Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ha megnézed a Lancia Kappa service&repairII pdf-et, a 177. oldalon (nem oldalszámozás, hanem pdf oldalszám) alul van az ábra. Nincs kifejezetten odaírva, hogy melyik immo-motor párosra vonatkozik, ez egy általános rajz. A szöveg viszont érdekes : Két feltétel kell, hogy összekösse az ECU-t a külvilággal az immo, 1: az immo és ecu épp ne beszélgessen egymással, és 500ms-es K-vonali alacsony impulzus. Ha az impulzus túl hosszú (5 sec), vagy 30sec ig nincs kommunikáció, automatikusan alaphelyzetbe áll a relé, és bont. Azt is írja, hogy aLED akkor kapsol be, ha a dignosztikai teszter összebúg az ecuval. A LED kialszik, ha nincs kapcsolat.
Mivel a JTD is ugyanazt az immo-t kapta, mint a többi, feltételezem, hogy ez a működés is megyegyezik. ráadásul a hibajelenség a LED-nem működésével is fedi ezt.
De persze az egész csak merő találgatás, ezt elismerem. Doksi nélkül ez a legtöbb, amit ki tudtam ötletelni a kartársunk hibájára. (főleg, hogy csere ecu-immo párossal ugyanaza a kábelezés tökéletesen ment)
Bár ilyen mélyen nem foglalkoztam a dieselekkel, de azt tudom, hogy a Marea 2,4 TD motorvezérlőjébe nincs integrálva az IMMO. Már úgy értve, hogy nincs adatkapcsolat az ECU és az IMMO között mint a benzineseken csak egy tiltó (vagy engedélyező??) vezeték amin egy feszültség illetve test szaladgál. Ezért is a Marea TD immoját viszonylag egyszerűen ki lehet iktatni.
Arra gondolok, hogy a TD esetében ez a bizonyos ECU diagnosztikai vezeték IMMO behurkolás esetleg valamilyen módon ezzel a "butább" ECU/IMMO integrációval lehet összefüggésben. Viszont a JTD esetében már "rendesen" meg van oldva az ECU/IMMO kapcsolat.
Arra gondolok a TD rajzból kivett info esetleg nem érvényes a JTD esetére.
Ha leveszed a bal első kereket, (és talán még a belső borítást is ?) akkor akna nélkül is hozzáférsz. Emlékeim szerint a féltengely mögött kell benyúlni kb egyenesen a differenciálmű felé, és akkor nem gond megfofni a pálca gyűrűs végét. kivenni már nem olyan egyszerű, mert dönteni kell, ugyanis valami rálóg felülről, talán a tűzfal borítás(?). Emiatt visszatenni se olyan egyszerű, kell némi kézügyesség. (pl mikor egyszer cseréltettem az olajat, a szerelő nem hallgatott rám, 10 perc után feladta, és megkérdezte, hogy akkor hogy is kell? Fél perc alatt kinn volt, ill benn is.) Mivel döntögetni kell, és a pálca hozzáér a falhoz, kicsit macerás leolvasni a szintet.Volt, hogy csak 3. kísérletre látszott.