Üdv Urak!Segítségre lenne szükségem.A hűtőfolyadék hőmérőm szerint álló helyzetben kb. 85 foknál kapcsol be a ventillátorom.Viszont menet közben alig akar 70 fok fölé kúszni a mutató,most ilyen melegben is.Pár napja új termosztátot tettem bele,semmi sem változott.Cseréljek hő fok jeladót is?Tippek....Előre is köszönöm.
Sziasztok! Bal első indexet szeretnék cserélni és tippet kaphatok, hogyan cseréljem ki úgy, hogy ne kelljen szétbontani a komplett elejét az autónak? Mert nekem az Istennek sem akar kipattanni a helyéreől. Gondolom csak a búra oldalán lévő műanyag fülecskék tartják, de nem akarja az igazságot. Az izzót és a foglalatát már eltávolítottam, csak ki kéne pattania a helyéről. Köszi a segítséget és bocsi a tudatlanságomért! :)
Nemtudom itt Lajosmizsén is vot 2.
Amúgy a formája az jó lenne, csak nagyon ki van tólva előre.
Én is agyaltam a kasznison, csak ez így egyszerűbb lett volna.
De ha más nem marad, akkor megyek ezen az úton. :)
normális ha olajos de tisztitsd meg wd40 el vagy valami alkoholos cuccal, és wd n40 et a csatkalkozójára is,nézd meg nem e torpan lehet koszos a pillangószelep sőt már láttam koszos főtengely jeladót is.(fémreszelékkel volt tele)
Sziasztok! Ebben az esős, párás időben, őrületesen elveszett az ereje a verdámnak. Kiszedtem a légtömegmérőt a helyéről! Normális az, hogy egy kicsit olajos?
Termosztát rendben van vettem jóféle lengyelt mert a gyári az kb fél év és kampec. Hát a hengerfejekről és a tömítésről csak annyit ,hogy 300 000 km van az autóban és amióta nálam van nem volt cserélve a motorban ilyesmi, ez kb 2 év(évi 12000-15000km megy bele). Sejtettem, hogy az lesz ami nekem kell de mivel nem autószerelő vagyok ezért inkább kértem 1 megerősítést. :) Most a müszerfalat bontom vadul. :)) Van esetleg vkinek fölösleges kapcsolója a vészvillogó mellé? nem szertnék valami undi kálló cuccot be fabrikálni inkább a gyárit át gravírozom. :)
1996-os 1.3-as Skoda Feliciámmal kapcsolatban lenne egy nem kis gondom... Pár hete fater gurul vele Hungárián, egyszer csak leáll... Újraindítani nem tudja, öcsémmel hazahúzzák. Hazamegyek, indítom, indul... És ez így megy állandóan. Amikor kedve van beindul, amikor meg úgy gondolja leáll.. Mostmár indulni sem akar. Vagy reggel beindul, minden ok vele, délután meg már nem indul.
A pillangószelepet megnéztem, nem koszos. Az AC pumpa a motorig előretolja az üzemanyagot (azt, hogy hány barral, nem tudom). A gyertyák rendben, a gyújtáselosztó adja a szikrát.. Benzin van benne, a szűrő a tankban nem koszos...
Valakinek vmi ötlet, esetleg aki nagyon ért hozzá, ránézhetne..:D
Vagy ajánljatok vmi szakit, aki nagyon olcsón dolgozik, mert pénz az nincs letöltve :P
Előre is köszönöm a segítségeteket! (Ui: Budapest, 11. ker)
köszi kecskeméti vagyok és nekem is forralja a vizet, most még ahuvelyeket ujrahézagolom, utána felgyujtom és szalonnát sütünk rajta vele:)))dreamernek a piát is állom és a gázt is miskolcról:)a favorithoz:)legalább megnézem közelebbről:)) foto nélkül is boldogulsz? lehet hogy neked is hasonló problémád lessz, pl hengerfej tömités csere vagy fej hiba esetlehg termosztátoddal mi a helyzet?
A másik kérdésedre nem tudom sajnos a választ! Olyan nekem volt ,hogy a fordulatszám állandóan 1000-1200 között volt de az a hőmérséklet jeladó miatt volt. Mind azt érzékelte ,hogy hideg a motor és rajthagyta szivatót! Ki lett cserélve azóta meg forralja a vizet. Megállok ebben a nyári melegben a piros lámpánál vagy araszolgatok a moszkva téren és szalad fel a hőmérséklet. Pont emiatt gondoltam erre a kapcsolóra. Mivel a moszkva tér környékén lakom és nincs kedvem megvárni minden nap a garázsban 10 percet, hogy vissza hűtse magát...
Esetleg ha érdekes akkor tudok egy nagyon korrekt skodás szerelőt kispesten.
autóval szemben állsz(1.3 mpi motoros) bal kezeddel a hűtő bal alsó részénél találsz egy csövet felette egy kicsi kiállást amin vezeték van ez a hőgomba z kapcsolja a entillátort mindenképp két vezetékes de többfajta sarus modellek vannak beszerelve arra számolj,hogy a ventillátor elég nagy áramot vesz fel induláskor és üzem közben is, tehát min 10 a kapcsoló ja és a kapcsoló álló motornál is működik(gyujtás nálkül t) tehát ha ugy hagyod lemerül az akku szó nélkül.
más
tegnap tisztitottam a pillangószelepet elég koszos volt ma meg a 2000 fordsulatszámot szereti a motor miért? hiszen ez mechanikus tisztitás volt,,
hozzászokott a vezérlés a modosult pillangószelep állásra ami most kosz nélkül tul sok levegőt enged be alapjárat helyett???
kell az alapbeállitás? aku levétel mpi motornál nem ér semmit?
ezesetben a kosszal utánállitva nem volt tulfogyasztás hiszen csökkent akeresztmetszet, most viszont volna ha igy hagyom? 200-400km alatt gyógyulna meg?
A minap eszembe jutott hogy rá kéne kötni a hőgombára egy kapcsolót ami el indítja a ventillátort de nem tudom hol a hőgomba! :( Estleg ha valaki felhomályositana részletesen, hogy merre is van azt megköszönném! Én nem fedeztem fel 1.3 mpi motorról van szó.
Igen, így tényleg gyorsabb. Én inkább csak azért írtam, mert van itt olyan márkatárs is, aki nem nagyon ért hozzá és nem szívesen bont meg bármit is az autón a kiegyenlítőtartály kupakján és az olajbeöntő sapkán kívül.
Én szervizbe nem hordom, de ott valószínűleg azért csináják úgy, mert hát értenek is hozzá, na meg egyszerűbb nekik ez a megoldás, mintha addig pörgetnék a motort amígy ki nem nyit a termosztát :)
nekem is légtelenítődik, de a hivatalos eljárás az ez amit leírtam a szervizben így csinálják de ha megreked a levegő akkor ez megoldás a motornak sem mindegy mikortól van hűtés mert ha csak öntöd akkor azér később járja át a víz így ezzel a módszerrel alíg kell utána tölteni meg szinte azonnal normál az érték mutatón mérve :)
Én úgy szoktam, hogy feltöltöm és utána beindítom. Járatás közben általában csökken a hűtővízszint... folyamatosan utántöltöm. Közben néha megnyomkodom a vastag csövet ami a hűtőre megy, hogy gyorsabban kijöjjön a levegő.
1-2 perc járatás után megyek vele egy kört, (annyit, hogy a termosztát kinyisson) Utána rögtön megállok, mert akkor dolgozza ki a maradék levegőt a rendszerből és után kell tölteni kb. 5- 8 deci hűtővizet.
Ezt követően 20-40 km után, még ajánlatos ellenőrizni, esetleg 1-2 decit még hozzáönteni ha kell...
A rendszer úgy van kialakítva, hogy önmagát légteleníti. Én még soha nem szedtem ki a hőfokjeladót légtelenítés miatt. Ezen az elven, akkor a fűtőradiátornál is meg kellene bontani a rendszert, mert ott is "megreked" a levegő.
Le a víz majd feltöltés előtt kivenni a hőgombát a termosztátból önteni míg víz nem jön belőle és visszadugni... nem menetes... feltöltöd max jelig egy kis járatás esetleg kis döcögés városban figyelve a mutatót leáll lehűl feltölt megy... ennyi a tudomány :D
Erdekes,mert ma feltoltottem,levett kupakkal jarattam,mig nem kezdte el.kinyomni a vizet,majd lecsuktam,es kesobb meg utannatoltottem.mar mentem 20-30 kmt es a vastagcso ures,csak levego szuszog benne.eddig mindig viz szokott benne.lenni.most meg csak.ugy ossznyomom...mitol ??
hi.teljes vizleeresztes utan hogy szoktatok feltolteni a kocsit ? A kiegyenlitotartályt teljesen teletolteni,majd visszacsavart kupakkal járatni a motrot ?