Az Opel bevezette a túlnyomásos hűtőrendszert, hogy 100°C üzemi hőmérséklet környékén lehessen tartani a motort, ezzel asszem a hatásfokot akarták javítani, ne kérje senki, hogy most szombat éjszaka elmagyarázzam miért :)
A túlnyomás azért kell, mert így 100°C-on se forr a víz. Asszem a kiegyenlítő tartály sapkájában van egy szelep ami nem engedi egy max nyomás fölé menni, de ha a szelep besz...arik akkor fölé mehet és szétnyomhat egy csövet, vagy már eleve a csöved volt rossz és azért durrant szét. Nekem is rossz egy csövem, púposodik a nyomástól, nyilván szövetvázszakadásos (szövetváz erősítésű csövek), könyörögtem már több szerelőnek, hogy cserélje ki, de a végén egyik se cserélte mondván nem kapott másikat, helyette kicserélt valami amit k...urvára nem kellett volna. Persze tudom, hogy nem lehet kapni (ha rendelsz hozzá hoznak egyet, de az oda nem jó), különben már én is kicseréltem volna, de azért szerelő, hogy oldja meg bontóból vagy két megfelelő cső összetódásával. (A mostani is tódott)
Nekem most az a megoldás, hogy nincs rendesen meghúzva a vízbeöntő, csak épp érintőre (éppen érezni, hogy most kezdene szorulni, utána nagyon nagyon enyhénél is kisebb meghúzásnak nem nevezhető mozdulat), így nekem szerencsére nem forr és nem is durrant el eddig a cső (már tervben van a csere, de akkor elfolyna az új fagyállóm fele és kínlódni kéne a tódással)
Persze lehet neked nem lesz jó így, mert forralni fogja a vizet, ez függ a hűtőrendszered hűtőképességétől és/vagy a ventilátorkapcsolási hőfoktól.
Nézd nekem elmondták a problémákat az Audi főimportőrénél, ahol ugye csinálnak alu kasznikat, és egyetértek: nehéz hegeszteni (a lemezkasznikat összedobják oszt' kész, de az alut AWI-val szokták hegeszteni, hegesztés közben oxidálódik, az oxid nem olvad, magas az olvadáspontja); oxidációs problémák is vannak, de csak azért, mert télen sajnos sóznak (eddig egyszer örültem a sózásnak, amikor 160-180km/h-s sebességi próbákat csináltam az autóval, de egyébként hóban inkább max 60-70km/h vagy kevesebb és nincs gond, de persze a fé méter havat túrják el, mert az ellen a só is hatástalan lenne :) ). És kedves Maki1971 mehet a röhögés :)
Már megvan. Ami a szelepfedélről ami le jön vékony cső az megy rá de nekem az sosem volt rajt. Egész eddig csak lógott a semmibe. Viszont az miért van hogy nagy nyomás van a víz rendszerbe? Ma már szét is ment az egyik víz csövem.
Igazi multifunkci auto:) Sot, az ertekebol kifolyolag lehet rajta kasztnis melokat gyakorolni felelem nelkul. Leginkabb a merhetetlen profitehseggel akadnak gondok e szeles vilagon. Tenyleg ritka az a termek amelyet emberi aron mernek, es raadaskent tartos, kivalo minosegu.
Azon kívül, hogy megy, azért nincs sok óvni való rajta, mert teljesen el van rohadva. Ha édesapám nem vágott volna egy alulemezt a sofőr lábához már Frédi Béni autó lenne :) De erdőre kiváló.
És igen épp ez az egyik oka, hogy ragaszkodok a '94-es Calibrámhoz, mert ez is fölöslegesen meg van bonyolítva nem még egy agyonelektronizált mai guruló számítógép.
Alapvetően nem a sorozatgyártással van a baj, sok esetben egy gépi megmunkálás, gyártás sokkal jobb minőséget eredményez, mint a kézi. Itt inkább az a kérdés, hogy ezt a lehetőséget amit a gépekkel való gyártás jelent hogyan használják ki és fordítják a minőség javára a gyártók!
Jol tenned ha ovnad a gepet, mert konnyen el tudom kepzelni, hogy az lesz a jovo:) Skoda gyilkoloknak kotelezo felszereles: a 4 gyertya, gy.eloszto, hengerfejtomites, 2 db termosztat, kulon hutoventi kapcsolo beepitve, ekszijak, feklampa kapcsolo, biztik kb. ennyi. :) Konnyen megeshet, hogy a regi Opel Blitzek jobbnak, tartosabbnak egyszerubbnek bizonyultak a mai Opeleknel, kulonosen akkor ha az altalam linkelt peldany fagazzal megy:) Bye, bye benzinkut...
Sajnos a vilag mar csak ilyen marad amig mi meg nem valtoztatjuk. Mi dontunk nem a politikusok, gyartok! Ha nem kerunk az altaluk krealt kotyvaszbol, nem tudnak mit tenni. Vagy normal cuccot gyartanak, vagy lehuzzak a rolot. Tisztessegesen eloallitott, minosegi, akar manufakturaban keszitett termekekre lenne szukseg, nem ezekre az ipari hulladek vacakokra. Profit es profit...szandekos, tervezett avultatas stb. Fogyassz es vidd! Egy vizpumpanak 50e km-tol illene nem kifekudnie. Maximalisan megertem panaszod. Nekem a Corsa B jo leckenek bizonyult. Vissza az oreg, lenezett, veteran vasakhoz vagy japant es szigoruan max. 2000-es evjaratig. Innentol csak olyan autot fogok vasarolni amelyhez rogton tudok kedvezo arban beszerezni egy donort. Dehogy akarom a penzemmel az allamot, a burokratakat, a gyarosokat, es a mocsokos kufarokat, no meg a feher galleros tolvajokat tamogatni. Mit kepzelnek magukrol? Egyszer leveszik a fizumbol az adot, majd azt kovetoen tejeljek nekik ujra plusz 27% afat alkatreszenkent? A Corsaban 2 azaz 2 evet birt ki egy 90k erteku vadi uj gyari generator! Egy ideje igyekszem tudatos lenni, es amit lehet maganszemelyektol megvenni. Eddig es ne tovabb!
Azok a Skodák egyszerűek, agyonüthetetlenek voltak.
Nekünk is van egy 34 éves erdőrejáró. Teljesen jó, bár a gyertyát kicsit bekormolja, mert eszi az olajat, de megy :) (Ha lett volna rendesen cserélve benne olaj lehet ez a hiba se lenne.)
Nekem tegnap kicserélték a vízpumpát, mert szivárgott 50000-km volt benne. Mindenki hülyének nézett, mert egyszer szivárgott, egyszer nem.A kocsi alatt egyik nap volt fagyálló nyom, kettő nap múlva nem Azért ennyi km-rel nem kellene vízpumpának tönkremenni. Üdv mindenkinek!
Régiopelos - Koszi, mar szereztem egy uj cuccost bele. Holnap beszerelem es ne is lassam tobbet a kocsit.
no_holy_shit -A Regi 120L Skodammal nem volt ennyi baj a bulizos, tini eveim alatt, pedig azt igen gyakran uveghangon hajtottam. Az Opelt kimeltem, ennek dacara az auto komplett vetelaranak ketszerese vagy meg tobb ment ra 3 ev alatt. Hopp egy generator, hopp egy hatso hid, na kene meg egy kozepso kipuffancs, jajj az oninditot is csereljuk mar...jah h a rozsda csamcsog mindenhol ket evvel az alvazvedesi munkalatok elvegzese utan?, benzintank kuka es a tobbi...nekunk ennyi bosegesen eleg egy ilyen kocsibol. Talan mi fogtunk ki egy gyengebb darabot. Talalkoztam regen egy szerelovel aki a kovetkezoket mondta: Ha sok munkat akarsz nekunk hozni, vegyel nemet, francia autot. A japan kocsik ritkabb vendegek a szervizekben....
409 - Erre most mit mondjak? Esetleg kozolhetted volna 5 nappal ezelott a szenkefes nezeted:)
Ha már többször cserélted, akkor magad is láthattad, hogy abba, az előtte lévő szűrő okán, nem fog semmi olyan belemenni ami azt képes lenne úgy eltömíteni, hogy megszoruljon*. Persze tudom, a reményhal..... pláne ha akad olyan aki ilyen szamárságokat képes tanácsolni...... :-//
* Az ütögetéstől azért "javul meg", mert a szénkefék időlegesen újra érintkeznek valamennyire a kommutátorral.
Ha külső AC-d van, és mondjuk egyezik a Calibráéval, akkor tudok adni jó áron, nekem még sosem romlott el, pedig az én autóm 20 éves és vagy 500eKm van benne :D
Mindig tanul az ember vmit. A mai nap az eladova valt autommal rottuk a vevojelolttel a probakort, amikor gondolt egyet a lelkem es megallt az ut szelen. Igen, az Ac pumpa ujra elment nyaralni. Ket tanulsagot vontam le a Corsaval eltoltott 3 ev alatt:
1. Hiaba vettem 150e kilometerrel, szervizkonyvestul az autom, a Corsa B igen gyatra minosegu. Tovabba rengeteg bosszanto aprobb, neha nagyobb hibajelenseggel orvendezteti meg tulajat.
Vedelmeben a 18 eves korat lehet felhozni.
2. Ha a jovoben barmelyik autommal ac pumpa dugulasom lesz, es "beragad" a szivattyu, azonnal cserelni fogom, mert valoszinuleg 5-10 kilometerig fog tartani a csoda.
Megmondom már nem emlékszek pontosan, és nem is sk csináltam, de ha minden igaz a Palmafix volt. Az egyik piros és folyékony a másik sárga és sűrűbb. Asszem a sűrűbb volt (és ha minden igaz az a Fix)
Viszont az én kárpitom emlékeim szerint egy vékony szivacsréteget is tartalmazott (kb. 3-4mm vastagot). Ha neked vékony a kárpitod, akkor nem tudom mi a jó ragasztó. Lehet jobban járnál ha megpróbálnád visszacseréltetni a kárpitot szivacsos hátúra. Az esetleges ragasztási hibák sem látszódnak úgy meg az ilyenen!
Ha nem megy akkor legbiztosabb valami átlátszó és rugalmas ragasztó lenne, ami ráadásul nem szivárog könnyen bele a szövetbe (valami ilyesmi a Palmafix is, csak az sárga). Egy kárpitost érdemes megkérdezni, de ha végkép nem sikerül, akkor venni kell egy kis ragasztót, és azon próbálgatni egyiket másikat.
Sziasztok. 99-es G Astra Caravánom van X16SZR motorral. Indításkor benzin szag érezhető az utastérben. Csöveket átnéztem, nem látok semmi különöset. Van valami ötlet, hogy mi lehet az oka?
szóróragasztó sprayvel kapcsolatosan van e valakinek tapasztalata. Kombi F Astra tetőkárpitot szeretném felragasztani vele, vettem is kárpit anyagot ami elég vékony. Esetleg átlátszódhat e a ragasztó? Gondolom mind a két rész be kell vele fújni.
Hirtelen leallt az auto. Opel Corsa B AC-Pumpa hibafeltaras, javitasi kiserlet!!!
Megprobalom felidezni, leirni szajbaragosan mit hogyan csinaltam. Nem pontosan ebben a sorrendben birtam mukodesre ahogy irtam, de remelem azoknak segithet akik most lattak eletukben eloszor AC pumpat/uzemanyag pumpat kozelebbrol (ahogy jomagam), es nem igazan szerelgettek autot idaig. Felelosseget haritanam a leirtakra vonatkozoan. Nekem sikerult megjavitani, azonban ez korantsem garancia arra, h masok hasonlo eredmennyel zarjak a projektet. Tobb reszletes szerelesi utmutatora lenne szukseg. A gyakorlatlan, onkentes szerelo hamar beleszalad a feluletes, elnagyolt tartalmu ismertetokbe, topikokba, noha a legtobben eleve felteteleznek nemi alapkepzettseget a segitsegre, tanacsra szorulorol, muszaki analfabetarol.
-SOHA NE KOZLEKEDJUNK FEL TANKNAL KEVESEBB BENZINNEL!!!!! Utolag visszagondolva ez nagy hibanak bizonyult. A tankban levo 10-12 liter es a meredek uton valo felhajtas dugulast okozott az AC pumpaban. -A motorterben, (nem a legszurohaz vegenel) a keverofejnel (2 db csillagcsavar fogja) ellenorizni kap e benzint, vagy 1-2 kupak benzint beonteni, majd inditozni. -Ha nem jon a benya, es a kezi "beporlasztas" utan nehany masodpercig jar a motor, lepjunk tovabb. -Az auto alatt, a jobb hatso kerek kozeleben el szokott meg dugulni a benzinszuro. Le lehet huzni a csatlakozot. (lehet klikkes, kipattintos megoldassal csinaltak) es megnezni ott jon e a benzin, elofordulhat h csak a visszafolyo agon jon. -A kovetkezo lepes a hatso ulessort felhajtva, vagy hatul a csomagtartoban megkeresni a tank"tetejet" es a szivattyu helyet. -Az elektromos csatlakozast lehuzva/rakapcsolodva inditaskor muszerrel ki lehet merni kap e aramot. Ha van aram haladjunk tovabb. -A fem korgyurut el kell forditani/tekerni kalapacs+csavarhuzoval, elotte valoszinuleg a rogzito fuleit picit el kell hajlitani. -Tanacsos lefenykepezni melyik csatlakozo hol foglal helyet a szivattyun, valamint milyen szogben, allasban van a szivattyu. -Az elektromos csatlakozora nagyon vigyazni h ne tudjon tulsagosan becsuszni a karosszeria/uleslemez ala az utasterben, ezaltal "eltunni". -A szivattyunak van egy vastag gumi tomitese. Ha ez visszaszereleskor nem megy a helyere, 10-15 percre nagyon hideg vizbe kell tenni, majd utana probalni visszaszerelni. Esetleg befujni csavarlazitoval. -A fem tetjet kicsit lehet utni kalapaccsal visszarakaskor. -Amikor kihuzzuk a szivattyut a helyerol egy mezei 220v rol mukodtetheto 12 voltos toltovel adhatunk neki aramot, szakaszosan 1-1 masodpercre hozzaerintve az akkutolto sarujat. Ha nem mozdul utogessuk meg a szivattyut, mert elofordulhat, h a keves tankban levo benzin miatt felszivott szmotyit es eldugult, ezert nem indul. Ha ez a probalkozas nem hoz eredmenyt, probaljuk felcserelni a polusokat. Megint nagyon rovid ideig erintjuk hozza tobbszor az akksitolto sarukat. Majd ujbol utogetes kovetkezik. Ha meg mindig nem megy, ujra probaljuk utogetni. 4-6x lehet probalni utogetni a szivattyut. -Mielott kihuzzuk a szivattyut a fem gyuru alatti muanyag kapcsokat ki kell kapcsolnunk, kattintanunk. (talan nemi forgatasra is szukseg lesz amennyiben nem indul meg) -Amikor kihuzzuk a szivattyut jegyezzuk meg jol milyen allapotban foglal helyet a foglalataban, es elvileg egy butyok van az alajan, amit visszaszereleskor nehez lehet megtalalni, mert tul rovidnek tunik a gumi gabel es folyton elfordul mas iranyba a szivattyu. Amennyiben szukseges a szivattyu visszahelyezese elott kezzel tudunk forditani a gumikabelen igy kevesbe fogja elrantani, kirantani a helyerol a szivattyut, ezaltal konnyebb megtalalni a helyet a szuk nyilasban. -A szivattyu legtetejen a fem gyuru felett van a ket vezeteke, amelyeket nyugodtan lehuzhatunk a konnyebb szerelhetoseg erdekeben. Elvileg ha nem aba bilinccsel lettek rogzitve, akar ki is cserelhetjuk oket, vagy ket fogoval osszenyumjuk visszaszereles utan a rogzitot a csoveken.