Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Harcsa_R. Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64249

Akkor rosszul fogalmaztam bocsi. Szóval ahová a napellenző felhajlik annak van a tetőkáárpiton egy kis mélyedés kiképezve. Na és abba nem "feküdt" bele szépen mert a belső oldala, vagyis ami a visszapillantó tükör felé van na az egy kicsit más volt. Szóval a tükörtől elfér mindkettő csak a helyére nem megy be.

Előzmény: Alfás Theo (64248)
Alfás Theo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64248

A fényre sötétedő visszapillantó tükör nem okozhatta ezt, mert mikor FL elöttiben is cseréltem, nem akadt bele a tükörbe.

Előzmény: Harcsa_R. (64245)
Alfás Theo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64247

Ugyan dízelem volt, de 100.000 km vagy öt év. Nekem pont egyben volt a kettő.

Szép darab, ha nem volt sérülése, ami maradandó, /nem úgy néz ki/ akkor kezdj el alkudozni bátran. Ha visszakeresel update szóra akkor össze van foglalva a kappákról pár dolog általánosan.

Előzmény: Törölt nick (64237)
KappaTD Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64246

Én is gyári tempomat kart keresek, honnan sikerült szerezni?

A kábelezésem megvan.

Előzmény: granturismo (64244)
Harcsa_R. Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64245

Volt még egy módosítás amibe én egyszer belefutottam igaz nem nagy tétel volt. Ez pedig a vezető oldali lehajtható napelenző volt :). A középső visszapillantó tükör felülöi oldalánál nagyobb "ívben" volt megvágva ezért a régi nem ment az újfajta helyére. De hogy ezen minek változtattak azt már szerintem ők se tudják :)

Előzmény: granturismo (64244)
granturismo Creative Commons License 2013.01.23 0 0 64244

Sziasztok!

Egy rendszerbevezetés miatt dec. közepe óta kicsit el voltam havazódva, de most úgy néz ki egyenesbe jöttek a dolgok.

Úgyhogy ismét ráérek picit többet írogatni.:-)

 

Jaj van egy jó hírem. A fehérholló projekt keretében úgy néz ki ismét egy újabb alkatrészzel fogok gazdagodni. Egy gyári tempomat kapcsolókar. Gyári tempomat csak 99-közepétől volt elérhető. Ami azért érdekes mert korábban a Themát végig lehetett tempomattal rendelni.

 

A módosítások.

Olasz autónál ez mindig hatalmas kavar, de azért van benne rendszer (minden ellenkező híreszteléseel szemben).

A Kappát mint terméket 4 csoportba osztották a gyártás idején.

 

Az összes benzinesek (a V6 kivételével).

A dieselek

A V6

A Coupe.

 

Mint látható pld a gyártás szempontjából az SW pld. nem különült el annak ellenére, hogy azt sem a Fiat gyártotta hanem a Pininfarina.

 

A módosítások szempontjából érdekes, hogy általában a nagy faceliftet említjük meg, esetleg a jobban értesültek még a "kis" faceliftet amely 95 őszén lett végrehajtva.

 

Pedig a valóságban csak az első csoportban 123 kisebb nagyobb módosítási pont van. Ezek közül számos esetben csak egy-egy dolog, több esetben azonban egyszerre többminden is megváltozott az autón.

 

A nagy facelift jellegzetességeit már összefoglalták páran.

 

Az 16vt és a tds megszüntetése, a 20vt és a JTD bevezetése mellett azért meg kell említeni, hogy az 5 hengeres szívó benzinmotorok esetében is voltak bizonyos változtatások (röviddel a facelift előtt) pld. új befecskendező rendszer, drive by wire gázpedál, kettőstömegű lendkerék)

 

A 20vt minimálisan egyedi külsőt kapott (karosszériaszínű kilincsek és eloxált ablakkeretek a króm helyett).

 

A fékrendszeren is módosítottak. A kisebb teljesítményű modellek Lucas rendszerű fékeit ATE-ra, a nagyobbakét (V6 és 20vt) 4 dugattyús Brembora (á lá 166) cserélték. A hátsó féknyergeket egyöntetűen könnyűfémre cserélték a korábbi öntvénynyergek helyett. A hátsó futóműbe a korábbi, sajtolt, ponthegesztett lemezprofil lengőkarok helyett egyszerű vascsőből lehajlított lengőkart építettek be. Emiatt a kézifékkötelek is módosultak.

 

A belső térben a más kormány és a fényes műfa betét már említve lett, a korábbi kétszínű fekete/bézs műszerfal/ajtókárpitozás cseréje egyszínű fekete(sötétszűrke színre) is szembetűnő. Kevésbé látványos, hogy a km számláló kijelzőjének mérete minimálisan nagyobb lett. Az vezetőoldali ajtókárpiton a  könyöklőben egy felnyitható fedeles pakolózugot alakítottak ki.

Az vezetőülésen a beépített kartámasz helyett különálló, kárpitozott fedeles a középkonzolba integrált kartámasz lett beépítve emiatt a középkonzol rögzítése is módosult. Illetve egyes korábbi darabokba szivargyújtó csatalkozóz építettek a konzol hátsó részeébe. Ezt elhagyták mivel nem maradt hely. Megváltozott a kárpitozás varrás mintája az üléseken és az ajtókárpiton is.

Az elektrokróm visszapillantó tükörrel szerelt daraboknál egy egyszerűsített változatot építettek be az érzékenységszabályzó elmaradt. (á lá 166)

 

További újdonság az oldallégzsák rendelhetősége (németeknél pld. széria volt). Ugyanígy rendelhetővé vált a Blaupunkt RNS2 navigációs rendszer "Lanciásított" változata a csomagtartóbe elhelyeztett navi CD olvasóval. Még egy új rendelhető extra a limuzinnál és az SW-nél a xenon fényszórórendszer. (A Coupe-nál már 97-től)

 

A külső részen a lökhárítók "teli fényt" kaptak a korábbi koptató csíkot elhagyták.

 

Az ABS rendszer módosításáról már írtam, az EBD-hez hozzátartozik, hogy a korábbi mechanikus fékerőszabályzót elhagyták a hátsó futóműről.

 

A légzsákrendszer esetében a "jelenlétérzékelő" volt az újdonság amely az anyósülésbe építettek be. A lényege az volt hogyha az ülésen nem ült senki az utaslégzsák nem indult baleset esetén. Ezt a dolgot kb. egy év múlva elhagyták.

 

 

Harcsa_R. Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64243

Nekem annak idején hasonló jelenség volt, akkor én is a légtömegmérőre gondoltam, viszont nálam a fojtószelep poziciószenzor volt megkopva, és bizonyos helyzetekben elégéé hülye értékeket adott.

Előzmény: V.I.S Major (64234)
sutto Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64242

Szerintem szinte biztos hogy légtömegmérő hiba- Próbáld lehuzott légtömegmérővel hogy akkor van-e a torpanás, nekem hasonló torpanás volt 3000rp-nél vagy 4000 rpnél már nem emlkszem pontosan- BmS-ék mérték ki menetközben hogy a légtömegmérő okozza a hibát, 

Előzmény: V.I.S Major (64234)
Harcsa_R. Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64241

Ha valakinek kéne lucas rendszerű első fékhez brembo féktárcsa illetve textar fékbetét akkor féláron szivesen megválnék tőle.

SAABSKY Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64240

Üdv!

 

Ajtókárpitok,kék szinben,könyöklő,tükör állító kapcsoló!

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64239

OFF
Nincsen valakinek esetleg jó áron vállaló gyűjtő tréleres tippje Németországból :)?

probody Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64238

120.000km a gyári adat.

Előzmény: Törölt nick (64237)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64237

Ezeknél többet bír a vezérlés, mint 50.000 Km?

Előzmény: probody (64236)
probody Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64236

Nekem is 2,4-es van meg még pár embernek innen. Szép ez az autó vedd meg. 175lovas igazából. Ugyanúgy 5henger 20 szelep mint a 2.0-ás csak ez 400cm2-el több. Könnyen beszerezhetőek az alkatrészek a motor belseje kivételével mindenben megegyezik a többivel. Nem egy bonyolult gépek ezek még szerencsére. Összesen 4 gömbfej van az első futóműben. Az enyém pl. még nem volt szerelőnél mindent én csináltam eddig amit kellett. Fogyasztás nem vészes (persze nem 6-7 ez egy nagy autó)

A vezérlés csere nem sürgős, 57ezer van benne ahogy írod.

Előzmény: Törölt nick (64235)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64235

Békés megyei vagyok. Bevállt motornak számít ez, vagy sok gond van vele? Maga az autó szerelőnek való, vagy megbízható?

Előzmény: tomsojer (64233)
V.I.S Major Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64234

Üdv Cartársak!

A segítségeteket szeretném kérni! A tünetek a következőek: Folyamatos haladás mellett amikor pl 4-ben kb 1800 a fordulat előfordult, hogy mintha megtorpant volna az autó. Kb ennél a fordulatnál van motorfék/ befecskendezés határa is ha jól gondolom. Eddig azonban ezt a megtorpanást nem lehetett tapasztalni egyenletes haladás mellett.  Hideg indítást követően előfordult lefulladás is.  Az autó gázüzemű, így gondoltam lehet, h nagyon el van szennyeződve a benzinszűrő, mert csak ritkán van benne teli tank benzin, inkább 5-30 l a jellemző csupán. Viszont felmelegedve, gázüzem esetén is előfordult, s legutóbb menet közben már hibajelzés is társult hozzá: a nem túl biztató motorvezérlés meghibásodása üzenet és a villogó vörös "check" felirat. Ez utóbbiak kb fél-egy perc után eltűntek. Ez után megnyomva a check gombot szerinte "check ok". Leparkoláskor hagytam kicsit járni még a motort, alapjárattal nem volt gond, viszont a gázreakció mintha késne, és sajnos a hibajelzést is ismét kiírta. A gázrendszer szinte még új, de ezt megelőzően is gázüzemű volt már az autó, csak modernebbet tetettem bele. A vezérlés sincs még két éve cserélve rajta. Az autó egyébként normálisan indítható. Van-e ezek alapján ötletetek, hogy mit lenne célszerű ellenőrizni? Hibakód kiolvasatás esetleg vmi egyéb? Előre is köszönöm!!!

tomsojer Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64233

Szép darab gratula, van egy pár ilyen motorral szerelt a "csapatban", merre vagy az országban?

Előzmény: Törölt nick (64230)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64232

Majd most:)

Előzmény: Törölt nick (64231)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64231

Íme a képek

Előzmény: Törölt nick (64230)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64230

Hali mindenki!

 

Rengeteg autóm volt már, és most is csere következik.

Ár/szépség/kényelem arányokat nézve, a Lancia Kappa lett a nyerő. Régen már ültem egyben, akkor eldöntöttem, egyszer lesz egy, mert nagyon kényelmes volt, és a belső tér, hibátlan. Sokan nem kedvelik a mű dolgokat, de nekem bejön a benne lévő műfa, és az egész gép kidolgozása.

Viszont egyáltalán nem ismerem a típust. Kihez fordulhatnék máshoz, mint hozzátok, tulajdonosokhoz?! 

Szóval a kiszemelt gép egy minden lehetséges extrával felszerelt, de manuális váltóval rendelkező 1997-es, bőrös, 2.4 benzines LS típusú gép. Az órában 217.000 Km és vezetett szervízkönyv, egy tulaj, ami szerintem még pozitívum lehet.

160.000-nél volt a vezérlés cserélve, az nagyon következne már neki. Viszont új fékekkel és összes folyadékkal (fékolaj, motorolaj, hűtő fagyálló, klíma feltöltve).

4 új nyári gumi alufelnivel, és 50%-os téli gumik Acélfelnin. 

Képeket is csatoltam a gépről. Helyhiány miatt eladó, a tulaj nem szegény ember... Ennyit az autóról dióhélyban.

Kérdésem, hogy vannak-e típushibái, mire kell figyelni (ami ennél az autónál lényeges). 

Mindenképp benzines kell, kérdés, hogy ez a motor jó e? 178 Le elméletben. Fogyasztásban gondolom nem számíthatok 6-7 literre. 

Aki tud bármit írni ezzel a típussal kapcsolatban, az kérem tegye meg!

A segítséget előre is köszönöm!!!

Sürgős lenne, mert ha minden kerek, holnap megvenném!

tomsojer Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64229

De a legalapabb különbség, a TDS (EDC)adagolós-porlasztós-előkamrás öthengeres turbódízelmotor intercoolerrel- 124lóval, a JTD meg Common-Rail öthengeres turbódízelmotor intercoolerrel- 136 pacival.

A 16v négyhengeres turbós benzinmotor 204lóval, a 20V öthengeres benzinmotor 220lóval.

 

A JTD meg a 20Vturbo már FL utáni modell.

Előzmény: Marklar T ie (64220)
Alfás Theo Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64228
Előzmény: Marklar T ie (64212)
kappa_tds Creative Commons License 2013.01.22 0 0 64227

Nekem is így lett cserélve az ABS jeladó 2 évvel ezelőtt.:)

Előzmény: Harcsa_R. (64226)
Harcsa_R. Creative Commons License 2013.01.21 0 0 64226

Nekem a képen látható módon sikerült szétszedni a hátsó agyat. Ez a bal hátsó volt de nagyon zúgott és cserélni kellett.  Viszont nem sokra rá a jobb hátsóban tönkrement az abs jeladó és a rossz baloldaliból kiszedve minden további nélkül ki tudtam cserélni.

 

Előzmény: tomsojer (64221)
scuter Creative Commons License 2013.01.21 0 0 64225

Sziasztok!

úgy adodott hogy az okmányiroda elintézett némi kedvezményt nektek.küldtek egy szép sárgapapirt :o(

ezért ha vkit érdekel 20vtbe valeo új kuplung szett(tárcsa,kinyomó csapágy szerkezet)bárdiba most 99ezer.nálam 35ezer.

első féktárcsa 310es átmérővel Qh márkáju bárdi 20000/db nálam 15000/2db.

van még pollenszűrő főtengely szimeringek ékszíj

fekete motorháztető jobb sárvédő 20vt csonkálványok abs fl utáni légtömegmérő.

természetesen occcsóért

bocsi hogy megint hirdetgetek itt ezért inkább a mailomba irjatok vagy hívjatok

06302296607

köszi

scuter Creative Commons License 2013.01.21 0 0 64224

Szia!

az alkatrészeket már elvitték,szervó szivattyúm meg már nincsen.

Előzmény: lakijanos (64223)
lakijanos Creative Commons License 2013.01.21 0 0 64223

Hello!Engem érdekelne a cucc,én várpalotai vagyok,hogy tudnánk megoldani?Esetleg szervoszivattyud nincs?

Előzmény: scuter (64213)
Alfás Theo Creative Commons License 2013.01.21 0 0 64222

8o) Egyszerűbb, ha látod!

Előzmény: Marklar T ie (64220)
tomsojer Creative Commons License 2013.01.21 0 0 64221

 Facelift (M.Y.'98) előttieknek a hátsó ABS-jeladó integrálva van a hátsóagyba, csak komplett egységként cserélhető.

A FL után (így a JTD-ben is), külön kiszerelhető alkatrész már a hátsó kerékfordulatérzékelő.

 (OE: 60656290 Bosch: 0 265 007 040)

Amelyikben már a kiszerelhető van, az mind megegyezik. 

Előzmény: Szeky JTD (64214)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.01.20 0 0 64220

őőő. Nem akarok Lámának látszani... :) Még csak mostanában ártottam magam a Kappázásba... Linkelnél valamit a faceliftekröl, különbségekről? Vagy csak úgy felhomályosítanál? ;)

TDS-->JTD

16V-->20V

ilyesmiket vágom... ;)

Előzmény: granturismo (64215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!