Azért hozzátenném, hogy reggel is és este is megyek vele 8-10km-t. Tehát kb 1 vagy max 2km-en keresztül megy csak a ventillátor mert addigra éri el a hőmérsékletet. Bár tény, hogy nem is nyomom neki.....
végül is a működése érdekelt, vagy szeretnél egyet?
Ebay-ről rendeltem újat(!), postával együtt volt 25k HUF!
Ahhoz képest hogy 80 a bontott, és 200-at mondtak újra, valamint azt hogy semmilyen aftermarket nem fog működni ...
Ehhez képest ezen sincs rajta hogy genuine LR, de hibátlan.
Csak a szőrszálhasogatás kedvéért a MAF mellett AFM - Air Flow Meter-nek is hívják. Esetleg még annyi, hogy nem keverendő össze a MAP-al (csak mert szerelők is össze szokták).
"De legalább a Tanárúr lehordhatott volna, az hiányzik."
Ha neked ez kell, legyen: vedd úgy, hogy le vagy ba.... szóval le vagy cseszve. Több okból is. Lássuk sorban:
- Saját magad megválaszoltad a kérdést, tehát nincs kérdés (mert ugye egyes filozófusok szerint a kérdés és válasz kioltja egymást, a válasz megadásával tehát nem marad feszültség a intellektuális kontinuitásban). Most már tudod, mi angolul a légtömegmérő, szóval maximum egy pofa csapolt sörrel tudjuk tovább javítani a komfortérzetedet, esetleg basszusgitáron elhárfázhatom neked a terepjárós himnusznak is beillő My Name Is Mud-ot:
- Légtömegmérő. Ez már önmagában is istenkáromlás, hiszen itt a többség kerüli az ilyen úri huncutságokat, csak te bünteted magad Ford motorral, TDCi-vel meg légtömegmérővel.
- Légtömegmérő dízelben. BROÁF! Ha ezt Rudolf Diesel bácsi forog a sírjában! Minek a levegő tömegét mérni egy öngyulladásos rendszerben, ahol az üzemanyag és levegő keverékének aránya nincs fix értékhez kötve? Hát ki volt az a barom, aki kitalálta, hogy dízel motorra légtömegmérőt kell rakni? Erről a Besenyő Pista bácsi klasszikusa jut eszembe a térfogatnövelőszerrel kapcsolatban (3:09-től):
- Alapvetően légtömegmérő kell neked. Felütöd a szervizmanyuált, abban megnézed a cikkszámot, ezt bedobod a paddock vagy az angol eBay keresőmezőjébe, oszt' gondolom gyünnek a találatok. Fejes mester a cikkszámok földi helytartója, majd ő felvilágosít téged a számodra megfelelő alkatrész adatairól.
Hát, a légtömegmérőnép egyszerűbb azerkezet kevés van.
Egy cső, végigmegyen benne a levegő. Van benne két fűtőszál, az egyik szeparálva a levegőtől (ez az etalon), tudjuk milyen meleg (mekkora áram folyik rajta, mekkora feszültséggel), a másikat meg hűti a légáram. Oszt abból, hogy mennyire hűlt meg, abból tudgyuk, hogy mennyi levegő gyütt be. Általában egy puccolás megjavítcsa.
Ha mar feldobtad a kerdest:
Egy lift mate mindenkor jo a haznal, ha belefer akkor pliz.
http://www.paddockspares.com/da4353-hi-lift-lift-mate.html
A legtomegmero meg olyan huncutsag amit meg fel sem talaltak amikor az en jo oreg V8-amat gyartottak, szoval eddig kivul esett az erdeklodesi koromon. De latom rosszul eled meg, hogy senki nem ugrott ra a temara, ugyhogy lehet hogy kimuvelem magam errol az ordogi szerkezetrol. ;-)
Ja, én is azért szoktam hallgatni, mer nem értek hozzá.
De legalább a Tanárúr lehordhatott volna, az hiányzik. Tudod, amikor a macska is örül, hogy ha a farkánál fögva pörgetik. Hogy miért? Mert tudja, ha elengedik, utána jó lesz. :-)
Ja, hogy az a sok szám nekem szólt? Tedd hozzá az áfát, és akkor azt is veszek!
Ráadásul amennyire ismerem a működésüket, nincs is bennük semmi. CSak annyi a szerepe, hogy a légáramlással arányos ellenállást produkáljon. esetleg van benne hőmérséklet kompenzáció, ahol szükséges lehet.
Amihez nem értek nem szólok hozzá. Márpedig a büdös életben nem volt olyan autóm amin volt légtömegmérő, és el is romlott volna (1 db). Tehát 0 tapasztalat ebben az ügyben. De szerintem manapság az extraprofitot levéve a renszerből, ami elektromos az szarér hugyé előállítható. Ne gondolja már senki, hogy bármilyen autó elektronikán az összetevők és a gyártás költsége teszi ki az ár nagyrészét. És most nem szeretnék vitát nyitni a kutatá-fejlesztés mennyibe kerül , meg amíg valaki kitalálja meg miegymás..
Egyszerűen kevesen gyártják, a gyártók nincsenek kötelezve a kapcsolás közzétételére, azt csinálnak amit akarnak... Az idősebbek talán emlékeznek, hogy régen a TV-vel együtt ött volt a kapcsolási rajz is szépen.