Keresés

Részletes keresés

Csempa Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173910

Pedig tiszta tavasz volt: rövidnaci, fölé 1 v 2 rövidujjú póló és uzsgyi!

 

(A mérési eredményeidet elmesélhetnéd laikusoknak is, hogy miből mi lett, mennyi munkával és az mit eredményez!)

Előzmény: Spenót (173906)
Csempa Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173909

Az az érzésem, hogy a Nomad meg "karmok" hiányában nagyon csúszik a sáros talajon...

De csak találgatok.

Előzmény: Ermak (173904)
erba09 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173908

Grat, szép fogyás! Elég volt hozzá futni vagy kellett diéta is? Hol lesz az a maraton? Egyébként a mérést hol csináltattad? Gondolkozom én is, hogy el kellene menni, csak sajnálom rá a pénzt. Inkább ruhát, cipőt vennék belőle.

Ezeket nem teljesen értem:

"A 147-157 pulzus helyett 140-150-ig tart most az EX." és "Alacsonyabb pulzustartományba került ez a zóna"

Nem éppen az lenne a jó, ha feljebb megy? Full amatőrként az gondolnám, hogy nekem az a jobb, ha az aerob-anaorb átmenet ill. az a pulzusérték, ahol a test már több tejsavat termel, mint amennyit kezelni tud minél magasabban van.

Mondjuk kitűzök egy 1:45-s félmaratont, ami kb. 5 perces átlag kilóméterenként. Tegyük fel, hogy 160-s pulzussal tudom ezt hozni. Ha nekem az EX zónám 140-150, akkor vagy lassabban kell futnom, vagy jóval zóna felett fogok futni és a féltávnál (vagy előbb) teljesen elsavasodok. Ha viszont (a küszöbértékeim és) az a EX zónám feljebb van, pl. 155-165, akkor simán végig tudom futni a távot 5 perces ezrekkel.

Mit nem látok jól?

Előzmény: Spenót (173895)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173907

Inkább a verseny ki, mint a balta be.

Előzmény: Spenót (173906)
Spenót Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173906

Hogy én mekkora majom vagyok. Kiment a fejemből ez a verseny.

Előzmény: Csempa (173898)
rrroka Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173905

szerintem ez tökre nem számít

Előzmény: Csempa (173902)
Ermak Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173904
Előzmény: Csempa (173903)
Csempa Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173903

Igazából csak tipp a látvány alapján, mert ott nem jutott eszembe megkérdezni senki Speedcross tulajt, hogy nála mennyire vált be.

 

Saucony Peregrin 6 talp:

 

 

Saucony Excursion talp:

Előzmény: Csempa (173902)
Csempa Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173902

Saras terepre milyen cipő(-talp) a legjobb, melyikkel visz magával az ember kevesebb sarat? 

 

A mai nap után Salomon Speedcross-ra tippelnék:

A tapasztaltak mit ajánlanak, melyik hagyja el leggyorsabban a rátapadt sarat?

Csempa Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173901

Nagyon jó hangulatú verseny volt.

Kb 1 km-t kellett gyalogolni a bázistól (iskola) a rajtig és közben kicsit fázós volt, de ott a rajt már elég jól sikerült és a futás is nagyon jó volt. Közben arra jöttem rá, hogy az őszi terepfutásokon mindegy milyen extra szuper könnyű futócipőt vesz fel az ember, úgy is 0.5 - 1.5 kiló sarat fog a talpán magával cipelni az út nagyobbik részében, tehát párszor 10 gramm a cipőnél nem sokat számít. :) Ja, mert hogy itt is mindent beborított a pálya első felében a friss, cuppogós, csúszós, fröcskölős, helyenként bokáig érő sár. 

Mindennel együtt is nagyon jó volt. Futás közben jókat beszélgettünk az éppen egy iramban futókkal.

 

(Az még mindig nagyon fura nekem, hogy futás közben jókat beszélgetünk. Mindezt nálam a vége felé már 165 - 170-es pulzus környékén, és simán belefért ez az utolós 6 km-be, ahol az utolsó 2.3 km-t 170-es átlagpulzussal toltam végig, majd a cél előtt belehúzva kicsit 177-es pulzussal estem be...és még utána kocogtam kicsit, amíg lecsillapodott 145 alá. :)

Mr Long Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173900

Milyen volt a verseny ma?

Az ido tuti volt hozza, az hetszentseg!

Előzmény: Csempa (173898)
rrroka Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173899

hm ez egy érdekes felvetés, elsőre a K100-t mondanám én is, de aztán belegondolok az 5 percen belüli maratoni tempóba és már nem annyira biztos. :) P85-el összevetve a maratonom nehezebb volt, mert piroson evés-ivás-duma-fotó, maratonon meg hajtás.

 

Előzmény: gurtnis (173897)
Csempa Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173898

Szép idő lesz ma a futáshoz Kistarcsán: 12 fok körül, enyhe szellő, és talán még némi napsütés is tárul hozzá.

Remélem összefutunk! :)

gurtnis Creative Commons License 2016.11.20 0 0 173897

Tavasszal téma volt  (hogy itt-e vagy a K-100 topikban, már nem tudom, de nem is fontos), hogy a K-100 a nehezebb, vagy a maratont lefutni. Jelentkeztem is tesztalanynak. Szubjektív véleményem, hogy a K-100 nehezebb, mert hosszabb.  (Idén 1  K-100 és eddig 8 42K az endomondo  szerint (no meg szerintem is).   Csak,  hogy én is írjak már valamit és emeljem a fórum színvonalát (vagy csökkentsem, de ezt úgysem vallanám be).

Előzmény: rrroka (173896)
rrroka Creative Commons License 2016.11.19 0 0 173896

szerintem pont ugyanazt írtam, mint te. :) (a K100-t úgy értem, hogy ha túrázva, de néha belefutva teszi meg vki)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (173893)
Spenót Creative Commons License 2016.11.19 0 0 173895

Tegnap lezajlott a teljesítménydiagnosztika, amitől azt vártam, hogy végre a lassú futásokat is 126 fölött csinálhassam.

Elsőre rettenetesen csalódott lettem.

Az aerob zónám alja 118. (előző mérésnél 126-ot mondtak, de mint később kiderült, ennek nem sok alapja volt.)

Elkeseredtem nagyon, mivel már a 126-os pulzus is cammogás. Ezen 7:40 körüli km-ekkel "futok" 2 órát.

Elkeseredésemben megkerestem egy edzőként tevékenykedő volt topictársőnket, hogy tanácsot kérjek tőle. Egyszerűen képtelen lennék 118-as pulzuson cammogni futással töltött időm jelentős részében.

Azt tanácsolta, hogy az aerob zóna alsó szakaszát felezzem el és mostantól az legyen a lassú futások zónája. Ez 129-es max pulzust jelent. Ezzel sem fogok száguldani, de legalább nem leszek a futás végére öngyilkos az unalomtól.

Ami érdekes, hogy a az EX zónám, ami az aerob teteje és pl. félmaratonon a versenyzónát jelenti egészen jól alakult 3 hónap alatt.

A 147-157 pulzus helyett 140-150-ig tart most az EX. 3 hónapja ehhez gépen 5:10-5:50-es km-ek tartoztak, most pedig 4:28-5:07. Persze, ennél szabadban lassabb vagyok, de elég jó kis javulást értem el. Alacsonyabb pulzustartományba került ez a zóna és gyorsabb is lett. Azt mondták a laborban, hogy a keringésem sokat javult a sok lassú futástól és ez ennek köszönhető.

A legjobb az volt, hogy a 16km/h (3:45-ös km-ek) is ment teljes 3 percig. 173-ig ment föl a pulzusom.

Ha a maratonig (több, mint 4 hónap) sikerülne megint ennyit gyorsulni az EX-ben, akkor baromi boldog lennék. 

Ehhez leginkább az kell, hogy ledobjam a 10kg-ot, amit még magamon cipelek.

Ez jön most. (Márciusban 98kg voltam, most 86. 74kg voltam 2003-ban, amikor maratont futottam. 76-tal már módfelett elégedett lennék...)

Amúgy 10 éve az esküvőmön is 85kg voltam, tehát megint fel tudom venni az esküvői öltönyömet. 

Asszem este meg is lepem vele az asszonyt. :)

Csempa Creative Commons License 2016.11.19 0 0 173894

Lassan elmegyünk fogalmi def szintjére :)

Amúgy kb veled értek egyet. Ahogy futó az, aki bizonyos rendszerességgel futni jár (vagyis egyetlen futás még nem tesz senkit futóvá az én értelmezésem szerint), úgy ultrás az, aki bizonyos gyakorisággal ultra távokat fut (itt más a "gyakoriság", mint a normál futók esetében nyilvánvalóan).

Az ultra táv pedig jól definiált. Aztán persze elkezdhetünk azon agyalni, hogy mit jelent az "ultrát fut" és az "ultrát gyalogol" között a különbség különböző terepeken, de ez messzire vezetne... Inkább maradnék annál, hogy vannak az adott helyszínen az adott távot tiszteletre méltóan gyorsan teljesítők, és vannak ugyanott a távot tiszteletre méltóan lassan teljesítők, meg a kettő között még sokan :)

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (173893)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.19 0 1 173893

Benne van a hozzászólásodban az ellentmondás.

Ultra=ultramaratoni=maratonnál hosszabb verseny.

43 km már ultra, de a versenyrendszerben az 50 km, ill. a 6 órás versenyek a legkisebb szokásos ultratávok. Ezeket pl. a DUV is nyilvántartja. Tehát aki 50 km-es futást teljesített szintidőn belül, az ultrát futott.

Számomra mindig érdekes kérdés volt, hogy miért van akkora lélektani gát sok emberben ezen a ponton, hiszen egy maratoni felkészülésből simán kijön egy 50 km-es futás is. A magam számára le is szűrtem a tanulságot, ezért tűztem ki az 50 km-t célnak, és ezért futottam hamarabb 50-et, mint maratont.

 

Ami sokkal vitathatóbb, hogy "ultrafutó az lesz, aki szintidőn belül teljesít egy ultraversenyt". Tehát nem az a kérdés, hogy az 50 vagy az 55 vagy az 57,345 km a határ, hanem hogy egy ultrafutástól ultrafutó lesz-e valaki. Címkeszinten persze igen, pajtásaim és csapatom zászlaja előtt a mai naptól büszkén visel az ultrafutó címet, a KISZ és a párt engem úgy segéljen, vagy mi. Ugyanúgy, ahogy az első futóedzése után futó lesz valaki. Sokak szerint az ultrafutó állapot, elkötelezettség, életmód. Ha így vesszük, én néhány ultratáv után jelenleg volt ultrafutó vagyok. Aki a Kinizsit lefutja, az naná, hogy ultrafutó... Persze, a terepfutás más életérzés, mint a városi futás, és az is más, mint a salakpálya.

Előzmény: rrroka (173892)
rrroka Creative Commons License 2016.11.19 0 0 173892

Ha a távot nézzük, akkor szerintem ultrafutó az lesz, aki szintidőn belül teljesít egy ultra versenyt. :) (ebbe belefér nyilván, hogy nem végez végig futómozgást, belesétál)

Egy 50K teljesítése az egy jó nagy táv, tök jó meg minden, de nem ultrafutás.

Amúgy szerintem az ultrázás egy hozzáállás/lelkiálapot. Egy többszörös Kinizsi100 teljesítő sem ultrafutó, teljesen más a motiváció és az út közbeni érzés. Én sem tekintem magam ultrásnak pedig már 4-5 50km+-os versenyen végigmentem.

Előzmény: Mr. Long (173888)
Ermak Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173891

Bakker, de hát az Ultra Derm az igazi!

Előzmény: Mr Long (173890)
Mr Long Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173890

Azert 13:30-as K100 tervvel tulzas lenne teged nem oda sorolni.

Előzmény: Ermak (173889)
Ermak Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173889

Szerintem Bakter kolléga itt az igazi ultrás.

Előzmény: Mr. Long (173888)
Mr. Long Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173888

Haha, elmegyek egy 50k turara es belefutok par metert, hisz nem kell vegigfutni az egeszet es egybol ultras leszek. Butw mar csialtam 50k-s turat, akkor egybol ultras lettem, mielott lefutottam 5k-t?

Előzmény: Ermak (173886)
Ermak Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173887

Igen, és köszönöm a sok visszajelzést a ruházattal kapcsolatban!

Ermak Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173886

Az ember fejébe időnként beleégnek dolgok. Ilyen a "könyörtelen előrehaladás", azaz a Relentless Forward Motion, amit tegnap emlegettem. Csak mára jöttem rá, hogy a Csempa által hivatkozott könyvnek picit más a címe: Relentless Forward Progress.

A jelentésük lényegében ugyanaz.

 

A könyv első fejezetét megtaláltam a neten, zseniálisan adja vissza az ultrafutás hangulatát:

http://images.irunfar.com/wp-content/uploads/RFP_Chapter-1.pdf

Csempa Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173885

Köztes megoldásként szoktam alkalmazni, hogy egy hosszúujjú aláöltözet felső fölé felveszek egy rövidujjú futópólót.

Aztán ezek fölé egy ilyen széldzsekit veszek fel / viszek magammal hegyi futáshoz:

http://www.decathlon.hu/kiprun-szelkabat-id_8312457.html

http://www.decathlon.hu/wind-futo-szeldzseki-id_8324570.html

Ezeket a saját zsebükbe lehet gyömöszölnu, utána meg eltenni, vagy karra lehet rögzíteni a rajtuk lévő pánttal.

Nincs kapucniuk és nem vízállóak, de van szellőzésük.

 

Előzmény: Ermak (173873)
Csempa Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173884

Csak a 2000 kalóriát nem láttam eddig leírva; azt kerestem pedig.

Előzmény: Ermak (173872)
Tompus999 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173883

Nekem van iylenem. Szerintem nagoyn jó. A leghidegebben ami kb -10 volt egy rövujjú egy hosszú ujjú technikai és ez, és elég volt:
http://www.decathlon.hu/ml-elio-zold-szurke-futomez-id_8367676.html

Előzmény: Ermak (173873)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173882

Én az első triatlonversenyemen jutottam saját kajakos kísérőhöz, 200 méterrel a mezőny után. Amíg gyorsban úsztam, evezgetett, amikor mellben úsztam, letámasztott.

Előzmény: Spenót (173871)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2016.11.18 0 0 173881

Látványos. :-)

Előzmény: Kismacs34 (173879)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!