Menteséket tudtam volna ajánlani... nem tudom, hogy mért estek ki, de akkor ha nem ragaszkodsz a márkaszervizhez és elvárod a legalább olyan színvonalat akkor marad Doni. http://skoda-service.hu/
Nekem gombokért jött ki az utólagos krómcsík. Igaz nem a műanyagon van , hanem az alatt közvetlenül, a fényezésre ragasztva. 8 éve bírja a napot és a mosást.
Igazad lehet, de azért ezt nem értem, és nem azért mert stupid vagyok. A szervizkönyv végig vezetve van, csak egy olajcserés bejegyzés nem márkaszervizes. Ez valóban problémát okozhat egy olyan esetben, ahol a gyár már elismerte a hibát?
Ellentétben mondjuk a Toyotával, a Volkswagen nem ismer el semmilyen hibát nyilvánosan. Nincs hangos (a médiában is közzétett) visszahívás. Nincs hiba. Soha nem is volt :-|
Az autókra (mint minden más hasonló műszaki cikkre) 1 év jótállást + 1 év szavatosságot ír elő a törvény. Az autógyárak ennél többet szoktak bevállalni, M.o-n tipikus a 2 év jótállás, de a PoHu néha más konstrukciókat is kínál. (Ez egyszerű marketing eszköz, elsősorban a flottás értékesítés élénkítésére.) Viszont amikor ennek az időszaknak vége, akkor a gyártói felelősség jogi értelemben megszűnik. Ami a jótállási + szavatossági időszakon kívül történik, ahhoz a gyárnak/importőrnek semmi köze. Ilyenkor jön az, hogy a szerviz/importőr/gyártó (vagy ezek tetszőleges kombinációja) adHAT "méltányosságból" valamiféle kedvezményt a javításra. De semmi nem kötelezi erre.
Minden garanciális teljesítés alapvető feltétele, hogy az autó megkapja a gyárilag előírt karbantartást. Ez hosszú történet, de a gyárilag előírt karbantartást - az EU minden törekvése ellenére, lásd Block Exemption - kizárólag a márkaszerviz tudja megadni. Ha az autó nem kapta meg a gyárilag előírt karbantartást és a hibajelenség összefüggésbe hozható a karbantartás hiányával, akkor buktad a garanciális ügyintézést.
Ha az olajcserét nem márkaszerviz végezte el, és neked motorikus problémád van, akkor nagyjából a vesztes oldalon állsz :-(
Azért nincs minden veszve: a "méltányosság" fogalma az esetedre is vonatkozik. Ha a kereskedés látja benned a potenciális ügyfelet, akkor lemondhat legalábbis a saját árréséről, de néha az importőrt is meg tudja győzni hasonlóról. Ilyenkor előállhat a költségmegosztás esete. Tehát mondjuk csak a hivatalos árajánlat felét fizeted ki. Erre talán nem is rosszak az esélyeid: az autó értékes, viszonylag fiatal (azaz potenciálisan vonzó kuncsaft vagy a későbbiekben), és - ha jól értem - te magad márkaszervizbe hordtad az autót karbantartásra.
Ha az egyik márkaszerviz negatívan reagál, érdemes megpróbálni egy másiknál is. A méltányossági igények kezelése teljességgel szubjektív.
Igazad lehet, de azért ezt nem értem, és nem azért mert stupid vagyok. A szervizkönyv végig vezetve van, csak egy olajcserés bejegyzés nem márkaszervizes.
Ez valóban problémát okozhat egy olyan esetben, ahol a gyár már elismerte a hibát? Esetleg tudnál nekem egy "szervizakció" / gyári közlemény számot (nem tudom, hogy mi a helyes kifejezés erre) mondani?
Az a helyzet,hogy az utóbbi tíz napban 1 liter hűtővizet kellett után töltenem,folyást-csepegést nem találtam(de ettől függetlenül lehet,hogy valahol szivárog) .Olajszint nem emelkedik.Létezik,hogy hengerfejes lett a motor?
Akkor ott jobb a PR management. Így kell megmagyarázni, hogy a szar, az tulajdonképpen hasznos a vevőnek. Aki ezt el is hiszi simán. De egy szaki csak röhögni tud az ilyen magyarázatokon.. Épp most akarok egy új Corsát venni az asszonynak. Most kérjek egy teljes dugattyúméret adatlistát? Nem hinném, hogy ez életszerű lenne. Azt hiszem körberöhögnének.. :D
az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt
Az Igazság ugyan odaát van :-) de az Opel az Ecotec motorokat kommunikációval gyógyította. Az volt a hivatalos PR szlogen, hogy az Ecotec motoroknál az olajfogyás normális és tervezett folyamat ("nem bug, hanem feature"), mert a dugattyúgyűrűk kisebb feszítése kíméli a hengerfalat, kevésbé kopik a motor, nagyobb lesz az elérhető futásteljesítmény.
Mindenesetre ezt álmomban sem gondoltam, hogy a VAG autóinál, ilyen spórolásos, idióta tervezői hiba előfordulhat, úgy, hogy már az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt.
A VAG motorjaival meglehetősen súlyos problémák vannak már jó ideje. Az 1.2 HTP, az 1.6 FSI, a 2.0 PD, az 1.2 TSI, az 1.4 TSI egyes évjáratai kifejezetten problémás motorok, de egyes DSG-váltókról is sok horror sztorit mesélnek. A minisztériumi 2.0 TFSI-vel szerelt Superbjeivel is sok és komoly probléma adódott, de azokat az autókat mondjuk hajtják is.
Az 1.8 TSI motorok gondjai is ismertek, de nem annyira feltűnőek, mert maga a motor eleve ritka.
Csak reménykedni tudok abban, hogy talán igazad van. Mindenesetre ezt álmomban sem gondoltam, hogy a VAG autóinál, ilyen spórolásos, idióta tervezői hiba előfordulhat, úgy, hogy már az Opelnél 409 elmondása szerint rácuppantak a cerkára emiatt. Csak azt nem tudom, hogy kicsiny hazánkban, ahol a népesség nagy részének orgazmusa van, ha a Volkswagen márkanevet meghallja, és valljuk meg az autós szakújságírók is ezt szajkózzák, hogyan fordulhat elő ilyesmi. És akkor még szót sem ejtettünk az Audikról.. És nem, nem korrigáljuk a hibát, csak ha az ügyfél ezerrel reklamál..Az eszem megáll..
Mindenesetre úgy döntöttem, élvezem még az autót, majd foglalkozunk a problémával, ha jelentkezik.. (dugjuk a fejünket a homokba effektus.. :D )
Köszönöm a válaszod! Akkor lehet, hogy ott fog elhasalni a történet, hogy az előző tulaj a garancia lejárta után egy sima olajcserét nem a márkaszervizben végeztetett, hanem egy független szervizben? Ez befolyásolhatja a dolgot?
A vezérlése sok városi használat esetén nem bírja ki a 210ezret, de legalább többnyire megússza a motor a himbák törésével.
A Magasnyomású pumpa (CP4.1) sajnos egy időzített bomba, nem biztosítja semmi benne az emelőgörgő helyzetét, ami így el tud fordulni 90°-ot. Mire kiderül, meghalt az egész befecskendező rendszer. Ez nagyjából 1millió ft-ot jelent. A legtöbbnél sosem fordul elő, de van ügyfelünk, akinek már kétszer. Az első még garancia időben volt, de a másodiknál nem volt őszinte a mosolya.
Az elektromos EGR mechanikájába bejut a kipugáz és az egészet szétrágja.
Aztán ott a hírhedt olajpumpa meghajtó, bár ezekben már egy javított változat van, valamivel tovább bírják. (erre van hazai átalakító megoldás)
2011 májusban adták ki erre a motorra a hibás helyett (06H 107 065 CP) a javított változatú dugattyút (06H 107 065 DF), amit hajtókarral (06J 198 401 H) együtt kell cserélni.
Lejárt garancia esetén akkor lehet érvényesíteni a szavatosságot, ha a motor még nem volt megbontva és végig márkaszervizben volt szervizelve az autó. Sajnos megpróbálják letagadni, de ütni kell a vasat, esetleg közvetlenül a PoHu-hoz fordulni.
Tiszteletem! Erről tudnál nekem esetleg bővebben felvilágosítást adni? Ugyanis az én 2010-es 1.8 TSI-m (CDAA) közel két liter olajat fogyaszt ezer kilométerenként.
A Skoda szerviz természetesen megjavítaná, de csak akkor, ha én fizetem a költségeket. Kompenzációtól mereven elzárkóznak.
Nehogy bántásként értsd. Eszembe sem jutna megbántani itt senkit. Az enyém sem eszi, remélem ez így is marad. De manapság elég sokan cikkeznek erről, és nyilván bennem is bennem van a frász. Mindenesetre, ha a szakemberek a lentebb leírt problémákkal sorozatban találkoznak, akkor elég durva, hogy a VAG, csak reklamálás esetén cserél.. Erre mondja a békési parasztember "kaparjunk rá földet, és akkor nem látszik" Szerintem ez elég blama. Mint ahogyan a Porshe Hungária nyilatkozó főguruja is, aki szerint a 0,6-1 liter/1000 km, az még beleesik a normál üzemmódba..
Ha kérdést nekem szántad,akkor a válaszom az ,hogy nem ezért eladó az autó!
Az enyém nem eszi az olajat és tudtommal nem cseréltek még benne dugattyúkat sem,tehát nem biztos hogy mindegyik alapból hibás,mint ahogy azt előzőleg írták.
Persze lehet én vagyok csak szerencsés és jó példányt fogtam ki.....
Ennek a motornak, különösen a 2008-2009-es gyártásúaknak hibás a dugattyúja és a gyűrűi*.(ezért eszik az olajat) Ezt garanciában cserélik (lejárt garancia esetén is) 2011-ben kiderült, hogy a módosított dugattyú sem jó, így egy újabb változatot hoztak ki, de ezt csak a hajtókarral együtt lehet cserélni.
A VAG-hoz híven, visszahívás nem volt rá, csak azoknak csinálják meg, akik reklamálnak.
* Rövidek a dugattyúk, nincs szoknyájuk. Gyakorlatilag csak akkorák, ami a csapszeg felett van, ezért billegnek, és ebbe mindössze 1.0 és 1.2mm széles gyűrűket tettek. A kettő együtt önmagában kódolja a magas olajfogyasztást. (az Opel már 98-ban pofára esett ugyanezzel)
"Akkor feleslegesen dobtam ki egy rahedli pénzt?"
Nem feltétlenül, mert a vezérlése is meglehetősen gagyi. Hajlamos kinyúlni a lánc és megkopni a lánckerekek. Egy mezei kínai biciklin komolyabb lánc van, mint ezekben a motorokban. :-//
Ha jól számolom, a kartergázelvezető rendszerük most tart a 7-ik javított változatnál.