Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47167

Hát most utáljatok ki, de rémlik egy cikk, valamikor olvastam, mikor a rönó kijött az 1.5 dCi-vel, hogy 300k kilométerre "csinálták".

 

Ettől függetlenül, nekem tetszik!

Én (sajnos) láttam belülről az enyémet és még így is ... :-)

Amióta összeraktam 4,7 a MAXIMUM fogyasztása!!!

Ez azt jelenti, hogy az asszony 5-10-15-20 km-es utakon ingázva, lennullázás után csinált vele 4,2 -t!!! Régen ugyanez nála 5,6, nálam 5,4 volt!

ÉS ! MOCSKOSUL megy! (Én csináltam 4,7-et a 4,2-ből, nem bírtam ki, annyira jó volt ...) :-)

Na, meg persze egyszerű, annyira, hogy magam szereltem ...!

 

Te sem fogod felgyújtani, egy kis emlék lesz csak,  megtanulod milyen belülről, még jobban fogod szeretni !

Előzmény: somagabor (47165)
Bobo772 Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47166

Srácok KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET  sikerült a vezárműszií csere szépen jár a motor, nagy kö esett le a szivemröl, hogy jo lett. Engem még a fötengely végi vezérmükerék aggaszt, nem lazul e le majd? de ez idövel kiderül...

 

Üdv Attila

Előzmény: DCI MÁGUS (47144)
somagabor Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47165

Lehetne szépíteni, de ez egy kotla.

Nem egy ismerősömnek van TDI-je. 90 és 110 lovas is. Ezen kívül 130 -170 Lovas PD-k. Igaz a motor már úszik az olajba, de a teknő még nem volt levéve egyszer sem. Persze a hengerfej se nagyon.

Félre ne értse senki a VW is egy szutyok, de azért azok a dieselek még 500 000 -t elmennek bontás nélkül.

 

Persze erre azt szoktam mondani hogy minden gyárban van péntek, és akkor a dolgozók fejében már a hétvége jár nem az hogy jó motort építsenek. :-)

 

Ata61 képein a motor az nekem is hasonlóan nézett ki, de a teknőt már kitakarítva fényképezte.

Kizárt dolog hogy miután leengedte az olajat így nézett ki.

Az én HK csapágyaim ahhoz képest jelentősen szarabbul néztek ki az tény. :-)

 

Ha minden jól megy a hétvégére összeáll a gép.

Kíváncsi leszek hogy ez volt-e a probléma. Kicseréltem lent az összes csapágyat, és még a váltóolajat is grátiszba ha már összekentem magam.

A kutyacsont is elszólta magát, de azt majd akkor rendelek ha jó lesz a motor, mert felesleges addig több pénzt merni bele. Lehet hogy fel lesz gyújtva. :-)

 

 

Előzmény: B45524D N3K1 (47164)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47164

Hú basszus!

Most nagy kő esett le ... pedig saját kezűleg csináltam ... (olyan is lett) :-)

Azért, ha mégis kell, akkor csak szólj, akár többször is, mert ilyen hülye vagyok mostanában,  bár a hét végéig zárul pár vizsgám, ha nem mindből bukok, akkor azért kevesebb felé kell figyelnem, talán kevésbé leszek feledékeny ... :-)

 

Elnézve Ata61 motorját, ahhoz képest az enyém korom fekete volt belül ...

Most már én is jobban pörgetem, de

a régi szívóD és a dCi között, nem látok olyan egetverő nyomaték különbséget, de a régi TD-ket véve, meg méginkább nem. Azonkívül régen is, most is vannak/voltak olyan autók, amik bitang nyomatékosak voltak, mégsem hallottam még erről a csapágyproblémáról, legalábbis ennyire nem.

Szerintem itt több dolog együttes jelenléte teszi ki a probléma okát.

Vagy valami ilyesmi ... :-D

 

Előzmény: somagabor (47161)
somagabor Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47163

A rögzítők mérete, főleg a főtengelyé ultra fontos.

Ott nem lehet eltérés, mert az pozíciónálja a főtengelyt.

És a csap nem lehet kutyaszar anygból sem, mert azon fogod meghúzni az alsó szíjtárcsát.

A vezérlés csere a ladánál lehet hogy egyszerű dolog, de ez nem igaz a Renaultra. Ez egy elkefélt megoldás sajnos.

 

 

Előzmény: Bobo772 (47150)
somagabor Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47162

Jól csináltad és megúsztad a kalapálást. :-)

Nekem is ki kellett volna cserélnem 200 000 körül.

Bár a csapok nem sérültek, de ez csak a szerencsének köszönhető, mert alacsony fordulaton kezdett kapalálni.

 

Nyugtass meg hogy a HK csavarokat is kicserélted?

Nem akarok vészmadár lenni, de azokat bizony illik cserélni ilyenkor.

 

 

Előzmény: Ata61 (47147)
somagabor Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47161

Szia!

 

Köszi az infót.

Egyenlőre ne küldd el, mert nem kellett leszednem a váltót és a kuplungot.

Simán lejött az 1-es csapágy háza és fel is ment úgy hogy a szimering a helyén maradt.

Feltöltöm olajjal, indítok aztán ha nem szivárog az olaj, akkor marad a helyén a régi szimering egyenlőre.

 

Ja és király a cikk.

Hidegen nem küldtem a vasat, de ha bemelegedett akkor azért 2000 körül forgott városban is.

 

Előzmény: B45524D N3K1 (47149)
Ata61 Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47160

Bocs,csak most vettem észre,hogy már megelőztél.Igy jár,aki előbb cselekszik mint olvasna.De azért inkább kétszer legyen(az sosem árt) fent ez a cikk tanulságul.

Előzmény: B45524D N3K1 (47158)
Ata61 Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47159

Egy jó kis cikk a dci-tulajoknak, pont téma volt a hk-csapágy.

 

A nyomaték öl, nem a fordulat

B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.15 0 0 47158
Ata61 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47157

A főtengely rögzítő csap az menetes(mint ahogy már előttem is írták)és a hossza mm-er pontossággal kel hogy legyen.Ez fontos!

Előzmény: Bobo772 (47150)
Ata61 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47156

Kösz a gratuláció.A motorban 198ez km van,10-14ezrenként van olajcsere többnyire városi használat mellett.A karter meglepően tiszta volt,semmi olajsár lerakodás nem volt.Az a két csík az engem is aggasztott,de megnyugvásul a főtengely csapon semmi nem látszik,mind a négy nagyon szép állapotban van.

Előzmény: B45524D N3K1 (47151)
Bobo772 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47155

Sajnos nem szeretem szivatni magam csak balek vagyok és az áldott jo szivem, hogy segítek megcsinálni a kollégáknak az autót, bár nem mindig jön össze sajna :-)

Előzmény: SGN (47154)
SGN Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47154

Heló! Te szereted szivatni magad rendesen! AutoData-ban vagy Workshopdata-ban mért nem olvasol elötte utána? Sokba kerülhet neked ez a kísérletezgetés! Cső....

Előzmény: Bobo772 (47150)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47153

Még valami:

vezérműtengely és a nagynyomású szivattyú jele között 19 "fogköz"-nek kell lenni a szíjon, de ezt jelölik is.

 

Előzmény: Bobo772 (47150)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47152

A "rögzítő" menetes és a blokk oldalába egy menetbe tekered bele.

Erre fog fölütközni a főtengely sonkája ahogy finoman előrefelé forgatod.

Igaziból nem is rögzít, csak pozícionál. Visszaforgásban nem gátolja a főtengelyt!

Előzmény: Bobo772 (47150)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47151

Fasza a féktárcsa! :-)

Szép tiszta lett a teknő! Nem volt nagyon fekete?

Ami lekopott az a futóréteg, eredetileg 0,01-0,03 mm ez úgynevezett fehérfém.

Alatta ami már látszik az ólom-bronz hordozó, az még mndig bír siklócsapágy tulajdonságokkal, 0,3-1,5 mm -ig tart a vastagsága,

ezek egy acél perselyre vannak felhordva, na az már nem csapágy ... :-)

A fehérfém és a bronz között szokott lenni még egy 0,001 mm -es ún. nikkelgát is.

Szóval agyon kopva azért még nem voltak, de ennyi pénzpert, megelőző karbinak, nagyon jól tetted, hogy kicserélted! Gratulálok!

Inkább aggasztó az a két csík!

 

Lehet tudni, mennyi kilóméter volt a motorban?

Előzmény: Ata61 (47146)
Bobo772 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47150

Szia még egy solog a lendkeréken levö sok jelölésböl egyik nem mutatja véletlen  e fölsö hpt? mert akkor kicsit könnyebb lenne a tüskét betenni, mert igy elég macerás , ráadásul még nem érzem mit kellene éreznem,  mikor megy bele,  furata van neki vagy csak úgy odaszoritja  a stift a fötengelyt, tehát a rögzítönek bele kell mennie a fötengelybe?

Előzmény: DCI MÁGUS (47144)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47149

Szia!

 

Megláttam, hogy hozzászóltál és most esett le, hog nem adtam föl a csomagot ... !!!!!!!!!!!!

Számít még? Mert holnap párom föl tudja adni, holnap utánra ott lehet!

 

Nem volt olajnyomás problémám, még utolsó (utáni) pillanatban sem.

Előzmény: somagabor (47136)
hant90 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47148

Azért nem fordul el, mert nagyon erősen rászorul. Persze, hogy így mennyi idő alatt koptatja el a gömbfejet azt nem tudom. A tartót utána már nem rögzítem semmihez (az nem is támaszkodik semmin), hanem ahhoz erősítem a kerékpárt a lezáróval. Ezért írtam, hogy szerintem jobb a nem kivehető fejű horog, mert az stabilabban áll.

Sőt úgy látom ez is csak egy ponton van rögzítve:

Hátulról így néz ki:

Ebbe szerintem egy rendőr simán beleköthet (teljesen jogosan), de én csak arra használom, hogy nyáron hajnalban átviszem a szomszéd faluba és ott a biciklivel hordom ki az újságot. Hosszabb távra, főúton biztos nem indulnék el vele. Erre találták ki ezt:

Csak úgy gondolom ez nem arra való, hogy napi rendszerességgel le-föl szerelje az ember, nekem azért felelt meg a másik megoldás.

(A 2., 4. képet a net-ről "plagizáltam", miután beírtam a Google képkeresőbe, hogy kerékpártartó, vonóhorog. Remélem ezzel nem követtem el nagy hibát.)

Előzmény: mzdude (47129)
Ata61 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47147

A hk-csapágycserét akna hiánya nélkül kocsit felbakólva(kerekek 10cm a talajtól)fekve végeztem kényelmesen.A hk-csapágyaknál a felsőknél(szélesebb)már  lekopott a fémréteg,és csak a hordozó van meg,Csak a végeinél látszik még valamennyi fém.Az alsókon rajta van a fémréteg, viszont vannak karcok meg pont szerű sérülések rajta.Szerintem még elment volna valameddig,de úgy érzem még időben elkaptam.Így  legalább nyugodt vagyok e-téren.Az össz költség nem haladta meg a 10ez-forintot.
Csapágy:5500 ft
Kartertömítés:3500ft
Munkadíj: 0 ft

Előzmény: Ata61 (47146)
Ata61 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47146

Szia!Itt vannak a képek.

Előzmény: B45524D N3K1 (47123)
Bobo772 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47145

Szia köszi, az elején gondolom a goomba alatti csavar az n azt kivettem 8 -as furószár szépen becsuszik, hazajöna gyerek majd forgattatom vele a fötengelyt, másik a vezér az rögzitettem ahhoz képest bejelöltem a adagolót.. az jó lehet? de annak se találom a blokkon a jelet, csak a tárcsán... Tudtam elöre hogy beszopom mondtam is a feleségemnek tul könnyen ment a müszaki..... ráadásul egyik kollégámé a kocsi....

 

A multkor igy beszopatott egy opel astra f  vezérmüszijjat cseréltem, az ment is, de folyt az olaj a vezértengelynél, lekaptam a tárcsát .. hát az is csak oda van csavarozva.. na mire gyártottam egy vasat az indikátor órának meg fokoltam a vezértengejt kiegyenesedett a hajam....miért nem tudja egyszerüen megoldani.. a zsiga olyan jó volt... jelretettem lekaptam a szijjat fel az uj feszíteni és kész.......

ezzel meg szopok meg tiszta ideg leszek....

 

de igazábol nem muszály nekem ilyet gyártani mert 10 es és 8 as anyag is jó bedugni... egyszer megteszi..??:-)

Előzmény: somagabor (47140)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47144

hivj fel és elmondom voda 320negyvenhatharmichat

Előzmény: Bobo772 (47137)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47143

Csomagtartó zár témához:

Nem úsztam meg sajnos a kp.zár motor cserét. Budakalászon van egy rönó bontó, ott vettem. Nem tudom sok-e vagy kevés, de 4000 volt. Most viszont működik rendesen.

Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47142

Lehet hogy gumi. Gondolom ezt azért, mert én most nemrég cseréltem le új gumikra a jó régieket és megszűnt azonnal a jobbra elhúzás.

Előzmény: C_Elek (47133)
somagabor Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47141

ja, és a td alatt 1.5 DCI-t értesz, mert a tüskék méretei és a leírás arra vonatkozik.

 

Előzmény: somagabor (47140)
somagabor Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47140

jajjj.

Ezt egyszerűen fogalmazva megetted. :-(

 

Szerintem, de majd a rutinosabbak kiegészítenek.

Először is szerezz be, a lenti rajzon látható tüskéket.

Az egyik a főtengely, a másik a vezérműtengely rögzítő.

A vezérmű tengely rögzítő furatot már megtaláltad ahogy írtad.

 

A főtengely rögzítéséhez ki kell tekerni a motor oldalából egy (hát meg nem modom hogy mi az) de ott a váltó oldalán elől vízszintesen középen lévő cuccot.

Oda megy be az a stift amit a kolléga beméretezve belinkelt.

Ezután addig kell forgatni a főtengelyt amíg a stiften fel nem ütközik. Na a főtengely ekkor van jelen.

A vezérműtengelyt könnyen jelre tudod tenni, és a nagynyomású szivattyút is, mert az a szíjon be van jelölve.

 

Hát nagyjából ennyi, de szóljon hozzá olyan aki már cserélt egyedül vezérlést, mert amikor én cseréltem akkor ketten csináltuk, és nincs meg minden részlet.

 

 

Előzmény: Bobo772 (47137)
nagya2 Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47139

Uff ez szar ügy, kérdezhettél volna.......

De azért szurkolok.

Üdv Nagya

Előzmény: Bobo772 (47137)
janobá Creative Commons License 2012.05.14 0 0 47138

Előzmény: Bobo772 (47137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!