De megtették a közlekedésbiztonság javítása érdekében a látszatintézkedést és beszednek mellette egy rahedli pénzt. És fent mindenki veregeti a saját vállát, hogy milyen f@sz.n végzi a munkáját.
A magyar ember meg lassan lázadni fog a sok igazságtalan és lehúzó f.szs@g ellen!
És eközben Európa jó része, benne különösképpen Magyarországgal egy bornírtan ostoba, élhetetlen hely lesz.
Mert ugye mi egy nem szabvány lökhárítóval súlyosan veszélyeztetjük a közlekedésben részt vevők egészségét. Persze ugyanazon az úton mehet a kombájn, bazi nagy traktor az elején 2 tonnás súllyal, kamionok, egyéb nagy vasak. Ők "szabályosak".
De ha Te felteszel egy csörlőt vagy egy erősebb lökhárítót, népellenség leszel.
Közbe meg Suzukival gázolnak halálra embert, ami ugye mint tudjuk se nem nagy, se nem dögrácsos.
Ha a magunkfajta meglát egy közúti ellenőrzést, akkor kb. úgy érezi magát, mint az a kamionsofőr, akinek a raktere tele van illegális mexikói bevándorlókkal, továbbá belefut egy rangerektől nyűzsgő ellenőrzési pontba.
Egyébként a KPM-es vizsga nem nagy szám, eddigi leglazább vizsgám ott volt, gyakorlatilag semmilyen azonósítót nem tudtak lefényképezni a kocsin, a motort sem pörgették 2000 fölé. Ja, a vizsgáztató truck trial versenyző volt, jól elbeszélgettünk a vasakról :)
Részleteket (hogy tudja a nép, mire kell manapság figyelni)!
Megállítottak, volt némi fejvakarás, hogy "ezt most hogy?", és végül kaptál egy "grátisz" beutalót a megyei tüdőszűrőbe vizsgaállomásra?
Mibe kötöttek bele? Mi volt a probléma a lámpákkal? A lökhárító egyedi darab volt? Igazi '70-es évekből itt maradt KPM-es "a szabály az szabály" Józsibácsik voltak, vagy már a feltörekve generáció "jeles" képviselői?
Sokat változott az élet, vazze, már 3 éve megvan az autóm. Első évben majd 50 ezret mentem vele, aztán 15-öt, aztán max 5-öt.
Ha nem lenne az, hogy "LandRovert nem adunk el, (hacsak nem veszünk helyette legalább egyet)" tán el is adnám, annyira nem használom.
Most a télen nagy örömmel szedem elő, ha már egy kis hó van, mert megindokolom magamnak, hogy mér nem számít a + 4l fogyasztás ;-)
Sok a meló (amúgy persze hálistennek), kissé változott a magánélet meg szabadidő eltöltés is az utóbbi évben.
Gondolkodtam most vasárnapon is, de ez az egy nap marad a 7végén, a kedvesem meg nem nagyon bírja az offroadot, tudom, hogy szégyelljem magam, de inkább vele vagyok, mint a terepjáróval. Ez van, puhányság ;-)
igazából nem is árultam ! csak tudta az ismerősöm hogy nem kell. annak egy haverja vitte el. egy uazba lesz. robur hid váltó stb. 3.5 benzin. karburátoros.
És mielőtt megérkezne az "én 80 centis hóban 130-at mentem nyárigumival" különítmény, előre leszögezném, hogy azért rakok már lófütty hóban is láncot, mert nincs szemmértékem és józan ítélőképességem, emiatt annyiszor megszívtam már, hogy inkább nem kockáztatok. Hó és hó között is van különbség, főleg az állagát és az altalaj állapotát illetően. Sima 30 centis jeges hóban sikerült másfél órára elakadni, se lánc, se lapát nem volt velem. Máskor meg 20 centis, enyhén olvadó hó alatt felázott agyag terült el végig, lánc nélkül csak annyit sikerült elérni, hogy leköpte a gumi a havat az agyagról, abban meg szépen süllyedt el a kocsi. Ezek a kis kalandok elég sok időveszteséget tudnak okozni, és mivel általában egyedül járom az erdőt, nincs, aki kicsörlőzne-megrántana, marad az ásólapát, waffle board és társai. Ha az ember munka okán van kint terepen, akkor ez főleg nem fér bele az időbe. Szóval a korábbi tapasztalatokból kiindulva én inkább játszom a p*ncit, de lánccal még soha nem sikerült elakadni.
A 4 lánc a tuti, én a 20-30 centis hóban szeretem feldobni, akkor gyakorlatilag sínautózás van, nincs fardobálás meg nemtudokkanyarodni életérzés. Ha valaki begyakorolja a láncfelszerelést, durván 10 perc alatt fel tudja dobni a 4 láncot. Bár már velem is volt olyan, hogy ott figyelt a 4 lánc a csomagtartóban (nálam mondjuk télen-nyáron ott a 4 lánc, mert sárban is jó szolgálatot tud tenni), de sötétedett, szétfagyott a kezem a vizes hó lapátolásától, így csak kettőt dobtam fel, és így is frankón kijöttem a völgyből, ahol előtte zéró haladás mellett pörögtek ész nélkül a téligumik.
Azért célszerű rögtön 4 láncot felrakni, mert az autóval nem csak egyenesen akarsz menni, hanem kanyarodni is, és megállni is. Ha csak a hátsó tengelyre raksz láncot, akkor utóbbi kettő terén lehetnek kihívások, nyilván tereptől függően. Ha viszont mindegyik tengelyen van lánc, akkor az első kerekek is bele tudnak harapni a hóba, ezzel a kormányzás is magabiztosabb lesz, valamint nagyobb a fékhatás is (ne feledjük, aszimmetrikus az autók fékrendszere, vagyis az első tengelyen erősebb a fékhatás). A hátsó tengelyen meg azért jó, ha lánc van, mert az autó egyenes haladásáért, menetstabilitásáért jelentős mértékben a hátsó kerekek felelősek. Ha ezeknek nagyobb a tapadása ("jobban harapják az utat"), akkor kisebb eséllyel tör ki a kocsi fara, kevésbé "driftel". Nem mellékesen meg jobban tudja tolni az autót, hiszen ha már 4 kereket tudsz hajtani, miért ne legyen mind a 4-nek tapadása?
Persze a fent leírtak egy része csak elmélet, nagy eséllyel nem fogsz meghalni (de igen) 2 lánccal sem (ráadásul a 2 lánc a 0 lánchoz képest sokkal nagyobb különbséget jelent, mint 4 lánc a 2-höz képest), viszont ha tényleg a legnagyobb irányíthatóság, menetbiztonság és terepjáróképesség a célod, akkor a 4 lánc kifizetődő verzió. A lánc szépen csücsül évekig is a csomagtartóban, nem kér enni, szóval egyszer megveszed, aztán boldog vagy vele. Nekem az a tapasztalatom, hogy a mindenféle áruházi kínai csoda is elég az átlagos havas körülményekhez meg erdei mókázáshoz. Ha belefutsz valamilyen akcióba, akkor elég olcsón ki lehet hozni a 2 pár láncot is. Aztán ha mégis szakad a lánc, akkor meg áldod az eszed, mert nem 1 darab marad, hanem 3, amiből tehát kettőt a kocsin hagyva még mindig beljebb vagy, mint egyetlen lánccal. Ha tudom, hogy tartósan mély havas terepen fogok haladni, nálam nem kérdés, hogy felmegy mind a 4 lánc. Ha már kiszállok láncot szerelni, annyira mindegy, hogy 2 vagy 4 darabot kell feldobni.
Erre fele igen különös dolgokon szoktunk kuncogni. Itt kérem szépen egy sebességváltó hiba miatt választottunk királyt, akit igen válógatott módszerekkel teszünk próbára. Nem csak az autóink, hanem a humorunk is angol. :)
Hurrá!!! AZ egyik nap azt álmodtam, hogy fent világítanak a ledek az autón. Aztán felébredtem, se autó, se LED :)
Elvittem kiegyengetni/kicserélni a lengőkar rögzítőpontját, a mesterek csak vakargatják a fejüket, pedig hjó pár dolog megfordult a kezük között. Javasoltam nekik, hogy gyártsanak le egy új konzolt, nem kéne huzatni, éppen eleget kapott a csóri alváz.
Nem jársz valamikor a reptér környékén? Erőssen valószínű, hogy nem tudok vasárnap menni a túrára, ha el is készül a felfüggesztésem még a híd kikötést (spanifer) ki kell cseréljem, illetve van egy olyan munkám, amihez csak terepjáróval tudok vonulni, azt szeretném teljesíteni, mert ha megint szétütöm a paripámat, akkor ismét nagyon szomorú leszek.
Én nemtom, hogy hova mentek, de ezek olyan egyirányba járnak, hogy fordítsad el a Zelcídít az óra járásának ellenében 90 fokkal, és nem lennék meglepődve, ha így találnál oda! :-)))