Az uj rádiók, pláne a mai rádiók elég nagy áramat vesznek fel ha egyre van kötve a gyujtás féle áram elláttás és a állandó áram, tapasztalatból mondom nem tudtuk mi szívja le aksit autó hetente nem idnult a rádiót gyujtásra téve ez megszűnt mielőtt valaki ALPINE rádió volt egy ilyen és egy Kenwood mindkettő így viselkedett!
Felicián még nincs olyan kulcsszekrény hogy benthagyott kulcsnál recsgjen a hang... Csak gyujtásra megy "sajnos"
Autórádió csere előtt állok, a következő kérdésem lenne. Az autómban gyárilag nincs behúzva a rádióhoz a szál, amin csak akkor van áram, ha benn van a kulcs / rá van adva a gyújtás, viszont én szeretnék behúzni egy ilyen szálat, hogy automatikusan kapcsoljon a rádióm. Két megoldást olvastam eddig: a gyújtáskapcsolón elvileg van egy szabad csatlakozó, amin akkor jelenik meg +12V, ha benne van a kulcs vagy a gyújtás rá van adva. 1. közvetlenül ide rákötöm a rádiónak azt a vezetékét, amin a gyújtáskapcsolt 12V-nak kell lennie. 2. a gyújtáskapcsolón ugyaninnen egy 12V-os relét kapcsolok, ami kapcsolja a rádió gyújtáskapcsolt +12V-ját, amit a biztosítéktáblától hozok ki. SZerintetek melyik a jobb megoldás? Nekem a relés tűnik jobbnak. Várom az esetleges további javaslatokat is. (egy 1996-os Feliciáról van szó)
Alsó cső nyitot nem zárja el a hűtőtől a vizet sem a nyomást így ha fent gyengébb a "láncszem" akkor ott fog szétmenni, teljesen nincs izolálva a nyomástól a rendszer mert a termosztát csukva van az csak a kerigést akadályozza meg a nyomás terjedéset nem!
Toronycsapágyat cserélnék a Felin. Utánanéztem, komplett szettben (csapágy, persely, gumi, tányér) csak 2 helyen találtam, az egyik helyen 1500 utángyártott, a másiknál 1900 "gyári"..... UNIXéknál és BÁRDIéknál csak gumi és csapágy van, a persely meg a tányér az nincs. Mennyire kell ezeket együtt cserélni? Elég ha gumit meg csapágyat veszek? Illetve hol lehetne kapni valami minőségibb készletet peste (komplettet) ha valaki tudja HELP. Köszönöm!
Érdekesség. Az a 50 mm átmérőjű "vastagcső" ami a termosztáttól a hűtő felső között van, na az jó bilincsek esetén fel tud fújódni 100-110 mm vastagra!!! Saját szememmel láttam, és egy törölközővel leszorítva kicsavartam a túlfolyó kupakját, és láttam a normál méretére összehúzódni! Na ott volt kicsit hengerfejes az autó!
Nem akarlak elkeseríteni, de nem a termosztát okozta sztem.
Ha leragad a termosztát, a vastag cső felé nem megy víz, így nyomás sem lesz ott. Ha beledolgozik a hengerfej tömítésnél a kipufogó a vízbe, na akkor lép fel ez a jelenség tutira! Először csak megdagadt csővek és hosszú úton megmagyarázhatatlan melegedés, majd lelővi-eldurrantja valamelyik csővet-csatlakozást...
Marha sokat(több ezer km-t is) el lehet menni ezzel a hibával(persze csak ha nem ütöd) és nem érti az ember mi a baj?!? Hengerfejes lesz az! Próbáld ki, egy rövid, de már éppen üzemmeleg út után mennyi gőz-gáz akar kijönni a túlfolyó sapkánál ha letekernéd és szagolgasd meg a tartályt, érezni fogod a jellegzetes szagot...
Az ilyen jelenségeket általában a túlnyomás okozza nem is a forrás maga hanem a víz tágul ugye és már nincs hely, a legjobb egy új kupak a beöntő tetejére annak van szelepe nyáron a 1,3 110 foknál megáll ha nem így van akkor van a baj de az csak órán 110 emberek... a reális fok kb. 97-105 ami még nem vészes!
nekem soha nem volt kapcsolóm nem is lesz nem megyek vissza a kőkorszakba favori hőgomba neki vagy még jobb 120 skodájé és jó napot ennyi...
Majdnem úgy jártam mint tavaly amikor a városban ledobta a hűtő a felső vastag csövet a csonkkal együtt.
1 percre megálltam tájékozódni, és mikor visszaültem már láttam hogy egekben a vízhőfok, a direkt kapcsolót rányomtam, a fűtést ráhúztam elindultam...tükörből láttam a víznyomot a úton.
az volt a szerencsém hogy nemsokat kellett menni, ott megálltam és benéztem a motortérbe.
olyan volt mintha átmentem volna egy tűzoltócsapon. minden vizes volt, a felső vastag cső meg lógott szabadon.
direkt kapcsolót rajtahagyva hagytam hűlni, visszaraktam a csövet majd feltöltöttem vízzel,
hazafelé 12km-en át nem volt gond. bár a hűtés folyamatosan ment.
szerintem itt nem csak a termosztát pakolást de a termosztátot is cserélni kell.
úgyhogy lassan összegyűlt a tennivaló az autón:
kihúzatni a bal első lemez horpadását amit egy pofátlan szarjankó okozott úgy hogy nem hagyott papirt maga után.
kicserélni az oldalsó index búrát, vezérműláncot, ennek a tömítését, szelepdekli tömítést,olajat, olajszűrőt, légszűrőt, termosztátot alátéttel, kell alá egy garnitúra téli gumi.
vonóhorog ajzatot is cserélni kell.
és amit nem tudok hogy hol lehet vagy lehet-e a belső csomagtérajtó nyitó kallantyút is.
Km órát négy csabar tartja az kijön a többit egy réz színű kicsi anyát kell levenni majd a menetet kinyomni kis erő szükséges és kint az óra mert rá van szúrva egy tüskére a nyomtatott áramkörön
hi.Hogy a fenebe kell szetszedni teljesen a orakat ? vettem masik oracsoportot,es a ford orat szeretnem beleole kivenni,attenni az enyembe,de sehogy sem sikerul kiszedneeeeeeem. MAr osszes csavart kiszedtem, de megsem mozdul........levan ragasztva ? szetrobbanok... meg a sarga lap sem bir rola lejonni.
A lényegét én is láttam amikor szétszedtem. Inkább arra voltam kíváncsi, hogy dolgozik-e. Ma délután betettem a fagyóba. Csak most jöttem rá, hogy bent felejtettem, így most kikaptam. Szépen dolgozik. Azért a -16 C az hideg !
Pl klímásban nincs bowden és a Dízelesben sincs bowden ezen a kapcsolón...
A nulla álássban a zsalu csukva van venti off, ahogy nyitod meg a venit már egyesen pörög, de a zsalu a teljes nyitásig egészen egyesre kell hogy aljon a kapcsoló akkor van teljesen nyitva a zsalu amint csukod el már szűkül a levegőnek a helye, és kicsivel nulla előtt megáll a venti is...