Jó éjszakát/reggelt az uraknak! Lenne egy szakmai kérdésem: Valaki ismeri e ezt a Comand típust (w210-ből)?
Azt szeretném megtudni, h a telefont hogy lehet használni? Kártyát nem lehet beletenni sehol. Valahogy a mobil telefonnal kell összehozni, vagy van valami külön modul még valahol a kocsin belül? A másik a TV funkció... Ahhoz mi kell h működjön? Találtam hozzá egy angol útmutatót, de erről sajna nem esik szó benne. Köszönöm előre is a segítséget!
Örülök, hogy jó lett a váltód ! ( nem biztam benne, hogy ilyen egyszerűen megoldódik, mert az átlag szerelők a villamosságtól és az automatától félnek, biztos nem véletlenül ).
Köszönöm a vákomcsövekről irtakat, konzultálok a mesterrel és ha 50eFt +munkadijból megvan, feltételenük javasolni fogom a cserét, mert egy hibaforrással kevesebb, és az én gépem csövei a 300 e km. alatt biztos elég meleget kaptak hogy elöregedjenek. Hiszem, hogy ezek a nagy benzines autók motorjai nem nagyon hibásodnak meg, csak ezek a kiegészitők hibásodnak ami szerintem idővel természetes.
Nem nagy művelet, én levettem egyben a szívósoron lévő csövet, ez két helyen csatlakozik a szívósorhoz, egy helyen pedig a a szelepfedélhez, meg kijön belőle egy vékonyabb cső. Befogtam a végeit, belemártottam egy vödörbe, és belefújtam az egyik csőbe. Több illesztésnél is jöttek a bubik. Ha el van öregedve, és olyan mint a műanyag, akkor biztos szív valahol falsot. Én kicseréltem az egészet, és most duruzsol. Nem vettem meg az összes csövet (lett volna vagy 40e), csak az elosztó idomokat, a többit lehet pótolni méterre kapható hőálló olajcsővel. Valaki le is fotózta a találkozón. Az Y alakú fekete idom gyári új, meg a mögötte lévő T idom is, a két fekete cső már a hő és olajálló cső, a két sárga még ideiglenes (valami gázcső), mert kevés lett a rendes, bár azóta már ott hentereg a csomagtartómban, csak mindig elfelejtem kicserélni... Üzemmelegen remegett a motor alapjáraton, egy gázfröccs után meg hullámzott egy ideig, most már teljesen simán jár.
A vékony csövekkel nincs gond, max a kis kanyarodó gumicsöveket érdemes ellenőrizni a végükön, abból én is találtam szakadtat.
Tökéletes lett a váltóm! Elég rossz lehetett a másiknak a turbinája, mert azon kívül, hogy nagyon zajos volt, ezzel sokkal jobban "ugrik" az autó. Az is jó, hogy ezen erősebb gázadásra 1-esből indul, ha S állásban van, a réginél csak a kickdown-al lehetett ezt előcsalogatni. Annál csak E állás volt. Egyébként mint kiderült, egy 87-es gyártású W126-os váltó volt eddig az autómon :) Amúgy az is hibátlan, csak a Wandler rossz rajta. Érdekes, hogy teljesen megegyezik a 126-os és a 140-es váltója, csak egy műanyag vákumdobozt kell kicserélni az oldalán, abba megy az S - E kapcsoló csöve.Bár azt hiszem az újabb 126-osban is volt már ilyen.
Ahhoz az a 6 szál kevés lesz. Az 0,5-3 s. körüli idöre szokott behuzni. (általában állithato egy jumper-ral) Szét kell nézni, milyen kimenet van még. Van biztosan az ablakemelö-modulnak, de azon épp akkor van +12v, mikor beriasztasz. Esetleg azt megforditod egy relével.
Pontosan. Azért irtam, hogy a J.E.-nél (zöld) köss rá, mert az egyik vezérlést fel kell áldoznod(elvágni az ajtoba menö vezetéket), ha nem teszed, akkor pl. az ajtoban a mikrokapcsolo (+)-t ad, a riaszto meg (-)-t, és lehet biztit cserélni. Igy a B.E.-röl továbra is müködik a centrál, a J.E.-röl csak az az ajto.
A reléknél megkeresed a záro érintkezöpárokat, egy bemenöre (+), másikra (-), a két kimenö meg megy a vezérlöszálra.
"de ebben már nem az eredeti motor van, hanem egy injektoros asszem W124-é, asszem '87-ből, a hozzá való váltóval. Ez OT szempontból árcsökkentő tényező lehet, szerintem, bár nem vagyok képben, azért is vagyok itt"
Ha ez tényleg egy 230TE, akkor eleve injektoros moci kellett benne legyen. OT szempontból nem gáz, ha nem az eredeti motor van benne, de csak olyat lehet visszaépíteni, ami megegyezik a kocsi évjáratával.
"Márpedig az autó '78-as, az első évjárat, amibe ABS-t szereltek"
Vasárnap ültem egy 230TE-ben, ami 79-es volt é ABS-es, szóval lehet...
Ja,kicsi... :) Tegyél fel pár képet esetleg... Nem ABSes szerintem sem,de ez nem jelent semmit. Mióta van nálatok? Ha nem olyan lerúgott akkor érdemes foglalkozni vele szerintem,persze szigorúan napira... :) A benzinessége szerintem is előny... Amúgy sajna áruk nincs és nem is lesz,csak a jó állapotú,vagy már felújított példányoknak. Sajna tapasztalatból tudom.
LOL, kicsi a világ:-) No, az autó a fateromé, eladni szeretnénk... Márpedig az autó '78-as, az első évjárat, amibe ABS-t szereltek.
Az OT-t illető kiigazításokat köszönöm, igazak.
Az autó amúgy nincs lerúgva, egy kőművestől vettük (nemröhög) akinek ez volt a vasárnapi, templomba járós autója. Jó alap volna a megmentésre-már aki ilyet keres. Mégiscsak benzines, és nem dízel...
Olyan riasztonál, ahol 2 kimenet van a központi zárnak, igen. Már általában olyanokat árulnak, amiben 6 kimenet van, ott a riasztoban bent van az a 2 relé.
Ezeknek már nem igazán növeli az értékét semmi. Sajnos nagyon le vannak rúgva ezek a példányok,túl sok mindent kibírnak és ez árt nekik a legtöbbet. OT lehetetlen egy ilyen állapotú w123. OThez mindenképp egy eredetibbet keres,ha ez a cél,de az sokba lesz. Mindennapira tökéletes lehet ettől függetlenül. Fényképek vannak róla esetleg,ha jól sejtem abban nagy vagy amúgy is... :) sly
Szia Zsiga! Sajnos a 2off fostalicska viszi a pénzt és most elakadtam... :) Ki kell szállnom belőlük,minél előbb,csak ehhez még pénzt kell tolnom mindkettőbe...