Mindig ragaszkodjon az eredeti Garrett turbófeltöltő márkához. Ez olyan döntés, amely minden körülmények között előnyt jelent Önnek és autójának. Kína - Honeywell nyerte az első büntetőeljárást hamisítók ellen Kínában.
Jogi győzelem Kína ellen, amiért egy kínai gazdasági társaság hamisította a Garrett turbófeltöltőket. Ez a büntetőjogi fele- lősség mely Fencheng (Kína) vállalatot érte egy erőteljes jel- zés a többi leendő hamisítónak, hogy a Honeywell eltökélten megvédi szellemi tulajdonát. A tárgyalás Liaoning tartomány Fencheng városában volt, egy évig tartott a jogi vita. A bíróság egy év börtönbüntetést és súlyos pénzbüntetést ítélt meg. Mivel fellebbezést nem nyújtottak be, az ítélet azonnal hatályba lépett. Ezen túl a vállalat elvesztette az állami támogatását, ami 3,5millió, jüan és a gyártó sort ill. gépeket teljesen megsemmisítették. Az ítélet rendkívül bíztató és hisszük, hogy jelentős visszatartó ere- je lesz a további hamisításoknak, mondta Ed Goodwing a Globál Szerviz Turbo Technologies igazgatója. (http://www.garrettbulletin.com/news/china-%e2%80%93-honeywell- wins-first-ever-criminal-prosecution-against-counterfeiters) Sajnos Magyarországon is megjelentek olyan forgalmazók, akik a Kínai hamisítványokat hoznak az országunkba, ezeket a turbófeltöltőket európai származásúként (?) kínálják! A javító ipart is eárasztják olcsó alkatrészekkel, sőt olyan alkatrészekkel is, amit a gyár nem ad, mert nem javasolt a helyreállítás ez az esetek döntő többségében szakmailag sem lehetséges, arról már nem beszélve, hogy gyári adat sem áll rendelkezésre. pl.: a VNT turbófeltöltőknek.
Az eredmények katasztrofálisak. Mindezek ellenére az ilyen javításokra is van kereslet, részben a gazdasági helyzet más részt pedig a minél nagyobb profit reményében. Ezen, különösebben nem lepődhetünk meg, hiszen sok Amerikából rendelt minőségi terméknek hitt alkatrészről derül ki, hogy olcsó Kínai gyártmány a BÓVLI kategóriából. A megdöbbentő azonban az, hogy egyes hivatalos márkakereskedők a márka szervizeikben gyári felújítottként kínálják a külföldön felújított VNT turbófeltöltőket és elkérik a csere turbófeltöltőt. A Garrett nem állít helyre használt VNT turbófeltöltőket! Ez nagymértékben rombolja az autó márka, a turbófeltöltő, sőt a javító ipar ill.a saját márka szervizeik presztisét. Nem véletlen, hogy a magyarországi márka szervizek híre nem a legjobb, tisztelet a kivételnek. Ezért az emberek bizalma egyre inkább a kisebb műhelyek felé fordul, különösen a garanciális idő lejártával. Remélhetőleg a várva-várt gazdasági fellendülés megtöri az ilyen próbálkozások lendületét és az emberek a hosszú távon olcsóbb eredeti alkatrész felhasználókká válnak.
Szevasztok, a leghosszabb áttételt keresek 2,8 TD-hez ,ha jól emlékszem 47:12 lenne az. Vagy van hosszab is ? Uj lenne a legjobb ha külföldi forrásból az sem gond csak valami elfogadható áron. Jugók vagy kik gyártanak még ilyesmit?...merre érdeklödjek? üdv.
Kedves mindenki :) Aki tud még Iveco bontóról az kérem dobjon ide egy linket, vagy telefon számot. Én a győrzámolyit és a szigethalmit találtam, de eddig nem jártam sikerrel.
A turbó tényleg egy kényes rész, de nem azért mert nem lenne tartós. A legnagyobb baja csak az, hogy nem lehet 13 kulcs és nagy kalapács mindent megold metódussal cserélni.
Sok garis turbóval volt dolgunk, de egy sem volt közöttük, ahol valóban az újonnan felszerelt (akár felújított, akár új) feltöltő lett volna a hibás. Az a baj, hogy általában a szerelő megmondja rossz a turbó, cseréljük le, de ennél tovább nem tart a gondolkodás. Tisztelet a kivételnek. A lényeg, a rendszer felépítéséből adódóan nem mehet tönkre a turbó feltöltő 1-200.000 km alatt, ha mégis bekövetkezik ez annak külső oka van.
A turbó témát jól körbejártuk, köszönöm mindenkinek a hozzászólását. Adaléknak még annyit, hogy amióta nálunk van a gép csak Statoil Truckway S 5W-30 ACEA A3/A4 besorolású olajjal használjuk az előírt csereperiódussal.
Ezekben az autókban nem Sofim motor van,és hírhedten sz@rok.Minek egy mentőbe erős motor?Még a végén túléli a beteg a szállítást.A szlovén mentőkocsiban amit láttam, volt vízes állófűtés blokk,+levegős állófűtés,+klimaegység.A km órában kevés km volt,de a valóságban 700 000 km körül,az MB szerint.
Igy van,sokat számit az is hogy hogyan van használva az autó.Nekünk is most halt meg a turbó a 2004es 2,0hdi Jumperon,pedig csak 167000kilóméter van benne,garantáltan,mentőautó,nálunk van új kora óta,rendszeresen szervizelve van,de hiába,a sok hideg inditás,visszahűtés nélküli leállitás megteszi a hatását.
Hol van 2003-as Iveco 130 000 km-el?Az F1A motor szerintem nem egy jó széria.Mindig kétféle motor van,a Power változatok turbói kényesebbek.Magát a turbót hamar tönkre lehet tenni.A járatás nélküli leállítás,az ásványi olaj használata hozzájárulhat egy gyors tönkremenetelhez.Egy rendkivül magas fordulaton pörgő,jelentős hőnek kitett alkatrész a turbó,ami képes vörösízzásig felhevülni.Valószínűsítem a nem valós km futást!
Nagyon eltértünk a tárgytol,ugyan is adott volt egy 130 ezer körűli iveco 2.3-as (2003-as)és tiszta motor,tehát olajcserés multal. A "legendás" túrbója ennek is szarrá ment !...Kérdés adott,vajon miért is ??...hmm.üdv.
A Vitonkban 670000 km volt,amikor egy elsikerült javítás miatt,a hibátlan motor kilehelte a lelkét.A blokk.A Sprinterünkben 1 milla felett van,még a gyári turbó van a motoron.A mostani Sprinterben sajnos axiális lógás van a turbó tengelyén.Felújított turbó nem kell,főleg nem kinai.Középrészt is szoktak cserélni,de az nem 25 000 ft.A topiktárs Mercije is leégett a turbótól,meg számos felújíttatásnak lett csúfos vége.A Ducatoban is zörög a felújított turbó,amit gariban kapott,2x.Turbógyárat is lebontattak Kinában,és a VGT turbók felújítását megtiltotta a Garrett cég.130 PÉNZ egy új Garrett VGT turbó.Azok akik a km órákban bíznak,tévednek,mert 80000-250000 km/év futással lehet számolni a kishaszonjárműveknél.Céges szervízkocsik futnak kevés km-ert,de azok ritkák.Szervízkönyves autókat, szinte lehetetlen venni.Órát nem tekertem vissza,1,6 milla futású autót is eladtam!
Én is beszéltem a turbo felújítóssal mikor a vitót csináltattam. Azt mondta nem szabad a turbónak tönkre menni,csak ha nem kapja meg ami jár neki.Volt nála 500.000km-t futott hibátlan turbo. És nekem se kellett volna felújítattnom nem az volt az autó baja. Amugy kinai utángyártótt felújítót lehet h lehet kapni 25 ért.
Pápele-pápp ! Lehet álmodozni 800 ezres túrbokrol csak akkor nem szabad ébren lenni ! ,-))................. na most viccet félretéve..A felujjitott túrbó ugyan olyan jó mint az uj, csak sokkal olcsóbb kb 25 ezer ft a javitó készlete. Azért ennyiért vegyél már egy új túrbot ?...Szerintem nem fog sikerűlni. Kicsit konkrétabb addatok kelletek volna axiális tűrésre ill.Radiálisra is,mert igy nem hiteltérdemlő az állitás. (kicsit ide kicsit oda...és pitty-putty széteset útközben?) na most komolyan ,mert ne komolytalankodjunk kérem. xDDD üdv.
Kétségeid maradhatnak,semmi gond nincs vele.Gyakorlatilag a turbók túlélik a motorokat,igen ritkán kell cserélni őket.Persze kivételek mindig vannakAz IVECO Mitsubishi turbókat használ,meg Garrett VGT-ket a power motoroknál.A VGT felújítása gyárilag tiltott!!A felújított dolgok amúgy sem megbízhatóak,meg gazdaságtalanok is.Generátort szoktam felújítatni Almádiban,amikkel utána hét-nyolcszáz-ezer km-ig sincs gond.Axiális lógása nem lehet a Turbók tengelyének!A le-fel mozgás minimálisan megengedett.