Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Feli99 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26921

Mi okozta ?

üdv. G

Előzmény: mazsolmaany (26920)
mazsolmaany Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26920

Én is jártam igy.Azzal  az apró külömbséggel hogy szétrobbant a hűtő.Ja,nem volt direktkapcsoló!Hétvégén,otthontól kb.80km-re.Szinte egy csemege volt!

Előzmény: gdzsozy (26919)
gdzsozy Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26919

Majdnem úgy jártam mint tavaly amikor a városban ledobta a hűtő a felső vastag csövet a csonkkal együtt.

 

1 percre megálltam tájékozódni, és mikor visszaültem már láttam hogy egekben a vízhőfok, a direkt kapcsolót rányomtam, a fűtést ráhúztam elindultam...tükörből láttam a víznyomot a úton.

 

az volt a szerencsém hogy nemsokat kellett menni, ott megálltam és benéztem a motortérbe.

olyan volt mintha átmentem volna egy tűzoltócsapon. minden vizes volt, a felső vastag cső meg lógott szabadon.

 

direkt kapcsolót rajtahagyva hagytam hűlni, visszaraktam a csövet majd feltöltöttem vízzel,

hazafelé 12km-en át nem volt gond. bár a hűtés folyamatosan ment.

 

szerintem itt nem csak a termosztát pakolást de a termosztátot is cserélni kell.

úgyhogy lassan összegyűlt a tennivaló az autón:

 

kihúzatni a bal első lemez horpadását amit egy pofátlan szarjankó okozott úgy hogy nem hagyott papirt maga után.

kicserélni az oldalsó index búrát, vezérműláncot, ennek a tömítését, szelepdekli tömítést,olajat, olajszűrőt, légszűrőt, termosztátot alátéttel, kell alá egy garnitúra téli gumi.

vonóhorog ajzatot is cserélni kell.

 

és amit nem tudok hogy hol lehet vagy lehet-e a belső csomagtérajtó nyitó kallantyút is.

1TARESZ1 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26918

Km órát négy csabar tartja az kijön a többit egy réz színű kicsi anyát kell levenni majd a menetet kinyomni kis erő szükséges és kint az óra mert rá van szúrva egy tüskére a nyomtatott áramkörön

Előzmény: potyi20 (26917)
potyi20 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26917

hi.Hogy a fenebe kell szetszedni teljesen a orakat ? vettem masik oracsoportot,es a ford orat szeretnem beleole kivenni,attenni az enyembe,de sehogy sem sikerul kiszedneeeeeeem. MAr osszes csavart kiszedtem, de megsem mozdul........levan ragasztva ? szetrobbanok... meg a sarga lap sem bir rola lejonni.

Feli99 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26916

A lényegét én is láttam amikor szétszedtem. Inkább arra voltam kíváncsi, hogy dolgozik-e. Ma délután betettem a fagyóba. Csak most jöttem rá, hogy bent felejtettem, így most kikaptam. Szépen dolgozik. Azért a -16 C az hideg !

Köszi !

G

Előzmény: stemplis (26913)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26915

Pl klímásban nincs bowden és a Dízelesben sincs bowden ezen a kapcsolón...

 

A nulla álássban a zsalu csukva van venti off, ahogy nyitod meg a venit már egyesen pörög, de a zsalu a teljes nyitásig egészen egyesre kell hogy aljon a kapcsoló akkor van teljesen nyitva a zsalu amint csukod el már szűkül a levegőnek a helye, és kicsivel nulla előtt megáll a venti is...

Előzmény: Feli99 (26910)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26914

Na akkor nekem ez se működik! :(( Holnap veszek 1 kapcsit hozzá mert a jelenlegi be van esve...

Előzmény: Feli99 (26912)
stemplis Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26913

Amíg hideg a motor addig a kipufogótól, utána a "jobb fényszóró alól". De ennek inkább télen van jelentősége.

Kiveszed a levegőszőrű filtert és meglátod a szabályzót, talán egy hajszárítóval meg is tudod nézni, hogy működik-e... Hát ez csak egy 1,3 motor, biztos elég neki. Na meg arra is kell gondolni, hogy kisebb keresztmetszető csövön a levegő gyorsabban áramlik :)

Előzmény: Feli99 (26907)
Feli99 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26912

Az a hátsót müködteti. Nekem sincs elöl és egyelőre nem is lesz.

G

Előzmény: Szasza7103 (26911)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26911

Ne izgul ezeket a "plussz" dolgokat a gyár ki fizetteti veled. :) pl nekem is ott a ködfny kapcsi be is van kábelezve lámpa meg sehol. :) majd egyszer lesz de nem mostanában.

Előzmény: Feli99 (26910)
Feli99 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26910

Nem vágom.

Akkor az eredeti forgókapcsolónál miért ment a venti alacsony fordulaton zárt zsaluval ? Mert így üzemelt. Csak most már nincs kedvem visszatenni, hogy megnézzem mégegyszer, mert elég melós volt tegnap este óta ez a móka.

És ha mindegyikben van zsalu, akkor minek zsalu ha nincs bowden ? Mert most konkrétan olyan forgókapcsolót vettem amin nincs bowden. Azokban aF eliciákban amiben nincs bowden a zsaluhoz ott alapban nyitva van a zsalu amikor forgalomba helyezzik az autót? Ugyanakkor ha valami nem szabályozható, mert nincs hozzá bowden, akkor minek rakna bele a gyár zsalut ? Plusz anyag, plusz költség ??? Ők sem hülyék.

üdv, G

Előzmény: arthur877 (26909)
arthur877 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26909

Olvasd el még egyszer.

Mindegyikben van ez a zsalu, de ettől nem lesz belső keringetésed.

Másképpen... Nem tudod a ventillátort bekapcsolni anélkül,(gyárilag) hogy nem nyitod ki a zsalut, hiszen előbb a zsalu, majd a venti indul lassan...

A ventillátor a nem klímás verzióban csak a kinti levegőt tudja mozgatni befelé, nincs kialakítva a belső keringetés lehetősége.

Előzmény: Feli99 (26908)
Feli99 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26908

Amit most vettem kapcsoló panelt, abban ez a középső forgókapcsoló bowden nélküli. ami meg nekem volt eredeti az autóban az bowdenes. A bowdent átoperáltam az új kapcsolóra, mert a helye megvan. A bowden nyit egy zsalut a motortérbe lévő ventiháznál.

Szóval az enyém nem klímás mégis van rajta zsalu.

 

Amúgy köszi az infót !

 

üdv, G

Előzmény: arthur877 (26902)
Feli99 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26907

Fűtőventi dolgozik újra !!!

Elmentem bontóba előtét ellenállásért. Két Feli volt a bontóba. Mindkettőből kiszedtem ( én, mert a fickó nem értett hozzá és elkezdte leszaggattni az egész ventiházat :- ((    ). Ami jobban nézett ki az kipróbáltuk, de semmi. Ami szarabbul nézett ki az is ki lett próbálva, de vszínű, hogy csak a 4-esen ment az is, mert amikor hazavittem és betettem, akkor valóban csak a legnagyobb fokozaton ment a venti.

A ventimotort már előtte rendbe tettem amennyire lehett. Átmozgattam, megkentem...stb..stb.

A régi előtétellenállásomat is kézbe vettem full megpucoltam az érintekzőket is + adtam neki kontakt sprayt. Minden vissza a helyére, próba. Jé dolgozik !

Szóval nem vágom, hogy mi volt. Csak egyszerű kontakt hiba vagy más ???

Műszerfal összepakol, minden üzemel ! Szóval olcsón megúsztam. Ja a bontóból elhozott ellenállást viszavittem, pénz vissza.

 

Más kérdésem van: Egy kicsit kutakodtam a levegőszűrő körül és arra voltam kíváncsi, hogy honnan is kap levegőt a motor.

Meg is találtam a jobb fényszóró alatt a beömlőt.

Kérdés:

Honnan kapja a frisslevegőt a moci ? Innen a jobb fényszoró alól vagy a kipuffogó leömlő felöl. Mondjuk onnan akkor kellene jönni levegőnek, amikor a motor még hideg.

Azt is olvastam, hogy egy pillangó szabályozza a levegő útját valami termosztát segítségével. Tudnám én ezt valahogy ellenőrizni, hogy dolgozik-e egyáltalán?

Amit még furcsálottam, hogy a jobb fényszoró alatti levegő beömlő, egy ekkora motornak nem túl kicsi. Az 1,6-os Citromunkon sokkal nagyobb beömlő van és nem ennyire eldugott helyen.

 

Válaszokat köszi előre !

 

üdv, G

arthur877 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26906

Én csak "lefordítottam" az előtét ellenállást Huboról magyarra...

Én a motor direkt árammal ellátása után tudnék többett mondani. De nincs itt a gép... :D

Előzmény: 1TARESZ1 (26903)
arthur877 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26905

A XVI. ker.-ben vagy a Csömöri Au*han mögött lehet darabokban összerakni, lásd a linket:

http://skodaalkatresz.unas.hu/spd/6U0711893/Skoda_Felicia_valto_rudazat_csuklo_T_veg

de sztem ezen a linken látható komplet kar alsó része elég neked és az csak valami 4.500-Ft körüli összeg volt mikor utoljára vettem. Az szokott leginkább elkopni.

http://skodaalkatresz.unas.hu/spd/6U0711023-/Skoda_Felicia_valtorudazat_kpl_utangyartott

Hívd fel őket, és megmondják mi mennyi...

http://www.skodaalkatresz.hu/

Előzmény: Kolja987 (26904)
Kolja987 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26904

Sziasztok!

 

Sürgős segítség kellene. Nemtudja valaki véletlenül hogy 98-as Feliciához a váltórudazathoz csuklót lehet e kapni Pesten? Az kellene ami a váltóház felöli végén van. (nem szeretnék komplett váltórudazatot venni.

1TARESZ1 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26903

Ha az előtét ellenállás rossz akkor attól még 4 esen megy a venti mivel az egyenesen a pluszra van kötve nincs semmi csak a kapcsoló és a venti így ha az sem megy más a baj vagy a motor döglött be de annak lett volna szaga ha leég még ha szép lassan is teszi vagy valahol valami megszakadt a kapcsoló rohadtul ritkaság hol elmegy

Előzmény: arthur877 (26895)
arthur877 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26902

Klíma nélküli verzióban nincs belső keringetés. Ha bezárod nincs fűtés-páramentesítés, de nem jön be a büdös se...

Előzmény: Feli99 (26896)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26901

Hőgomba rövidzár projekt sikerült. Köszönöm a segítséget!

 

 

Előzmény: vismajor77 (26843)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26900

Belső keringetés nincs ha nincs klímád benne ha bezáródik a friss levegő akkor annyi nem több nem kevesebb be van zárva ennyi...

 

Belső keringetésem nekem van klímás a verda utólag belerakva nagy meló volt és még kész sincs ...

Előzmény: Feli99 (26896)
hubo44 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26899

Igen.

Előzmény: Szasza7103 (26898)
Szasza7103 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26898

Sziasztok!

 

Kolléga rám írt mailban, hogy lenne 2000-es feliciából bontott hátsó lökhárítója. Kérdésem az lenne az kompatibilis a 2001-es feliciával?

 

Üdv!

 

 

peterendre Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26897

Sajnos nincs.. :D Ebbe is beleszaladtak, de csere nélkül megoldottam..

Előzmény: Szasza7103 (26877)
Feli99 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26896

Én is fűtőtestre gondoltam, köszi.

Egyelőre szétkaptam a motortérben a ventiházat. Hát a motorja elég nehézkesen mozog. Nem tudok mihez viszonyítani, de ez nem olyan, hogy megfogatom és még megy egy 5-10 fordulatot. Kézzel is elég jól szorul. Sztem ez a baj, de megnézem ezt az előtét ellenállást is.

 

A bowdenes cucc meg ahogy tippeltem. Ha nyitva van, akkor friss levegő ha zárva, akkor belső keringetés. Nyitni - zárni a motortérből is lehet.

 

folytköv a tapasztalatokkal.

 

Köszi, további szép napot !

üdv, G

 

 

Előzmény: arthur877 (26895)
arthur877 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26895

Az előtét ellenállást nézd meg!(nem futó test, hanem FŰTŐTEST!) Az van az akku mellett oldalt! A bowdent meg ha nem kötöd be, nem fog kinyitni egyáltalán a bejövő levegőt záró zsalu, és nem lesz se meleg se száraz szélvédőd a télen...

Előzmény: Feli99 (26894)
Feli99 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 26894

Szia, jó reggelt !

 

Köszönöm a gyors, éjszakai választ !

Nem vagyok nagy villamos szaki, de ez mit jelent ?  / Nezd meg a konektort a futô teštem a batri melet. /

 

Nézzem meg a kapcsolatot a testkábelen az akksi mellett ? Ha így van, akkor felnyitom a motorháztetőt is aztán kutakodok.

 

Mindenesetre köszönöm és leírom a tapasztalatokat.

 

üdv, G

 

 

 

Előzmény: hubo44 (26893)
hubo44 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 26893

Nezd meg a konektort a futô teštem a batri melet.

Előzmény: Feli99 (26892)
Feli99 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 26892

Sziasztok !

Kicsi gondom adódott, házha tud rá vki választ.

Egyik reggel a belső ventilátor kapcsolót feltekerem-se kép-se hang. gondoltam végel behalt, mert már korábban is csak ide-oda tekergetésre indult be a ventilátor motor.

Vettem egy komplett kapcsoló panelt. műszerfal kipakol, kapcsoló kipróbál járó motorral, ventilátor meg sem moccan.

Biztosítéktábla ellenőrzés. A venti biztije elvileg egy 25A-es, de a helyén csak egy 20A-est találtam megszakadva. Csomagtartó felnyit, 25A-s elővesz, betesz a helyére.

Gyújtás rá, ventilátor kapcsoló be, se-kép, se hang.

Meghallt a ventilátor motor ? Én arra gondolok, hogy zárlatos lehet.

 

Még egy kérdés. Nekem a venti kapcsolómon van egy bowden is, de amit most vettem azon nincs. Ha kihagyom ezt a bowdenes cucot, akkor még működhet ? Én arra gonbdolok, hog az a bowdenes játék egy pillangó szelepet mozgat, ami a belső levegő keringést szolgálná.

 

Valakinek tanácsa vagy tapasztalata van a fentiekkel kapcsolatban. Elviszem kiméretni a ventilátor motort holnap, ez a legkevesebb, de a megoldás még messze van.

 

Köszönöm előre is a válaszokat, tanácsokat !

 

üdv, G

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!