Olyan információk is napvilágot látnak, amit sokan a párnába varrva próbálnak átvinni a túlvilágra pedig csak egy halom ócskavasról beszélünk ami azért született hogy átvigyen A-ból B-be. Nem a spanyol viaszt találja fel senki ha megold egy problémát az autóval kapcsolatban.
Visszatérve a ténykehez.
Öszinte leszek, mert csak magamat verném át. Megnéztem a vezérlést, de ami elsőre feltűnt hogy a főtengely himba, a vezérműtengelyen nézve a teljes fordulatot kb 4 helyen támaszkodik meg. Felmerül bennem a kérdés hogy ha mondjuk nulláról kellene összerakni a motort és a vezérlést honnan tudja a pogár hogy mikor van az a fennakadás ami jó?
Miután elakadt a főtengely ott ahol a vezérmű tengely kereke is találkozott a hengerfejbe lévő furattal szemre jól nézett ki, azonban a stiftet nem dugtam be, mert ahhoz még bontani kellett volna, és győzött a lustaság. :-( Meg persze egy több órás összeszerelésen voltam túl és már izgatottan vártam a hajtókar csapány csere eredményeit. :-)
Szóval lehetséges hogy 1-2 fogal arébb van. Amit megszámoltam a 19 fog a vezérmű tengely és a pumpa között az megvolt.
Hogy kap-e gázolajat, azt onnan sejtem, hogy kivettem a 4 izzító gyertyát, és indítóztunk egy pár másodpercig. Szépen lőtte ki a gejzírt egy pár fordulat után minden henger. Ebből szerintem egyértelműen kiderül hogy spricc az van.
A szelep nem verhet bele a dugattyúba, mert akkor önindítózásnál is ütne egy rendeset. Bár a körbeforgatáskor a felső holtpontnál akadt a dugó, de azt a holtpont leküzdésének tudtam be. Lehet hiba volt. ?
:-)
Az extrém teszet inkább kihagyom, mert a probléma szerintem a vezérlésben rejlik.
Este leszedem a szíjat és visszarakom mind ha cserélném a vezérlést. Reméljük a legjobbakat.
Nekem is mindenki messze volt, pedig próbáltak segíteni ...
Vezérlést nézd meg, szerintem, nálam is arrébb volt, de a mai napig nem tudom mi okozott mit.
Máshol is olvastam, hogy egy-két fog miatt csattogott a moci, meg én is fölraktam egyszer a szíjat, picit arrébb. Ami érdekes, hogy akadva, de át tudtam tekerni ...
akkor dőlt el, hogy ékelve lesz és van is!!!
Én azt tapasztaltam elsőre, hogy a szíjfeszítő kis rugós nyelve, nem úgy áll, ahogy kéne (PDF) mintha kinyúlt volna a szíj ( ezt nézd meg először!)...
A vezérlés jelet a te motorod szerintem a pumpáról veszi, a vezértengely-kerék jel és a pumpa-kerék jel 19 fogközre van egymástól. Ilyenkor a főtengely feltámaszkodik a betekert tüskére, ha minden ék jó és nem fordult el a főtengely szíjkerék. (De ezt te is tudod, tudom. :-) )
Ha a FHP és a vezérműtengely jel nem stimmel, akkor nehezen, de elindul a motor, mindenféle hibalámpa a műszerfalon, de nem reagál a gázpedálra! Alacsony fordulaton csattogva jár.
Attól, hogy felépül a rail nyomás, még lehet "eltömődött" porlasztócsúcs.
Ezt is ki lehet házilag próbálni, hogy működnek-e.
Gyengébb idegzetűek, most ne olvassanak tovább!!!
Kiszeded az ellenőrizni kívánt porlasztót és felcsavarod a nagynyomású csőre, a motoron kívül. ehhez a cső másik oldalán lévő hollandit is meg kell lazítani és keresni egy olyan pzíciót ahol megfelelően áll. Légtelenítés után, meghúzod a hollandikat és megfelelő óvintézkedések mellett pl.:VÉDŐSZEMÜVEG!, megkérsz valakit, hogy indítózzon. Jó messziről meglesed, hogy porlaszt-e! Érdemes előtte letakargatni ezt-azt a motortérben, mert gázolajos lehet ...
Ez mint látszik nem egy konkrét diagnosztika! Semmi másra nem jó, csak arra, hogy lásd kijut-e a gázolaj a porlasztóból ...
A pumpa kerekénél van tehát a pumpa kerekéről veszi a jelet,de ez csak elhelyezés kérdése. A vezérműkerék ékje el tud nyíródni és ezáltal elfordulhat a vezérműtengely úgy hogy a jelek a helyükön maradnak. Szerintem ez inkább nemindulást vagy szelepgörbülést okozna,esetleg nem úgy megy mint kéne. Amennyiben atugrana a szíj akkor a jeleknél is gond lenne ,de azt észreveszi a számítógép és jelzi is a műszerfalon.Elvileg be sem indulna.
Nagyjából a következő elképzeléseim vannak a dologról.
Ahogy hallgattam a motor hangját olyan mind ha a felső holtpont előtt robanna el a cucc.
Ennek nagyjából az lehet az oka, hogy korábban kapja a spriccet mint kellene. Most már csak az a kérdés hogy vajon mind a négy henger vagy csak egy. Ha csak egy, akkor lehet befecskendezés talán. (kicsi a valószínűsége hogy mind a 4 injektor egyszerre hal meg)
Ja, és az porlasztót ugyan nem, de az izzítógyertyákat kivettem megnézni, csont száraz volt mind a 4. Így a behugyozást én nem tartom valószínűnek, persze ettől még lehet.
Ha mind a 4 rosszul robbog akkor vezérlésben lehet a probléma.
Vagyis nincs pozícióban a vezérműtengely, bármennyire is úgy tűnik a jel alapján. Ha ez a helyzet akkor helyénvaló lehet az a feltételezés, hogy a kerék elfordult a tengelyen.
Kérdés a szakiktól:
A vezérmű tengely jeladót lehúzva nem indul az autó. Hurrá - legalább ezt kizárharjuk.
- Melyik kereket figyeli a vezérműtengely jeladó? A Pupa kerekét vagy a Vezérműtengely kerekét?
- Vajon ha egy - két fokot el van ugorva akkor is indul az autó?
Tudom jókor kérdezem,de dugattyúcsapszeg és környéke? Igaz amivel én találkoztam annak a a karterban is nyoma volt már de avval a kocsival még mentek pár km-t.
Az, hogy alacsony az alapjárat(nincs legalább 730-780 között meleg motornál) az lehet alapjárati léptetőmotor hiba is. Amit alul felsorolsz, azok tutira lettek ellenőrizve, esetleg cserélve vagy sem. Amikor nem indul, (gondolom az önindító hajt, csak nem röffen be) nem vetted észre, hogy az önindító gyorsabban forgat mint szokott? Mert ha igen, akkor szinte tuti nem kap anyagot. Ha nincs különbség, akkor még lehet a nem indulás oka immo, ha gyorsan villog a pilács, de ezt is lehet látni. Esetleg amikor nem indul, nem próbáltad meg, hogy nyomsz egy kis gázt?
Igazából nem tudom mit néztél eddig át a kocsin, amit biztosan ki lehet zárni , mint hibaforrást...
Sziasztok. Mint korábban írtam a Thaliamnak alacsony az alapjárata (mi a normális??) és már volt, hogy leállt. Ma elindultam Bpestre. Egyszercsak leállt. Elindult, megint leállt a Lágymányosi hídon. Aztán elindult. Szerelő kihív = Thalia elindul, hibamentes. Szerelő elmegy, pénzt legombol. Thalia elindul, megy, megy... 100km után megállok pisire, nem indul...
Kezd elegem lenni.
1.4 16V 98 LE
Trafó-Lambdaszonda-FHP-jeladó-Benzinszűrő+pumpa ötleten kívül mi lehet még?
Thalia-kban és Clio-kban is ugyan ez a "színrendszer" van, legalábbis ami az alapot illeti, az elvileg tuti.
(Sőt... Meg merném kockáztatni, hogy az elmúlt kb 10 évben-, és a "mai napon" is gyártott összes Renaultban és annak összes típusában ez a rendszer egyforma)
Vagyis: Piros, citromsárga, fekete, világoskék... adott, ahogy írtam.
A többi színjelölések is "egyforma szabvány" Renaultéknál, Pédaként a "NO - fekete" vagy "MA - gesztenyebarna" vezetékszín jelölés az adott renault autó kapcsolási rajzán minden -Renaultokban Tuti- feketét és gesztenyebarnát jelent, akár vezetékszínről, akár csatlakozó stekker színéről van szó.
(stekker esetbében néhány esetben nem a körülölelő komplett műanyag ház színét kell nézni, hanem a belső "apa" becsúszó részének színét (pl ECU csatik ilyenek és csak akkor látszik, ha ki vannak húzva), vagy azt a műanyagdarabot, amibe közvetlen csattan bele az érintkezőtüske)
Erre, utóbbira jó példa egy duplika:
pl a kijelzőegység hátuljára menő stekik a vezetékek végén "piros és szürke csatlakozó". A piros az piros és egysoros, nincs gond.
Szerelési leírásokban viszont ha épp a szürke "30 pontos szürke csatlakozó X. pontja" szerepel, alapban nem gáz, hiszen beszámozza az érintkező számát. De ha szétszedet a vezetékek végén lévő részt, jól látható, hogy valójában kétsoros stekiről van szó, melyben a fémtüskék pl a 1-15 pontig egy színtelen kis műanyagban vannak, míg a 16-30 pontok kis feketében, és ezt a két darabot fogja egybe egy harmadik műanyag ház, minek színe szürke.
Van olyan kapcsolási rajz, melyben kitérnek a számozás és a "szürke" mellett vagy helyett a másik színre is, hogy pl a 9. pontot a szürke kétsoros csatin belül a "színtelen" részben -sorban- keresheted.
Szóval néha figyuzni kell. :)
De egy kapcsolási rajzot nézve a stekkerek érintkezőinek számozása a lényeg, nem az, hogy épp milyen színű vezetéket húztak egyik stekkertől a másikig.
Heló! Na ez így már odavág! Nyomtatás profi lett! Köszi! A vezetékszínekkel kapcsolatban remélhetem, hogy a Thalia is meg a Clio is ezekkel a megadott színekkel szerelték? Hali.....
Nekem a legolcsóbb van benne vagy 2 éve.A márkára sajnos nem emlékszem,nem volt tán 3000-Ft se kedvezménnyel.Semmi baja.Mentem vagy 30000-et atóta.Futóművet spult rúddal állítottunk akkor,és azóta is jó.A menet számolással 1 centi volt benne.
Ehh, nem gömbcsukló persze, hanem gömbfej, meg azt gondoltam, hogy van egy cég itt a városban akik műszeres beállítást csinálnak, és azok meg tudnák ezt csinálni.
Kicserélem, velük meg beállítattom.
A szerelő megnézte a talpasokat is, arra azt mondta, hogy minden OK velük, a gömbfejek meg koruknak megfelelően egyszerűen elkoptak.
108000 km és majdnem 8 év van a kocsiban, elég sokat járok vacak úton vele, így az is csoda, hogy eddig bírta :)
Kicserélni ki tudom otthon is, de akkor lehet azt fogom csinálni, hogy mivel a szerelő nem tudja csak 2 hét múlva vállalni (ekkor van olyan időpont, amikor nekem is ráér az autó és ő is itthon van.
Melyik az ami normális kategóriának mondható?
Gömbcsuklóból pli. ilyenek vannak (Unix webshop):
Ashika 9092 Ft/db
Bendix 5223 - 5678 Ft/db
Moog 4119 Ft/db
Redaelli R 4786 Ft/db
Optimal 3880-4816 Ft/db
Sidem 3880 Ft/db
SWAG/Febi 5232 Ft/db
Hátha van valakinek tapasztalata ezekkel...
Amit a szerelő mondott, legalábbis ár alapján a Moog-nak tűnik...
Szerintem bármelyik normális kategóriába tartozó külső kormánygömbfej megteszi. Ezek darabja már kb 3500-4000 Ft-tól kaphatóak.
A szerelésért nem sok 3600 pénz, ha otthon nem tudod kicserélni.
De ehhez még én számolnák 5000 Ft-ot egy futőműállításra, mert bizony hiába a menetszámolásos technika, hosszútávon azért meghálálja, hogy nem zabálja le a gumikat.
És érdemes megnézni az alsó talpasgömbfejeket is, ha csereérett, akkor azt is cserélném még a futóműállítás előtt. ;)
Ha ez mind megvan és nem mész bele többet ilyen "kráterekbe", akkor évekig nem kell hozzányúlni ismét az első futóműhöz (ha minden más -kerék-,toronycsapágy, gólyaláb- rendben van). ;)
Ha még esedékes, akkor leírom a vezetékek színjelöléseit, ami a kapcsolási rajzon látszik:
(a vezetékszínek a kapcsolási rajzon a vezetékszálakra vannak írva, narancs színű betűpárossal. A csatlakozó stekkerek színejelölése pedig az egységet jelölt négyzetjel valamelyik oldalán elhelyezkedő íves rész felső részén, kék betűpárossal. Ezen íves rész belselyén lévő számok pedik az érintkezőszámozások az adott egység stekkerében)
NO - fekete
BA - fehér
CY - fehér vagy átlátszó színtelen
JA - sárga
RG - piros
BE - kék
MA - gesztenyebarna
SA - lazacpiros
BJ - bézs
VE - zöld
OR - narancssárga
VI - lila
GR - szürke
Alapvető vezetékszínek:
Piros - 12V a gyújtáskapcsoló előtt (állandó +12V)
Sárga - 12V a gyújtáskapcsoló után (gyújtás ráadáskor van +12V)
Fekete - állandó testelés
Világos(ég)kék(vékony) - Helyzetjelző világítás (minden hová az autóban ilyen vezetéken megy a világítás, műszerfal, kapcsolók, kijelzők...stb.)