Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14544

Politika generálta, de nem az, amire te gondolsz... ha az lenne, akkor nem áldoztak volna be másik négy vonatot az elmúlt tíz évben...

 

A szabadságos lengyel vasutasok meg majd koppannak egy nagyot, ha az orosz nem fogadja el a FIP-et...

 

 

Előzmény: keszekusza76 (14543)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14543

Szia.

Valószinüleg túléli,

politika generálta,max a vonat elnevezése változhat.(Visegrádi Három.......stb.)

Üzleti szempontból érdemi értelme nincs:)

Majd a szabadságon lévő lengyel vasutasok megtöltik nyáron az orosz hálókocsikat:)

Előzmény: paca664 (14542)
paca664 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14542

Remélhetőleg lesz rajta annyi utas hogy joggal remélhessük hogy túléli a menetrendi évet.

Előzmény: DVB (14541)
DVB Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14541

Mavos szerelveny es orosz/belorusz halok. Nem CAF kocsik, erdekes vonatnak igerkezik, remelhetoleg tuleli a menetrendi evet.

 

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=130&nazev=Varsovia&rok=2016 

 

 

Előzmény: Törölt nick (14540)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.15 0 0 14540

Az új Varsóviába ki adja a kocsikat? start megy oda egyik nap, másnap vissza?

haha 1970 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 14539

Friss tapasztalatomat szeretném megosztani veletek a Máv-Nosztalgia valami szuper szerelvényt vásárolhatott ami a Bécs Nyugati-Győr távolságot 25 perc alatt fogja megtenni pénteken "Délibáb Advent" expressz néven!És ez fent is van az oldalukon.Számomra az a furcsa hogy ott vasutas szakemberek vannak és ez senkinek sem tünik fel!Arról nem beszélve hogy a vonatösszeállitás is feltette így a menetrendet az oldalára!

padorjan Creative Commons License 2015.12.15 0 0 14538

A csehek néha 20-30 percet is be tudtak hozni, máskor meg Praha hl. n.–Praha Libeň–Úvaly–Kolín helyett elküldték a vonatokat Praha hl. n.–Praha Libeň–Lysa nad Lábem–Kolín útirányra és tettek hozzá 30-40 percet.

A MÁV igazán átépíthetné már Rákospalota-Újpestet és akkor nem úgy indulna neki a visszatérő utas, hogy Vácig biztos meglesz a 15 perc késés. A szlovák gépcsere remélhetőleg a történelem részévé válik a Škoda 55E (ČSD ES 499.0>ŽSSK 350) sorozat selejtezésével.

Előzmény: DVB (14537)
DVB Creative Commons License 2015.12.15 0 0 14537

Felújítás volt Ústi nad Orlíciben, átépítették az Uvaly - Praha-Bechovice szakaszt is. Első készen van, a másodiknak a végét még kicsit hegesztik. A menetrend elég laza volt, most 10 percet faragtak belőle mindkét irányban. A késések oka amúgy számos: A máv kiizzad 70 kilométeren 10-15 perc késést, a szlovákok gépcseréznek, hídat építenek-felújítanak, vagy a csehek újítanak fel valamit. Valami mindig van - ha 10 perc alatt volt késés, azt legtöbbször Prága előtt elkoptatta a laza menetrendnek köszönhetően.

Előzmény: gabor144 (14535)
paca664 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14536

Jelenlegi értelmezés szerint a (javított) könyv a vágányzári hirdetményekkel együtt értelmezve a mérvadó. Pl. a Corona 14.40-es indulása, üzemszünet a 136-oson, német határzár, stb.

Előzmény: vonatozó (14524)
gabor144 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14535

Nyilván nem lehet közvetlen vonat mindenhonnan, nem azt mondom, hogy ez "jár" az ilyen relációban utazni szándékozóknak, de ahol ez megvolt egy nemzetközi főirány "melléktermékeként", ott mindenképp visszalépés (*), és nehezen emésztem meg, hogy akkora előnyöket hoz, amiért a sok éven át meglévő közvetlen kapcsolat megszűnését vállalni kellene. No de lépjünk túl rajta valóban.

 

Rendszeresen idő előtt érkeznek Prágába? Kb. két hónapja rendszeresen nézegettem a késési adatokat, szinte minden távolsági vonat öszesezedett 15-20 percet Prágáig, jellemzően valahol Ceska Trebova - Pardubice táján. Tán pályafelújítás volt, és már vége? A http://poloha.vlaku.info/ most nem ad ki semmi aktuális adatot.

 

Más:

 

Szombaton 17.15 tájban nem hittem a szememnek a Keletiben: Az EC Petrov 40% körüli ülőhely kihasználtsággal várt indulásra a Keletiben! Az egyenletesen szétszórt elhelyezkedésből godolva nem néztek ki csoportnak. Ennyien jöttek ádventezni Budapestre?

 

 

(*): Nem csak a kényelem, hanem mert "saját magát biztos nem kési le", a csatlakozás viszont bizonytalan, rohanós és stresszes.

 

Bár épp nemrég olvastam már nem is tudom hol, hogy ha a bécsi reptérre tartó IC(+RJ?) annyit késik, hogy már visszafelé is késne (ami könnyen lehet a 6 perces reptéri fordulás miatt, a Hbf-en azért még van ezen kívül tartalákidő, de az sem sok), akkor egyszerűen nem megy ki a reptérre, és kész, menj a következővel fél óra (+ a következő késése) múlva. Szerintem ez valami elképesztő utasszivatás, különösen reptérre menet. Kíváncsi vagyok, hogy ezt tényleg alkalmazzák-e, vagy kacsa az egész, vagy lesz ilyen, de eltörli a népharag, mert annyira nonszensz, hogy egy vonat késés esetén nem megy el a meghirdetett végállomásáig.

 

 

Előzmény: BahnScorper (14532)
realfan Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14534
A Wiener Walzeren az ulokocsi termes vagy fulkes? A svájci belföldi ickre hány hónappal lehet előre foglalni?

Köszi!
DVB Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14533

A fobb kapcsolatok jellemzoen: Decin, Usti nad Labem - Praga // Praga - Pardubice // Praga, Kolin,Pardubice,C.Trebova - Brno // Brno - Breclav, Pozsony // Pozsony - Ersekujvar, Parkany. Van sok egyeb utas viszonylatu utas, de a nagy tobbseg igy veszi igenybe. Belfoldi forgalomban oras utem van Pragabol mind eszakra (gyorsvonatok) mind delre (becsi vonal, plusz gyorsvonatok) igy az EC-k nem igazan fognak belfoldi utasra varni,sok mas alternativa van. Nemet iranyban meg igen eroteljes a buszos konkurencia - a 19/29 Euros jegyek arban semmikeppen nem versenykepesek. (kenyelem stb mas teszta, de a vasut elonye ezen a teren is fogy)

 

Gyakorlatban azert szoktak varni - de a diszpecseren mulik, hogy mennyit. Az eloiras szerint 0 percet kell varni. Ha valaki szeretne atszallni, celszeru a jegyvizsgalot megkerni, hogy telefonaljon a diszpecsernek - no az esely ha aznapi utolso csatlakozo vonatrol van szo, vagy csoport szall at. Pozitiv (var) es negativ pelda (nem var) is sok van napi szinten. 

Előzmény: gabor144 (14531)
BahnScorper Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14532

Erre mondtam már múltkor, hogy Ceské Budejovice és Olomouc felől sincs közvetlen vonat, pedig egy kis igény biztos lenne onnan is. A fővárosok (meg egy-két más nagyváros, mint München) általában mindig ilyen csomóponttá fejlődtek... jellemzően technológiailag is.

 

Megnéztem a cseh menetrendet, nem várnak egyik irányban sem a másikra. De mivel most feszítettek a Prágában rendszeresen jóval idő előtt megérkező pesti vonatok menetrendjén, így észak felé 19, dél felé pedig 24 perc van átszállni...

Előzmény: gabor144 (14531)
gabor144 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14531

Budapestről tényleg nem sok utas van Prágán túlra, úgyhogy nekünk annyira nem fáj, de ezzel megszűntek olyan közvetlen kapcsolatok is, amik még nem túl hosszúak a vonatozáshoz, és repülő nincs vagy nem versenyképes, pl. Brno-Berlin, Pozsony-Drezda, Pardubice-Decin, stb.. Jó, egyik sem egy tömegigény, de az összes hasonló együtt azért már valami.

 

Arról van valakinek infója, hogy Prágában fog-e várni a folytatólagos vonat a Budapestről érkezett késett vonatra? Sokat nyilván nem, hiszen akkor akár közvetlen is maradhatott volna, de egy kicsit sem?

Előzmény: BahnScorper (14530)
BahnScorper Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14530

Ez nem a kocsikról szól, több Prágán átmenő vonat is volt ezeken kívül, amelyeket a csehek adtak ki, és mégis a halállistára kerültek.

 

Sok értelme ennek az egynek sincs, mert még Drezdába is túl hosszú a menetideje, nemhogy Berlinbe vagy Hamburgba. Ilyen távra már inkább repülnek, autóznak vagy éjszaka vonatoznak az emberek.

 

Arról nem is beszélve, hogy minél hosszabb az útvonal, annál több késést tud rajta összeszedni.

Előzmény: zjakabfi (14529)
zjakabfi Creative Commons License 2015.12.13 0 0 14529

Miért jó most, illetve miért nem volt jó, hogy eddig volt 3 közvetlen nappali vonat Németországba, most meg egy, ami ugyanúgy magyar kocsikkal megy... Jól emlékszem, hogy ez volt a kifogás, hogy nem jók a magyar kocsik... Lehetett volna variálni esetleg német és cseh kocsikkal.Kár, hogy eltűntek, illetve jobb lenne, ha az első illetve utolsó ec lenne a Németországba/ból menő/jövő.

Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 14528

ÖBB-nél az Euregio-s jegyek megszűntek? Eltűntek a honlapjukról, vagy az erre a most kezdődő menetrendi évre vonatkozó információkat még nem rakták fel?

DVB Creative Commons License 2015.12.11 0 0 14527

Tavaly is... Nehogy illetékes elvtárs kinyissa a könyvet és jól azt mondja, hogy ez nem közszolgáltatás. Mert valóban ezen múlik.

Előzmény: BahnScorper (14526)
BahnScorper Creative Commons License 2015.12.11 0 0 14526

Maximum az szívhatja meg, aki vakon ragaszkodik minden olyan információhoz, ami a könyvben van, aztán a valóságban mégsem úgy.

 

Lásd például a biharkeresztesi vonatokat (meg az egyéb, csak belföldet érintő vágányzári menetrendeket), vagy idén nyáron a szezonjáratok hálókocsijait. Pont ebben a topicban hőbörögtek egyesek, hogy a könyvben benne van a hálókocsi, akkor miért nem jár.

 

De tekintsünk pár évre messzebbre vissza: rengeteg olyan vonat volt, amely bekerült a könyvbe, aztán soha nem is indult el, még a nyomás közbeni változások módosításaival sem (pl. Sezana-ig a visszavágott és más nevet kapott Venezia).

 

Sokan nevezik tréfásan "vasúti bibliának" a menetrendkönyvet, de attól még nemigen nevezhető szentírásnak az, ami benne van. Talán ezért is szokott le sok vasút arról, hogy nyomtatásban is kiadja...

 

 

Ja, és azt mondod, hogy a nemzetközi viszonylatok között nincsen Budapest-Graz viszonylat. Ha ránézek a honlapra, ebben igazad van. De ha ránézek a könyvre, akkor már nem igaz az, hogy ez nem egyezik a könyvvel, mert abban sincs ilyen viszonylat, idén is csak a bécsit rakták bele egyedül a nemzetköziek közül... :-)

Előzmény: vonatozó (14524)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 14525

Én a Budapest-Graz-Budapest vonatról tudok nyilatkozni két hétbe telt mire volt egy olyan ember kinek eljutott a tudatáig hogy az lehetetlenség hogy kimegy a vonat Grazba 414-es termes első osztályú kocsival másnap meg visszajön 415-ös fülkés kocsival!Többször jeleztem ezt a dolgot és még én voltam a hülye!A feltöltött nemzetközi menetrendben meg 412-es az első a 414-es a másod osztályú kocsi amit a mai napig nem sikerült kijavitani!!

vonatozó Creative Commons License 2015.12.10 0 0 14524

Összevetettem a nyomtatott menetrendkönyvben és a honlapra feltöltött nemzetközi vonatok menetrendjét és kocsi összeállítását.

A következő eltéréseket találtam:

1. Az Istria sem a sem a nemzetközi viszonylatok, sem a nemzetközi vonatok között nem szerepel a honlapra feltöltött menetrendekben.

2. Ugyancsak nem szerepel a nemzetközi viszonylatok között a Budapest-Graz viszonylat sem.

3. A nemzetközi vonatok oszlopban az ADRIA gyorsvonatnál sem a menetrendi oszlopban, sem a kocsi összeállításban nem szerepel a rijekai stokk, a könyvben igen. Melyik a helyes? Amelyik helytelen, azt miért nem javítják? Ha a feltöltött, azt lehet pótolni. Ha a nyomtatott, azt pedig a Nyomás közben változásokban kellett volna jelezni.

4. A Beograd gyorsvonatnál a nyomtatott könyvben szerepel az összeállításban a Minsk-Beograd közvetlen kocsi, a feltöltöttben nem. Melyik a helyes?

5. Az Ivo Andric vonat esetében a könyvben szerepel a nyáron Teszalonikába menő kocsicsoport, a honlapon nem. Melyik a helyes? Miért nincs javítva?

6. A Nesebar vonat esetében csak Burgasz szerepel végállomásként a feltöltött menetrendben, a könyvben van várnai kocsicsoport is, Melyik a helyes?

7. Ugyancsak nem szerepel a Minsk-Beograd kocsicsoport a Varsovia EC kocsijai között a feltöltött menetrendben, míg a nyomtatottban igen.

Ha a könyv a hibás, A Startnak a Nyomás közbeni változásokban jeleznie kellett volna a hibákat, vagy utólag kiadni egy módosítptt hibajegyzéket. Aki a könyvet használja tájékozódásra, azok nagyon megszívhatják a hibás információk miatt.

Ha a feltöltött adatokban van hiba, azt könnyen lehet pótolni.

Törölt nick Creative Commons License 2015.11.28 0 0 14523

ld. 14508 hsz.

Előzmény: M41 6212 (14522)
M41 6212 Creative Commons License 2015.11.28 -1 0 14522

Sziadztok!

Valaki legyen szíves megírni lesz-e új nemzetközi viszonylat dec14től!Mert a nemzetközi viszonylatok változásait sehol sem találom.Vagy linket adjatok ahol van szó róla...

Köszi

martinaxe7 Creative Commons License 2015.11.27 0 0 14521
BahnScorper Creative Commons License 2015.11.24 0 0 14520

Utóbbi kérdésre lehetnek megoldások. A vasutak pocsék adottságaira kevésbé. Évek óta döglődik a balkáni forgalom, ez legfeljebb csak ürügy lehet.

Előzmény: Aln 663 1189 (14513)
1655exp Creative Commons License 2015.11.24 0 0 14519

Köszönöm.

 

Azt kihagytam, hogy szombati napra tervezném az utat, amikor csak 5.34-es vonat van, így is 8.22-re érek Miskolcra. Így is csak 8 perc van a csatlakozásra, ha beér pontosan.

Lehet mégis ez lesz a jó megoldás.

 

80 perccel hamarabbi indulással nyerek 5 percet az átszállásra, ha nyerek.

Előzmény: paca664 (14518)
paca664 Creative Commons License 2015.11.24 0 0 14518

Saújhelynél át lehet gyalogolni, a milermeter.com méterre pontosan kiszámolja a távolságot. 40 percet számolj rá. A késés itt is előfordulhat és itt sem kellemes, ha csak 10 percet kell behozni az is loholást jelent. Ennél már elviselhetőbb szenvedés talán ha a Tokaj helyett egy órával korábban indulsz a személlyel (Nyíregyen megvárja a miskolci személy). Ma egyébként mind a Tokaj, mind a Rákóczi 5 percet késett, csatlakozásra nem volt kevesebb idő mint egyébként. Visszafelé ennek a tükörképe annyival könnyítve hogy a Tokaj után még van több eljutás is Debrecenbe.

Előzmény: 1655exp (14517)
1655exp Creative Commons License 2015.11.24 0 0 14517

1 napos utazást terveznék Debrecenből Kassára.

 

Napok óta figyelem, hogy a Tokaj IC 682 és a Rákóczi EC 182 miskolci csatlakozása reménytelen.

Furcsa, mivel más vonat egyáltalán nincs Kassa felé, sőt se Bánrévén, se Sátoraljaújhelynél nem lehet átjutni vonattal.

Valakinek van ötlete arra, ha a Tokaj IC 682-vel utazó lekési a Rákóczi  EC 182-t, akkor mi a megoldás?

Visszafelé este szinte ugyanez a helyzet.

Hagyhattak volna kicsit több időt az átszállásra, mivelhogy ez az egyetlen vonat, amivel át lehet menni Kassára!!! (+az esti Hernád)

 

 Sátoraljaújhelyről át lehet jutni busszal, gyalog Slovensko Nove Mesto állomásig?

Nem tűnik messzinek.

 

Köszi a válaszokat.

Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.11.23 0 0 14516

Fantasztikus! Olaszország fele tényleg nincs értelme kínlódni. 

Előzmény: keszekusza76 (14515)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.11.23 0 1 14515

Üdv.

Megy a szokásos szlovén-olasz év végi szivatás:)

A MÁV STOP meg aszisztál hozzá:)

Előzmény: Aln 663 1189 (14514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!