Szúrástól eltekintve az a jobb neked, ha vérvétel van. Egyrészt az az, ami tényleg pontos, másrészt a vérmintát 6 hónap, 1 év vagy még több ideig (mikor hogy, 6 hónap a kötelező) tárolják. Az azonosítása pedig DNS vizsgálattal egyértelmű tud lenni, ma már nix "összecserélték". Vagyis: minden szempontból az a tuti, és jogod van hozzá, hogy azt kérd. Adott esetben én biztosan azt fogom tenni.
Főként azért, mert az ember természetes véralkoholszintje 0.05-0.08 ezrelék, annál is, aki életében soha egyetlen csepp alkoholt se fogyasztott, és ez veszélyesen közel van a 0.1-hez, amit kitaláltak ezek a féleszűek.
Ha azt mondod igen, egy sört tegnap, akkor elveszi a jogosítványt, és bevisz vérvételre.
Nem egyből visz vérvételre, hitelesített mérőműszer a SERES is. Neked is jobb, mert gyors, nem szúrnak meg 2x, és nem is b..ák szét a vénádat... Aztán ha a SERES is ittasságot mutat ki de Te nem fogadod el (az még jogodban áll), akkor nem marad más tényleg, mint a vérvétel. Az után viszont már nincs apelláta...
Csak egy kis adalék. Képviselőknek, bíróknak nem kötelező megfujni a szondát. Sőt ha még képes felmutatni az igazolványát, a rendör tisztelegve engedi el még akkor is ha képtelen megállni a lábán.
Az adalék hibás, le vagy maradva. A mentelmi jog alól ki lett véve már régen...
Hát igen. Ha Neked van egy kiszáradt kutad az udvaron, de nincs pénzed rá, hogy betemettesd, ugyanakkor nem akarod, hogy a gyerekek beleessenek, akkor letakarod, hogy nehogy.
Hát ők is így oldják meg, mert pénzük kb. ugyanannyira van, mint Neked a kútfeltöltésre...
Az az erőteljes gyanúm, hogy az ország jelenlegi helyzetében kcisit keletebbről (Románia, Ukrajna) kellene példát hozni, mert az közelebb van hozzánk...
A "megengedett" úgy értendő, hogy ha 0.1-nél kevesebbet mutat a szonda, akkor megkérdezi a rendőr, hogy ittál-e. Erre azt kell felelni hogy nem, és akkor aszongya viszonlátás, jó utat. Ha azt mondod igen, egy sört tegnap, akkor elveszi a jogosítványt, és bevisz vérvételre.
Igy van. Kint valamiért bizunk abban, hogy tudják miért van ott a tábla és betartjuk. Itt Mo-n 80%-s valószinűséggel tudjuk, hogy csak a lustaság miatt van kint a tábla és valójában semmi nem indokolja már vagy még a korlátozást.
Nem értem miért téma, hogy ki mennyi idő alatt bontja le az alkoholt. Szabályozás szintjén ez nem kérdés. Söför iszik. Mielött beül az autóba, eldönti vezetésre alkalmas állapotban van e. Ha igen és utközben ellenörzik és 0.3+ alkoholt mérnek bukta van, ha nem, nem. Ha valaki tudja magáról, hogy nem "birja" az italt, az tényleg ne igyon vezetés elött. Ideje lenne már felnöttként kezelni az embereket.
Csak egy kis adalék. Képviselőknek, bíróknak nem kötelező megfujni a szondát. Sőt ha még képes felmutatni az igazolványát, a rendör tisztelegve engedi el még akkor is ha képtelen megállni a lábán.
A kátyus, elhanyagolt, szar minőségű utakra NEM a sebesség korlátozó tábla a megoldás!!! Ha már mindenkép tábla akkor max Egyenetlen uttest, vagy Egyéb veszély. De a megoldás az utfelujitás! Ja, hogy az több pénzbe kerül, a büntiből megpénz van
Nyilván, át kell gondolni szakmai szemmel. Viszont ha ezt sehol nem teszik meg, és mindenhol a lehető legalacsonyabb sebesség van csak megengedve, akkor abból a júzer arra következtet, hogy ki akarnak vele szexuálni, és max. a trafitól való félelem miatt tartja be a határt. Ha felülvizsgálnák az ilyen helyeket, és mondjuk 10-ből 4-nél növelnék a max. sebességet, akkor a júzer is átgondolná. Ott van pl. Ausztria. Amerre járkáltam, ott azt tapasztaltam, hogy a falu közepén, ahol az iskola meg a templom van, egy 300 méteres szakaszon volt kinn a 40-es tábla, egyébként 50/60, a ki- és bevezető úton pedig megengedve a 80. Így oké, ezt a hatóságtól való félelem nélkül is betartom, mert látom, hogy ott van 40-es tábla, ahol valami indokolja. Nálunk ehelyett komplett agglomerációkra tesznek ki 40-es táblát, mert az egyszerűbb, csak éppen életszerűtlen baromság...
Vagy mindenki, kivétel nélkül egy gyilkos ámokfutó lenne?
Addig semmiképp, míg ezeken a részeken véletlenül halálra nem gázol egy idióta figyelmetlen f*szkalap gyalogost. Onnantól kezdve az Isten se mossa le róla, hogy 50-nél nagy valószínűséggel ma is élne a gyalog...
De vannak olyan helyek a városban, ahol szó szerint senki (egy időben kísérletezgettem ilyesmivel). Lehet, hogy azért, mert ott meg lehetne engedni 60-at, 70-et?
Az egyetlen indokod rá, hogy nem SZOKTÁK betartani, nosza, akkor engedjék meg?
Azért annál kicsit komolyabb elmélyülés kell egy sebességhatár megállapításához, mint a szokásjog... Szerintem...
Én meg hiszek benne, hogy ha egy szabályt gyakorlatilag senki nem tart be, akkor át kéne gondolni, hogy logikus-e, indokolt-e. Az 50-et Fehérváron általában az autósok jelentős része betartja. De vannak olyan helyek a városban, ahol szó szerint senki (egy időben kísérletezgettem ilyesmivel). Lehet, hogy azért, mert ott meg lehetne engedni 60-at, 70-et? Vagy mindenki, kivétel nélkül egy gyilkos ámokfutó lenne?
En jobb szeretnek europaba tartozni, ahol az ivas kerdeseben is felnottnek veszik az embert es a 0,3-0,5 sot nehol 0,8 (anglia, svajc, luxemburg) ezrelekes hatarig hagyjak a dolgot a polagrra...
Én is. De sajnos a magyar a fejekben belül nem felel meg ennek az elvárásnak. SAJNOS. Nemcsak a közmber. A fejesek sem. Lásd még ittasság esetén mentelmi jog, stb....
az útépítéskor kinnfelejtett tábláról is lehet tudni, hogy indokolatlan.
Elnézést, honnan tudod, hogy kinnfelejtették? Honnan tudod, hogy vége az építkezésnek? És ha még van hátra egy átadási terepbejárás? Nem ilyen egyszerű ez hidd el...
irreális volt az M7 felújításakor a 60...
Szerinted. Mások szerint pedig nem.
Mindegy, meddő vita...
Amennyiben arra járni (20 km/h-s út) valószínűleg betartanám. Mert tudom, hogy ilyenekre szeretnek harapni a könnyű bevételt kereső trafizók. De sokkal inkább azt tartom, hogy kerülnék. Még ha 2x annyi is az út. Mivel nem tud annyival több benzin fogyni, hogy megérje a futóművemet tönkrevágni a rövidebb úton...
Alapban igazad van, csak a játék kedvéért keverjük meg kicsit.
1. Sokkal jobb (a komfortod és a futómű szempontjából is) egy xar macskaköves úton gyorsan menni, mint lassan.
2. Egy Tico vagy WR+ gumijai kicsípődnek, egy középkategóriás autó kicsit jobban zörög, Tie meg észre sem veszi, hogy valami változott. Kinek indokolt a mennyi?
Nem sebességkorlátozás kell, hanem úthiba-tábla.
De hogy más - sztem hasonló - példát hozzak, a Swiftemmel, egyedül simán 60-70-nel átmegyek azon a vasúti átjárón, amin anyám Wagonjával egyedül is max. 40, ha meg még ülnek is benne páran, 20-30. Ez ugye nem csak vasúti ájáróra vonatkozik, lehet bármilyen úthiba.
Kihez igazodjunk? Mindig a leggyengébbhez? Figyelmeztessünk, és mindenki döntse el, mit tud/mer. Ha tényleg durva a hiba (megdobhat, törhet, stb.), akkor korlátozzunk, akár fizikailag is.
60/40. Ez a Thökölyhez képest kifutópálya :) De egyébként meg az nem mindenkinek a saját baja, hogy mennyit költ futóműjavításra? Pl. a legtöbb lakott területen kívül földúton mehetsz 90-nel, hisz semmi nem tiltja (max a józan ész). A konkrét kérdésre még mindig nem válaszoltál. Betartanál-e napi szinten egy 20 km/h-s korlátozást 6 km-en át?
Dehogynem tudod eldönteni, hogy indokolatlan egy tábla (persze nem mindig, de sokszor). Pl. az útépítéskor kinnfelejtett tábláról is lehet tudni, hogy indokolatlan. Amikor készült a 6-os út 63-M9 közötti 2 km-es szakasza, kitették a 40-es táblát. Aztán az úgy hónapokig volt kinn, miután már a szalagkorlátok meg a padka is kész voltak. Mindezt egy tökegyenes, négysávos úton, lakott területen kívül. Szerinted hányan tartották be? Mérget vennék rá, hogy max. az ment ott 40-nel, akinek műszaki hiba vagy egyéb okból az volt a végsebessége... De ugyanígy irreális volt az M7 felújításakor a 60...
Jajdebüszkék, hogy mennyi térfigyelő kameránk van. Miért ne lehetne használni ilyen célra is? Valóban jó dolognak tartom, hogy a pályán a díjkamerákat sebességátlagolásra is fogják használni.
Ugyanezt meg lehetne csinálni országutakon is, minden falu kivezetőjén egy kamera, innen ugyanaz a rendszer, mint a pályákon.
Ha majd a júzernek nem éri meg száguldani, mert ki kell várakoznia az átlagsebességet, akkor nem fog rohanni, legalábbis jóval kevesebb.
Ahhoz sem kell komoly befektetés (és még az árát is kitermeli), hogy minden rendőrautóba, és az összes állami ügyintézőautóba kamera kerüljön.
A véralkoholszint csak egy bizonyos (rövid) ideig azonos (azonos fizikai és egyéb paraméterek esetén). Az, hogy ez mennyire sikeresen és gyorsan tisztítja meg a máj a méregtől (alkoholtól) a vért, az függ attól, hogy milyen állapotban vannak a belső szervek. Mennyire van elhasználódva a máj pl (magyarul mennyire rutinos alkoholista az illető).
Tehát 1 órával az azonos mennyiségű alkohol elfogyasztása után teljesen különböző értékeket lehet kapni.