Nekem is ez a problémám, hogy hideg motornál nem reagál a gázra csak ha szinte rá se lépek a pedálra. Én hőmérséklet jeladóra tippelek. Ha valakinek volt ilyen és tudja a megoldást írna?
Az alapjáratom persze, hogyy ingadozott de nagyon nem tudtam vele mit kezdeni, (nem vollt időm h elvigyem villanyászhoz hogy csináljon nekem alapbállítást) mert az autó kellett.
A jelenség nálam abban nyilvánult meg h emelkkedet a fordulatszám 1500-2000 körülire de gázfröccsre visszaállt 1000re.
Ezzel nem is lett volna gondom. A 8,5 literes városi fogyasztásról nem beszélve. Ez önmagában még nem is lenne gond(igaz a szívem szakadt meg).
DE. A gondom a követkző: Ma délután csinált egy olyat hogy leállt. Aztán kb 10perces indítózás után (persze kicseréltem a gertyákat) végre életre kelt és itt jön a gond. Az alapjárat 2500 és 3000. Gázadásra reagál, de ugyanoda vissza áll. Mi lehet a gond?
Holnap megyek villanyászhoz és az volna a kérdésem hogy az alapbeállítás hogy zajlik ténylegesen VAG-gal? Mivel van kábelünk is és Vag-unk is, de nem tudom hogy a Mulder oldalán leírtak jó lehet-e feliciához vagy nem. Abból kiindulva hogy az Fábia 1,2 HTP-hez írja, de az 1,4 Mpi-nél is alkkalmazható...:
Mulder
Én a VAG-COM-os módszert alkalmaztam. Feltételezem, hogy akinek van kábele az már eljutott odáig, hogy beüzemelje, így arra nem térnék ki. Az alapbeállítás így történik (goes leírása):
Legyen meleg a motor (kb. 80 fok), tiszta a fojtószelep, és legalább 11.5 V töltés az akksiban.
Tedd gyújtásba az autót, a motort ne indítsd el!
[Select]
[01 - Engine] [Measuring Blocks - 08] Group 060 [Go!] [Switch to basic settings] Hagyd így fél percig, villog az ADP RUN, majd ADP OK. Utána: [Switch to Meas. Blocks]
Nagyon fontos, hogy véletlenül se érj hozzá közben a gázpedálhoz.
Én a motor felmelegítéséhez mentem egy kört az autóval. Mivel az enyém nagyon piszkos volt, így közben tapasztaltam furcsaságokat is (pl. fékezéskor felszökött 2000-re az alapjárat). Előző nap nem volt hibakódom, de a próbakör után keletkezett pár. Ezzel ne foglalkozzunk, az alapbeállítás után töröljük ki őket."
Vélemény? Tapasztalat?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Vikesz69 ( Felicia PICK UP 1,3 MPI 1999. 09.)
Haliho!Most cseréltem la a gyujtáselosztót(trafot) mert feladta a küzdelmet,azóta alapjáraton nagyon akadozik a motor járása,de amig megy a szivato addig nincs gáz,csak utánna.Olyan mintha alapjáraton nem menne az eggyik mitöl lehet??Elörre is köszi...sziasztok!
Egy újabb kérdéssel fordulnék hozzátok.Ma reggel már kicsit akadozott a váltás a Felicsitán,de még bőven használható volt.Picit csöpög a váltórúd szimering ezért utánna töltöttem az olajat.Gondoltam biztos az lehetett a gond.Mikor melóból elindultam hazafele nehezen vette az egyest.200 méter után pedig az 1-2 helyén már csak 3-4est tudtam kapcsolni és iszonyatos holtjátéka lett a rúdnak.Ez a tipikus váltórúd hiba lehet vagy teljesen kipusztulhatott a szimering és engedi odébb menni a kart?Sajnos csak holnap tudok alábújni,de nagyon kéne a kocsi így rákészülnék alkatrészügyileg.Segítséget előre si köszönöm!Üdv.:Nagyg
Ja igen, abban igazad van, hogy a kipufogó végén a külső hőmérséklet nem valószínű, hogy 550 fok (normális üzemi körülmények között).
A kipufogó csonkot vörösen izzani egyszer egy IFA-ban láttam, amikor fával megrakva este elakadtunk a sárban. Annyira pörgette a sofőr, hogy rendesen világított a sötétben. Végül másnap az LKT húzta ki a dagonyából...
Simán izhat 120 nál a kipufogó csonk csak 4-esbe kell menni.
Véletlenül nem tudja valaki hol keressem a hibát,ha a helyzetjelző felkapcsolása után nem tudom felkapcsolni a tompitottat?
kb két hete jelentkezett először, hogy a gomb megnyomása után 1-2 másodpercel kapcsolt csak lámpa a múlt héten már csak töbszöri megnyomásra jelenleg meg sehogy.:(
Arra gondolok valameik rellé kapcsolja a lámpát és az adta be a kulcsot, de melyik?
Jahm és a ködlámpa se kapcsol ha a tompitott se.
A szondák külső hőmérsékletét nem tudom mennyi... De az biztos, hogy az általád említett autópályás használat során kb. 800-900 C fokos volt a hengerből kiáramló kipufogógáz, a kipufogócsövön kiáramló gáz sebessége pedig elérheti a 100-130km/h-át is. Nem véletlenül égnek szét idővel a kipufogórendszerek.
Arról nem is beszélve, hogy a katalizátor még magasabb hőfokon üzemel...
Egyébként egy hosszabb autópályás út után érezhetően felmelegszik az utastérben középen a padló is. Hiába vannak hővédő lemezek, és hiába hűti a menetszél a kocsi alját..
Még annyit engedjél meg hogy írjak hogy a kipufogó önmagában jó hő leadó képességgle van ellátva mert "vékony" az anyaga és mikor te leálítod a gépet az szinte azonnal hűlni kezd ez tény sőt pár perc alatt fémhideg is lesz a motor meg még mindig 70-80 fokos... ez nyáron persze!
De hogy simán megfogod pár 10 km után ezt megnézném hallod :)
250 külső hőmérséklet sem mindegy hogy hol a katalizátor eleve forróbb mert izzik a belseje annak az a dolga!
Lamdának is kell pár perc míg bemelegszik üzemi hőmérséklete 200-300 foknál kezdődik addig a Felicia ezt tudom ignorálja a jeleit mert marhaságokat adna meg az ECU a vezérlésnek addig a hideg üzemmódban megy a gép ez kb. 2-5 perc időben mérve aztán már megy a jeladás ezerrel!
Maximális hőjét nem tudom de a kiáramló gáz ( nem alapjáratról beszélek ezt vegyétek tudomásul ) az kb 800-900 fok is lehet és a lamdba szonda elég közel van a motorhoz hogy 250 fok legyen
A katalizátor kiolvadásának oka hogy a kipufogógázba üzemanyag került, amely a forró katalizátor-magot elérve begyullad, és annak hőmérsékletét magasan a katalizátor normál üzemi hőmérséklete fölé emeli. A kerámia-mag nem képes elviselni ezt az igen magas(1400°C feletti), hőmérsékletet és olvadni kezd, a kerámia összeesik, a katalizátor tönkremegy. Az olvadt kerámia eltömítheti a kipufogógáz útját, és a motorban is kárt tehet. Ennek az állapotnak a külső jele, ha a katalizátor-test vörösen izzik, vagy hő okozta elszíneződés látható rajta. A katalizátor kiolvadásához vezethet a túl dús levegő/üzemanyag keverék, oka lehet a hibás lambda-szonda, elhasználódott gyújtógyertyák vagy vezetékeik, hibás vezérlőszelep, hibás gyújtásbeállítás, fennakadt úszó vagy az injektorok hibája.
Másik meg ha 230 fokos a lambdád akkor jeget égetsz te az autóval mert az kizárt hogy a begyulladó több száz fokos égéstermék az már a lamdánál 250 fokos lenne az picsafüst...
Harmadik meg egy 100 km után letéve az autót véletlen odaléptem csomagtér kiszedésénél és egy pillanatra érte a lábamat a vége a kipufnak 1 másodperc sem volt máig ott a jele és még be is gyulladt a lábam...
A katalizátor hőmérsékletét nem mértem, de a lambdaszonda KÜLSŐ hőmérséklete üzemi hőmérsékleten, kb 25C foknál 230-250 fok, közvetlenül a blokknál.
Ezek után nem tudom elképzelni, hogy a hátsó dob 550 fokos lenne (esetleg a kilépő gáz), mert üzemmeleg állapotban több 10 km megtétele után simán megfogom a kipu végét!
Jajj még annyit az lehet még hogy a dob belseje ment gajra nem a katalizátor hanem maga a dob, abban van ilyen kender szerű szar az eltudja zárni a kipufot mint a gát a vizet...
Hát azért annak ha már füstölt akkor vagy rá volt tapadva valami ami el tudott füstölni vagy passz kipufogó vége az kb. 500-550 fokos ahogy mész a motor felé ez csak emelkedik, túlmelegedésről nem nagyon beszélünk, ha szét van esve a katalizátor az csörög ha hideg feküdj a gép alá kocoktassad meg kézzel nem e csörög mint az üveg, ha igen ott a bibi az meg tudja fogni az autót szencségül...
Maga a katalizátro is 750-800 fok kintről mérve... bent izzik mert katalizál... szal túlmelegedés nem nagyon van ha csak nem izzik már az a dob :D
Az a helyzet hogy amikor megálltam jött a füst a gépből meg is ilyedtem aztán megnéztem hogy honnan és a középső kipufogódob füstölt kívülről olyan volt mint ami rendesen túlmelegedett!
Velem ma reggel játszotta ezt el. Szombat este bálltam no problem, ma reggel ha indítottam, minden elsötétült a müszerfalon, még a digi ora is lenullázodott. Tolásra pöccre indult Akkus rámért a 420 A inditó helyet 63 A ad le. Szerencsére havernak volt egy tartalék aksija, ami mátol az én felimben dolgozik tovább :-)