Sziasztok! Ebben az esős, párás időben, őrületesen elveszett az ereje a verdámnak. Kiszedtem a légtömegmérőt a helyéről! Normális az, hogy egy kicsit olajos?
Termosztát rendben van vettem jóféle lengyelt mert a gyári az kb fél év és kampec. Hát a hengerfejekről és a tömítésről csak annyit ,hogy 300 000 km van az autóban és amióta nálam van nem volt cserélve a motorban ilyesmi, ez kb 2 év(évi 12000-15000km megy bele). Sejtettem, hogy az lesz ami nekem kell de mivel nem autószerelő vagyok ezért inkább kértem 1 megerősítést. :) Most a müszerfalat bontom vadul. :)) Van esetleg vkinek fölösleges kapcsolója a vészvillogó mellé? nem szertnék valami undi kálló cuccot be fabrikálni inkább a gyárit át gravírozom. :)
1996-os 1.3-as Skoda Feliciámmal kapcsolatban lenne egy nem kis gondom... Pár hete fater gurul vele Hungárián, egyszer csak leáll... Újraindítani nem tudja, öcsémmel hazahúzzák. Hazamegyek, indítom, indul... És ez így megy állandóan. Amikor kedve van beindul, amikor meg úgy gondolja leáll.. Mostmár indulni sem akar. Vagy reggel beindul, minden ok vele, délután meg már nem indul.
A pillangószelepet megnéztem, nem koszos. Az AC pumpa a motorig előretolja az üzemanyagot (azt, hogy hány barral, nem tudom). A gyertyák rendben, a gyújtáselosztó adja a szikrát.. Benzin van benne, a szűrő a tankban nem koszos...
Valakinek vmi ötlet, esetleg aki nagyon ért hozzá, ránézhetne..:D
Vagy ajánljatok vmi szakit, aki nagyon olcsón dolgozik, mert pénz az nincs letöltve :P
Előre is köszönöm a segítségeteket! (Ui: Budapest, 11. ker)
köszi kecskeméti vagyok és nekem is forralja a vizet, most még ahuvelyeket ujrahézagolom, utána felgyujtom és szalonnát sütünk rajta vele:)))dreamernek a piát is állom és a gázt is miskolcról:)a favorithoz:)legalább megnézem közelebbről:)) foto nélkül is boldogulsz? lehet hogy neked is hasonló problémád lessz, pl hengerfej tömités csere vagy fej hiba esetlehg termosztátoddal mi a helyzet?
A másik kérdésedre nem tudom sajnos a választ! Olyan nekem volt ,hogy a fordulatszám állandóan 1000-1200 között volt de az a hőmérséklet jeladó miatt volt. Mind azt érzékelte ,hogy hideg a motor és rajthagyta szivatót! Ki lett cserélve azóta meg forralja a vizet. Megállok ebben a nyári melegben a piros lámpánál vagy araszolgatok a moszkva téren és szalad fel a hőmérséklet. Pont emiatt gondoltam erre a kapcsolóra. Mivel a moszkva tér környékén lakom és nincs kedvem megvárni minden nap a garázsban 10 percet, hogy vissza hűtse magát...
Esetleg ha érdekes akkor tudok egy nagyon korrekt skodás szerelőt kispesten.
autóval szemben állsz(1.3 mpi motoros) bal kezeddel a hűtő bal alsó részénél találsz egy csövet felette egy kicsi kiállást amin vezeték van ez a hőgomba z kapcsolja a entillátort mindenképp két vezetékes de többfajta sarus modellek vannak beszerelve arra számolj,hogy a ventillátor elég nagy áramot vesz fel induláskor és üzem közben is, tehát min 10 a kapcsoló ja és a kapcsoló álló motornál is működik(gyujtás nálkül t) tehát ha ugy hagyod lemerül az akku szó nélkül.
más
tegnap tisztitottam a pillangószelepet elég koszos volt ma meg a 2000 fordsulatszámot szereti a motor miért? hiszen ez mechanikus tisztitás volt,,
hozzászokott a vezérlés a modosult pillangószelep állásra ami most kosz nélkül tul sok levegőt enged be alapjárat helyett???
kell az alapbeállitás? aku levétel mpi motornál nem ér semmit?
ezesetben a kosszal utánállitva nem volt tulfogyasztás hiszen csökkent akeresztmetszet, most viszont volna ha igy hagyom? 200-400km alatt gyógyulna meg?
A minap eszembe jutott hogy rá kéne kötni a hőgombára egy kapcsolót ami el indítja a ventillátort de nem tudom hol a hőgomba! :( Estleg ha valaki felhomályositana részletesen, hogy merre is van azt megköszönném! Én nem fedeztem fel 1.3 mpi motorról van szó.
Igen, így tényleg gyorsabb. Én inkább csak azért írtam, mert van itt olyan márkatárs is, aki nem nagyon ért hozzá és nem szívesen bont meg bármit is az autón a kiegyenlítőtartály kupakján és az olajbeöntő sapkán kívül.
Én szervizbe nem hordom, de ott valószínűleg azért csináják úgy, mert hát értenek is hozzá, na meg egyszerűbb nekik ez a megoldás, mintha addig pörgetnék a motort amígy ki nem nyit a termosztát :)
nekem is légtelenítődik, de a hivatalos eljárás az ez amit leírtam a szervizben így csinálják de ha megreked a levegő akkor ez megoldás a motornak sem mindegy mikortól van hűtés mert ha csak öntöd akkor azér később járja át a víz így ezzel a módszerrel alíg kell utána tölteni meg szinte azonnal normál az érték mutatón mérve :)
Én úgy szoktam, hogy feltöltöm és utána beindítom. Járatás közben általában csökken a hűtővízszint... folyamatosan utántöltöm. Közben néha megnyomkodom a vastag csövet ami a hűtőre megy, hogy gyorsabban kijöjjön a levegő.
1-2 perc járatás után megyek vele egy kört, (annyit, hogy a termosztát kinyisson) Utána rögtön megállok, mert akkor dolgozza ki a maradék levegőt a rendszerből és után kell tölteni kb. 5- 8 deci hűtővizet.
Ezt követően 20-40 km után, még ajánlatos ellenőrizni, esetleg 1-2 decit még hozzáönteni ha kell...
A rendszer úgy van kialakítva, hogy önmagát légteleníti. Én még soha nem szedtem ki a hőfokjeladót légtelenítés miatt. Ezen az elven, akkor a fűtőradiátornál is meg kellene bontani a rendszert, mert ott is "megreked" a levegő.
Le a víz majd feltöltés előtt kivenni a hőgombát a termosztátból önteni míg víz nem jön belőle és visszadugni... nem menetes... feltöltöd max jelig egy kis járatás esetleg kis döcögés városban figyelve a mutatót leáll lehűl feltölt megy... ennyi a tudomány :D
Erdekes,mert ma feltoltottem,levett kupakkal jarattam,mig nem kezdte el.kinyomni a vizet,majd lecsuktam,es kesobb meg utannatoltottem.mar mentem 20-30 kmt es a vastagcso ures,csak levego szuszog benne.eddig mindig viz szokott benne.lenni.most meg csak.ugy ossznyomom...mitol ??
hi.teljes vizleeresztes utan hogy szoktatok feltolteni a kocsit ? A kiegyenlitotartályt teljesen teletolteni,majd visszacsavart kupakkal járatni a motrot ?
"A hüvelyek alján lévő felületet, és a blokkban lévő felületet, ahol az fel fekszik, alaposan tisztítsd meg, és csak az után kezd el a hüvelykiállást mérni, állítani. Összeszereléskor célszerű egy kis HÖÁLLÓ szilikon pasztát oda tenni, és egyből leszorírani a hengerfejjel és csavarokkal, de nem teljesen meghúzni, csak annyira, hogy kinyomja maga alól a pasztát. Ki kell várni a teljes száradási időt, így nem fog már megváltozni a hüvelykiállás sem, és 100% hogy nem fog átereszteni a hüvely alatt a rézkarika. Semennyit sem fog jobban megemelkedni a hüvely ettől, persze nem kilókat kell oda nyomni, csak egy vékonyka csíkot."
"
A hüvelykiállást meg kell mérni, és ha egyenletes mindegyiknél, akkor a kiállás szerint kell tömítést venni. Több méretű tömítés is van. Ha túl egyenletlen, nagy eltérések vannak, akkor a henger alatti rézgyűrűkhöz szoktak hozzáadni, vagy elvenni.
A kiállás 0,07mm és 0,12mm között kell lennie, a hengerek közötti különbség maximum 0,04mm lehet.
Vékony kiegyenlítő alátétek kellenek oda. Van egy 0,1mm-es darab, melynek cikkszáma 047103147B, van 0,14 es 047103147A , és van hajszálvékony 047103147. Ezekből kell kisakkozni a megfelelő kiállást, és a hengerek közötti eltérést. Ha nincsenek kivéve a hengerek, akkor általában nincs baj a kiállással.
Ha kint voltak a hengerek, akkor le kell szorítani egy nagy alátéttel és csavarral a hengereket és hagyni állni legalább 12 órát, utána kell mérni, mert a rézgyűrű még ilyenkor összenyomódik, és ha rögtön feltennéd a hengerfejet, egy hét múlva a hengerek alatt keveredne az olaj a vízzel, vagy kiszakadna felül a tömítés.
HF Tömítés: 114092854 ez pl 1.6mm. 047103383 d -ennek kellene lennie az általad említett 1,48. Sajnos a vastagságot illetően van egy kis gond, ugyan azzal a cikkszámmal gyártóként más vastagság jellemző
Favorit és felicia motorokhoz egy cikkszám tartozik csak. Ha betartod a kiállásra vonatkozó megengedett értéket, akkor a sima gyári cikkszám (047103383 d) alapján vásárolt tömítéssel nem lehet gond. "
A réz tömítésből három méret van, 0.1mm , 0.12mm és 0.14 vastag.
Na ha nem lesz jó az autó, akkor tényleg lehet felgyújtani!
Tudom hogy ez a hsz. nem mostani,de ez alapján most oldottam meg a termosztát-cserét,így most köszönöm meg a segítséget!:-)Egyébként 2 éve van nálam az autó,azóta ez a 2. lengyel termosztát benne.Úgy látszik tényleg fogyó eszköz.Köszi,még egyszer!!!