Sziasztok!
Egy rendszerbevezetés miatt dec. közepe óta kicsit el voltam havazódva, de most úgy néz ki egyenesbe jöttek a dolgok.
Úgyhogy ismét ráérek picit többet írogatni.:-)
Jaj van egy jó hírem. A fehérholló projekt keretében úgy néz ki ismét egy újabb alkatrészzel fogok gazdagodni. Egy gyári tempomat kapcsolókar. Gyári tempomat csak 99-közepétől volt elérhető. Ami azért érdekes mert korábban a Themát végig lehetett tempomattal rendelni.
A módosítások.
Olasz autónál ez mindig hatalmas kavar, de azért van benne rendszer (minden ellenkező híreszteléseel szemben).
A Kappát mint terméket 4 csoportba osztották a gyártás idején.
Az összes benzinesek (a V6 kivételével).
A dieselek
A V6
A Coupe.
Mint látható pld a gyártás szempontjából az SW pld. nem különült el annak ellenére, hogy azt sem a Fiat gyártotta hanem a Pininfarina.
A módosítások szempontjából érdekes, hogy általában a nagy faceliftet említjük meg, esetleg a jobban értesültek még a "kis" faceliftet amely 95 őszén lett végrehajtva.
Pedig a valóságban csak az első csoportban 123 kisebb nagyobb módosítási pont van. Ezek közül számos esetben csak egy-egy dolog, több esetben azonban egyszerre többminden is megváltozott az autón.
A nagy facelift jellegzetességeit már összefoglalták páran.
Az 16vt és a tds megszüntetése, a 20vt és a JTD bevezetése mellett azért meg kell említeni, hogy az 5 hengeres szívó benzinmotorok esetében is voltak bizonyos változtatások (röviddel a facelift előtt) pld. új befecskendező rendszer, drive by wire gázpedál, kettőstömegű lendkerék)
A 20vt minimálisan egyedi külsőt kapott (karosszériaszínű kilincsek és eloxált ablakkeretek a króm helyett).
A fékrendszeren is módosítottak. A kisebb teljesítményű modellek Lucas rendszerű fékeit ATE-ra, a nagyobbakét (V6 és 20vt) 4 dugattyús Brembora (á lá 166) cserélték. A hátsó féknyergeket egyöntetűen könnyűfémre cserélték a korábbi öntvénynyergek helyett. A hátsó futóműbe a korábbi, sajtolt, ponthegesztett lemezprofil lengőkarok helyett egyszerű vascsőből lehajlított lengőkart építettek be. Emiatt a kézifékkötelek is módosultak.
A belső térben a más kormány és a fényes műfa betét már említve lett, a korábbi kétszínű fekete/bézs műszerfal/ajtókárpitozás cseréje egyszínű fekete(sötétszűrke színre) is szembetűnő. Kevésbé látványos, hogy a km számláló kijelzőjének mérete minimálisan nagyobb lett. Az vezetőoldali ajtókárpiton a könyöklőben egy felnyitható fedeles pakolózugot alakítottak ki.
Az vezetőülésen a beépített kartámasz helyett különálló, kárpitozott fedeles a középkonzolba integrált kartámasz lett beépítve emiatt a középkonzol rögzítése is módosult. Illetve egyes korábbi darabokba szivargyújtó csatalkozóz építettek a konzol hátsó részeébe. Ezt elhagyták mivel nem maradt hely. Megváltozott a kárpitozás varrás mintája az üléseken és az ajtókárpiton is.
Az elektrokróm visszapillantó tükörrel szerelt daraboknál egy egyszerűsített változatot építettek be az érzékenységszabályzó elmaradt. (á lá 166)
További újdonság az oldallégzsák rendelhetősége (németeknél pld. széria volt). Ugyanígy rendelhetővé vált a Blaupunkt RNS2 navigációs rendszer "Lanciásított" változata a csomagtartóbe elhelyeztett navi CD olvasóval. Még egy új rendelhető extra a limuzinnál és az SW-nél a xenon fényszórórendszer. (A Coupe-nál már 97-től)
A külső részen a lökhárítók "teli fényt" kaptak a korábbi koptató csíkot elhagyták.
Az ABS rendszer módosításáról már írtam, az EBD-hez hozzátartozik, hogy a korábbi mechanikus fékerőszabályzót elhagyták a hátsó futóműről.
A légzsákrendszer esetében a "jelenlétérzékelő" volt az újdonság amely az anyósülésbe építettek be. A lényege az volt hogyha az ülésen nem ült senki az utaslégzsák nem indult baleset esetén. Ezt a dolgot kb. egy év múlva elhagyták.