Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dc game Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26851
Miből nem láttál sokat, magyarországon?
Erre a szélesitésre, neked sincs ötleted?
Előzmény: drtuka (26822)
boci86 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26850

Hali

 

A Rellé volt a ludas. Kapcsolt csak nem érintkezett. Leszedtem a tetejét megpucoltam az érintkezőt belül s lőn világosság. :)

 

Boci

Előzmény: stemplis (26774)
haszi87 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26849

Sziasztok!
Ebben az esős, párás időben, őrületesen elveszett az ereje a verdámnak. Kiszedtem a légtömegmérőt a helyéről! Normális az, hogy egy kicsit olajos? 

Szasza7103 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26848

Termosztát rendben van vettem jóféle lengyelt mert a gyári az kb fél év és kampec. Hát a hengerfejekről és a tömítésről  csak annyit ,hogy 300 000 km van az autóban és amióta nálam van nem volt cserélve a motorban ilyesmi, ez kb 2 év(évi 12000-15000km megy bele). Sejtettem, hogy az lesz ami nekem kell de mivel nem autószerelő vagyok ezért inkább kértem 1 megerősítést. :) Most a müszerfalat bontom vadul. :)) Van esetleg vkinek fölösleges kapcsolója a vészvillogó mellé? nem szertnék valami undi kálló cuccot be fabrikálni inkább a gyárit át gravírozom. :)

Előzmény: vismajor77 (26845)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26847

Hőmérséklet jeladó. Nekem ugyan ez volt. Leállt utána várni kellett vele pár percet és sok nyöszörgés után elindult.

Előzmény: peterendre (26846)
peterendre Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26846

Sziasztok!

 

1996-os 1.3-as Skoda Feliciámmal kapcsolatban lenne egy nem kis gondom... Pár hete fater gurul vele Hungárián, egyszer csak leáll... Újraindítani nem tudja, öcsémmel hazahúzzák. Hazamegyek, indítom, indul... És ez így megy állandóan. Amikor kedve van beindul, amikor meg úgy gondolja leáll.. Mostmár indulni sem akar. Vagy reggel beindul, minden ok vele, délután meg már nem indul. 

A pillangószelepet megnéztem, nem koszos. Az AC pumpa a motorig előretolja az üzemanyagot (azt, hogy hány barral, nem tudom). A gyertyák rendben, a gyújtáselosztó adja a szikrát.. Benzin van benne, a szűrő a tankban nem koszos...

 

Valakinek vmi ötlet, esetleg aki nagyon ért hozzá, ránézhetne..:D

Vagy ajánljatok vmi szakit, aki nagyon olcsón dolgozik, mert pénz az nincs letöltve :P

 

Előre is köszönöm a segítségeteket! (Ui: Budapest, 11. ker)

 

peterendre

vismajor77 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26845

köszi kecskeméti vagyok és nekem is forralja  a vizet, most még  ahuvelyeket ujrahézagolom, utána felgyujtom és szalonnát  sütünk rajta vele:)))dreamernek a piát is állom és a gázt is miskolcról:)a  favorithoz:)legalább megnézem közelebbről:))  foto nélkül is boldogulsz? lehet hogy neked is hasonló problémád  lessz, pl hengerfej tömités csere vagy fej hiba esetlehg termosztátoddal mi a helyzet?

Előzmény: Szasza7103 (26844)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26844

Köszönöm szépen a választ!

 

A másik kérdésedre nem tudom sajnos a választ! Olyan nekem volt ,hogy  a fordulatszám állandóan 1000-1200 között volt de az a hőmérséklet jeladó miatt volt. Mind azt érzékelte ,hogy hideg a motor és rajthagyta szivatót! Ki lett cserélve azóta meg forralja a vizet. Megállok ebben a nyári melegben a piros lámpánál vagy araszolgatok a moszkva téren és szalad fel a hőmérséklet. Pont emiatt gondoltam erre a kapcsolóra. Mivel a moszkva tér környékén lakom és nincs kedvem megvárni minden nap a garázsban 10 percet, hogy vissza hűtse magát...

Esetleg ha érdekes akkor tudok egy nagyon korrekt skodás szerelőt kispesten.

Előzmény: vismajor77 (26843)
vismajor77 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26843

hőgomba=

autóval szemben állsz(1.3 mpi motoros)  bal kezeddel a hűtő bal alsó részénél találsz egy csövet  felette egy kicsi kiállást  amin vezeték van ez a hőgomba z kapcsolja a entillátort mindenképp két vezetékes de többfajta  sarus  modellek vannak beszerelve  arra számolj,hogy a ventillátor  elég nagy áramot  vesz fel induláskor és üzem közben is, tehát  min  10  a  kapcsoló ja és a kapcsoló álló motornál is működik(gyujtás nálkül t) tehát ha ugy hagyod lemerül az akku szó nélkül.

 

más 

 

tegnap tisztitottam a pillangószelepet  elég  koszos  volt  ma meg a  2000 fordsulatszámot szereti a motor miért? hiszen ez mechanikus tisztitás volt,,

hozzászokott a  vezérlés a  modosult  pillangószelep állásra  ami most kosz nélkül  tul sok levegőt enged be alapjárat helyett???

kell az alapbeállitás?  aku levétel mpi motornál nem ér  semmit?

ezesetben  a kosszal utánállitva nem volt  tulfogyasztás hiszen csökkent  akeresztmetszet, most viszont  volna ha igy hagyom? 200-400km alatt gyógyulna meg?

köszi ha már jártál igy:)))

Előzmény: Szasza7103 (26842)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.07.30 0 0 26842

Jó reggelt az uraknak és hölgyeknek!

 

A minap eszembe jutott hogy rá kéne kötni a hőgombára egy kapcsolót ami el indítja a ventillátort de nem tudom hol a hőgomba! :( Estleg ha valaki felhomályositana részletesen, hogy merre is van azt megköszönném! Én nem fedeztem fel 1.3 mpi motorról van szó.

 

Üdv!

 

Ui:fénykép nagy kérés lenne? :D

Dreamer Creative Commons License 2012.07.29 0 0 26841

Nm!

Előzmény: vismajor77 (26840)
vismajor77 Creative Commons License 2012.07.29 0 0 26840

Dreamer

leköteleztél hálás  vagyok az adatokért:)

dreamer:)

szétkapom és okosabb leszek, kösziszépek, ha nem lesz jo szalonnasütés?

2000 es kombi felicián?:)))

Előzmény: Dreamer (26817)
potyi20 Creative Commons License 2012.07.29 0 0 26839

koszi mindenkinek,kiszedem a jeladot,es ugy toltom fel....!

Előzmény: stemplis (26837)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.29 0 0 26838

Értelek én és igazat is írtál, tehát nem gond :)

Előzmény: stemplis (26837)
stemplis Creative Commons License 2012.07.29 0 0 26837

Igen, így tényleg gyorsabb. Én inkább csak azért írtam, mert van itt olyan márkatárs is, aki nem nagyon ért hozzá és nem szívesen bont meg bármit is az autón a kiegyenlítőtartály kupakján és az olajbeöntő sapkán kívül.

Én szervizbe nem hordom, de ott valószínűleg azért csináják úgy, mert hát értenek is hozzá, na meg egyszerűbb nekik ez a megoldás, mintha addig pörgetnék a motort amígy ki nem nyit a termosztát :)

Előzmény: 1TARESZ1 (26836)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.29 0 0 26836

nekem is légtelenítődik, de a hivatalos eljárás az ez amit leírtam a szervizben így csinálják de ha megreked a levegő akkor ez megoldás a motornak sem mindegy mikortól van hűtés mert ha csak öntöd akkor azér később járja át a víz így ezzel a módszerrel alíg kell utána tölteni meg szinte azonnal normál az érték mutatón mérve :)

Előzmény: stemplis (26835)
stemplis Creative Commons License 2012.07.29 0 0 26835

Én úgy szoktam, hogy feltöltöm és utána beindítom. Járatás közben általában csökken a hűtővízszint... folyamatosan utántöltöm. Közben néha megnyomkodom a vastag csövet ami a hűtőre megy, hogy gyorsabban kijöjjön a levegő.

1-2 perc járatás után megyek vele egy kört, (annyit, hogy a termosztát kinyisson) Utána rögtön megállok, mert akkor dolgozza ki a maradék levegőt a rendszerből és után kell tölteni kb. 5- 8 deci hűtővizet.

Ezt követően 20-40 km után, még ajánlatos ellenőrizni, esetleg 1-2 decit még hozzáönteni ha kell...

 

A rendszer úgy van kialakítva, hogy önmagát légteleníti. Én még soha nem szedtem ki a hőfokjeladót légtelenítés miatt. Ezen az elven, akkor a fűtőradiátornál is meg kellene bontani a rendszert, mert ott is "megreked" a levegő.

Előzmény: potyi20 (26830)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.07.29 0 0 26834

Le a víz majd feltöltés előtt kivenni a hőgombát a termosztátból önteni míg víz nem jön belőle és visszadugni... nem menetes... feltöltöd max jelig egy kis járatás esetleg kis döcögés városban figyelve a mutatót leáll lehűl feltölt megy... ennyi a tudomány :D

Előzmény: potyi20 (26833)
potyi20 Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26833
Erdekes,mert ma feltoltottem,levett kupakkal jarattam,mig nem kezdte el.kinyomni a vizet,majd lecsuktam,es kesobb meg utannatoltottem.mar mentem 20-30 kmt es a vastagcso ures,csak levego szuszog benne.eddig mindig viz szokott benne.lenni.most meg csak.ugy ossznyomom...mitol ??
Előzmény: arthur877 (26831)
Rick404 Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26832

És tulajdonképpen ki kellene venni feltöltés előtt a hőfok jeladót, és amikor ott megjelent a víz, visszatenni...

Előzmény: potyi20 (26830)
arthur877 Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26831

Nem csavarom vissza, és hogy a fűtő radiátor is megtelljen kell neki pár gázfröccs is... :D

Előzmény: potyi20 (26830)
potyi20 Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26830

hi.teljes vizleeresztes utan hogy szoktatok feltolteni a kocsit ? A kiegyenlitotartályt teljesen teletolteni,majd visszacsavart kupakkal járatni a motrot ?

Berlac69 Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26829

Köszönöm,eddig csak a szerelő foglalkozott vele,de ezért nem fogom hozzá elvinni,én is le tudom cserélni!

 

Előzmény: bgombas (26828)
bgombas Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26828

75w90,  2,4 liter kell bele.

 

http://www.sof.hu/?q=node/9/85

Előzmény: Berlac69 (26827)
Berlac69 Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26827

Sziasztok!

 

Felícia váltóba milyen olaj kell,tudnátok segíteni?

Köszönöm!

Dreamer Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26826

Még ezt szedtem össze:

"A hüvelyek alján lévő felületet, és a blokkban lévő felületet, ahol az fel fekszik, alaposan tisztítsd meg, és csak az után kezd el a hüvelykiállást mérni, állítani. Összeszereléskor célszerű egy kis HÖÁLLÓ szilikon pasztát oda tenni, és egyből leszorírani a hengerfejjel és csavarokkal, de nem teljesen meghúzni, csak annyira, hogy kinyomja maga alól a pasztát. Ki kell várni a teljes száradási időt, így nem fog már megváltozni a hüvelykiállás sem, és 100% hogy nem fog átereszteni a hüvely alatt a rézkarika. Semennyit sem fog jobban megemelkedni a hüvely ettől, persze nem kilókat kell oda nyomni, csak egy vékonyka csíkot."

"

A hüvelykiállást meg kell mérni, és ha egyenletes mindegyiknél, akkor a kiállás szerint kell tömítést venni. Több méretű tömítés is van. Ha túl egyenletlen, nagy eltérések vannak, akkor a henger alatti rézgyűrűkhöz szoktak hozzáadni, vagy elvenni.

A kiállás 0,07mm és 0,12mm között kell lennie, a hengerek közötti különbség maximum 0,04mm lehet.

Vékony kiegyenlítő alátétek kellenek oda. Van egy 0,1mm-es darab, melynek cikkszáma 047103147B, van 0,14 es 047103147A , és van hajszálvékony 047103147. Ezekből kell kisakkozni a megfelelő kiállást, és a hengerek közötti eltérést. Ha nincsenek kivéve a hengerek, akkor általában nincs baj a kiállással.

Ha kint voltak a hengerek, akkor le kell szorítani egy nagy alátéttel és csavarral a hengereket és hagyni állni legalább 12 órát, utána kell mérni, mert a rézgyűrű még ilyenkor összenyomódik, és ha rögtön feltennéd a hengerfejet, egy hét múlva a hengerek alatt keveredne az olaj a vízzel, vagy kiszakadna felül a tömítés.

HF Tömítés:
114092854 ez pl 1.6mm.
047103383 d -ennek kellene lennie az általad említett 1,48. Sajnos a vastagságot illetően van egy kis gond, ugyan azzal a cikkszámmal gyártóként más vastagság jellemző

Favorit és felicia motorokhoz egy cikkszám tartozik csak. Ha betartod a kiállásra vonatkozó megengedett értéket, akkor a sima gyári cikkszám (047103383 d) alapján vásárolt tömítéssel nem lehet gond.
"

A réz tömítésből három méret van, 0.1mm , 0.12mm és 0.14 vastag.

 

Na ha nem lesz jó az autó, akkor tényleg lehet felgyújtani!

 

Dreamer

Előzmény: vismajor77 (26815)
arthur877 Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26825

Örülök, hogy sikerült segítenem! :D

 Nyolc hónap alatt csak összejött! :D

Előzmény: FeliciaFun (26824)
FeliciaFun Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26824

Tudom hogy ez a hsz. nem mostani,de ez alapján most oldottam meg a termosztát-cserét,így most köszönöm meg a segítséget!:-)Egyébként 2 éve van nálam az autó,azóta ez a 2. lengyel termosztát benne.Úgy látszik tényleg fogyó eszköz.Köszi,még egyszer!!!

Előzmény: arthur877 (22187)
Dreamer Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26823
Előzmény: hubo44 (26820)
drtuka Creative Commons License 2012.07.28 0 0 26822

Azért kérdeztem, mert én még nem láttam sokat belőle Magyarországon.

Előzmény: dc game (26809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!