Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dreamer Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26770

Ha nem mértél meg még sosem egy szondát, akkor most ezt a hsz. miért kellett?

 

Én nem a belső hőmérsékletről beszélek, hanem a külsőről.

 

Azt elfogadom, hogy a katalizátor belső hőmérséklete teljesen más mint kívül.

 

De nem is ezen akadtam fenn.

 

Az autpálya tempó pedig nálam Vmax:120 Km/h, az pedig  csak közepes terhelés, attól még nem fog vörösen izzani a rendszer. :)

 

Dreamer

Előzmény: stemplis (26769)
stemplis Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26769

A szondák külső hőmérsékletét nem tudom mennyi... De az biztos, hogy az általád említett autópályás használat során kb. 800-900 C fokos volt a hengerből kiáramló kipufogógáz, a kipufogócsövön kiáramló gáz sebessége pedig elérheti a 100-130km/h-át is. Nem véletlenül égnek szét idővel a kipufogórendszerek.

 

Arról nem is beszélve, hogy a katalizátor még magasabb hőfokon üzemel...

 

Egyébként egy hosszabb autópályás út után érezhetően felmelegszik az utastérben középen a padló is. Hiába vannak hővédő lemezek, és hiába hűti a menetszél a kocsi alját..

 

 

Előzmény: Dreamer (26768)
Dreamer Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26768

Ember!

 

Két különböző autónál mértem a szondát. Az egyiket egészen pontosan 228km autópályás használat után, kb. 25 fokos környezeti hőmérséklet mellett.

 

Infahőmérővel mértem a szondák KÜLSŐ hőmérsékletét! A megállás után 1 percen belül.

 

Sosem volt több 250 foknál.

 

Részemről ennyi.

 

Dreamer

Előzmény: 1TARESZ1 (26765)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26767

Még annyit engedjél meg hogy írjak hogy a kipufogó önmagában jó hő leadó képességgle van ellátva mert "vékony" az anyaga és mikor te leálítod a gépet az szinte azonnal hűlni kezd ez tény sőt pár perc alatt fémhideg is lesz a motor meg még mindig 70-80 fokos... ez nyáron persze!

 

De hogy simán megfogod pár 10 km után ezt megnézném hallod :)

 

250 külső hőmérséklet sem mindegy hogy hol a katalizátor eleve forróbb mert izzik a belseje annak az a dolga!

 

Lamdának is kell pár perc míg bemelegszik üzemi hőmérséklete 200-300 foknál kezdődik addig a Felicia ezt tudom ignorálja a jeleit mert marhaságokat adna meg az ECU a vezérlésnek addig a hideg üzemmódban megy a gép ez kb. 2-5 perc időben mérve aztán már megy a jeladás ezerrel!

 

Maximális hőjét nem tudom de a kiáramló gáz ( nem alapjáratról beszélek ezt vegyétek tudomásul ) az kb 800-900 fok is lehet és a lamdba szonda elég közel van a motorhoz hogy 250 fok legyen

 

 

Előzmény: Dreamer (26764)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.24 0 0 26766

A katalizátor kiolvadásának oka hogy a kipufogógázba üzemanyag került, amely a forró katalizátor-magot elérve begyullad, és annak hőmérsékletét magasan a katalizátor normál üzemi hőmérséklete fölé emeli. A kerámia-mag nem képes elviselni ezt az igen magas(1400°C feletti), hőmérsékletet és olvadni kezd, a kerámia összeesik, a katalizátor tönkremegy. Az olvadt kerámia eltömítheti a kipufogógáz útját, és a motorban is kárt tehet.
Ennek az állapotnak a külső jele, ha a katalizátor-test vörösen izzik, vagy hő okozta elszíneződés látható rajta.
A katalizátor kiolvadásához vezethet a túl dús levegő/üzemanyag keverék, oka lehet a hibás lambda-szonda, elhasználódott gyújtógyertyák vagy vezetékeik, hibás vezérlőszelep, hibás gyújtásbeállítás, fennakadt úszó vagy az injektorok hibája.

 

ez is lehet még az oka a füstnek...

Előzmény: svgyula (26759)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.24 0 0 26765

Figyelj nem ma kezdtem de ha nekem nem hiszel akkor  http://speedyauto.hu/kipufogo.html

 

Másik meg ha 230 fokos a lambdád akkor jeget égetsz te az autóval mert az kizárt hogy a begyulladó több száz fokos égéstermék az már a lamdánál 250 fokos lenne az picsafüst...

 

Harmadik meg egy 100 km után letéve az autót véletlen odaléptem csomagtér kiszedésénél és egy pillanatra érte a lábamat a vége a kipufnak 1 másodperc sem volt máig ott a jele és még be is gyulladt a lábam...

Előzmény: Dreamer (26764)
Dreamer Creative Commons License 2012.07.24 0 0 26764

A katalizátor hőmérsékletét nem mértem, de a lambdaszonda KÜLSŐ hőmérséklete üzemi hőmérsékleten, kb 25C foknál 230-250 fok, közvetlenül a blokknál.

 

Ezek után nem tudom elképzelni, hogy a hátsó dob 550 fokos lenne (esetleg a kilépő gáz), mert üzemmeleg állapotban több 10 km megtétele után simán megfogom a kipu végét!

 

Dreamer

Előzmény: 1TARESZ1 (26761)
gdzsozy Creative Commons License 2012.07.24 0 0 26763

Az enyém így gyulladt ki. csak akkor volt az útcán hó és volt lapát az autóban, és volt tűzoltó készülék a havernál...

 

igy nyáridőben nehezebb oltani.

Előzmény: svgyula (26759)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26762

Jajj még annyit az lehet még hogy a dob belseje ment gajra nem a katalizátor hanem maga a dob, abban van ilyen kender szerű szar az eltudja zárni a kipufot mint a gát a vizet...

Előzmény: svgyula (26759)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26761

Hát azért annak ha már füstölt akkor vagy rá volt tapadva valami ami el tudott füstölni vagy passz kipufogó vége az kb. 500-550 fokos ahogy mész a motor felé ez csak emelkedik, túlmelegedésről nem nagyon beszélünk, ha szét van esve a katalizátor az csörög ha hideg feküdj a gép alá kocoktassad meg kézzel nem e csörög mint az üveg, ha igen ott a bibi az meg tudja fogni az autót szencségül...

 

Maga a katalizátro is 750-800 fok kintről mérve... bent izzik mert katalizál... szal túlmelegedés nem nagyon van ha csak nem izzik már az a dob :D

Előzmény: svgyula (26759)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26760

Jaja láttam írtál máris válaszolok :D

Előzmény: bgombas (26755)
svgyula Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26759

Az a helyzet hogy amikor megálltam jött a füst a gépből meg is ilyedtem aztán megnéztem hogy honnan és a középső kipufogódob füstölt kívülről olyan volt mint ami rendesen túlmelegedett!

Előzmény: 1TARESZ1 (26752)
nagydajab Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26758

Velem ma reggel játszotta ezt el. Szombat este bálltam no problem, ma reggel ha indítottam, minden elsötétült a müszerfalon, még a digi ora is lenullázodott. Tolásra pöccre indult Akkus rámért a 420 A inditó helyet 63 A ad le. Szerencsére havernak volt egy tartalék aksija, ami mátol az én felimben dolgozik tovább :-)

Előzmény: bgombas (26756)
gdzsozy Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26757

összeomlott a katalizátor és eltömte a kipufogód.

 

nekem is hazafelé part menetben jött elő. nem fulladt le, csak harmatgyenge lett.

 

itthon kivágtuk a katalizátort, áthidaltuk, és kiégették a dobot. azóta no gond, nó csörgés.

Előzmény: svgyula (26751)
bgombas Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26756

Ismerős, velem horvátországi nyaraláson játszotta ezt el, csak az még Moszkvics volt.

Miután toltuk 2 métert simán indult, ott még nem volt mpi. :)

Azért elég érzékenyen érintett, hogy nyaralás végén még vehettem az üdülőhelyi benzinkúton egy varta akkut.

Előzmény: DEM992 (26754)
bgombas Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26755

Regisztráltam, csak hogy egyel többen legyetek. :)

Gondolom, hogy amíg itt elég sok mindenre lehet választ találni,

és ezt a fórumot dobja ki elsőre a kereső, nem is fog hirtelen változni.

Valami újra átszoktatni az embereket sosem volt egyszerű.

Előzmény: 1TARESZ1 (26748)
DEM992 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26754

Cellazárlat volt. Töltöttem 12 órán át, nem nagyon pezsdült meg benne az élet.

Akkumlátoros srác mondta, hogy ez a gyártmány ennyit bír ki, és simán lehet cellazárlatos egyik napról a másikra. Méd in hángöri... :-/

Előzmény: bgombas (26732)
DEM992 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26753

Én használtam átalakító nélkül, de a többletfogyasztás miatt ráfizetés volt (még 450-es benzinárnál...)

Előzmény: vismajor77 (26750)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26752

Kipufogó ha csörög akkor halott ( katalizátor ) ez a fordulat szám érzékelő hibára mutat, elmegy a jel megál a verda - koszos!

 

Hall jeladó másnéven fentről a termostát alatt van a váltóba csavarozva , a lendkeréken a fogaslécet nézi méri...

Előzmény: svgyula (26751)
svgyula Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26751

Tisztelt Uraim!

Ma először hagyott ott az út mellett az autó kétszer eljátszotta azt hogy leáll aztán mire megállt volna az autó ujraindult aztán teljesen megállt! hiába indítottam semmi mielőtt elhúztak a szerelőhöz a lámpánál pöccre indult és már a saját lábán ment oda! Két tippen van az egyik a kipufogó mivel mindíg emelkedőnek felfele állt le lehet hogy összeomlott a belseje és amikor odamegy a jukhoz akkor puff nincs kipufogás. A másik a meleg miatt talán a gyújtás jeladó hiba. Holnap kiderül. Az egész olyan mintha elmenne a gyújtás de az autó is nagyon halk lett.

Volt már valakinek ilyen?

vismajor77 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26750

sziasztok valakinek van etanolos  feliciája?

vettem egy átalakitot de nem tudom van  e értelme beszereltetni egy 10esért.

ksano Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26749

Pedig szerintem ügyes megoldás! Nekem tetszik.

Előzmény: 1TARESZ1 (26748)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26748

Én nyitottam egy fórumot a kutyát nem érdekli szard le!

 

 http://feliciaklub.atw.hu/

Előzmény: bgombas (26733)
András52 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26747

viszont előfordulhat, hogy a rudazatra tolás előtt nem tekerték be folpackkal a rudazatot,amit  szokás bezsírozni a simmeringel együtt.  Féltengelysimmeringnél: próbáljatok ismert márkát betenni.

Előzmény: hbd (26746)
hbd Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26746

Igen azt is cserélték, az újabb fajtát tették bele (szimmeringet) és mégis.....

Előzmény: arthur877 (26745)
arthur877 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26745

A rudazat csatlakozásánál lévőt is cserélted? Ott folyik mindig az olaj...

Előzmény: hbd (26744)
hbd Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26744

Sziasztok!

Segítségkérés: Váltóolaj mitől folyhat? Szimmering mindkét fajta kipróbálva, mégis csepeg. Most cseréltettem külső csuklót, ha már ott van,
olajat is lecseréltettem volna, meg a szimmeringet. 1 liter se jött le a régiből. Csere után 5 nappal, megint féltenyérnyi folt a feli alatt reggel óta. Megint száraz váltóm lesz a következő cserére?

Köszi.
Zsolt

(Felicia 1,3 LXi - 1999 - 160.000 km)

gdzsozy Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26743

amikor beirsz ide a fórumra kicsit balra ott van hogy keresés.

ha valaki a keresőbe beirja a kifejezést majd a görgető sávon kiválasztja azt hogy "hozzászólások között" akkor kidobja neki szerintem az elmúlt 6 év összes találatát.

Előzmény: bgombas (26733)
stemplis Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26742

Hát nem lenne rossz.. de azzal is sok kérdés megoldható lenne, ha a kérdező néha egy kicsit visszalolvasna... Nem bántásképp mondom, mert akinek tudok én is szívesen segítek, csak hát 3 napja volt erről szó, és a segítőszándékúaknak sincs mindig kedve/ideje kétnaponta ugyanazt  bemásolgatni.

Előzmény: bgombas (26733)
stemplis Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26741

A lánc inkább alapjáraton, vagy terhelés nélküli motorfordulat-emelésnél (egyszerűbben fogalmazva, állóhelyzetben finoman nyomkodod a gázpedált)hallattszik jobban.

Terhelésnél, emelkedőn nem jellemző...

Az amit te hallasz valószínűleg nem az. A szelepek viszont csöröghetnek olyankor, lehet hogy nem ártana egy ellenörzés/állítás.

De az is lehet, hogy csak vissza kellene olyankor kapcsolnod kisebb sebességbe!?

 

Egyéként meg a lánc-csörgés miatt nem lesz semmi gondod, nyugodtan járhatsz vele úgy is egy darabig. A vezérlésben nem okoz gondot, másban sem tud. Csak csúnya lesz a hangja a csörgés miatt és motor járasa nem lesz olyan "finom" mint egy új vagy újszerű láncal.

 

 

Előzmény: tomvargas (26737)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!