Csak egy megjegyzés. A klima utólagos beépités nagyon nagy dolog. Nekem egy 126-os 3000-es benzinesbe épitették be ugy 8-10 éve, de gyakorlatilag az egész autót a müszerfalnál szétszedték, és főleg az elektromosság láttán nagyon megreccsentem. Azt hiszem nem túlzok, minimum három teljes napi munka.
Szia, nem kemények a vízcsövek. Neked is ilyen problémád volt, tehát melegedett? A szerelő mikor nézte, hogy bekapcsol-e a termosztát, utána meggyőződött arról is is, hogy a teljes hűtőfelület melegszik. Szeretném normálisan rendbe rakatni az autót, mert nem rövid távra tervezem a használatát.
Csabais, vállalsz klíma beépítést? Nekem ez hiányzik egyedül az autómból, egyébként tökéletesen elégedett vagyok vele.
mint korábban írtam egy OFF típust kerestem amikor kitaláltam hogy mégsem a bankba teszem a pénzem... (párnám meg nincs, jött az autóvásárlás)
megkerestem az aktuális fórumot, kértem tanácsot, kaptam is, úgy, mint itt is bárki...
de valóban a jóízlés határán van a kérdés... félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ne írjon ide, aki nem csillagos, de szeritem senki nem kíváncsi semmiféle kérkedésre más típussal kapcsolatban...
egyértelmű, hogy sok a kérdés a vásárlás előtt, de amikor megvan a döntés, akkor nem igazán illik magas lóról beköszönni, hogy mégsem ez lett... (ha nem szándékos volt, elnézést, hogy szóvá tettem, de ez jött le sajnos, ezek szerint nem csak nekem) ((amennyiben viszont mégis erről van szó, akkor inkább ..................ba))
Így van,én ezért is örülök,hogy megalakult ez a kis társaság,itt mindenki tiszteli és becsüli a másikat. Sajnos a szorosabb baráti körömben nem annyira értékelik a régebbi autókat, mivel én igen, mindig sok a vita:)) Mondtam is már többször ne beszéljünk inkább autókról mert elképesztően más az érdeklődési körünk...
Amikor vettem az enyémet rögtön kérdezték miért nem "kereklámpásat" vettem az sokkal jobban néz ki,ennek olyan a müszerfala mint egy teherautónak stb.. Ezt egyébként az a barátom mondta akinek egy 2000-es évjáratú pédétédéji poloja van 120e km-el, a kapaszkodókról már mállik le bevonat,az oszlopoknál hegesztési nyomok ,tetőcserés volt...
Na mindegy nem ez a lényeg csak kikivánkozott,itt megtaláltam azokat az embereket akikkel azonos az érdeklődési körünk és jó beszélgetni velük bármiről,ezért is várom már a következő találkozót ,a klub felirat már a helyén!:)
Ugyanúgy vagyok vele én is. Sokszor csak olvasgatom a kóbor hozzászólásokat, de nem válaszolok rá, mert nem szeretnék senkit megsérteni. Remélem fiatal "barátunk" sem orrol meg ránk, hiszen nem akartuk megbántani, csak mi egy kicsit más szemüveggel látjuk a dolgokat.
Köszönöm, hogy megerősitettél. Kicsit mindig "félve" kritizálom az embereket, mert senki nem hibátlan. Oktató és nem bántó szándékkal irtam amit irtam, azzal a reménnyel hogy az ifjú ember tanul belőle. Sok hasonló a pályát most kezdő emberrel találkozom, és nem tudom hogyan tudassam velük... --- - gyerekek az élet nem arról szól, hogy én és megint én, és csak az én dolgom és problémám a kizárólagos és fontos.----. Elnézést Kollegák a kitérőért !
Minden tekintetben egyetértek Zsiga hozzászólásával! Az írásaiddal kiállítottál magadról egy bizonyítványt, amelyben a mercedes szeretete tantárgyból elégtelen van beírva! Ha azért akartál ilyen autót venni, hogy a haverok és a csajok előtt legyen mivel vagánykodni, nem is baj, hogy nem lett belőle semmi. Az itt fórumozók többsége a márka szeretetén túlmutató odaadásal gondozza, ápolja, javítja, és nagy becsben tartja választottját, miközben megosztja a többiekkel a tapasztalatait, szakmai tudását. Ettől jó a csapat, és ezért jó érzés a tagjának lenni, még akkor is, ha sok-sok kilóméter választ el bennünket egymástól. Itt senki sem nézi le a másikat azért, mert "csak" félmilliós példánnyal büszkélkedik. A fontos az, hogy MERCEDES!!!! És imádja!!!!! És nem a "kettes bizonyítványért kaptam apámtól", hanem becsületes munkával megkeresett, sokszor évekig spórolt pénzből sikerült hozzájutnia. Ha figyelmesen olvastad volna a fórumozók hozzászólásait, itt nem a legújabb sokmilliós példányok gazdái tolonganak.
Részemről lezártam..............egy kicsit elgondolkodnék a helyedben......valóban jó helyre kopogtattál be?
Mi az amit cserélni kellene, hogy passzoljon? Csak a kompresszort? Vagy van valami más specifikus dolog is? Mondjuk egy M102-es motorú 124-es kompresszorát gondolom fel tudnám használni, de javíts ki ha tévedek.
Ha a difi két oldalán látsz 1-1 munkahengert 1 fémcső megy be a menetirányszerinti bal oldalon akkor ASD, ha sima difi van benne ( még ABS jeladó se megy bele) és a kerékagyakhoz megy 1-1 spárga akkor ASR.
nem Csabais vagyok, de nekem ez volt a tapasztalatom...
anno nekem is kellett hutot cserelnem a regi merciben mert evek alatt lerakodik a hutoben a rozsda es lassan eltomodik es csokken a kapacitasa! Nekem mar nem hasznalt a huto tisztitas!
Szia csabais, a szakvéleményedre lennék kíváncsi. Tudom-tudom, távgyógyítás nem működik. Én hengerfejtömítésre gyanakszom: Az autó (Mercedes 190E 2.0 1991) melegszik, és alapjáraton rángat. Nem nagyon rángat, de a motoron is látszik ahogy meg-megrándul. Fordulatszám nem ingadozik. Menet közben nem melegszik, csak ha pár perces dugóba kerülök. Hűtő működik, termosztát is. Szerencsére ha felmelegszik, akkor bekapcsol a venti. Vissza is hűti. Inkább olajból fogy, mint vízből (szinte semmi), a víz nem látszik olajosnak. A szerelőm elsőnek egy hűtőtisztítást javasolt. Tulajdonképpen azt szeretném megtudni, hogy lehet-e más hiba a hengerfejtömítésen kívül. Például a vákuumrendszer esetleges tömítetlensége okozhat-e ilyen hibát?
Az ASD csak megcsuszas gatlo vagy inkább kitores gatlo... ha megcsuszik valamelyik hatso kerek akkor osszezar a difi(hidrolikus) Kiporgesgatlo rendelheto volt szerintem a nagyobb motorokhoz, illetve szeria volt az 500-asokhoz!
Sajnos ezekkel a riasztokkal nagyon sok a baj. Ugy tapasztaltam, hogy általában olcsó gyenge minőségü szerkezeteket szerelnek be, hogy a sok "árrést " ( gyártótól a beszerelőig sok kézen megy át ) elbirja. Sehol nem tesztelik le alaposan ezeket az olcsó készülékeket és a beszerelés is nem elég alapos. Természetesen általánositottam, vannak kivételek. Nekem 10 év alatt minimum 6-8 riasztót cseréltek, és amit néha a müszerfal mögött láttam az nem volt valami megnyugtató.
Nem tudom a többiek hogy gondolkoznak, de nálam nagyon rossz
bizonyitványt állitottál ki magadról.
Ezen a fórumon őszinte a mercit szerető és merci multal rendelkező tulajdonosok irogatnak azzal a szándékkal, hogy segitség egymást és egy közösségbe tartózónak érezzük egymást..
Az, hogy olvasod a fórumot az természetes, nyilvános a fórum vállaljuk amit leirtunk. Mindenkinek válaszolunk aki érdeklődik a márka iránt de Te túllépted a jóizlés határát, részemről a továbbiakban nem kivánok irásaidra válaszolni.
Nagyon fiatal vagy, talán segitettem, hogy kicsit megtanuljál felülemelkedni saját magadon.