Keresés

Részletes keresés

Ermak Creative Commons License 2016.09.19 0 0 172998

Ha már ilyen szépen felpörgött a topik, hadd hozzak fel egy újabb témát: a lépésszámot.

 

A jelenlegi tempóm közel sík terepen 9,5 km/h (kb. 6:20 perc/km), 140-145-ös pulzussal és 145-155-ös lépésszámmal. (Az óra méri ezt, még sosem ellenőriztem le, igaz-e.)

A havi futásteljesítmény 50-100 km, talajfogás talpközéppel.

Futósérülésem soha nem volt. (Tegyük hozzá, hogy évente jellemzően csak néhány hónapot szoktam futni, a Kinizsi 100 előtti néhány hónapban - már ha egyáltalán megyek a K100-ra.)

 

A pulzusmérésről már beláttam, hogy tök jó dolog, a lépésszám növeléséről még nem - mivelhogy kényelmes a mostani lépésszám is, problémát meg nem okoz. Ráadásul azt sem tudom, hogyan kezdenék hozzá, mert fülhallgatóval nem szeretnék futni.

Jozsef Creative Commons License 2016.09.19 0 0 172997

Az összegzésben ott van egy mutatószám: Polar Running Index. https://www.polar.com/en/smart_coaching/features/running_index/chart

Ha  síkon, viszonylag egyenletesen futsz, akkor elég jól megmondja, hogy kb. mire számíthasz. Mivel nem tudod a zónáidat, ezért legyél még viszonylag közel  az átlagemberhez pulzusértékekben :)  55 érték átlagembernek jónak számít.

 

A gyakorlatban inkább a céltávhoz hasonló hosszúságú futások indexét érdemes megnézni. Ha maratonra készülsz, akkor pl.  nézd meg milyen érték jött ki a harminc km feletti futásoknál.

 

Ha ettől pontosabb értéket szeretnél, akkor első lépésben használd ki az órádban lévő teszteket, ha még pontosabbat, akkor érdemes elmenni egy laborba.

 

Előzmény: k 5.20 (172936)
rrroka Creative Commons License 2016.09.19 0 0 172996

szerintem nem gond, ha amúgy illeszkedik a többi edzéshez. én e héten 3x futottam 10km körül, egyszer meg 25-t. így belegondokva tök szorgalmas hetem volt. :)

Előzmény: Mr Long (172993)
Spenót Creative Commons License 2016.09.19 0 0 172995

Szegény egyeskében kissé kitapostam a nagy testemmel a habot. A tompítása így is jó még, de hosszabb távokon elcsúszik benne kissé a lábam és vízhólygot okoz. Marad 10km alatti futásokhoz.

Sajnos nem merek a régi jó kis minimál cipőben futni, nehogy visszajöjjön a sarokfájás, ami már majdnem teljesen elmúlt.

Előzmény: Spenót (172994)
Spenót Creative Commons License 2016.09.19 0 0 172994

2. Hoka.

Az elsőnek nem örültem, de visszaadta a futást. Ennek már örülök is. :)

Mr Long Creative Commons License 2016.09.19 0 0 172993

Nem kell, csak az erdekelne, hogy gond-e, ha a hetvegi futas majdnem olyan hosszu, mint a hetkozbeni osszes egyutt. Nalam nincs ilyen problema, ahhoz hetvegente kellene vagy 25km-es hosszu, ami messze van meg, vagyis csak meg kellene duplaznom a mostanit :D

Előzmény: rrroka (172988)
Mr Long Creative Commons License 2016.09.19 0 0 172992

A terep tenyleg rulz, bar nem futas, amit muvelek :D Viszont az aszfalt unalmas varosban es a hetkozbeni 3x munkaba menes boven eleg rajta. Hetvegente meg inkabb kocsiba ulok es elmegyek valamerre, igy viszont talaltam mar nem unalmas aszfaltot varoson kivul.

 

M400 pontossagi kerdesre viszont fasza valaszt kaptam a hetvegen. Elmentem kobanyara futni az ohegy parkba es +-10m pontossaggal merte az ora a koroket. Kezzel jeloltem oket mindig ugyan annal a villanyoszlopnal es aki ismeri a palyat/megnezi neten az tudja hogy egy reszen van benne kanyargos resz, ami technikas a snek. igaz kb 7:00 tenpoval toltam neki, igy volt ideje rogziteni a pontokat.  6 kor 1.37km lett igy eleg pontosnak veszem az orat nyilt terepen.

Előzmény: rrroka (172990)
budai10 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172991

Patrick Makau is beszélt erről  az edzésmód felépítésben.Annyi maradt meg belőle,hogy  az össz táv havi 400-500km körül jött  ki  így nem foglalkoztam vele.Szerintem az ilyen komolyabb edzéseknél van értelme viszonyítgatni.

 

Előzmény: Mr Long (172964)
rrroka Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172990

sokkal jobb szórakozás TT-n futni, mert terepfutás rulez, de sajnos aszfaltos versenyekhez nem annyira hatékony edzésforma, pont ahogy írod, a folyamatos intenzitás nem ugyanaz. én is szkippeltem ma egy jó kis terepes 20 kirit, egy 25-ös aszfaltosért, de hát maratonra készülök most, nem trailre, az egyenletes tempót kell szokni. előző évben piros 85 előtt meg amikor csak tudtam terepre mentem, bár az acélos aszfaltos tudás terepen is jól jön.

Előzmény: Mr Long (172977)
rrroka Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172989

a tuhu térképén sajnos katasztrófálisan rossz útvonalat jelölni, semmi sem úgy működik, ahogy az megszokott, a gpsises.com meg pont olyan, amilyennek lennie kell egy ilyennek. :

Előzmény: Mr Long (172972)
rrroka Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172988

én eddig nem tudtam, hogy arányítani kell a heti hosszút a többihez, tanultam vmi újat. :) 

Előzmény: Mr Long (172964)
gyuszmó2 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172987

2014es modell sigyula@gmail :) 

gyuszmó2 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172986

Ha valaki érdekel egy kitűnő állapotú tomtom runner 2.0000 ért írjon sigyula@gamil.com címre. Aksi kb 6-7 órát bír Gps-el. 

macmelon Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172985

Én nem szertem az Endot, csak a rokonaimat, mivel az elsőt még nem ismerem, a másodikak pedig ismerőseim. Na, okos voltam :D

Előzmény: Csempa (172982)
lkcar Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172984

Helló

 

Köszi a válasz!

 

Van egy kollégám aki terepen fut, neki volt olyan asics cipője amit 1200km nél tett le, azaz minősített utcai cipővé. Sokan azt mondják 1000km után már nem tompít annyira ezért illik lecserélni.

Én is kivárnám az 1000km-t remélem nem szakad tovább, ez még funkcionálisan nem zavaró.

(csak pl. utcán lyukas cipőben már nem nagyon szeretnék járkálni, ha nem muszály)

 

Előzmény: futóbálna (172981)
Kismacs34 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172983

Köszönöm. 😃

Előzmény: Csempa (172967)
Csempa Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172982

A rokonaim azok. Én nem szeretem az Endo-t, ők meg elégedettek vele. 

(Na, most légy okos! :)))

Előzmény: macmelon (172980)
futóbálna Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172981

Ránéztem a logomra, és 590 km-en áll az előző Asics cipőm. Ugyan itt szakadt ki mindkét oldalon, de amikor letettem, már sokkal nagyobb lyukak voltak, mint a tiéden. Szóval a tiéd jobban bírja :D

Ez volt az első futócipőm, a decában akciósan vettem még nagy lelkesen, nem találtam meg soha a pontos típusát valamiért. 

 

Én is kíváncsi lennék azok tapasztalatára, akiknek már volt egy jó pár cipőjük. Meddig bírják ezek?

Előzmény: lkcar (172963)
macmelon Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172980

Köszönöm! Ezzel a 3 névvel találkoztam én is. Már csak az a kérdés, amit lehet, nem kéne feltennem: te, az ismerőseid, vagy a rokonaid a leginkább technikai analfabéták? :D

Előzmény: Csempa (172979)
Csempa Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172979

Strava, Runkeeper Endomondo...

 

Én Strava párti vagyok, az ismerőseim többsége Runkeeper-es, a rokonok meg Endomondo-sok. :)

Még szerencse, hogy simán át lehet vinni a rögzített utakat bármelyikbe...

 

Szerintem mindegyik könnyen használható, de az ismerősőd használja azt, amelyiket a legtöbb ismerőse is használja, akkor biztosan kap majd segítséget, ha elakad valamiben!

Előzmény: macmelon (172975)
Mr Long Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172978

A tura gps-emre gondoltam keszulek alatt.

Előzmény: macmelon (172976)
Mr Long Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172977

Megegy hetvegi futasos kerdes. Nektek van egy utvonalatok hetvegere, amihez tidtok hozzatenni, elvenni, hogy beallitsatok a tavot? Mostanaban eljarok teljesitmeny turakra futogatni, ha van valami tavban szamomra meg teljesitheto, csak nem tudom ez kivaltja-e a hosszu egyben futast, mert elege kovetem a domborzatot,mvagyis setalok az emelkedokon, igy a tav fasza, csak lehet az intenzitas nem az igazi.

 

macmelon Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172976

Óra? Készülék? PC-ről beszélünk.

Előzmény: Mr Long (172974)
macmelon Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172975

A sikeres megoldás után egy gondolom elég uncsi kérdés:

- Futótársamnak iphoneja van, nagyon-nagyon-nagyon nem technikai ember, a lehető legegyszerűbb és használhatóbb app kéne neki, esetleg pont ugyanezen mérésekre, futásközbeni adatszolgáltatásra.

 

Melyik a legízibb, de jó? (Most valami T-s futótársat próbált).

Mr Long Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172974

Az oraknal nem tudom, de elvileg tura gps-eknel ez a progi amivel fol le toltogethetsz adatokat a keszulekedre. Ezt pont en sem ismerem, mert ahhoz map sourcet hasznalok :) 

Előzmény: macmelon (172973)
macmelon Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172973

Régen sokat használtam, de bugos volt, most pedig már egyik böngészőmben se tudom a kattingatást csinálni. A mapszószos elég kényelmetlen és nyögvenyelős, pláne a szintadat kinyerése  (vagy én csinálok valamit rosszul). A base camp még új nekem.

 

Köszi!

Előzmény: Mr Long (172972)
Mr Long Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172972

Turistautak.hu-n tudsz mericskelni, vagy letoltheted a terkepet es a garmin base campjeben jelolgetheted, elmentheted.

http://www.garmin.com/en-US/shop/downloads/basecamp

Előzmény: macmelon (172966)
macmelon Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172971

Fú, ez baromi jó, ezt kerestem!

 

Nagy köszönet rroka/csempa!

Előzmény: Csempa (172968)
Tompus999 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172970

Nekem valamivel több mint a heti harmada

Előzmény: Mr Long (172964)
Tompus999 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 172969

Hehe, ez most még félóra. De én pénteken 4,20-kor keltem :-)

Előzmény: Kismacs34 (172965)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!