Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

arthur877 Creative Commons License 2012.07.26 0 0 26787

Mivel a XIII. Göncöl utcában sokáig lakott egy ilyen példány magyar rendszámmal, szerintem kell lennie hivatalos magyar tipusengedélyének...

Előzmény: rallyskoda (26780)
hubo44 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26786

En ud kondolom hod a 060 hejet 01. 060 potmetereš gaz pedalnal sokjuk hasnalni. De lehet hod rosul ertetem meg.

Előzmény: Vikesz69 (26781)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26785

van

Előzmény: vismajor77 (26750)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26784

sziasztok!

Nekem is ez a problémám, hogy hideg motornál nem reagál a gázra csak ha szinte rá se lépek a pedálra. Én hőmérséklet jeladóra tippelek. Ha valakinek volt ilyen és tudja a megoldást írna?

 

Köszi

Willy16 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26783

Mutasd meg nekik valamelyik alkatrész webáruházat. (Pl: Unix) Ha rámész hogy Pick-up egyből a FUN-t dobja ki. :)

Előzmény: rallyskoda (26780)
nagyg80 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26782

Megkönnyebültem:)Holnap ugrok is neki.Harangos szimering már megvan ;)Köszi szépen

Előzmény: arthur877 (26777)
Vikesz69 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26781

Üdvöletem Típustársak.

Van egy aprócska problémám.

Folytószelep tisztítás volt kb 1 hónapja.

Az alapjáratom persze, hogyy ingadozott de nagyon nem tudtam vele mit kezdeni, (nem vollt időm h elvigyem villanyászhoz hogy csináljon nekem alapbállítást) mert az autó kellett.

A jelenség nálam abban nyilvánult meg h emelkkedet a fordulatszám 1500-2000 körülire de gázfröccsre visszaállt 1000re.

Ezzel nem is lett volna gondom. A 8,5 literes városi fogyasztásról nem beszélve. Ez önmagában még nem is lenne gond(igaz a szívem szakadt meg).

DE. A gondom a követkző: Ma délután csinált egy olyat hogy leállt. Aztán kb 10perces indítózás után (persze kicseréltem a gertyákat) végre életre kelt és itt jön a gond. Az alapjárat 2500 és 3000. Gázadásra reagál, de ugyanoda vissza áll. Mi lehet a gond?

Holnap megyek villanyászhoz és az volna a kérdésem hogy az alapbeállítás hogy zajlik ténylegesen VAG-gal? Mivel van kábelünk is és Vag-unk is, de nem tudom hogy a Mulder oldalán leírtak jó lehet-e feliciához vagy nem. Abból kiindulva hogy az Fábia 1,2 HTP-hez írja, de az 1,4 Mpi-nél is alkkalmazható...: 

Mulder

Én a VAG-COM-os módszert alkalmaztam. Feltételezem, hogy akinek van kábele az már eljutott odáig, hogy beüzemelje, így arra nem térnék ki. Az alapbeállítás így  történik (goes leírása):

 

„Legyen meleg a motor (kb. 80 fok), tiszta a fojtószelep, és legalább 11.5 V töltés az akksiban.

Tedd gyújtásba az autót, a motort ne indítsd el!

[Select]

[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060
[Go!]
[Switch to basic settings]
Hagyd így fél percig, villog az ADP RUN, majd ADP OK.
Utána:
[Switch to Meas. Blocks]

 

Nagyon fontos, hogy véletlenül se érj hozzá közben a gázpedálhoz.”

Én a motor felmelegítéséhez mentem egy kört az autóval. Mivel az enyém nagyon piszkos volt, így közben tapasztaltam furcsaságokat is (pl. fékezéskor felszökött 2000-re az alapjárat). Előző nap nem volt hibakódom, de a próbakör után keletkezett pár. Ezzel ne foglalkozzunk, az alapbeállítás után töröljük ki őket."

 

Vélemény? Tapasztalat?

 

 

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Vikesz69 ( Felicia PICK UP 1,3 MPI 1999. 09.)

Szép estét!

rallyskoda Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26780

Sziasztok!

Felicia Fun magyarosításához, forgalomba helyezéshez keresek, típusbizonyítványt.

Vagy valamilyen dokumentációt, prospektust. A hatóság meg győzésére, hogy létezett ilyen típus. Üdv Robi!

Andras 777 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26779

Szisztok!

Nincs Valakinek egy bontott homlokfal alsó lemeze eladó?(képen jelölve)(gondolom lehet külön cserélni)

Budapest XIV,szín végülis mindegy,de jó lenne fehér.

Köszönöm,

András 30-5048592

 

66tomi66 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26778

Haliho!Most cseréltem la a gyujtáselosztót(trafot) mert feladta a küzdelmet,azóta alapjáraton nagyon akadozik a motor járása,de amig megy a szivato addig nincs gáz,csak utánna.Olyan mintha alapjáraton nem menne az eggyik  mitöl lehet??Elörre is köszi...sziasztok!

arthur877 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26777

Szétesett a váltó rudazaton az egyik kereszt. Akár egy sima acél 8-as csavarral is orvosolható...

Előzmény: nagyg80 (26775)
mazsolmaany Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26776

Elválasztó-üveg gumija valakinek?

nagyg80 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26775

Sziasztok!

 

Egy újabb kérdéssel fordulnék hozzátok.Ma reggel már kicsit akadozott a váltás a Felicsitán,de még bőven használható volt.Picit csöpög a váltórúd szimering ezért utánna töltöttem az olajat.Gondoltam biztos az lehetett a gond.Mikor melóból elindultam hazafele nehezen vette az egyest.200 méter után pedig az 1-2 helyén már csak 3-4est tudtam kapcsolni és iszonyatos holtjátéka lett a rúdnak.Ez a tipikus váltórúd hiba lehet vagy teljesen kipusztulhatott a szimering és engedi odébb menni a kart?Sajnos csak holnap tudok alábújni,de nagyon kéne a kocsi így rákészülnék alkatrészügyileg.Segítséget előre si köszönöm!Üdv.:Nagyg

stemplis Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26774

Az nem lehet, hogy a lámpa kapcsoló a rossz??

Előzmény: boci86 (26771)
stemplis Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26773

Ja igen, abban igazad van, hogy a kipufogó végén a külső hőmérséklet nem valószínű, hogy 550 fok (normális üzemi körülmények között).

 

A kipufogó csonkot vörösen izzani egyszer egy IFA-ban láttam, amikor fával megrakva este elakadtunk a sárban. Annyira pörgette a sofőr, hogy rendesen világított a sötétben. Végül másnap az LKT húzta ki a dagonyából...

 

Előzmény: Dreamer (26770)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26772

Középső relé a felső sorban ha jól emlékszem...!

 

am a kipufogó 120 sem épp hideg tény hogy nem izzik de linkeltem egy egész cikket róla ezekszerint ott is hazudnak...

 

Meg azért páran írnak, akkor mindegyik hazudik?

Előzmény: boci86 (26771)
boci86 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26771
Helló

Simán izhat 120 nál a kipufogó csonk csak 4-esbe kell menni.

Véletlenül nem tudja valaki hol keressem a hibát,ha a helyzetjelző felkapcsolása után nem tudom felkapcsolni a tompitottat?
kb két hete jelentkezett először, hogy a gomb megnyomása után 1-2 másodpercel kapcsolt csak lámpa a múlt héten már csak töbszöri megnyomásra jelenleg meg sehogy.:(
Arra gondolok valameik rellé kapcsolja a lámpát és az adta be a kulcsot, de melyik?
Jahm és a ködlámpa se kapcsol ha a tompitott se.

köszi
Boci
Előzmény: Dreamer (26770)
Dreamer Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26770

Ha nem mértél meg még sosem egy szondát, akkor most ezt a hsz. miért kellett?

 

Én nem a belső hőmérsékletről beszélek, hanem a külsőről.

 

Azt elfogadom, hogy a katalizátor belső hőmérséklete teljesen más mint kívül.

 

De nem is ezen akadtam fenn.

 

Az autpálya tempó pedig nálam Vmax:120 Km/h, az pedig  csak közepes terhelés, attól még nem fog vörösen izzani a rendszer. :)

 

Dreamer

Előzmény: stemplis (26769)
stemplis Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26769

A szondák külső hőmérsékletét nem tudom mennyi... De az biztos, hogy az általád említett autópályás használat során kb. 800-900 C fokos volt a hengerből kiáramló kipufogógáz, a kipufogócsövön kiáramló gáz sebessége pedig elérheti a 100-130km/h-át is. Nem véletlenül égnek szét idővel a kipufogórendszerek.

 

Arról nem is beszélve, hogy a katalizátor még magasabb hőfokon üzemel...

 

Egyébként egy hosszabb autópályás út után érezhetően felmelegszik az utastérben középen a padló is. Hiába vannak hővédő lemezek, és hiába hűti a menetszél a kocsi alját..

 

 

Előzmény: Dreamer (26768)
Dreamer Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26768

Ember!

 

Két különböző autónál mértem a szondát. Az egyiket egészen pontosan 228km autópályás használat után, kb. 25 fokos környezeti hőmérséklet mellett.

 

Infahőmérővel mértem a szondák KÜLSŐ hőmérsékletét! A megállás után 1 percen belül.

 

Sosem volt több 250 foknál.

 

Részemről ennyi.

 

Dreamer

Előzmény: 1TARESZ1 (26765)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.25 0 0 26767

Még annyit engedjél meg hogy írjak hogy a kipufogó önmagában jó hő leadó képességgle van ellátva mert "vékony" az anyaga és mikor te leálítod a gépet az szinte azonnal hűlni kezd ez tény sőt pár perc alatt fémhideg is lesz a motor meg még mindig 70-80 fokos... ez nyáron persze!

 

De hogy simán megfogod pár 10 km után ezt megnézném hallod :)

 

250 külső hőmérséklet sem mindegy hogy hol a katalizátor eleve forróbb mert izzik a belseje annak az a dolga!

 

Lamdának is kell pár perc míg bemelegszik üzemi hőmérséklete 200-300 foknál kezdődik addig a Felicia ezt tudom ignorálja a jeleit mert marhaságokat adna meg az ECU a vezérlésnek addig a hideg üzemmódban megy a gép ez kb. 2-5 perc időben mérve aztán már megy a jeladás ezerrel!

 

Maximális hőjét nem tudom de a kiáramló gáz ( nem alapjáratról beszélek ezt vegyétek tudomásul ) az kb 800-900 fok is lehet és a lamdba szonda elég közel van a motorhoz hogy 250 fok legyen

 

 

Előzmény: Dreamer (26764)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.24 0 0 26766

A katalizátor kiolvadásának oka hogy a kipufogógázba üzemanyag került, amely a forró katalizátor-magot elérve begyullad, és annak hőmérsékletét magasan a katalizátor normál üzemi hőmérséklete fölé emeli. A kerámia-mag nem képes elviselni ezt az igen magas(1400°C feletti), hőmérsékletet és olvadni kezd, a kerámia összeesik, a katalizátor tönkremegy. Az olvadt kerámia eltömítheti a kipufogógáz útját, és a motorban is kárt tehet.
Ennek az állapotnak a külső jele, ha a katalizátor-test vörösen izzik, vagy hő okozta elszíneződés látható rajta.
A katalizátor kiolvadásához vezethet a túl dús levegő/üzemanyag keverék, oka lehet a hibás lambda-szonda, elhasználódott gyújtógyertyák vagy vezetékeik, hibás vezérlőszelep, hibás gyújtásbeállítás, fennakadt úszó vagy az injektorok hibája.

 

ez is lehet még az oka a füstnek...

Előzmény: svgyula (26759)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.24 0 0 26765

Figyelj nem ma kezdtem de ha nekem nem hiszel akkor  http://speedyauto.hu/kipufogo.html

 

Másik meg ha 230 fokos a lambdád akkor jeget égetsz te az autóval mert az kizárt hogy a begyulladó több száz fokos égéstermék az már a lamdánál 250 fokos lenne az picsafüst...

 

Harmadik meg egy 100 km után letéve az autót véletlen odaléptem csomagtér kiszedésénél és egy pillanatra érte a lábamat a vége a kipufnak 1 másodperc sem volt máig ott a jele és még be is gyulladt a lábam...

Előzmény: Dreamer (26764)
Dreamer Creative Commons License 2012.07.24 0 0 26764

A katalizátor hőmérsékletét nem mértem, de a lambdaszonda KÜLSŐ hőmérséklete üzemi hőmérsékleten, kb 25C foknál 230-250 fok, közvetlenül a blokknál.

 

Ezek után nem tudom elképzelni, hogy a hátsó dob 550 fokos lenne (esetleg a kilépő gáz), mert üzemmeleg állapotban több 10 km megtétele után simán megfogom a kipu végét!

 

Dreamer

Előzmény: 1TARESZ1 (26761)
gdzsozy Creative Commons License 2012.07.24 0 0 26763

Az enyém így gyulladt ki. csak akkor volt az útcán hó és volt lapát az autóban, és volt tűzoltó készülék a havernál...

 

igy nyáridőben nehezebb oltani.

Előzmény: svgyula (26759)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26762

Jajj még annyit az lehet még hogy a dob belseje ment gajra nem a katalizátor hanem maga a dob, abban van ilyen kender szerű szar az eltudja zárni a kipufot mint a gát a vizet...

Előzmény: svgyula (26759)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26761

Hát azért annak ha már füstölt akkor vagy rá volt tapadva valami ami el tudott füstölni vagy passz kipufogó vége az kb. 500-550 fokos ahogy mész a motor felé ez csak emelkedik, túlmelegedésről nem nagyon beszélünk, ha szét van esve a katalizátor az csörög ha hideg feküdj a gép alá kocoktassad meg kézzel nem e csörög mint az üveg, ha igen ott a bibi az meg tudja fogni az autót szencségül...

 

Maga a katalizátro is 750-800 fok kintről mérve... bent izzik mert katalizál... szal túlmelegedés nem nagyon van ha csak nem izzik már az a dob :D

Előzmény: svgyula (26759)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26760

Jaja láttam írtál máris válaszolok :D

Előzmény: bgombas (26755)
svgyula Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26759

Az a helyzet hogy amikor megálltam jött a füst a gépből meg is ilyedtem aztán megnéztem hogy honnan és a középső kipufogódob füstölt kívülről olyan volt mint ami rendesen túlmelegedett!

Előzmény: 1TARESZ1 (26752)
nagydajab Creative Commons License 2012.07.23 0 0 26758

Velem ma reggel játszotta ezt el. Szombat este bálltam no problem, ma reggel ha indítottam, minden elsötétült a müszerfalon, még a digi ora is lenullázodott. Tolásra pöccre indult Akkus rámért a 420 A inditó helyet 63 A ad le. Szerencsére havernak volt egy tartalék aksija, ami mátol az én felimben dolgozik tovább :-)

Előzmény: bgombas (26756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!