Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tomi 04 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 65610

Mechanikus adagolót tettek rá.

Előzmény: 409 (65609)
409 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 65609

"...hagyományos adagolót tettek rá..."

 

Most ez alatt mit értesz?  Átalakították mechanikus adagolóra, vagy a gyárit látod "hagyományosnak"? (Ami egy elektronikusan szabályozott VP29-es)

Előzmény: Tomi 04 (65608)
Tomi 04 Creative Commons License 2014.11.22 0 0 65608

Sziasztok!

 

Szakik véleményére lennék kíváncsi, akik ismerik ezt az útat. Vennék egy 1998-as G-s 1.7 TD X17DTL motorral szerelt az autót, és most nagyon jó áron tudnék hozzájutni. 

Megnéztem minden jó, külsőleg, hagyományos adagolót tettek rá. Könnyen indul, nem eszi az olajat, csak az vele a bibi,hogy nem megyen az autó és kb 4ezres fordulaton úgy fűstöl,hogy még az úton is látszik. 

Mi ennek a kiútja? Belehet-e állítani? Vagy Turbo? Esetleg milyen árba vannak hozzá.

 

Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget. 

 

Üdv: Kósa Tamás

Régiopelos Creative Commons License 2014.11.22 0 0 65607

A Swiftem nekem is gyári volt, és gyárilag gyorsult úgy ahogy. :D
Nem volt széthajtva.

(Ez az egri lányokról szóló történeted nem túl jó kilátásokat vetít nekem, mert én még őket sem tudom felszedni, de ezek szerint a máshonnan származókkal még nehezebb.) A bort meg nem szeretem, akárcsak az összes alkohol tartalmú folyadékot, bár gondoltam rá üzemanyagnak nem lenne rossz, de sajnos sokkal több kell belőle, mint benzinből, hogy ugyan annyi legyen az égéshője és egyúttal a teljesítménye az autónak.

Az autópálya is jó én is szerettem volna kimenni a német pályákra, csak az más irányvonal, moint a verseny. Versenypályán jó kigyorsítás nagy kanyarsebvesség, rövid féktáv kell, az autópálya pedig a nagy végsebességekrő és száguldásról szól, annak is meg van a feelingje, nem jobb nem rosszabb, ízlés kérdése, más "stílus".

 

És igen a Swift tényleg olyan jól gyorsul, hogy a Calibrám se sokkal jobb 50-60km/h-ig :)

 

Előzmény: Maki1971 (65604)
Maki1971 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 65606

ha4nz

Jóskabátsi

 

Legyszi olvass/olvassatok vissza picit! Amint korabban mar irtam, elismertem segitokeszseget es megkoszontem tanacsat. Ha teged/benneteket boldogabba teszlek vele, leirom: Kedves 409! Koszonom a forumon valo kozremukodesed, segitseged, okos tanacsaid.
dadada ich lieb dich nicht du liebst mich nicht.... :) Remelem igy megfelel...avagy a megvaltas ma nem elado? :)
Ui. Ha egy iskolaban a tanar egy diakot nyilvanosan "leszamaraz", nem hinnem, hogy tulsagosan motivalo lenne az egyen szamara. Tovabba ettol az osztonzo, "epito jellegu" kritikatol velhetoen senki nem fog Einstein-i agytekervenyeket noveszteni es Olimposzi magassagokat verdesni gepeszeti ismeretekbol:) Aldas!

Maki1971 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 65605

Akinek nem inge,annak nem is gatyája :D

Előzmény: 409 (65601)
Maki1971 Creative Commons License 2014.11.21 0 0 65604

"Legtöbbször a Hungaroringre megyek (egri vagyok)" A palyazas utan meg egy jofajta borospincebe tersz be:) Eger erdekes hely. Par eve jartam ott. A Bp. fele vezeto uton kifele haladva, a varos szelen levo kuton tankoltam. Ugy neztek ram a fiatal  kutas csajok, mintha ufot lattak volna:) Ennyire kedves, kozvetlen lanyokkal szinte meg nem is talalkoztam. Olyan erzesem tamadt mintha fel akarnanak szedni. Talan erdemes lenne ujra ellatogatni tankolni:)

Neztem a neten az arakat. Draga hobbi a palyazas. Amikor igazan csapatni akartam a gepeim, osszekotottem a nyaralo programot a nemet autopalyan valo szaguldassal. Palya helyett az is megteszi, am elmenyben messze elmarad tole:) A Suzim gyari gyorsulassal uzemelt. Ja igen, egyik ismerosommel versenyeztunk picit. Neki akkoriban egy  2.0-as szogletes Omegat adtak az egiek erre a Fold nevu jatszoterre. Gyorsulasban kb. egyforman birtunk haladni, de a palyan rendesen elhuzott a magasabb vegsebesseg miatt. Illetve huzott volna, mert a verdaja lerobbant... Az Omegara amugy egy rakat lovet koltott. Megbizhatatlan autokent tartotta szamon, mivel allandoan szerelonel pihent a kocsi. Ra fel ev mulva, megvalt tole.

Előzmény: Régiopelos (65600)
Jóskabátsi Creative Commons License 2014.11.21 0 0 65603

Ahhoz, hogy megértsd 409 ilyen jellegű tanácsait, nem kell profi autószerelőnek lenned, csak gondold végig józanul. Ha visszaolvasol 409-nek sok-sok építő jellegű, hasznos hozzászólása van. A savasodást pedig gondold végig még egyszer.

Előzmény: Maki1971 (65599)
ha4nz Creative Commons License 2014.11.20 0 0 65602

409-et tartsd tiszteletben, nagyon segítőkész és sok tanácsot adott már itt sokunknak. Többek közt nekem is. Ha tudok én is segítek sok embernek itt, amennyire tőlem és tudásomtól telik.

Előzmény: Maki1971 (65599)
409 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 65601

???  Akinek nem inge......

Előzmény: Maki1971 (65599)
Régiopelos Creative Commons License 2014.11.20 0 0 65600

Legutóbb az Euro-ringen voltam, de ez csak egy alkalaom, mert nekem messze van, akárcsak a Pannónia.
Legtöbbször a Hungaroringre megyek (egri vagyok) még az sincs közel, lehetne itt is egy pálya a közelben :)
(Meg nem olcsó, de egyik se).

 

Nekem is volt egy Swiftem (igen itt a nagy off), szintén 1,3-as, a régi, 5000km-rel vettem és valóban nem lehetett sokkal több benne, mert úgy gyorsult mint egyik ismerősömé ami tunindolt volt ugyan, de vagy 150km volt benne :)

Voltam vele gyorsulási versenyen is, 96km/h-ra gyorsult 11,5s alatt. A kinézetét leszámítva nagyon szerettem (csapott hátú volt én meg csak a lépcsőshátút szeretem, de ez nyilván már ízlés kérdése).

Előzmény: Maki1971 (65598)
Maki1971 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 65599


te irtad- "Nem kell a kormányt levenni!!....."
erre en- "Koszi! Most mar latom mi a szitu.. megkoszontem, elismertem, hogy probaltal segiteni."
te irtad- jott a "gumiamos, urszekeres story"
te irtad- "szamárságokat képes tanácsolni...... :-//"
en- "Erre most mit mondjak? Esetleg kozolhetted volna 5 nappal ezelott a szenkefes nezeted:)"
te irtad- "Talán a színvonal vált elriasztóvá...... :-//"


Teged nagyon nem szeretnek valahol, vagy tulasagosan el vagy "savasodva", marmint ugy ertem miert savazol masokat? Ugy velem, tevedni emberi dolog es ahelyett hogy ertekelned erofesziteseimet amiert nem szeretnem automat minden pici dolog miatt szervizbe vinni, nehany kurta mondatod utan elkezdesz oltogatni. Masok velemenyenek, nezeteinek toleralasat meg kell tanulni kezelni. Azt gondolom vagy te olyan intelligens, hogy ezt megertsd, vagy nem? Hidd el nekem, rengeteg olyan embert ismerek akik a hivatasos autoszerelokkel, szerelgetokkel nincsenek megelegedve, mert nem kepesek rendesen elmagyarzni technikai jellegu kerdeseket. A tema irant erdeklodo hamar kedvet szegi, mert a szerelo felszavaibol kene kitalalnia azt amit az autoszerelo kollega "annyira tud", ezaltal feljogositva erzi magat masok lenezesre, lekezelesere, mert o valamiben hozzaertobb, mint a masik ember. Felreertes ne essek, ezen jelensegek barmelyik szakmara igazak lehetnek a hutoszerelotol kezdve az orvosig. Jonehany esetben szembesultem a szamtech forumokon a fentebb ecsetlet szituaciokkal. Vegul 80-90%-ban mindig sikerult megkapnom az infot, es megtalalni azt a szemelyt aki normalisan elmagyarazta mit miert. Remelem nincs harag es sikerul konszenzusra jutnunk:)

Előzmény: 409 (65597)
Maki1971 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 65598


Melyik palyara jarsz ki csapatni a verdat? 500k km? Az mar dofi. Szep teljesitmeny:) Kulonosen akkor, amikor nem egy mai gep hullik atomjaira 150-250k km kozott.
Kozepsulis eveim utan nehany evvel kaptam egy ceges harakiriautot, amely egy Buziki nevre hallgatott. 1.3 mocival szereltek a lelkem. A bekapcsolt klimazast nem komalta a gyengecske motor. Klima nelkul rendesen szedte a labat. A kasztni nyeklett-nyiklott, a futomu pattogott. Az ajto olyan puritan es vekonynak tunt a vezetoulesbol kipillazva, mint egy szelet parizsi. Olyan fajta amelybe a patkany farkat is beledaraljak:)
Ettol eltekintve ez a kocsi mindent birt! Szinte allandoan nyelgazon jartam vele a hatridos melok miatt. Kapott patkazast, kerekporgetest, padlozast palyan, varosban egyarant, kezifekes vaganykodast, plafonig cuccolast. Elromlani nem birt a draga, pedig 4 evig utottem, vagtam kimeletlenul:) Az emberek valtoznak idoszakonkent. Igy ma mar nyugodt tempoban vezetek, kimelve a jarganyom.

Előzmény: Régiopelos (65596)
409 Creative Commons License 2014.11.20 0 0 65597

"Azon tunodom miert "porog" ennyire az Opel forum."

 

 Talán a színvonal vált elriasztóvá...... :-//

Előzmény: Maki1971 (65595)
Régiopelos Creative Commons License 2014.11.20 0 0 65596

Nyilván a japán autókat Isteníted, mint oly sokan. Amíg nem veszel egyet :D

Persze vannak jó, de az európaiak között is.

Az enyém is egy ideje egész jó mióta sikerült megcsinálgatni, és biztos az is lehetett volna korábban is, ha az előző tulaj nem gányolja szét. Nem tudom hogyan csinálta, mert én pályára kijárok vele edzeni, de az nem viseli úgy meg :)
Meg nyilván az se mindegy, hogy az enyémben van vagy 500e km.

Előzmény: Maki1971 (65595)
Maki1971 Creative Commons License 2014.11.19 0 0 65595

Koszi, abbol akad elegendo:)  Azon tunodom miert "porog" ennyire az Opel forum. Minden Opeles elkoltozott Japanba es keves a user aki ide irogasson? :)

Előzmény: Régiopelos (65593)
ha4nz Creative Commons License 2014.11.19 0 0 65594

Hehe, rájöttem!

Előzmény: Ordenary (65591)
Régiopelos Creative Commons License 2014.11.19 0 0 65593

Kitartást.

Tudod nekem is addig volt a jó, amíg foggalmam nem volt, hogy a Calibranál ez meg az hogy van kialakítva, de sajnos elég hamar a kisújamban lett minden :D

Előzmény: Maki1971 (65592)
Maki1971 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 65592

Nos, te jelentos elonnyel indulsz a legjobb hobbiszerelo cimert a szakmadbol kifolyolag. Nekem pedig ossze kell kapnom magam szereles teren. En bizom a teremto eroben, pozitiv gondolatokban:) Ha nem megy valami elsore vagy netan segitseg nelkul maradok, olyan meg nem volt, hogy ne legyen sehogy:)

Előzmény: Régiopelos (65590)
Ordenary Creative Commons License 2014.11.18 0 0 65591

Nekem eltört.

Előzmény: ha4nz (65588)
Régiopelos Creative Commons License 2014.11.18 0 0 65590

Szerencsére segítőkészség szempontjából nekem pozitívak a tapasztalataim, az más kérdés, hogy sokszor ezek a segítő emberek, szerelők tök rossz irányba tapogatóznak, de nyilván nem lehet mindenki zseni, én se találtam meg jobban a hibát, különben nem kértem volna segítséget (egyébként autógépész vagyok, az más kérdés, hogy jelenleg mással foglalkozom)

Előzmény: Maki1971 (65589)
Maki1971 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 65589

Baromira tesznek ra az emberek mi tortenik a masikkal. Egyszeruen nem erdelki oket. T.a kivetelnek. Ez az elet minden teruletere igaz, autoszerelotol az ugyvedig. A csaladunk egyik tagja par hete bizott meg egy ugyvedet egy bizonyos rutin ugy intezesevel. Az ugyved addig volt kedves, nyalas amig ki nem toltottuk a megbizasi szerzodest. A megrendelo reszletes tajekoztatasa nuku. Emailes tajekoztatas az ugyved ur kedve szerint, heti 1 alkalommal. Alaposan vegiggondolt mukamenet? A, felejtsd el. Telefonon torteno erdeklodeskor teszi a hulyet. Amint felvette a penzt tolunk, elkezdett panszkodni, hogy szegenykenek "velunk kellett eltoltenie a delelottjet". No ennyit errol. Minden erommel azert/azon fogok dolgozni, hogy az emberek vegre felismerjek az egysegben az ero jelentoseget, es segitseg vegre egymast. Azt hiszem ideje lelepnem errol a forumrol, mert ugye ezek nem opeles temak:)

Előzmény: Régiopelos (65585)
ha4nz Creative Commons License 2014.11.18 0 0 65588

Bővebben? Addig eljutottam, hogy csati lehúz felfogató torxok kiszed, de a közepéből hiába szedtem ki a zöld takarót semmit sem mozdult. Az alján valami zsanérpánt szerűt látok, de a tetején meg egy egymásba csúszó illesztést.

Előzmény: Ordenary (65587)
Ordenary Creative Commons License 2014.11.18 0 0 65587

Töréssel

Előzmény: ha4nz (65586)
ha4nz Creative Commons License 2014.11.18 0 0 65586

Urak!

G-astrában hogyan lehet szétszedni a biztitáblát, hogy mögé lássak a kábelköteg felőli oldalnak? Esetleg a táblát hogyan lehet a multitimertől kettéválasztani?

Régiopelos Creative Commons License 2014.11.17 0 0 65585

Igen sokszor nem gondolná az ember milyen apróságokon múlik akár egy hónapig tartó szerelés mesélhetnék ide is történetet, de az már egy motorkerékpáros topicba való volna (csak zárójelben: hidegben nem indult, majdnem elkapta, de a végén mégsem. Gondoltam keveset kap, hidegindítót egy fé' dobozzal benyomtunk (A motoromnál kiderült, hogy úgy agyonszívta magát, hogy ki kellett venni a gyertyákat és pumpával kifujtatni a hengereket. No utána sima volt az indítás. Persze kaptam én tippeket, hogy motorfelújítás, meg elment a szelephézagtól kezdve mindent és ők komolyan gondolták és nem megviccelni akartak! :) ÉS közben eltelt több mint egy hónap a próbálkozásokkal!)

Előzmény: Maki1971 (65584)
Maki1971 Creative Commons License 2014.11.17 0 0 65584

Nincs itt semmi kuncogas. Azt hiszem a jovoben nem fenyeget a veszely alu kasztnis verda megvasarlasara vonatkozoan:) A Calibrat szivesen kiprobalnam, bar nem az en kategoriam. Izgalmasnak bizonyult a hutorendszerrol szolo hsz-ed. Gyorsan lementettem a tobbi iromany koze. Szivesen spajzolok minden infot ami hasznos lehet. Egy regebbi automhoz kaptam javitasi kezikonyvet, csak a leiras, magyarazat tulsagosan elnagyolt egy magamfajta emberkenek. Ezert orulok kulonosen minden uj tanacsnak. 

 

Errol jut eszembe, hogy a magyar gyakran "lefogja a masik magyar kezet" nem egyuttmokodoen viszonyul a masik felhez. Igy jutottam el a 2. szivasomig ac pumpa teren. Az egyik "kedves" ismerosom direkt elfelejtette kozolni az ac csereje utani, elso inditozashoz szukseges instrukciokat. Az auto tehat a szanto szelen toltott egy ejszakat. Frissen beszerelt uj ac pumpa (regi ujra elhalalozott) beszerkesztese utan nem indult. Masnap hivom telefonon a sracot...mondom neki mi a szitu....erre belokte a megfelelo mondatot...jah, inditozas elott 3x-4x aramot raadni az ac-ra, hogy kilokje a levegot magabol, majd utana inditozni. A fene vinne a mokas kedvet. Szoval ennyire fontosak azok az apro kis praktikak, nuansznyi trukkok, amelyeket a tisztelt szerelo urak es egyeb tanacsokat osztogatok gyakran elfelejtenek megemliteni. Legalabb mar tudom mihez kezdjek ilyen helyzetben es megjegyeztem a javitas lepeseit. Hala a teremtonek, az autot tegnap elvittek:) Az Opeles tortenetem ezzel lezarult. Aldas!

Előzmény: Régiopelos (65582)
Régiopelos Creative Commons License 2014.11.16 0 0 65583

Az Opel bevezette a túlnyomásos hűtőrendszert, hogy 100°C üzemi hőmérséklet környékén lehessen tartani a motort, ezzel asszem a hatásfokot akarták javítani, ne kérje senki, hogy most szombat éjszaka elmagyarázzam miért :)

A túlnyomás azért kell, mert így 100°C-on se forr a víz. Asszem a kiegyenlítő tartály sapkájában van egy szelep ami nem engedi egy max nyomás fölé menni, de ha a szelep besz...arik akkor fölé mehet és szétnyomhat egy csövet, vagy már eleve a csöved volt rossz és azért durrant szét. Nekem is rossz egy csövem, púposodik a nyomástól, nyilván szövetvázszakadásos (szövetváz erősítésű csövek), könyörögtem már több szerelőnek, hogy cserélje ki, de a végén egyik se cserélte mondván nem kapott másikat, helyette kicserélt valami amit k...urvára nem kellett volna. Persze tudom, hogy nem lehet kapni (ha rendelsz hozzá hoznak egyet, de az oda nem jó), különben már én is kicseréltem volna, de azért szerelő, hogy oldja meg bontóból vagy két megfelelő cső összetódásával. (A mostani is tódott)

Nekem most az a megoldás, hogy nincs rendesen meghúzva a vízbeöntő, csak épp érintőre (éppen érezni, hogy most kezdene szorulni, utána nagyon nagyon enyhénél is kisebb meghúzásnak nem nevezhető mozdulat), így nekem szerencsére nem forr és nem is durrant el eddig a cső (már tervben van a csere, de akkor elfolyna az új fagyállóm fele és kínlódni kéne a tódással)

Persze lehet neked nem lesz jó így, mert forralni fogja a vizet, ez függ a hűtőrendszered hűtőképességétől és/vagy a ventilátorkapcsolási hőfoktól.

Előzmény: buazs. (65581)
Régiopelos Creative Commons License 2014.11.16 0 0 65582

Nézd nekem elmondták a problémákat az Audi főimportőrénél, ahol ugye csinálnak alu kasznikat, és egyetértek: nehéz hegeszteni (a lemezkasznikat összedobják oszt' kész, de az alut AWI-val szokták hegeszteni, hegesztés közben oxidálódik, az oxid nem olvad, magas az olvadáspontja); oxidációs problémák is vannak, de csak azért, mert télen sajnos sóznak (eddig egyszer örültem a sózásnak, amikor 160-180km/h-s sebességi próbákat csináltam az autóval, de egyébként hóban inkább max 60-70km/h vagy kevesebb és nincs gond, de persze a fé méter havat túrják el, mert az ellen a só is hatástalan lenne :) ). És kedves Maki1971 mehet a röhögés :)

Előzmény: Maki1971 (65579)
buazs. Creative Commons License 2014.11.15 0 0 65581

Már megvan. Ami a szelepfedélről ami le jön vékony cső az megy rá de nekem az sosem volt rajt. Egész eddig csak lógott a semmibe. Viszont az miért van hogy nagy nyomás van a víz rendszerbe? Ma már szét is ment az egyik víz csövem. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!