A szondák külső hőmérsékletét nem tudom mennyi... De az biztos, hogy az általád említett autópályás használat során kb. 800-900 C fokos volt a hengerből kiáramló kipufogógáz, a kipufogócsövön kiáramló gáz sebessége pedig elérheti a 100-130km/h-át is. Nem véletlenül égnek szét idővel a kipufogórendszerek.
Arról nem is beszélve, hogy a katalizátor még magasabb hőfokon üzemel...
Egyébként egy hosszabb autópályás út után érezhetően felmelegszik az utastérben középen a padló is. Hiába vannak hővédő lemezek, és hiába hűti a menetszél a kocsi alját..
Még annyit engedjél meg hogy írjak hogy a kipufogó önmagában jó hő leadó képességgle van ellátva mert "vékony" az anyaga és mikor te leálítod a gépet az szinte azonnal hűlni kezd ez tény sőt pár perc alatt fémhideg is lesz a motor meg még mindig 70-80 fokos... ez nyáron persze!
De hogy simán megfogod pár 10 km után ezt megnézném hallod :)
250 külső hőmérséklet sem mindegy hogy hol a katalizátor eleve forróbb mert izzik a belseje annak az a dolga!
Lamdának is kell pár perc míg bemelegszik üzemi hőmérséklete 200-300 foknál kezdődik addig a Felicia ezt tudom ignorálja a jeleit mert marhaságokat adna meg az ECU a vezérlésnek addig a hideg üzemmódban megy a gép ez kb. 2-5 perc időben mérve aztán már megy a jeladás ezerrel!
Maximális hőjét nem tudom de a kiáramló gáz ( nem alapjáratról beszélek ezt vegyétek tudomásul ) az kb 800-900 fok is lehet és a lamdba szonda elég közel van a motorhoz hogy 250 fok legyen
A katalizátor kiolvadásának oka hogy a kipufogógázba üzemanyag került, amely a forró katalizátor-magot elérve begyullad, és annak hőmérsékletét magasan a katalizátor normál üzemi hőmérséklete fölé emeli. A kerámia-mag nem képes elviselni ezt az igen magas(1400°C feletti), hőmérsékletet és olvadni kezd, a kerámia összeesik, a katalizátor tönkremegy. Az olvadt kerámia eltömítheti a kipufogógáz útját, és a motorban is kárt tehet. Ennek az állapotnak a külső jele, ha a katalizátor-test vörösen izzik, vagy hő okozta elszíneződés látható rajta. A katalizátor kiolvadásához vezethet a túl dús levegő/üzemanyag keverék, oka lehet a hibás lambda-szonda, elhasználódott gyújtógyertyák vagy vezetékeik, hibás vezérlőszelep, hibás gyújtásbeállítás, fennakadt úszó vagy az injektorok hibája.
Másik meg ha 230 fokos a lambdád akkor jeget égetsz te az autóval mert az kizárt hogy a begyulladó több száz fokos égéstermék az már a lamdánál 250 fokos lenne az picsafüst...
Harmadik meg egy 100 km után letéve az autót véletlen odaléptem csomagtér kiszedésénél és egy pillanatra érte a lábamat a vége a kipufnak 1 másodperc sem volt máig ott a jele és még be is gyulladt a lábam...
A katalizátor hőmérsékletét nem mértem, de a lambdaszonda KÜLSŐ hőmérséklete üzemi hőmérsékleten, kb 25C foknál 230-250 fok, közvetlenül a blokknál.
Ezek után nem tudom elképzelni, hogy a hátsó dob 550 fokos lenne (esetleg a kilépő gáz), mert üzemmeleg állapotban több 10 km megtétele után simán megfogom a kipu végét!
Jajj még annyit az lehet még hogy a dob belseje ment gajra nem a katalizátor hanem maga a dob, abban van ilyen kender szerű szar az eltudja zárni a kipufot mint a gát a vizet...
Hát azért annak ha már füstölt akkor vagy rá volt tapadva valami ami el tudott füstölni vagy passz kipufogó vége az kb. 500-550 fokos ahogy mész a motor felé ez csak emelkedik, túlmelegedésről nem nagyon beszélünk, ha szét van esve a katalizátor az csörög ha hideg feküdj a gép alá kocoktassad meg kézzel nem e csörög mint az üveg, ha igen ott a bibi az meg tudja fogni az autót szencségül...
Maga a katalizátro is 750-800 fok kintről mérve... bent izzik mert katalizál... szal túlmelegedés nem nagyon van ha csak nem izzik már az a dob :D
Az a helyzet hogy amikor megálltam jött a füst a gépből meg is ilyedtem aztán megnéztem hogy honnan és a középső kipufogódob füstölt kívülről olyan volt mint ami rendesen túlmelegedett!
Velem ma reggel játszotta ezt el. Szombat este bálltam no problem, ma reggel ha indítottam, minden elsötétült a müszerfalon, még a digi ora is lenullázodott. Tolásra pöccre indult Akkus rámért a 420 A inditó helyet 63 A ad le. Szerencsére havernak volt egy tartalék aksija, ami mátol az én felimben dolgozik tovább :-)
Ma először hagyott ott az út mellett az autó kétszer eljátszotta azt hogy leáll aztán mire megállt volna az autó ujraindult aztán teljesen megállt! hiába indítottam semmi mielőtt elhúztak a szerelőhöz a lámpánál pöccre indult és már a saját lábán ment oda! Két tippen van az egyik a kipufogó mivel mindíg emelkedőnek felfele állt le lehet hogy összeomlott a belseje és amikor odamegy a jukhoz akkor puff nincs kipufogás. A másik a meleg miatt talán a gyújtás jeladó hiba. Holnap kiderül. Az egész olyan mintha elmenne a gyújtás de az autó is nagyon halk lett.
viszont előfordulhat, hogy a rudazatra tolás előtt nem tekerték be folpackkal a rudazatot,amit szokás bezsírozni a simmeringel együtt. Féltengelysimmeringnél: próbáljatok ismert márkát betenni.
Segítségkérés: Váltóolaj mitől folyhat? Szimmering mindkét fajta kipróbálva, mégis csepeg. Most cseréltettem külső csuklót, ha már ott van, olajat is lecseréltettem volna, meg a szimmeringet. 1 liter se jött le a régiből. Csere után 5 nappal, megint féltenyérnyi folt a feli alatt reggel óta. Megint száraz váltóm lesz a következő cserére?
amikor beirsz ide a fórumra kicsit balra ott van hogy keresés.
ha valaki a keresőbe beirja a kifejezést majd a görgető sávon kiválasztja azt hogy "hozzászólások között" akkor kidobja neki szerintem az elmúlt 6 év összes találatát.
Hát nem lenne rossz.. de azzal is sok kérdés megoldható lenne, ha a kérdező néha egy kicsit visszalolvasna... Nem bántásképp mondom, mert akinek tudok én is szívesen segítek, csak hát 3 napja volt erről szó, és a segítőszándékúaknak sincs mindig kedve/ideje kétnaponta ugyanazt bemásolgatni.
A lánc inkább alapjáraton, vagy terhelés nélküli motorfordulat-emelésnél (egyszerűbben fogalmazva, állóhelyzetben finoman nyomkodod a gázpedált)hallattszik jobban.
Terhelésnél, emelkedőn nem jellemző...
Az amit te hallasz valószínűleg nem az. A szelepek viszont csöröghetnek olyankor, lehet hogy nem ártana egy ellenörzés/állítás.
De az is lehet, hogy csak vissza kellene olyankor kapcsolnod kisebb sebességbe!?
Egyéként meg a lánc-csörgés miatt nem lesz semmi gondod, nyugodtan járhatsz vele úgy is egy darabig. A vezérlésben nem okoz gondot, másban sem tud. Csak csúnya lesz a hangja a csörgés miatt és motor járasa nem lesz olyan "finom" mint egy új vagy újszerű láncal.