Ahogy s500 is írta, itt kézifékről van szó, ráadásul, ami benne van jelenleg az gyári, nagyon jó állapotú... Sokszor rosszabb egy vadi új után gyártott, egy alig kopott gyárinál!! Az üzemi fék nekem is elsődleges, jelenleg is új Textar betétek vannak...
Az alig 1mm kopás annyit jelent, hogy ennyi a különbség a most benne levő meg az ÚJ között. Nem, nem én vettem, én csak szereltem, tartalékba volt a polcon egy másik 202höz régről, megmaradt.
Nekem is ez volt, belógott egy csavar, és rendet rakott. Most lett átműtve bele a másiké, és ugyanez a fogaskerekes verzió volt. amikor felkerült a tárcsa, akkor lehetett a tárcsa egyik lyukján keresztül beállítani a feszességet, egy csavarhúzóval. A későbbi utánállítást az alvázon lévő automatikus szerkezet csinálja, amibe belemegy a bovden, és szétosztja külön bovdenekre a két kerékhez. (a 140-esen legalábbis)
" Ott volt mellettem dobozban a zsírúj fékpofa, de minek cseréljem, ha alig 1mm különbség van a benne levő meg az új között ? "
Én nem tudom mennyi a méret a kopott és az uj között, nem vagyok szerelő. De ha ott volt, gondolom nem véletlen. Vagy nem te vetted meg? Akkor minek? Szal nem értem és nem is akarok okoskodni. Csak egyet tudok. Az autóval nem csak menni kell, megállni is. Ezt sokan elfelejtik és nem foglalkoznak ilyen apró mm -es dolgokkal. Ha nem értenek hozzá...
Aztán a zebra előtt meg nem tudsz megállni. Mert szar a féked. Nem ragozom, én ilyen dolgokba akkor se megyek bele, ha "nem megy jól" ! Sőt, akkor egyáltalán nem.
Gondolkozz, hogy mi éri meg egy autón, amin lehet spórolni. Egy belső kárpit, egy elektromos ablakemelő, stb...
Jó estét ! Nagyon szép autóba gondolkozol, mert a Mercedes coupé a márkán belül is a legszebb forma ( szerintem ). Sajnos egy nagyon rizikós gép. Keveset gyártottak belőle álltalában magasan felszereltek, és nem éppen a vak nyugdijas vidéki orvosok vették meg és hajtották kiméletesen ügyelve a szervizelésre. Van a piacon egy két olyan coupe ami teljesen le van amortizálva, és aki ezeket megveszi az aztán irja a krimiket a népitéletben mert tényleg vagyonokat költ rá. Itt a fórumon van több bálna is ( nem coupé), de annyira nem problémás a tipus. Egy E200D-vel nem hasonlitható össze semmilyen téren, természeténél fogva nagyságrendel többe kerül a projekt tehát csak akkor vágjál bele ha anyagilag birod finanszirozni. Mint Zoli irta a 600-as motort nem ajánlom én se, van 420-as és 500-as motorral is. Mai áron: vétel 2 millió, átirás,fék,olaj,biztositás stb 500 e Ft. Éves fenntartása 300 e Ft. (sok pénz !) Elegancia,erő,időtálló forma, minden amit egy autótól elvárható...... luxus felsőfokon !!!
Az új vw eszközöké igen, majdnem mind 5x112, de az agyméret más. g3, g4, meg ezek előttiek viszont 4x100, osztókör módósítóval szokták felpakolni a merci felniket, mert ezzel nagyon CULT lesz a verda... pf..
A fékpofa ránézésre ugyanolyan volt, azt cseréltem az egyik oldalon (202höz vett dobozos újjal hasonlítottam össze kiszerelt állapotban) meg a fékpofákat rögzítő rugó kellett, mert a belógó csavar azokat eltörte.
Ott volt mellettem dobozban a zsírúj fékpofa, de minek cseréljem, ha alig 1mm különbség van a benne levő meg az új között ? Azért ennyire nem megy jól.. :(
Vazz Tibi Te az én kerekeimet vetted meg,eladtam haveromnak ő leszintereztette pirosra őket,aztán egy másik havert megkért hogy tegye fel vaterára, na ő a bogaras Maresz,tőle vetted:))) kicsi a világ, legalább a klábban maradt:)) mert eddig egy 3 as gófón vót:))
Ezt sejtettem, de amikor szétszedtem mindkettő teljesen össze volt tekerve, legrövidebb állásba. Ezen mikor kéne változtatnom? ha kopott a betét? Arra a bovden állítás való, ha még nem nyúlt ki, nem?
"Megjegyezném még, hogy az előző generációs swift-ről egyáltalán nem találsz ilyen videókat, mert teljesen alkalmatlannak mutatkozott az euro NCAP tesztekhez."
Az izzitógyertyák problémája tuti,hogy nincs kapcsolatba a fogyasztassal es az adagoló alapjárat tekergetésével. A tipusodon lévő adagoló nem az a fajta,hogy 1ccer csak az a baja leggyen. Inkább porlasztócsúcs.
Ja, 202es fékről van szó, de ahogy néztem a 124esé is ugyanolyan, ugyanis bontani kellett 1-2 dolgot hozá, és épp egy 24es hátsó rész hevert a sarokban...
Ma összetákoltam msk Sanyi rögzítőfékjét, mert egy hosszabb csavar beleszólt a dolgokba.. elég csúnya volt. No mind1, egy maradt ki, a bovden beállítása. Hol tudom ezt megtenni? padloig taposva is alig fog vmit, pedig szinte új betétek vannak bent.
Arra sem jöttem rá, hogy a fékpofák közt levő fogaskerekes feszítő minek is van ott, és miért van rajta "fogaskerék" ? látszólag semmi sem akad bele, semmi sem tekeri. Egyik fele menetes, ezzel szét lehet feszíteni a betéteket jobban.
SZia!OK köszönöm az ötletet!Kicsavarom,kipróbálom.Esetleg nem tudod,hogy az adagolón,alapjáraton nem-e kell állítani.A fogyasztása is felment 5,5 ről 7-re.