A turbó tényleg egy kényes rész, de nem azért mert nem lenne tartós. A legnagyobb baja csak az, hogy nem lehet 13 kulcs és nagy kalapács mindent megold metódussal cserélni.
Sok garis turbóval volt dolgunk, de egy sem volt közöttük, ahol valóban az újonnan felszerelt (akár felújított, akár új) feltöltő lett volna a hibás. Az a baj, hogy általában a szerelő megmondja rossz a turbó, cseréljük le, de ennél tovább nem tart a gondolkodás. Tisztelet a kivételnek. A lényeg, a rendszer felépítéséből adódóan nem mehet tönkre a turbó feltöltő 1-200.000 km alatt, ha mégis bekövetkezik ez annak külső oka van.
A turbó témát jól körbejártuk, köszönöm mindenkinek a hozzászólását. Adaléknak még annyit, hogy amióta nálunk van a gép csak Statoil Truckway S 5W-30 ACEA A3/A4 besorolású olajjal használjuk az előírt csereperiódussal.
Ezekben az autókban nem Sofim motor van,és hírhedten sz@rok.Minek egy mentőbe erős motor?Még a végén túléli a beteg a szállítást.A szlovén mentőkocsiban amit láttam, volt vízes állófűtés blokk,+levegős állófűtés,+klimaegység.A km órában kevés km volt,de a valóságban 700 000 km körül,az MB szerint.
Igy van,sokat számit az is hogy hogyan van használva az autó.Nekünk is most halt meg a turbó a 2004es 2,0hdi Jumperon,pedig csak 167000kilóméter van benne,garantáltan,mentőautó,nálunk van új kora óta,rendszeresen szervizelve van,de hiába,a sok hideg inditás,visszahűtés nélküli leállitás megteszi a hatását.
Hol van 2003-as Iveco 130 000 km-el?Az F1A motor szerintem nem egy jó széria.Mindig kétféle motor van,a Power változatok turbói kényesebbek.Magát a turbót hamar tönkre lehet tenni.A járatás nélküli leállítás,az ásványi olaj használata hozzájárulhat egy gyors tönkremenetelhez.Egy rendkivül magas fordulaton pörgő,jelentős hőnek kitett alkatrész a turbó,ami képes vörösízzásig felhevülni.Valószínűsítem a nem valós km futást!
Nagyon eltértünk a tárgytol,ugyan is adott volt egy 130 ezer körűli iveco 2.3-as (2003-as)és tiszta motor,tehát olajcserés multal. A "legendás" túrbója ennek is szarrá ment !...Kérdés adott,vajon miért is ??...hmm.üdv.
A Vitonkban 670000 km volt,amikor egy elsikerült javítás miatt,a hibátlan motor kilehelte a lelkét.A blokk.A Sprinterünkben 1 milla felett van,még a gyári turbó van a motoron.A mostani Sprinterben sajnos axiális lógás van a turbó tengelyén.Felújított turbó nem kell,főleg nem kinai.Középrészt is szoktak cserélni,de az nem 25 000 ft.A topiktárs Mercije is leégett a turbótól,meg számos felújíttatásnak lett csúfos vége.A Ducatoban is zörög a felújított turbó,amit gariban kapott,2x.Turbógyárat is lebontattak Kinában,és a VGT turbók felújítását megtiltotta a Garrett cég.130 PÉNZ egy új Garrett VGT turbó.Azok akik a km órákban bíznak,tévednek,mert 80000-250000 km/év futással lehet számolni a kishaszonjárműveknél.Céges szervízkocsik futnak kevés km-ert,de azok ritkák.Szervízkönyves autókat, szinte lehetetlen venni.Órát nem tekertem vissza,1,6 milla futású autót is eladtam!
Én is beszéltem a turbo felújítóssal mikor a vitót csináltattam. Azt mondta nem szabad a turbónak tönkre menni,csak ha nem kapja meg ami jár neki.Volt nála 500.000km-t futott hibátlan turbo. És nekem se kellett volna felújítattnom nem az volt az autó baja. Amugy kinai utángyártótt felújítót lehet h lehet kapni 25 ért.
Pápele-pápp ! Lehet álmodozni 800 ezres túrbokrol csak akkor nem szabad ébren lenni ! ,-))................. na most viccet félretéve..A felujjitott túrbó ugyan olyan jó mint az uj, csak sokkal olcsóbb kb 25 ezer ft a javitó készlete. Azért ennyiért vegyél már egy új túrbot ?...Szerintem nem fog sikerűlni. Kicsit konkrétabb addatok kelletek volna axiális tűrésre ill.Radiálisra is,mert igy nem hiteltérdemlő az állitás. (kicsit ide kicsit oda...és pitty-putty széteset útközben?) na most komolyan ,mert ne komolytalankodjunk kérem. xDDD üdv.
Kétségeid maradhatnak,semmi gond nincs vele.Gyakorlatilag a turbók túlélik a motorokat,igen ritkán kell cserélni őket.Persze kivételek mindig vannakAz IVECO Mitsubishi turbókat használ,meg Garrett VGT-ket a power motoroknál.A VGT felújítása gyárilag tiltott!!A felújított dolgok amúgy sem megbízhatóak,meg gazdaságtalanok is.Generátort szoktam felújítatni Almádiban,amikkel utána hét-nyolcszáz-ezer km-ig sincs gond.Axiális lógása nem lehet a Turbók tengelyének!A le-fel mozgás minimálisan megengedett.
Nézd meg az én turbómat. Fütyűl, vonyít de tölt. Szerintem egyidős az autóval (1988) illetve ami még eredeti az autón, mert szinte minden ki lett cserélve a váltó és a motor kivételével. Ez a kép még akkor készült mikor megvettem és lecserélték volna a régi fülkét.
Kiváncsian vennék kézben 800 ezer kilómétert futott Ivecó túrbot. Addig had maradjanak meg a kétségeim. Mennyibe is kerül egy ilyen csoda túrbó ? Esetleg tipust tudnál konkrétan mondani ? üdv.
250 bár lenne amit keresek !!....,tehát kicsit hosszabb mint a 2.8-asok,azok csak 175 bárosok ezt szeretném áttszerelni. (végül is csak a középső részére lesz szükségem. üdv.
400-800000 km bírnak a turbók.Mitsubishi gyártmányokat használ az IVECO,kivéve a VGT turbókat.A turbóra vigyázni kell,leállítás előtt járatni kell a motort,10mp-től 2 percig is,ha előtte terhelve volt a motor.
Helló Mandri, a túrbók szerintem max 150 ezret birnak ki,ha eggyáltalán.De ezt is csak ha,a tervezett olajat kapják meg (hydraulika technikai okkok miatt) és kokszosodás mentessen üzemeltettjük. Olajnyomás gondoknál a nálam bevált sorrend teknő le a pipa(felszivó csonk) vizsgálata aztán pumpa. utána vállcsapágy engedhet el még bár ez ritkább inkább a hajtókar csapágyak, a dugó csapszege itt nem releváns ivcónál az ismert okkok miatt....öö...jöhet a fej éspedig büttyköstengely itt felül vizsgálom a kopást. Hydrótöke is engedhet el,hiszen erre tippeltem a leirtak miatt. Túrbó túltárgyalva.Ha nem indul el a vezetője azonnal (5-10 perc télen) és az olaj csere rendszeres akkor sokáig elmehet a túrbó. Javitani lehet kb. 25 ezer ft az alkatrész hozzá. üdv
sziasztok nemrég vásároltam egy 2000-es évjáratú daily-t tachográf van/ volt benne kicseréltük a jeladót ill a műszerfalat egy nem tachográf-os autóból nem tudja valaki hogy kell összekötni a két csatlakozót ami feljön a jeladótól valamint megy a műszerfalhoz mert idáig ügye jött a jel a jeladóból a tachográf-ba és innen ment a műszerfalba most pedig kihagynánk a tachográfot. előre is köszi a segítséget!!!!!
Azt nem tudom, de nálunk kb: 140ezer km szaladt bele 3 év alatt. A motorról lebontottam az olajteknőt. Belseje makulátlan tisztaságú 2003-as létére, semmi lerakódás, semmi fémreszelék.