Amit most vettem kapcsoló panelt, abban ez a középső forgókapcsoló bowden nélküli. ami meg nekem volt eredeti az autóban az bowdenes. A bowdent átoperáltam az új kapcsolóra, mert a helye megvan. A bowden nyit egy zsalut a motortérbe lévő ventiháznál.
Elmentem bontóba előtét ellenállásért. Két Feli volt a bontóba. Mindkettőből kiszedtem ( én, mert a fickó nem értett hozzá és elkezdte leszaggattni az egész ventiházat :- (( ). Ami jobban nézett ki az kipróbáltuk, de semmi. Ami szarabbul nézett ki az is ki lett próbálva, de vszínű, hogy csak a 4-esen ment az is, mert amikor hazavittem és betettem, akkor valóban csak a legnagyobb fokozaton ment a venti.
A ventimotort már előtte rendbe tettem amennyire lehett. Átmozgattam, megkentem...stb..stb.
A régi előtétellenállásomat is kézbe vettem full megpucoltam az érintekzőket is + adtam neki kontakt sprayt. Minden vissza a helyére, próba. Jé dolgozik !
Szóval nem vágom, hogy mi volt. Csak egyszerű kontakt hiba vagy más ???
Műszerfal összepakol, minden üzemel ! Szóval olcsón megúsztam. Ja a bontóból elhozott ellenállást viszavittem, pénz vissza.
Más kérdésem van: Egy kicsit kutakodtam a levegőszűrő körül és arra voltam kíváncsi, hogy honnan is kap levegőt a motor.
Meg is találtam a jobb fényszóró alatt a beömlőt.
Kérdés:
Honnan kapja a frisslevegőt a moci ? Innen a jobb fényszoró alól vagy a kipuffogó leömlő felöl. Mondjuk onnan akkor kellene jönni levegőnek, amikor a motor még hideg.
Azt is olvastam, hogy egy pillangó szabályozza a levegő útját valami termosztát segítségével. Tudnám én ezt valahogy ellenőrizni, hogy dolgozik-e egyáltalán?
Amit még furcsálottam, hogy a jobb fényszoró alatti levegő beömlő, egy ekkora motornak nem túl kicsi. Az 1,6-os Citromunkon sokkal nagyobb beömlő van és nem ennyire eldugott helyen.
de sztem ezen a linken látható komplet kar alsó része elég neked és az csak valami 4.500-Ft körüli összeg volt mikor utoljára vettem. Az szokott leginkább elkopni.
Sürgős segítség kellene. Nemtudja valaki véletlenül hogy 98-as Feliciához a váltórudazathoz csuklót lehet e kapni Pesten? Az kellene ami a váltóház felöli végén van. (nem szeretnék komplett váltórudazatot venni.
Ha az előtét ellenállás rossz akkor attól még 4 esen megy a venti mivel az egyenesen a pluszra van kötve nincs semmi csak a kapcsoló és a venti így ha az sem megy más a baj vagy a motor döglött be de annak lett volna szaga ha leég még ha szép lassan is teszi vagy valahol valami megszakadt a kapcsoló rohadtul ritkaság hol elmegy
Egyelőre szétkaptam a motortérben a ventiházat. Hát a motorja elég nehézkesen mozog. Nem tudok mihez viszonyítani, de ez nem olyan, hogy megfogatom és még megy egy 5-10 fordulatot. Kézzel is elég jól szorul. Sztem ez a baj, de megnézem ezt az előtét ellenállást is.
A bowdenes cucc meg ahogy tippeltem. Ha nyitva van, akkor friss levegő ha zárva, akkor belső keringetés. Nyitni - zárni a motortérből is lehet.
Az előtét ellenállást nézd meg!(nem futó test, hanem FŰTŐTEST!) Az van az akku mellett oldalt! A bowdent meg ha nem kötöd be, nem fog kinyitni egyáltalán a bejövő levegőt záró zsalu, és nem lesz se meleg se száraz szélvédőd a télen...
Egyik reggel a belső ventilátor kapcsolót feltekerem-se kép-se hang. gondoltam végel behalt, mert már korábban is csak ide-oda tekergetésre indult be a ventilátor motor.
Vettem egy komplett kapcsoló panelt. műszerfal kipakol, kapcsoló kipróbál járó motorral, ventilátor meg sem moccan.
Biztosítéktábla ellenőrzés. A venti biztije elvileg egy 25A-es, de a helyén csak egy 20A-est találtam megszakadva. Csomagtartó felnyit, 25A-s elővesz, betesz a helyére.
Gyújtás rá, ventilátor kapcsoló be, se-kép, se hang.
Meghallt a ventilátor motor ? Én arra gondolok, hogy zárlatos lehet.
Még egy kérdés. Nekem a venti kapcsolómon van egy bowden is, de amit most vettem azon nincs. Ha kihagyom ezt a bowdenes cucot, akkor még működhet ? Én arra gonbdolok, hog az a bowdenes játék egy pillangó szelepet mozgat, ami a belső levegő keringést szolgálná.
Valakinek tanácsa vagy tapasztalata van a fentiekkel kapcsolatban. Elviszem kiméretni a ventilátor motort holnap, ez a legkevesebb, de a megoldás még messze van.
Most csak azzal kapcsolatba írok, hogy van két gumi ami eladó! Ha valakinek ezek közül van a kocsin akkor tudja használni viszont nálam csak a helyet foglalja!
Tehát: Hankook ICEBEAR (téli) 165/70 R13 nem sérült nem repedezett futófelület mélysége középen 6 mm egyik szélén viszont csak 4 mm - Ára 1000 ft
Matador MP11 (nyári) 165/70 R13 nem sérült nem repedezett futófelület mélysége 6 mm - Ára: 1500 ft
Üdv Urak!Ismét problémám adódott.Reggel vettem észre hogy kiégett az egyik első lámpám.Menet közben arra lettem figyelmes,hogy a műszerfali visszajelzők néha nagyon erősen,máskor csak tompán világítanak.Amikor erősen világítottak,olyan volt mintha egy kéz vissza tartotta volna a kocsit.Majd hazafelé jövetben ki vágott egy biztosítékot is.Tippek?Fesz.szabályzó?
szerintetek mennyit lehetne kérni egy 1999.11 havi Felicia 1.3 MPI (LXi, 68LE) fehér színű autóért? Van benne 130.000km (valós adat). Van rá 1év műszaki, van benne szervo, elektromos első ablak, centrálzár+riasztó. 1/2 éves, garis akksi, 2-2 szezont futott, jó állapotú nyári (Matador)+téli (Barum) gumigarn. acélfelnin. Egy éve kasztnizva és fényezve lett minden rozsdásodó eleme, jelenleg esztétikailag korát meghazudtoló állapotban van (szerintem). Második tulajként az autó 5. éve az enyém, 5 év alatt én 50.000km-et raktam bele. Jelenleg elektronikus motorvezérlési problémák miatt javítás alatt van, természetesen az eladás hibátlan állapotban fog megtörténni.
Ezt hogy érted, hogy nézzem meg a kartergázt? (Bocs, láma vagyok ám ehhez.)
A pillangó szelephez meg nem merek hozzányúlni, mert ahogy itt olvastam, soknak volt gondja utána az alapjárat ugrálásával! Vagy ez elvileg beáll majd egy idő után? Mert sajnos a környékemen nem tudom ki tudná beállítani. Illetve egyszer itt volt fent egy elérhetőség, aki nagyon korrekt fickó volt! Csak már nem tudom az elérhetőségét!
Ha állít a kuplungon akkor a 2-4-R megjavul ugye, de mi lesz a most jó 1-3-5-el?
A kuplung vagy kiemel rendesen minden fokozatban, vagy nem de akkor egyikben sem!
Ha csak egy-egy sebességi fokozat reccsen ott még lehet szinkrongyűrű, de ha egyik irányba oké, a másikba meg nem, akkor a működtető szerkezet(az lehet rudazat vagy bowden) nincs jól beállítva vagy meg van kopva. A Feliciánál az utóbbi a jellemző, mivel nem állítgatós fajta.
sima alkohol tökéletes:) javaslom a vodkát vagy a pálinkát:)) (anyukám hukk nem látod épp szerelek)))
szóval a nitrohigitó pl nem jo de az alkohol szuper rá, nézd meg a kartergázt mennyi meert általában első körben ott kerül vissza az olaj s ha már ott vagy nézd meg a pillangó szeleopedet mennyire kormos.
azt súgták a felicia favo hengfej nem ugyanolyan más akiképzésük :((
Ne recsegtessed inkább állits a kuplung bowdenen nem ereszteni ha nem fesziteni ,hogy rendesen ki tudjon emelni ,a csavaronfesziteni a kiemelő villát hogy kiemeljen és megszünik a recsegés .Recsegtetéssel hazavágod a váltódat.