Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pille69 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53450

Előszedtem a kivett rugókat. Jobban megnéztem, csak van rajta csík. Két barna és egy zöld. Ez puhának számít? Vagy olyan középkemény? Már nem emlékszem milyen volt az autó vagy öt éve, csak arra, hogy nem rázta ki a lelkem, ha mentem valami enyhén rázós úton és emellett csendes volt.

Szerintetek a lengéscsillapítót is kellene cserélnem? Miért van az, hogy egy évjáratba, egyféle "felszereltségűbe", ugyanazon évjáratba többféle hosszúságú rugót és lengéscsillapítót lehet kapni? Honnan lehet megtudni, hogy az eredeti milyen volt? VAG jelölésűben is többféle méretűt lehet találni a különböző alkatrészkereskedők honlapján. Vagy az lehet az eredeti méret, amit több kereskedő árul? Tehát mi a gyári méret?

Előzmény: pille69 (53442)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53449

Ne évjáratra gyúrj, hanem állapotra, lehetőleg leinformálható kilométerre (igaz ez eléggé utópia) . A lényeg, hogy ne a 2.0PD legyen. A V6 Tdi-t is szidják rendesen, ennek ellenére a 163 lovasok azért már nem rosszak, na persze nem csillió kilométerrel.

A 2.8 benzines szerintem elég lusta (tudom, erre majd jön ellentétes vélemény, de én fenntartom) amúgy és tutira sokat zabál. 

Előzmény: egészségesen (53447)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53448

Én is ezzel a megoldással gondoltam, ha a benzines lesz a befutó.

Előzmény: TraguAre (53446)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53447

Ahogy nézegettem, használtban makulátlant keveset futottat elég nehéz feladat lesz találni!

Azért is gondoltam a benzinest, mert a városi rövid távok nem kedveznek a dízelnek. Ha mégis ajánlod, melyik évjárattól meddig érdemes keresgélni? Sosem voltam egy száguldozó típus, de egy 230km-es távolságon érdemes kihasználni a sebességhatárokat.

Előzmény: skt15 (53445)
TraguAre Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53446

Pótkeréktartállyal veszteség nélkül megúszható.

Előzmény: skt15 (53445)
skt15 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53445

2.8 benzinessel csak akkor venném, ha garantáltan egy makulátlan, keveset futottat találnék és a gázosítás miatt elveszett csomagtérrész sem zavarna.

1.9 PD-ből lehet azért sokkal jobban válogatni, de persze ennyi idősen már nagyon nagyon  meg kell nézni az állapotát. Városban is rendben van (hiszen nincs DPF) és hosszútávon is nagyon jó egy PD. Célszerűen persze a 130 lovas, ha már  - 2.8-asból feltételezve - erősebbre vágysz. 

 

Előzmény: egészségesen (53444)
egészségesen Creative Commons License 2020.05.01 0 0 53444

Üdv Mindenkinek!

 

Sajnos nincs még Superb-em, de szeretnék! Szeretem a méreteit, az egyszerűségét a visszafogott eleganciáját!

Szóval, kocsicsere előtt állunk. Tudom, hogy amire nekünk kellene, arra két külön autóra lenne szükség, de azt nem engedhetjük meg magunknak. Megyei jogú városban élünk, napi 10-20km-es távokat autózunk. A jövő hónapban születik az unokánk, akit majd rendszeresen szeretnénk meglátogatni. Persze, hogy az ország másik végében laknak. A nagy távolság egyetlen előnye, hogy végig pálya van. Szóval, nem egyszerű a helyzetem és a pénztárcám sem végtelen. 

A 2.8-as benzinesen gondolkodom, gázosítva. Van esetleg valaki, aki ily módon használja ezt a típust?

Más alternatívát is szívesen fogadok!

Köszönöm!

skt15 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 53443

Én - igaz nem túl pénztárcabarát - de eredeti, gyári emblémás alkatrészeket tennék bele.

Előzmény: pille69 (53442)
pille69 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 53442

Sziasztok!

 

2006. évi Superb-bel kapcsolatban lenne kérdésem. Az autóban a négy futómű rugót és négy lengéscsillapítót kb két éve kicseréltettem. A szerelő hartwin márkájú rugót és lengéscsillapítót rakott előre, hátulra hartwin rugó és kayaba lengéscsillapító került. Autópályán, vagy jó minőségű kanyargós úton nagyon jól viselkedik az autó, de egy kissé bordázott, vagy repedezett úton városi tempóban már nem annyira élvezetes a közlekedés. Kirázza a lelkem. A gyári rugók megvannak, de azok egyszínű feketék. Úgy olvastam egy itt egy kb. 10 évvel ezelőtti hsz-ban, hogy kellene rajta lenni valamilyen színes jelölésnek. Na ezeken nincs. Hogy miért lettek kicserélve? A bal oldali elülső rugó három darabra volt törve. Gondoltam, hogy ha az elülsők cserélve vannak, akkor legyenek a hátulsók is. A lengéscsillapítók meg már el voltak használódva. 2012-ben vettem az autót, sachs lengéscsillapító volt benne, szerintem azok még a gyáriak voltak. Ráadásul most így az autó hátulja lejjebb is van, mint az eleje. Olyan, mintha a csomagtartó tele lenne pakolva.

Szóval szerintetek egy normál, általában városi forgalomba használt autóhoz milyen típusú, vagy méretű rugót kellene kerítenem? Lengéscsillapítót feltétlenül kellene cserélnem? Szeretném, hogy kisebb legyen a futóműzaj és ne rázzon az autó. Mit tegyek? Vagy hogyan gondolkozzak? Az eladás, vagy csere nem opció. :)

Köszönettel: Pille

 

pille69 Creative Commons License 2020.04.25 0 0 53441

Esetleg nem egy döglött állat van valahol a motortérben?

Előzmény: Vp-Patrik (53439)
skt15 Creative Commons License 2020.04.12 0 0 53440

Először a szag forrását keresd meg. 

A befúvókon jön, vagy az utastérből (esetleg a csomagtérből) valahonnan. 

Előzmény: Vp-Patrik (53439)
Vp-Patrik Creative Commons License 2020.04.11 0 0 53439

Sziasztok! 

 

Újonnan vettünk egy SuperB-t 2016-ban. Azóta úgy megy mint a Doxa, egy dolgot leszámítva. Tavaly nyáron napi klímázás után elkezdett büdösödni a beltér, de nagyon. Gondoltuk, hogy majd elmúlik, de nem. Egyre büdösebb lett az autó. Volt már klíma tisztítás, kárpit tisztítás, de semmi. Van egy 20 ezet kilóméteres karcmentes szalon állapotú autó, ami használhatatlan, mert olyan büdös, hogy 5 perc alatt a ruha is átveszi.

Nehezen leírható dohos szag. Szetintetek mi lehet a baj? Volt valakinek ilyen problémája? 

Octi19 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53438

...hát, azért csalódtam benned, ha szerinted bárki is motorolajra gondolhat. De mindegy is, mert bármit tesz oda, segíteni nem fog, és kitakarítani sem fogja többet onnan. Az ablakemelő csikorgás nem a sín hibája!

Előzmény: Airbag. (53437)
Airbag. Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53437

lehet Te motorolajra gondolsz...

Én nem.

Előzmény: Octi19 (53436)
Octi19 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53436

Ha úgy tesz, akkor azt onnan soha nem takarítja ki...

Előzmény: Airbag. (53435)
Airbag. Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53435

első körben egy kis kenőanyagot tennék az ablak vezető sínbe,a függöleges részekre

Előzmény: dhodmik (53431)
Octi19 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53434

Talán hozzá, de a legjobb levenni az egész alaplapot. Nem sokkal több meló mint a kárpit. ...bár ha az ablakot nem lehet apránként mozgatni, akkor az szívás így is-úgy is. A vezérlő az ajtóban van.

Előzmény: dhodmik (53433)
dhodmik Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53433

Köszönöm a segítséget ! 

 

A görgőkhöz hozzá lehet férni az ajtókárpit levételével?

Vagy tovább kell bontani ?

 

Azóta gombsort próbáltam ,de az újjal is rossz. A vezérlőt hol találom? 

Előzmény: Octi19 (53432)
Octi19 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 53432

Az ablaknyikorgás ismert hiba, emlékeim szerint a görgőket kell megkenni. (legjobb és legbiztosabb megoldás a teljes ablakemelő panelt levenni és úgy elintézni a dolgot, de ehhez érdemes felmérni, hogy mik kellenek majd, már persze a szaktudáson kívül)

A másik dolog meg szerintem vagy vezérlő, vagy kapcsoló hiba lesz.

Előzmény: dhodmik (53431)
dhodmik Creative Commons License 2020.03.02 0 0 53431

Sziasztok! 

 

Nem rég lettem tulajdonosa egy szép Superb 1-nek és rögtön olyan kérdésem lenne ,hogy volt-e már valakinek olyan elektromos ablak hibája az első ajtóknál, hogy automatán le és fel is szépen mozog, de viszont finoman vezérelni, nem tudom,nem reagál semmire.!?

Hallatszódik egy kattanás, mintha meg akarna indulni a motor, de aztán semmi sem történik. Csak automatán le és fel , az hibátlan.

Vezetőoldali és anyós oldal szintén. Illetve vezető oldalon még elég hangos nyekergéssel jár amikor mozog az ablak.

Valakinek ötlete? 

 

Előre is is köszönöm a segítséget!

Octi19 Creative Commons License 2020.02.28 0 0 53430

Ott a cikkszám, azt! Menj be a legközelebbi márkaszerviz alkatrészeséhez és ott meg tudod venni!

Előzmény: Ecsike (53429)
Ecsike Creative Commons License 2020.02.28 0 0 53429

Koszonom ,de milyen markajut Castrolt?

Előzmény: Octi19 (53428)
Octi19 Creative Commons License 2020.02.28 0 0 53428

Gyári előírások szerint nem kell benne cserélni, de úgy 120-150 ezrenként azért simán le lehet. Kizárólag hozzáértő szerelővel cseréltesd le. Az olaj cikkszáma: G 052 171 A2. A töltet csere esetén ~2 liter.

Előzmény: Ecsike (53426)
skt15 Creative Commons License 2020.02.27 0 0 53427

Manuálisban nem kell cserélni. 

Előzmény: Ecsike (53426)
Ecsike Creative Commons License 2020.02.27 0 0 53426

Sziasztok!

 

Tud-e valki infot adni, van egy superb III 1.6 manualis valtos 2016 autom amit nemreg vasaroltam es a kerdesem a kovetkezo lenne, valtoolajat mikor kell benne cserelni most 120e km van benne? milyen fajta a gyari es hany L megy bele?

 

Elore is koszonom

SzIFon VG Creative Commons License 2020.02.27 0 0 53425

Sziasztok!

 

2016 novemberi Superb a mellékelt hibát rögzítette.
Észre nem lehetett venni semmit, visszajelző lámpa nem világít.
Valami tipp van, hogy mi lehet a gond?

 

Köszönettel:

SzIFon VG Creative Commons License 2020.02.27 0 0 53424

Sziasztok!

 

2016 novemberi Superb a mellékelt hibát rögzítette.
Észre nem lehetett venni semmit, visszajelző lámpa nem világít.
Valami tipp van, hogy mi lehet a gond?

 

Köszönettel:

KisVinnie Creative Commons License 2020.02.15 0 0 53423

Sziasztok!

 

Tegnap vásároltam egy 2012 -es Skoda Superbet, és a csomagtérajtóval van némi problémám!

A motoros nyitás nem mindig működik!

Az ejtó meg lett húzva egy kicsit a nyitáskor, és így (gondolom én) letiltott! 

Most azt csinálja, hogy ha megnyomom a gombot egy kicsit kinyílik, és utána mindjárt vissza is csukódik!

Tudtok valami ötletet?

Még friss vagyok az autómata csomagtérajtók terén!

 

Köszönettel:

KisVinnie

409 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 53422

A MIL-t nem gyújtja ki hibakód nélkül. ! Ergo, valahol ellentmondás van.

Előzmény: SzIFon VG (53421)
SzIFon VG Creative Commons License 2020.02.10 0 0 53421

Ez a gond, hogy nem hoz hibát.

A többszáz hiba közül nem hoz semmit.

Lefuttatták rajta a diagnosztikát és semmi.

Addig hibátlan, míg nem lesz esedékes a regenerálás.

Azt viszont már nem indítja el.

 

Előzmény: 409 (53420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!