Valóban van köztük hasonlóság, de amennyire az apró képből ki lehet venni, ez a modernebb rokon valószínűleg dréncsövet fektet éppen. Sokféle hasonló működési elven alapuló gépet használnak, az egészen kisméretű, gumikerekesektől kezdve a hatalmas lánctalpas, mocsárjáró óriásokig. A kisebbek csak az árkot készítik el, a nagyobbak már a csövek, (vagy akár kábelek) lefektetését is elvégzik. A dréncsövezésnél a fektetési mélység szabályozását lézer-vezérléssel is végezhetik.
A gumikerekesekből a DitchWitch és a Vermeer típusok a legelterjedtebbek, a képeimen egy kicsi és egy nagyobb DitchWitch látható, éppen kicsit gyengélkedve :-)
Nem mernék megesküdni, de egyszer volt egy Warsawa-m, mintha annak ehhez hasonló lett volna a három fokozatú sebességváltója. A menetirány szerinti bal oldalon voltak a váltó rudazathoz kapcsolódó karok a váltó oldalán.
A lent látható kép az első IFA-s képem, hétvégén fotóztam, gondoltam beteszem. Egyébként szakiktól kérdezném, hogy milyen altípusok vannak IFA-n belül? Ez pl. hová tartozik, az évjáratát esetleg meg lehet állapítani?