A fobb kapcsolatok jellemzoen: Decin, Usti nad Labem - Praga // Praga - Pardubice // Praga, Kolin,Pardubice,C.Trebova - Brno // Brno - Breclav, Pozsony // Pozsony - Ersekujvar, Parkany. Van sok egyeb utas viszonylatu utas, de a nagy tobbseg igy veszi igenybe. Belfoldi forgalomban oras utem van Pragabol mind eszakra (gyorsvonatok) mind delre (becsi vonal, plusz gyorsvonatok) igy az EC-k nem igazan fognak belfoldi utasra varni,sok mas alternativa van. Nemet iranyban meg igen eroteljes a buszos konkurencia - a 19/29 Euros jegyek arban semmikeppen nem versenykepesek. (kenyelem stb mas teszta, de a vasut elonye ezen a teren is fogy)
Gyakorlatban azert szoktak varni - de a diszpecseren mulik, hogy mennyit. Az eloiras szerint 0 percet kell varni. Ha valaki szeretne atszallni, celszeru a jegyvizsgalot megkerni, hogy telefonaljon a diszpecsernek - no az esely ha aznapi utolso csatlakozo vonatrol van szo, vagy csoport szall at. Pozitiv (var) es negativ pelda (nem var) is sok van napi szinten.
Erre mondtam már múltkor, hogy Ceské Budejovice és Olomouc felől sincs közvetlen vonat, pedig egy kis igény biztos lenne onnan is. A fővárosok (meg egy-két más nagyváros, mint München) általában mindig ilyen csomóponttá fejlődtek... jellemzően technológiailag is.
Megnéztem a cseh menetrendet, nem várnak egyik irányban sem a másikra. De mivel most feszítettek a Prágában rendszeresen jóval idő előtt megérkező pesti vonatok menetrendjén, így észak felé 19, dél felé pedig 24 perc van átszállni...
Budapestről tényleg nem sok utas van Prágán túlra, úgyhogy nekünk annyira nem fáj, de ezzel megszűntek olyan közvetlen kapcsolatok is, amik még nem túl hosszúak a vonatozáshoz, és repülő nincs vagy nem versenyképes, pl. Brno-Berlin, Pozsony-Drezda, Pardubice-Decin, stb.. Jó, egyik sem egy tömegigény, de az összes hasonló együtt azért már valami.
Arról van valakinek infója, hogy Prágában fog-e várni a folytatólagos vonat a Budapestről érkezett késett vonatra? Sokat nyilván nem, hiszen akkor akár közvetlen is maradhatott volna, de egy kicsit sem?
Ez nem a kocsikról szól, több Prágán átmenő vonat is volt ezeken kívül, amelyeket a csehek adtak ki, és mégis a halállistára kerültek.
Sok értelme ennek az egynek sincs, mert még Drezdába is túl hosszú a menetideje, nemhogy Berlinbe vagy Hamburgba. Ilyen távra már inkább repülnek, autóznak vagy éjszaka vonatoznak az emberek.
Arról nem is beszélve, hogy minél hosszabb az útvonal, annál több késést tud rajta összeszedni.
Miért jó most, illetve miért nem volt jó, hogy eddig volt 3 közvetlen nappali vonat Németországba, most meg egy, ami ugyanúgy magyar kocsikkal megy... Jól emlékszem, hogy ez volt a kifogás, hogy nem jók a magyar kocsik... Lehetett volna variálni esetleg német és cseh kocsikkal.Kár, hogy eltűntek, illetve jobb lenne, ha az első illetve utolsó ec lenne a Németországba/ból menő/jövő.
ÖBB-nél az Euregio-s jegyek megszűntek? Eltűntek a honlapjukról, vagy az erre a most kezdődő menetrendi évre vonatkozó információkat még nem rakták fel?
Maximum az szívhatja meg, aki vakon ragaszkodik minden olyan információhoz, ami a könyvben van, aztán a valóságban mégsem úgy.
Lásd például a biharkeresztesi vonatokat (meg az egyéb, csak belföldet érintő vágányzári menetrendeket), vagy idén nyáron a szezonjáratok hálókocsijait. Pont ebben a topicban hőbörögtek egyesek, hogy a könyvben benne van a hálókocsi, akkor miért nem jár.
De tekintsünk pár évre messzebbre vissza: rengeteg olyan vonat volt, amely bekerült a könyvbe, aztán soha nem is indult el, még a nyomás közbeni változások módosításaival sem (pl. Sezana-ig a visszavágott és más nevet kapott Venezia).
Sokan nevezik tréfásan "vasúti bibliának" a menetrendkönyvet, de attól még nemigen nevezhető szentírásnak az, ami benne van. Talán ezért is szokott le sok vasút arról, hogy nyomtatásban is kiadja...
Ja, és azt mondod, hogy a nemzetközi viszonylatok között nincsen Budapest-Graz viszonylat. Ha ránézek a honlapra, ebben igazad van. De ha ránézek a könyvre, akkor már nem igaz az, hogy ez nem egyezik a könyvvel, mert abban sincs ilyen viszonylat, idén is csak a bécsit rakták bele egyedül a nemzetköziek közül... :-)
Én a Budapest-Graz-Budapest vonatról tudok nyilatkozni két hétbe telt mire volt egy olyan ember kinek eljutott a tudatáig hogy az lehetetlenség hogy kimegy a vonat Grazba 414-es termes első osztályú kocsival másnap meg visszajön 415-ös fülkés kocsival!Többször jeleztem ezt a dolgot és még én voltam a hülye!A feltöltött nemzetközi menetrendben meg 412-es az első a 414-es a másod osztályú kocsi amit a mai napig nem sikerült kijavitani!!
Összevetettem a nyomtatott menetrendkönyvben és a honlapra feltöltött nemzetközi vonatok menetrendjét és kocsi összeállítását.
A következő eltéréseket találtam:
1. Az Istria sem a sem a nemzetközi viszonylatok, sem a nemzetközi vonatok között nem szerepel a honlapra feltöltött menetrendekben.
2. Ugyancsak nem szerepel a nemzetközi viszonylatok között a Budapest-Graz viszonylat sem.
3. A nemzetközi vonatok oszlopban az ADRIA gyorsvonatnál sem a menetrendi oszlopban, sem a kocsi összeállításban nem szerepel a rijekai stokk, a könyvben igen. Melyik a helyes? Amelyik helytelen, azt miért nem javítják? Ha a feltöltött, azt lehet pótolni. Ha a nyomtatott, azt pedig a Nyomás közben változásokban kellett volna jelezni.
4. A Beograd gyorsvonatnál a nyomtatott könyvben szerepel az összeállításban a Minsk-Beograd közvetlen kocsi, a feltöltöttben nem. Melyik a helyes?
5. Az Ivo Andric vonat esetében a könyvben szerepel a nyáron Teszalonikába menő kocsicsoport, a honlapon nem. Melyik a helyes? Miért nincs javítva?
6. A Nesebar vonat esetében csak Burgasz szerepel végállomásként a feltöltött menetrendben, a könyvben van várnai kocsicsoport is, Melyik a helyes?
7. Ugyancsak nem szerepel a Minsk-Beograd kocsicsoport a Varsovia EC kocsijai között a feltöltött menetrendben, míg a nyomtatottban igen.
Ha a könyv a hibás, A Startnak a Nyomás közbeni változásokban jeleznie kellett volna a hibákat, vagy utólag kiadni egy módosítptt hibajegyzéket. Aki a könyvet használja tájékozódásra, azok nagyon megszívhatják a hibás információk miatt.
Ha a feltöltött adatokban van hiba, azt könnyen lehet pótolni.
Valaki legyen szíves megírni lesz-e új nemzetközi viszonylat dec14től!Mert a nemzetközi viszonylatok változásait sehol sem találom.Vagy linket adjatok ahol van szó róla...
Azt kihagytam, hogy szombati napra tervezném az utat, amikor csak 5.34-es vonat van, így is 8.22-re érek Miskolcra. Így is csak 8 perc van a csatlakozásra, ha beér pontosan.
Lehet mégis ez lesz a jó megoldás.
80 perccel hamarabbi indulással nyerek 5 percet az átszállásra, ha nyerek.
Saújhelynél át lehet gyalogolni, a milermeter.com méterre pontosan kiszámolja a távolságot. 40 percet számolj rá. A késés itt is előfordulhat és itt sem kellemes, ha csak 10 percet kell behozni az is loholást jelent. Ennél már elviselhetőbb szenvedés talán ha a Tokaj helyett egy órával korábban indulsz a személlyel (Nyíregyen megvárja a miskolci személy). Ma egyébként mind a Tokaj, mind a Rákóczi 5 percet késett, csatlakozásra nem volt kevesebb idő mint egyébként. Visszafelé ennek a tükörképe annyival könnyítve hogy a Tokaj után még van több eljutás is Debrecenbe.