Subaruwrxsti:Szia! Munkaórát nem számoljuk,de valószínűleg nem lenne kevés... :) 2011.08.31-én hoztuk el haza,azóta csináljuk. Egy kép az akkori állapotáról:
OT 34-41:Szia!Minden nap dolgozunk rajta. Ha van időm,akkor teszek fel képeket. Ez eddig még csak alapozó rajta.
FAV 20:Szia!Megvannak furatok,amivel a díszek vannak felfogatva.
Azért egyetlen kör után egy alapos sugármentesítő mosás szerintem elég tisztává tehette őket hogy továbbra is járjanak Kiev utcáin..
Apropó
próbáltam képeket keresni az evakuációról.. és belebotlottam egy viszonlyag friss filmforgatás "krónikájába"
- For buses, which evacuated people from Pripyat (and most of them were yellow Ikarus), we searched all over Ukraine and neighboring countries like Belarus, - says Anna. - Collecting from all sides - Kharkov, Kiev, Sumy ... But the problem is that in many cities these buses were removed from the route a long time ago. Many of them have been turned into a pile of scrap metal - cut up, without engines. And we had not only to find these buses, but also to make sure that they were able to arrive to the shooting area and work in the frame.
Tehát nulla, azaz 0 db Ikarus van a roncstemetőben?
Ezt teoretice senki nem meri kijelenteni, hiszen teljesen pontos adatai senkinek nincsenek. De az biztos, hogy az Ikarusok csak egy kört mentek a városban, azaz nem szennyeződtek annyira, hogy a roncstemetőbe küldjék őket.
Semmi probléma a képekkel, tényleg van egy sárgás beütésük, dehát... ez legyen a legnagyobb probléma, nem lehet tökéletes minden. :) Jó, hogy lekaptad Őket, én örülök neki. Még Debrecenben láttam ráncajtós 280-ast, kicsit megdobbant a szívem, mert ott aligha járkálnak már Ikarus buszok.
torqmatic: Az Obus és a Kiepe sem szokott sehol megjelenni, pont ezek a furcsák. :) A BKK logó kicsit elüt a buszok/trolik/villamosok bármely másik részétől, de ez van. A Budapest felirat már valamivel korrektebb, ennyi baj legyen. :) A Kiepe egyébként miért került az elejükre?
Mi a furcsa rajta? Gyárilag van rajta egy típusjelzés, egy Obus és Kiepe felirat, fölötte pedig a pályaszám, valamint a BKK logó és egy Budapest matrica (utóbbi kettő mondjuk nem kéne, de sajnos minden új beszerzés és a felújított járművek egy része is megkapja).
Köszönjük a képeket. Meg lehet tudni, mikor dolgoztatok rajta utoljára, és a fotók készítése közvetlenül előtt milyen munkákat végeztetek rajta? Fényezést látunk a képen? Egy lelkes forumozó vagyok, nem értek régi buszok felújításához, restaurálásához.
Felújítottak pár Ikarus 435-ös trolit, múltkor néztem az Örsön a 80-as indulójánál, hogy az elején tele van a kis logókkal... nem nagyon néztem meg közelebbről, de 3-4db is lehett. Furcsa, hogy erre költ a BKV, mert sejtem, hogy egyébként nem 1-1 vezető díszitgeti.
Az Ikarus "folyósbetűs" emblémával rendelkező kollégáról tud valaki valamit, jobban van esetleg? :) Nekem a legutóbbi az a hozzászólás, hogy még rosszul van.
cdjbatyo: Kb. mennyi munkaóra van benne? :) Ha kész lesz, biztos, hogy egy csoda lesz. Mire és hol lesz majd használva, ha lehet tudni? :)
Szegecs: nem akarok kötözködni, de az ismert videokon jól láthatóan ott fordulnak bent a városban az Ikarusok a házak tövében!
norbee: az ismert elmondások alapján az Ikarusok visszatértek Kijevbe, ezért a roncstemetőkban buszok közül a LAZ-ok maradványai nyugszanak. Én olvastam olyat is, hogy ezek után a kijevi üzem már nem állította őket vissza forgalomba, mert "nem lehetett őket használni". Tehát, ha ki is vonták őket, azok nem a Zónában végezték. Bár ki tudja, mi van ott, amiről senki nem tud! :-)
Kollega lejjebb azt írta "...igazából nem nagyon láttam Ikarust. A roncstemetőben szinte nincs is..." Ez számomra azt jelenti, hogy van, de elenyésző mennyiségű. Képet viszont én sem láttam roncs Ikarusról, csak mentés során készült filmfelvételt. Tehát nulla, azaz 0 db Ikarus van a roncstemetőben?
Rengeteg képet néztem az evakuálásról, meg a roncstemető képeit, igazából nem nagyon láttam Ikarust. A roncstemetőben szinte nincs is, csak LAZ-ok főleg.