Majdnem úgy jártam mint tavaly amikor a városban ledobta a hűtő a felső vastag csövet a csonkkal együtt.
1 percre megálltam tájékozódni, és mikor visszaültem már láttam hogy egekben a vízhőfok, a direkt kapcsolót rányomtam, a fűtést ráhúztam elindultam...tükörből láttam a víznyomot a úton.
az volt a szerencsém hogy nemsokat kellett menni, ott megálltam és benéztem a motortérbe.
olyan volt mintha átmentem volna egy tűzoltócsapon. minden vizes volt, a felső vastag cső meg lógott szabadon.
direkt kapcsolót rajtahagyva hagytam hűlni, visszaraktam a csövet majd feltöltöttem vízzel,
hazafelé 12km-en át nem volt gond. bár a hűtés folyamatosan ment.
szerintem itt nem csak a termosztát pakolást de a termosztátot is cserélni kell.
úgyhogy lassan összegyűlt a tennivaló az autón:
kihúzatni a bal első lemez horpadását amit egy pofátlan szarjankó okozott úgy hogy nem hagyott papirt maga után.
kicserélni az oldalsó index búrát, vezérműláncot, ennek a tömítését, szelepdekli tömítést,olajat, olajszűrőt, légszűrőt, termosztátot alátéttel, kell alá egy garnitúra téli gumi.
vonóhorog ajzatot is cserélni kell.
és amit nem tudok hogy hol lehet vagy lehet-e a belső csomagtérajtó nyitó kallantyút is.
Km órát négy csabar tartja az kijön a többit egy réz színű kicsi anyát kell levenni majd a menetet kinyomni kis erő szükséges és kint az óra mert rá van szúrva egy tüskére a nyomtatott áramkörön
hi.Hogy a fenebe kell szetszedni teljesen a orakat ? vettem masik oracsoportot,es a ford orat szeretnem beleole kivenni,attenni az enyembe,de sehogy sem sikerul kiszedneeeeeeem. MAr osszes csavart kiszedtem, de megsem mozdul........levan ragasztva ? szetrobbanok... meg a sarga lap sem bir rola lejonni.
A lényegét én is láttam amikor szétszedtem. Inkább arra voltam kíváncsi, hogy dolgozik-e. Ma délután betettem a fagyóba. Csak most jöttem rá, hogy bent felejtettem, így most kikaptam. Szépen dolgozik. Azért a -16 C az hideg !
Pl klímásban nincs bowden és a Dízelesben sincs bowden ezen a kapcsolón...
A nulla álássban a zsalu csukva van venti off, ahogy nyitod meg a venit már egyesen pörög, de a zsalu a teljes nyitásig egészen egyesre kell hogy aljon a kapcsoló akkor van teljesen nyitva a zsalu amint csukod el már szűkül a levegőnek a helye, és kicsivel nulla előtt megáll a venti is...
Amíg hideg a motor addig a kipufogótól, utána a "jobb fényszóró alól". De ennek inkább télen van jelentősége.
Kiveszed a levegőszőrű filtert és meglátod a szabályzót, talán egy hajszárítóval meg is tudod nézni, hogy működik-e... Hát ez csak egy 1,3 motor, biztos elég neki. Na meg arra is kell gondolni, hogy kisebb keresztmetszető csövön a levegő gyorsabban áramlik :)
Ne izgul ezeket a "plussz" dolgokat a gyár ki fizetteti veled. :) pl nekem is ott a ködfny kapcsi be is van kábelezve lámpa meg sehol. :) majd egyszer lesz de nem mostanában.
Akkor az eredeti forgókapcsolónál miért ment a venti alacsony fordulaton zárt zsaluval ? Mert így üzemelt. Csak most már nincs kedvem visszatenni, hogy megnézzem mégegyszer, mert elég melós volt tegnap este óta ez a móka.
És ha mindegyikben van zsalu, akkor minek zsalu ha nincs bowden ? Mert most konkrétan olyan forgókapcsolót vettem amin nincs bowden. Azokban aF eliciákban amiben nincs bowden a zsaluhoz ott alapban nyitva van a zsalu amikor forgalomba helyezzik az autót? Ugyanakkor ha valami nem szabályozható, mert nincs hozzá bowden, akkor minek rakna bele a gyár zsalut ? Plusz anyag, plusz költség ??? Ők sem hülyék.
Amit most vettem kapcsoló panelt, abban ez a középső forgókapcsoló bowden nélküli. ami meg nekem volt eredeti az autóban az bowdenes. A bowdent átoperáltam az új kapcsolóra, mert a helye megvan. A bowden nyit egy zsalut a motortérbe lévő ventiháznál.
Elmentem bontóba előtét ellenállásért. Két Feli volt a bontóba. Mindkettőből kiszedtem ( én, mert a fickó nem értett hozzá és elkezdte leszaggattni az egész ventiházat :- (( ). Ami jobban nézett ki az kipróbáltuk, de semmi. Ami szarabbul nézett ki az is ki lett próbálva, de vszínű, hogy csak a 4-esen ment az is, mert amikor hazavittem és betettem, akkor valóban csak a legnagyobb fokozaton ment a venti.
A ventimotort már előtte rendbe tettem amennyire lehett. Átmozgattam, megkentem...stb..stb.
A régi előtétellenállásomat is kézbe vettem full megpucoltam az érintekzőket is + adtam neki kontakt sprayt. Minden vissza a helyére, próba. Jé dolgozik !
Szóval nem vágom, hogy mi volt. Csak egyszerű kontakt hiba vagy más ???
Műszerfal összepakol, minden üzemel ! Szóval olcsón megúsztam. Ja a bontóból elhozott ellenállást viszavittem, pénz vissza.
Más kérdésem van: Egy kicsit kutakodtam a levegőszűrő körül és arra voltam kíváncsi, hogy honnan is kap levegőt a motor.
Meg is találtam a jobb fényszóró alatt a beömlőt.
Kérdés:
Honnan kapja a frisslevegőt a moci ? Innen a jobb fényszoró alól vagy a kipuffogó leömlő felöl. Mondjuk onnan akkor kellene jönni levegőnek, amikor a motor még hideg.
Azt is olvastam, hogy egy pillangó szabályozza a levegő útját valami termosztát segítségével. Tudnám én ezt valahogy ellenőrizni, hogy dolgozik-e egyáltalán?
Amit még furcsálottam, hogy a jobb fényszoró alatti levegő beömlő, egy ekkora motornak nem túl kicsi. Az 1,6-os Citromunkon sokkal nagyobb beömlő van és nem ennyire eldugott helyen.
de sztem ezen a linken látható komplet kar alsó része elég neked és az csak valami 4.500-Ft körüli összeg volt mikor utoljára vettem. Az szokott leginkább elkopni.
Sürgős segítség kellene. Nemtudja valaki véletlenül hogy 98-as Feliciához a váltórudazathoz csuklót lehet e kapni Pesten? Az kellene ami a váltóház felöli végén van. (nem szeretnék komplett váltórudazatot venni.
Ha az előtét ellenállás rossz akkor attól még 4 esen megy a venti mivel az egyenesen a pluszra van kötve nincs semmi csak a kapcsoló és a venti így ha az sem megy más a baj vagy a motor döglött be de annak lett volna szaga ha leég még ha szép lassan is teszi vagy valahol valami megszakadt a kapcsoló rohadtul ritkaság hol elmegy
Egyelőre szétkaptam a motortérben a ventiházat. Hát a motorja elég nehézkesen mozog. Nem tudok mihez viszonyítani, de ez nem olyan, hogy megfogatom és még megy egy 5-10 fordulatot. Kézzel is elég jól szorul. Sztem ez a baj, de megnézem ezt az előtét ellenállást is.
A bowdenes cucc meg ahogy tippeltem. Ha nyitva van, akkor friss levegő ha zárva, akkor belső keringetés. Nyitni - zárni a motortérből is lehet.
Az előtét ellenállást nézd meg!(nem futó test, hanem FŰTŐTEST!) Az van az akku mellett oldalt! A bowdent meg ha nem kötöd be, nem fog kinyitni egyáltalán a bejövő levegőt záró zsalu, és nem lesz se meleg se száraz szélvédőd a télen...
Egyik reggel a belső ventilátor kapcsolót feltekerem-se kép-se hang. gondoltam végel behalt, mert már korábban is csak ide-oda tekergetésre indult be a ventilátor motor.
Vettem egy komplett kapcsoló panelt. műszerfal kipakol, kapcsoló kipróbál járó motorral, ventilátor meg sem moccan.
Biztosítéktábla ellenőrzés. A venti biztije elvileg egy 25A-es, de a helyén csak egy 20A-est találtam megszakadva. Csomagtartó felnyit, 25A-s elővesz, betesz a helyére.
Gyújtás rá, ventilátor kapcsoló be, se-kép, se hang.
Meghallt a ventilátor motor ? Én arra gondolok, hogy zárlatos lehet.
Még egy kérdés. Nekem a venti kapcsolómon van egy bowden is, de amit most vettem azon nincs. Ha kihagyom ezt a bowdenes cucot, akkor még működhet ? Én arra gonbdolok, hog az a bowdenes játék egy pillangó szelepet mozgat, ami a belső levegő keringést szolgálná.
Valakinek tanácsa vagy tapasztalata van a fentiekkel kapcsolatban. Elviszem kiméretni a ventilátor motort holnap, ez a legkevesebb, de a megoldás még messze van.