél vagy a nyár, vagy egy szabadság ami kizökkentett, és akár hónapokra is teljesen leálltam a futással vagy kerékpárral, vagy amit éppen az adott időszakban űztem.

 

A térded könnyen lehet, hogy a 'runners knee' szindrómától fáj. Nekem is szokott lenni. Egy idült gyulladás. Ha rákeresel a szóra csupa olyanokat találsz majd, hogy fokozatosság, pihentetés, szóval még ha nem is ez van, akkor is hasznos lehet a téma :)

 

Kurkumáról nincs információm.

Előzmény: Nordschleife (163377)
Elm 2014.03.31 16:11:28 © 163378

A pillanatnyi sebesseg meresere miert nem alkalmas a GPS temakor nagyon alaposan ki lett vesezve valamelyik forumon, egesz fura algoritmussal es technikaval szamolja azt a GPS. Talan itt, talan a kerekparos topikban, talan a terepfutosban volt par honapja.

Előzmény: Roger Preed (163376)
Nordschleife 2014.03.31 15:56:34 © 163377

Köszönöm szépen. Látom te majd 10 perccel előttem jársz, de gondolom benned nem 1 hónapos felkészülés van! :) Én úgy gondolom, hogy komoly problémám nincs a térdemmel, de az ízületeim érzékenyebbek kicsit az átlagosnál és most márciusban mikor belevetettem magam a felkészülésbe, sok volt neki hirtelen a heti 3 futóedzés, amit komolyan is vettem. Egyébként érzésre nekem olyan volt, mintha a patella(térdkalács) ina húzódott volna meg vagy kicsit gyulladt volna be a megerőltetéstől. A térdkalácsom alatt fájt, de most a verseny utáni másnap szerencsére nem érzem azt a fajta fájdalmat. Szimplán csak azt, hogy a beton azért nem a kedvence az ízületeknek, de ez 2-3 nap alatt elmúlik úgyis. Most legközelebb hétvégén futok és onnantól ismét beállok a heti 3 edzésre. Persze mivel most van 6 hónapom felkészülni, így az első hónapban nem akarom feszegetni a saját határaimat.

 

Egyébként elkezdtem kurkumát szedni. Erről nektek futóknak mi a véleményetek? Valóban van pozitív hatása az ízületekre?

 

Szép napot nektek!

Előzmény: krilin (163375)
Roger Preed 2014.03.31 15:43:17 © 163376

Egyszerűen túl nagy a GPS hibája. Emellett egyrészt a hiba nem konstans, hanem nagyon keményen befolyásolja az időjárás illetve a körülötted lévő tárgyak.

 

További probléma, hogy ha egy helyben állsz, akkor tudsz vele 1-2 méteres pontossággal mérni. Ez hasonló nagyságrend, mint a te haladási sebességed futás közben, így meglehetősen pontatlan eredményeket kapsz.

 

Tracklog készítésre, és hosszútávú teljesítmény mérésre szerintem nagyon jó, ott már viszonylag kis hibával dolgozik (már amikor), de a pillanatnyi sebességed mérésére nem túl hasznos.

Előzmény: Spenót (163369)
krilin 2014.03.31 15:42:16 © 163375

Nordschleife

 

Gratulálok, hogy sikerült a terved!

 

A Wizz air-re van bőven időd felkészülni. Járj a végére a térd problémának mielőtt beleveted magad újra a rendszeres futásba. Pontosan hol fáj a térded? Kívül, belül, elöl, hátul?

 

Jó kérdés, hogy miért a bruttó van kiemelve. Fogalmam nincs.

Előzmény: Nordschleife (163371)
macmelon 2014.03.31 15:39:01 © 163374

Hát én megnézem előre, hogy hol vannak a km-ek, és akkor jó. Kivéve, ha nem tudom merre vezet az útvonal :)

Előzmény: krilin (163373)
krilin 2014.03.31 15:17:06 © 163373

Persze. Ezt én is tapasztalom minden edzésen. Sokszor baromi zavaró. De egy idő után az ember megtanulja, hogy milyen körülmények között milyen irányban és kb milyen mértékben tér(het) el a valóstól az óra, és nem reagál az ilyen pontatlanabb adatokra.

Az a kérdés, hogy ezzel ki mennyire tud együtt élni, illetve kinek mennyire fontos az igazán finom tempó mérés.

Akinek nagyon, az lehet, hogy már annyira rutinos, hogy magától is jól érzi a tempót, mint ti a hőskorban.

Az én igényeimnek ilyen pontatlanul is megfelel, de azért sokszor elgondolkodom egy footpod-on. Megfelelően kalibrálva egy ilyen városi versenyen akár döntő is lehet.

De ahol van km jelző tábla, ott az úgyis megmondja a tutit (ha jól van kimérve).

Előzmény: macmelon (163366)
Tibcsi0508 2014.03.31 15:05:18 © 163372

Köszönöm. 

Tegnap este fáradtan a fesztivál honlapján véletlenül a tavalyi eredményemet néztem meg. Csalódott voltam, de rájöttem egy idő után, hogy az idei még nincs fent. :-)

 

Így már rendben van az eredmény.

 

Előzmény: krilin (163367)
Nordschleife 2014.03.31 14:52:34 © 163371

Hú valamit nagyon elszámoltam futás közben(nem volt nálam óra, csak a célban a kivetítő óráját figyeltem) hiszen kb 1 perccel jobb az időm, mint amire számítottam! :D Hát igen, nem sok vér jutott az agyba futás alatt. Rettenetesen boldog vagyok, mert így a kitűzött célt is sikerült teljesítenem! :D Egyébként a listában miért nem a nettó időeredmény van kiemelve, hiszen az a fontosabb adat nem?

Előzmény: krilin (163367)
Nordschleife 2014.03.31 14:41:29 © 163370

Sziasztok!

 

A hétvégi debreceni időeredmények itt lesznek fenn: http://www.debrecenikilometerek.hu/eredmenyek/iv__rotary_futofesztivallbrg_2014__marcius_30_-ve32.html

 

Én 1/4 maratonon indultam. Ez volt életem első futóversenye. 1 hónapja kezdtem meg a felkészülést(korábban már írtam, hogy előző években alkalmanként futottam). 50 percen belüli teljesítés volt a kitűzött cél. 12 nappal a verseny előtt az edzés után nagyon megfájdult a jobb térdem. 1 hétig sántítva jártam. Futni már nem is futottam a versenyig, pihentettem amennyit tudtam. Mindenképp teljesíteni akartam a távot. Vasárnap alapos bemelegítés után azt éreztem, hogy minden lépésnél "érzem" a jobb térdemet, de konkrét fájdalmam nem volt. Végül elmaradtam a kitűzött céltól(pontos időeredményt nem tudok, de olyan 50:20-50:30 körül leszek). A legelején(600-800m) saját tempómhoz képest elég lassan mentem, hogy megnézzem bírja -e a térdem, tényleg nem akartam kockáztatni. Aztán úgy éreztem hogy jó lesz és felvettem a tempómat. Féltávnál 26:40 körül mutatott az óra, ami 26:20 körüli nettó időt jelentett. A második kört is végig próbáltam egyenletesen futni, utolsó kb fél kilóméteren még emelni is tudtam a tempón. A célegyenesbe érve láttam, hogy éppen lecsúszok az 50 percről. Kicsit csalódott vagyok hogy ilyen kevésen múlt, de egyébként meg örültem hogy a második körömben kb 2 perccel voltam gyorsabb, mint az elsőben. Összességében nagyon jól éreztem magam és ősszel a Vizz Air-en már a félmaraton lesz a cél! :)

Spenót 2014.03.31 14:39:20 Creative Commons License 163369

Miért nem?

Előzmény: macmelon (163366)
macmelon 2014.03.31 14:32:35 © 163368

A kettőtök közti versengésnek szólt, ami nélküled nem jöhetett volna létre. :)

Előzmény: krilin (163364)
krilin 2014.03.31 14:32:00 © 163367
Előzmény: Tibcsi0508 (163365)
macmelon 2014.03.31 14:31:43 © 163366

Később a garmin fájlból láttam, hogy nem volt teljesen sík a pálya

Ezt a hőskorban még ott a pályán kellett, hogy megérezzük, a lejtésből/emelkedésből.

 

Egyébként nekem továbbra is az a véleményem, hogy finom tempómérésre nem alkalmas a GPS alapú történet.

 

 

Előzmény: krilin (163362)
Tibcsi0508 2014.03.31 14:22:46 © 163365

Fent vannak már valahol a debreceni időeredmények?

krilin 2014.03.31 13:37:03 © 163364

Volt egy komikus jelenet féltávnál, ezt elfelejtettem leírni.

A 10,5 km-en két azonos kört kellett megtenni.

A rajt helyszínén atlétikai pályán haladtam éppen át, amikor a lelátóról felerősödni éreztem a tapsot, ovációt. Mivel közvetlen előttem nem voltak, a mögöttem lévőt pedig picivel korában megelőztem úgy éreztem ez meleg fogadtatás csak nekem szólhat.

Ha könnyekkel nem is kellett küszködnöm, de megható volt ez a lelkes szurkolás, és kis huzavona után én is tapsolni kezdtem, így megköszönve a tömegnek.

Hamar vége lett azonban a mámorító érzésnek, amikor kiderült, hogy a nagy ováció valójában az engem éppen visszaelőző, korábban már elhagyott sporinak szólt :)

krilin 2014.03.31 13:18:26 © 163363

Adatok:

 

10,55 km, 40:01-es idő, 3:48 körüli átlag.

Abszolútban 6., korcsoport 2.

Előzmény: krilin (163362)
krilin 2014.03.31 13:14:38 © 163362

[ Debrecen Negyedmaraton II ]

 

Na, nyomtam valahol valamit és elnyelte a hsz-t.

 

Azt fejtegettem, hogy próbáltam, de nem sikerült egyenletes intenzitáson haladni. Később a garmin fájlból láttam, hogy nem volt teljesen sík a pálya, így ez akár ennek is betudható. De lehet, hogy csak lankadt a koncentrációm és néhol visszavettem picit. Mindenesetre sokkal gyorsabban nem ment volna akkor sem ha ezek nincsenek, valószínűleg pont így volt jó. Ezt abból gondolom, hogy bár próbáltam az utolsó km-en kicsit gyorsulni, de ez nem volt túl látványos. Érzésre nehezebb volt, de tempó közel ugyanaz. Vagy az óra hazudott. Sprintre maradt erőm a stadionban az utolsó 100 méteren, de előtte nem volt semmi látványos gyorsítás.

 

Érdekes volt látni, hogy a velem közel azonos tempóban haladók közül kinek milyen a stílusa, légzése, alkata. Mivel nincs sok verseny a lábamban nekem ezek még új dolgok. Ahogy közeledsz valakihez és még nem hallod a saját légzésedtől, de amikor melléérsz hirtelen meghallod, hogy ő is ugyanúgy zihál.

 

Az igazán 'cool' az volt amikor a velünk azonos pályán haladó, de 5 perccel utánunk rajtoló félmaraton élmezőnyének futói elmentek mellettem a verseny utolsó kilométerein. A tempójuk 3:25-3:30 körüli volt, a légzésük az enyémnél sokkal nyugodtabb, a lépéshossz nagyobb. Nagyon gyorsan távolodtak, számomra űrtempó volt.

 

Tempó tekintetében tehát a határon belül, hogy mennyire az nem érdekes, mert a kitűzött cél teljesült. De azért a végén már vattát köptem, teljesen kiszáradt a szám. Inni nem álltam meg sehol, úgysem tudnék pohárból kortyolni gyors tempóban.

 

Azt hiszem mindent leírtam. Szép kupát kaptunk a végén emlékbe, valami fél literes kék ISO-t, almát, hot dogot, és technikai pólót. A helyszíni nevezés 6000 ft volt. A versenyközpont egy atlétikai stadionban volt, egy füves pályán, fesztivál hangulat.

 

Ajánlom a rendezvényt aki nem ismeri. Egy maratonra lehet már unalmas 8-szor ugyanaz a kör, de a rövidebb távoknál talán kibírható annak is akit ez esetleg zavar.

krilin 2014.03.31 12:34:45 © 163361

Volt ott minden, megnyílt a menny, villámok cikáztak.

Előzmény: macmelon (163360)
macmelon 2014.03.31 12:02:06 © 163360

Mi pedig izgulunk, hogy a cél előtt voltak-e hatalmas szakadékok vagy üvöltő oroszlánok, avagy minden sima volt.

Előzmény: krilin (163359)
krilin 2014.03.31 11:52:49 © 163359

[ Debrecen Negyedmaraton ]

 

Tegnap részt vettem a Rotary futófesztivál negyed maraton távján. Felkészülési és egyben felmérő verseny is volt a Vivicittára. Korábban azt mondtam a hosszú utazás miatt nem valószínű, hogy elmegyek, de végül összekötve egy kis családi pihenéssel nagyon jó hétvége kerekedett ki belőle.

 

A szállás, a versenyközpont, az állatkert és vidámpark, és az élményfürdő is a Nagyerdőn volt, így mindent könnyen elértünk gyalog is.

 

Kissé kapkodósra sikerült a rajtot megelőző készülődés. A nevezést letudtam már kb 1,5-2 órával a rajt előtt, de a rajt előtt 20 perccel még halálos nyugalommal álltam a versenyközponttal határos vidámpark kacsahullámvasút nevű műtárgyánál, a körbe körbe vonatozó családomban gyönyörködve.

 

Amikor megtudtam , hogy 10:42 van (11-kor rajt) kissé megugró várnyomással rohantam a WC-re átöltözni. Bemelegítésnek is betudható volt, mert utána már arra nem sok idő maradt. Azért az atlétikai pályán még futottam pár percet és csináltam néhány repülőt. A rajt picit csúszott, de enélkül is bőven odaértem.

 

Kicsit még előrébb tudtam menni a tömegben, de a rajt után így is kellett szokás szerint kis idő mire át tudtam haladni a rajtvonalon.

Az volt a tervem, hogy mivel úgyis 10 km-t kell csak időre futnom, az első 4-500 métert nyugiban teszem meg, ott majd nyomok az órán egy lap-time-ot, és felgyorsítok a tervezett tempóra a maradék 10 km-en.

 

Látszott, hogy ez így nem fog menni, mert ha ott maradok nyugiban, akkor nem fogok tudni a tempómban zavartalanul haladni a nagy tömeg miatt. Úgyhogy a bemelegítés folytatásának is felfogható előzgetésbe kezdtem. Hamar elsuhant az az első 4-500 méter, és onnantól nem volt mese, rá kellett kapcsolnom.

 

Az út menti fasorok miatt a Garminom hol a valóshoz közeli, hol lassabb tempót mutatott. Már megszoktam edzéseken, hogy fák között nem szabad izgatnom magam ha lassabb tempót jelez. Így ez most sem zavart.

 

Sokkal inkább, hogy a pulzusom néha túl alacsonynak tűnt a 10 km-es intenzitáshoz. Tavaly magasabb pulzussal futottam ugyanezt a tesztet a szigeten. Érdemes lenne egy teljesítmény diagnosztikai vizsgálatra elmennem. Lehet, hogy csak kicsit máshol vannak a zónáim, mint ahogy gondolom. Egyébként a versenyt megelőző hét nyugis volt, ez egy rápihenős verseny volt, tehát nem a sok edzés miatt volt alacsony.

 

Most megyek ebédelni, mindjárt folytatom. Így legalább rövidebb lesz a végeredmény :)

viktor a takarító 2014.03.31 11:09:21 © 163358

Nekem is egy ilyenem van (csak én teljes áron vettem, grrrrr):

http://www.overlandbudapest.hu/salomon-soft-flask-237ml-8oz-ivotasak-blue.html

 

Tökéletesen bevált, nagyon kényelmes, mert nem lötyög benne a folyadék, könnyen utántöltöm, és 5-7 km-t még a nyári melegben is kihúzok 2,4 dl vízzel. Két gélt meg szinte bármilyen kis zsebbe be tudok passzintani, ha 20 km fölé megyek. 

Van tasakos hátizsákom is, olyan hosszabb távra, amit nem ismerek vagy nincs út közben semmi kút, az jó (belefér váltó póló, telefon, pénz), de ha van kút vagy köröket futok (10 km-es köröket), akkor nem használom.

Szombaton mondjuk nagyon számítottam egy kútra 15 km-nél, de nem működött. Szóval tavasszal még érdemes előbb ellenőrizni az ismert vízvételi helyeket, ne érje meglepetés az embert.

Előzmény: Elm (163350)
Lassú Nyíl 2014.03.30 21:38:04 © 163357

Hálesen: kifotóstoppolhattam volna ;-)

 

15 éve én szigszalagot és ragtapaszt használtam cípőfoltozásra. Micsoda fejlődés:-)

Előzmény: Elm (163356)
Elm 2014.03.30 21:02:27 © 163356

Kifotosoppolhattam volna, de kit erdekel. Tenyleg nem tudom mi az, talan egy szettaposott bogár, talán tényleg beleszart a macska.

 

Amúgy ma kioktattak a nagyok a Vértes futi előtt (akik olvasnak itt, csak ritkan irnak), hogy eleg 5 centis darab is, a talpba nem kell beragasztani, felesleges, elég csak a sarok belsejebe, es kivulre is csak egy kis ficak maradt mutatoba, az is megvagva ketfele egy kicsit. Szoval az én verziom erős túlzás. Egyébként van benne igazsag, mert cserenel kicsit feltepte a talp gumi boritasat, igaz, annyira ez se zavart, hiszen ugyis sajat talpbetétet rakok rá.

Előzmény: Spenót (163355)
Spenót 2014.03.29 23:12:48 Creative Commons License 163355

Hoppá! Szereintem a megszokottnál jóval erősebb balkanyar nyomai láthatók a képen. Ha jól olvasok a nyomokból, akkor egy kellemes vasárnapi ebéd után túl hamar elkövetett futásról hazafelé jövet, finoman erőltetett tempó mellett alakulhatott ki a jobb oldalon látható tipikus mintázat. :)

Előzmény: Elm (163354)