Keresés

Részletes keresés

suraki1 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84241
Értem. Akkor ilyen jellegű műszaki ok nem gátolhatja, a Rába-MAN-hoz még akad alkatrész.
Előzmény: RIKA424 (84240)
RIKA424 Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84240

Na öntsünk tiszta viszkit a pohárba.

 

556 motorjai.

 

Az Ik-556 -os első szériája (nullszéria) GA 81-01..81-05 Csepel motorral érkeztek.

Rendkívül megbízhatatlan motorok voltak.

 

A második széria 81-06-----81-14 pedig JÁFI motorral jöttek.

JÁFI = Járműfeljesztési Intézet.

 

ATUKI motor nem létezett. ATUKI = Autóipari tudományos Kutató Intézet.

A félreértések onnan adóttak, hogy a JÁFI motor kifejlesztésében sok-sok ATUKI munka volt.

 

Az első 28 db Ik-556 kb. 25-33%-os üzembiztonságot produkált.

Volt ugyan kiadási terv, de gyakorlatilag csoda számba ment ha egymás után három napot végigdolgozott a kocsi.

 

A GA 81-15-----81-28 rendszámú kocsikra pedig mint kísérleti járművekre tekintettek.

Volt olyan kocsi amiben háromszor-négyszer cseréltek motort négy év alatt.

Ebben a szériában jelentek meg az első városi automata váltók Mo.-n.

 

JÁFI automaták és Prága 60M automaták.

Egyik se terjedt el. Ezek igen kezdetleges, sűrűn meghibásodó váltók voltak.

 

A később sok ezer példányban közlekedő Prága 70M váltónak amolyan kísérleti előfutára volt a Prága 60M váltó.

 

Vissza a motorokhoz.

A fővárosba 275 db Ik-556-os került.

Az első 28-at leszámítva (JÁFI + Csepel) mind RÁBA 2156-os motorral.

Tehát a 28 db más motoros (első szériák) kb. 10%-át adták az Ik-556 -os fővárosi állománynak.

90% RÁBA 2156 motoros volt.

 

Az első 28 kocsi JÁFI és Csepel motorjait is kicserélték RÁBA motorokra pár éven belül.

Tudtommal nem volt olyan Ik-556-os mely életét eredeti JÁFI vagy Csepel motorjával élte volna végig a BKV-nál.

 

 

 

 

Előzmény: suraki1 (84236)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.09 0 0 84239

A Sallaiban újították fel.

Előzmény: P.stephenson (84210)
siófoki35 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84238
Aron_son Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84237

GOX-799 topictárs!

 

Egy e-mail címet kérekszépen! :)

suraki1 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84236

Ha nem jár túl nagy áldozattal, akár D2156-os motorral is fel lehetne éleszteni - ha az nem túl típusidegen. Melyikből volt több? Csepel vagy Rába-MAN motorosból?

Előzmény: Törölt nick (84232)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84235

Csak ezen a felén volt ilyen támaszkodó. Nyomta a derekadat, ettől látott előre a kalauz. A másik felén sima keret volt, az volt a kényelmes.

Érdemes figyelni a hírdetőtáblát. Ívelt aluminium lemez volt és két oldalt végig futott. Erre ragasztották a papír reklámokat.

Voltak kapaszkodók fent, és mind a két oldalt. Fehér furnér teteje volt minden járműnek. Az összeillesztéseknél fehér, kék, és piros műanyag csík volt a díszlécben.

A Szentendrei 180-as teteje minden szinten rossz! Tessék összehasonlítani. Nem kis hibát követtek el.

 

Előzmény: Törölt nick (84230)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84234

Trabi! Szuper!! :D Nekem egy 1972-es Ford Consul van! De én is gondolkoztam már egy kis trabin, imádtam őket! 

Előzmény: norbee601 (84233)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84233

Hát igen, amiben lehet törekedni kell azért az eredetiségre. Amiből van.

 

Nekem egy 75-ös Trabim van, igyekszem minnél eredetibre, nagyrészt az is, de van pár olyan dolog ami egyszerűen égen-földön nincs... Bár ezek inkább apróságok.

Előzmény: Törölt nick (84232)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84232

Törekedni kéne, de nem az a legfontosabb, én így értettem. Ha most ilyen formában felbőgne a motor, és kapna egy vizsgát az IK 556, szerintem sokan magukhoz nyúlnának. Hozzáteszem egyértelmű, hogy közeledjen a valósághoz, de sajnos(?), manapság inkább divat a nosztalgia, és ők vannak többségben, mondhatom ők tartják el (már amennyire) az ilyen megmozdulásokat, mint a megrögzött jármű buzik, mint mi! Azért valljuk be, hányszor előfordult, hogy ingyen vettünk igénybe olyat amit, más laikus megfizet! Villamoséknál ez, már bevett dolog, meghirdetik ennyi, meg annyi, és a csókosok potyáznak, jopofiznak! Ami a lényeg én is jól emlékszem 1969-s születésem révén, nekem is belefért az típus. Csak OT" , meg örüljünk hogy van, az két dolog.

Előzmény: Törölt nick (84230)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84231

Nincs mit :D Az igazság, ez a téma már sokszor végig lett járva, de mindig előkerül a Miskolci mítosz.

Előzmény: P.stephenson (84226)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84230

nem biztos h mindenki ilyen..szerintem is amennyire lehet törekedni kéne az eredetiségre, főleg addig amíg azok az emberek még élnek akik utaztak rajtuk régen pl. FAV 20. 

Előzmény: Törölt nick (84218)
KPK-299 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84229

Tudom, beszéltem a személyzetével, akkor mentek be a múzeumba mikor ott voltam, mondták, hogy már nagyon kíváncsiak az 556-osra is.

Előzmény: Fáradt Vándor (84211)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84228

Ez a 84199-re akart válasz lenni...

Előzmény: Fáradt Vándor (84227)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84227

Ez a szombat deles járat, ott figyel a srácom jobb elöl a barátjával :)

P.stephenson Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84226

Értem, köszi. Ma is tanultam valamit, akkor ez csak egy urban legend.

 

P.s

Előzmény: Törölt nick (84221)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84225

Igaz! Köszi! :D 

Előzmény: HBweb hu (84224)
HBweb hu Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84224

(1998-ban)

Előzmény: Törölt nick (84221)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84223

Azt tudom, hogy fékezéskor előre esett az egész, és akik kapaszkodtak a csuklóban azok is megdőltek mint a Pisai torony. Majd induláskor vissza állt minden. Nagyon labilis volt. Sokat utaztam a csuklóban, mert lehetett támaszkodni, de  más volt a kalauz miatt a két oldal, és a kalauz felöli nyomta az ember hátát, hogy előre lásson a kalauz. A jegykezelők után sem változtattak ezen.

Előzmény: rezgaras (84215)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84222

> Miért nem kérdezted meg tőlük? :)

 

Mert folyamatosan két gyerek után kellett futkározzak a múzeum egész területén ;)

 

Fél füllel én is ezt hallottam, bár nem értem, hogy a múzeumot miért zavarná, ha a tulajdona statikus kiállítási tárgy helyett mozgó jármű lehetne (ugyanis azt hallottam, hogy mereven elzárkóznak ettől)...

Előzmény: norbee601 (84213)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84221

Már mint 1999-ben! Bocs! 

Előzmény: Törölt nick (84220)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84220

2009-ben ünnepelt Miskolc és ott vendégeskedett, és egy hétig járt is forgalomba! 

Előzmény: P.stephenson (84219)
P.stephenson Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84219

Köszi. Szóval mi az igazság? És mikor kerültek bele a miskolci fotók?

 

P.s

Előzmény: Törölt nick (84217)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84218

Az a legkisebb baj, hogy nem eredeti! Inkább az üzemképessége, és az üzemeltetése a fontosabb.Tudva, hogy Közlekedési Múzeum tulajdona. Ez a nem eredeti, meg nem így nézet ki, az idő múlásával egyre érdektelenebb. Látva a mai nosztalgia utazóközönséget, azt sem tudja miről van szó. Ilyennel utaztam, ilyen járt az utcánkba, és keverik az időpontokat, a típusokat meg sorolhatnám! A most feljövő generációt főleg nem is érdeklik a részletek. Régi és kész! 

Előzmény: FAV 20 (84214)
Törölt nick Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84217

Csak neked! :D 

 

Előzmény: P.stephenson (84210)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84216

Teljesen igazad van,de akinek volt pénze azt csak a pénz érdekelte és ez az ami nagyon elszomorító!

 

 

Előzmény: jazzcool1,2 (84207)
rezgaras Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84215

Pedig a 180-as felső csuklótartó "pókja" eltért a Henschelétől. Egy kicsit hasonlított, de lényeges darabjaiban eltért.

Előzmény: FAV 20 (84198)
FAV 20 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84214

Az egy hetes munkát azt el kell felejteni. Az egy év is kevés. A nagy baj az, hogy a belseje sem eredeti, de a 180-as is hagy magaután kivánni valót. Egy múzeumban lévő jármű amit mutogatnak, az miért nem olyan mint ahogy közlekedett? Megtévesztik a látogatókat, és azok meg elhiszik, hogy úgy nézett ki ahogy most látják. Szomorú vagyok, hogy nem pótolják a hiányosságokat.

Előzmény: norbee601 (84213)
norbee601 Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84213

Miért nem kérdezted meg tőlük? :) 

 

Amúgy előbb-utóbb csak lesz belőle valami. Az MB Travel is felajánlotta nekik 2 vagy 3 éve hogy ők saját költségen rendberakják, cserébe hogy hétvégente beállhasson az 556-os is a kabrió mellé, ettől még ugyanúgy maradt volna a múzeum tulajdona. A kabrió egyik sofőrje akkor azt mondta hogy tulajdonképpen szerinte egy hétvégés meló lenne üzemképessé tenni, olyan sok dolog nem is kéne hozzá.

Előzmény: Fáradt Vándor (84211)
ocsibusz Creative Commons License 2013.04.08 0 0 84212

Ha jól tudom, akkor az 556-ba az Akúti tervezet és a Csepel Autógyár által épített Csepel 618-s motor van benne. A motor hathengeres fekvő 180 LE szívó motor, a hengerek a Rábával ellentétes oldalon vannak.  Úgy emlékszem, hogy jó pár évvel ezelőtt működő képes volt, csak hengerfejes lett és úgy kellett vissza vontatni a múzeumba. A lökhárítón a sérülések akkor keletkeztek.    

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!