Keresés

Részletes keresés

szirt Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5154
Van egy két ilyen szituáció, ahol az ész és az udvariasság dönt.
Tudom, egyikből sincs túl sok az utakon... :(
Előzmény: nyuszy (5153)
nyuszy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5153
A minap az egyik ilyen helyen várakoztam egy negyed órát a kocsiban ülve, és bizony azt láttam, hogy senki nem tudja, hogy mi van ilyenkor.
Érdekes kérdés.
Előzmény: szirt (5152)
szirt Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5152
Akkor udvariasság alapján. :)

Valamelyik csak hamarabb a főúton van a másikhoz képest. :)
Előzmény: nyuszy (5145)
szirt Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5151
Itt úgy értettem a merőlegest, hogy nem párhuzamos. :)

Mert ugye a párhuzamos egyenesek csak a végtelenben találkoznak.... :)
Előzmény: Trebitsch (5146)
BringasLevy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5150

Ha tökéletesen egyszerre indulnak ell, akkor szerintem sem zavarják egymást. (persze nem hitroval segítve az indulást)

Ha nincsenek szinkronban egymással, akkor 1, 2, esetben az A jelüé az előny, 3.ban a B autó van előnyben.

 

Ugyan ez volna a véleményem akkor is, ha a két kereszteződés között nem 10méter, csak 10cm volna.

Az pedig indiferens, hogy az egyik utca, a másik parkoló kihajtója, mert mindkettő közut.

 

 

...SZERINTEM!

Előzmény: nyuszy (5141)
nyuszy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5149
A 17. § (1) e. illetve a 41. § (5) alapján nem kell fizetned, ha ezt nem jelzi parkolóórát ábrázoló kiegészítő tábla (és nem vagy fizető övezetben).
Előzmény: Jacomo2 (5148)
Jacomo2 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5148
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Ha bekanyarodsz egy utcába és a sarkon látod a parkolásra jogosító P betüt, meg alatta a rajzot, hogy azt hogyan is tedd, de nincs "Fizető övezet" tábla, akkor mi a helyzet? Honnan tudjam, hogy ott kell-e fizetni, vagy nem?
Trebitsch Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5147
Görgey. Grrrrrrr. :)
Előzmény: Trebitsch (5146)
Trebitsch Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5146

Merőleges utakra értelmezhető jobbkézszabály, ill. megszűnő sávok esetére.

Azért ez így nem teljesen igaz. Pl. itt:

http://utcakereso.hu/bp.4.Klauzál_u.

a Csokonai-Klauzál-Deák Ferenc utcák egymáshoz képest jobbkezesek. Az István út-Gögey Artúr a főútvonal, amelyik kanyarodik, villamossínestül, azt macisajtok védik.

Előzmény: szirt (5144)
nyuszy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5145
A gyakorlatban a tíz méter az elég ahhoz, hogy akadályozzák egymást, mindhárom esetben. Ez alapján?
Előzmény: szirt (5144)
szirt Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5144
Bármelyik hamarabb kerül az útra, akkor ugye már a főúton van - tehát annak van elsőbbsége.

Ha egyszerre indulnak:
1. Nem zavarják egymás - nem kerülnek egymással forgalmi helyzetbe
2. Nem zavarják egymás - nem kerülnek egymással forgalmi helyzetbe
3. Nem zavarják egymás - nem kerülnek egymással forgalmi helyzetbe
Ennyit tesz tíz méter távolság... :)

"Vonatkozik-e jobbkézszabály a két egymáshoz képest egyenrangú kereszteződére"
Merőleges utakra értelmezhető jobbkézszabály, ill. megszűnő sávok esetére.
Párhuzamos utakra természetesen nem.
Előzmény: nyuszy (5141)
nyuszy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5143
Nem, Fehérvár, és tököm tudja milyen nevű utcák a Palotavárosban.
De láttam már pár hasonlót máshol is.
Előzmény: Elm (5142)
Elm Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5142
Csak nem a Köki? :o)
En is gondoltam neha megkerdem, mert en se pontosan ertem mit hogy kellene...
Előzmény: nyuszy (5141)
nyuszy Creative Commons License 2008.01.29 0 0 5141
Az alábbi képeken valós helyzet látható.
Adott egy kétsávos út (amin amúgy éppen kanyar is van, de ez mellékes), amin egymástól max. 10 méterre van két becsatlakozó út.
Minthogy a kétsávos út viszonylag forgalmas, ezért viszonylag gyakran áll elő az a helyzet, hogy az A és B jelű jármű egyszerre tudna elindulni, úgy, hogy akadályozzák egymást.
A kérdés az lenne, hogy melyik esetben melyik járműnek van elsőbbsége?
Vonatkozik-e jobbkézszabály a két egymáshoz képest egyenrangú kereszteződére, vagy csak az számít, hogy ki van előbb a főúton?
Befolyásolja-e a helyzetet, ha az egyik út az parkoló, a másik tényleges út, de mindkettőnek ugyanolyan macisajtja van?
Természetesen indoklásokat is kérnék.
 
 

 
 

 
 
BringasLevy Creative Commons License 2008.01.26 0 0 5140

Magamban mindig azt szoktam ilyen esetek hallatán kérdezgetni, hogy mi ez a nagy rohanás?

 

De tényleg miért van ekkora igény a gyorshatjásra? Miért ennyire zavaró lasabban menni?

 

Csak arra gondolok, hogy a nagyapám, ökrös szekéren is odajutott, ahová készűlt.

 

Persze igazán, tudom a választ. Felgyorsult az élet. Ez a gyosr élet hozza magával a streszt, ami jócskán megrövidíti az életet. Mivel rövid az élet, méggyorsabban kell élni, ami mégtöbb streszel jár, még rövidebbé teszi, tehát méggyorsabban...

 

Tényleg nem lenne jobb végre lelasulni?

 

Talán írtam már, hogy szerencsémre olyan környezetem van, aki tolerálja a nem száguldozó stílusomat. Én bizony a (feltehetően) ott felejtett 30-as, 20-as táblánál is tartom azt a tempót, amit ott szabad. Mióta így teszek, sokkal jobb a közérzetem. Rendesen alszom, jobb az emésztésem, ritkábban vagyok beteg.

De talán a legfurcsább, hogy gondos szervezéssel, mindenhová időben odaérek.

 

Magyarországon most arrol megy a vita, hogy elég-e a 130 az autópályákon, vagy inkább 150-160 kellene.

Pl a Skandináv országokban az autópálykon a limit: Finnország: 120km/h, Svédország: 110km/h, Norvégia: 100km/h -és bőven elég nekik.

 

Nem tudom, hogy vezettél-e már arra felé. Én 1szer és csak egy relatív rövid szakaszon, a Svédeknél. Ott 110 a korlát, de a többség 100 alatt hajt. Sokkal jobb autóparkkal, sokkal jobb utakon. Mégis meg tudnak felelni a kor követelményeinek. Sőt, tudtommal jobban élnek, egészségesebbek, és gazdaságilag is jelentősebb tényezők a világban.

Persze ellenpéldaként, lehetne mondani Németországot, ahol elvileg nincsen korlátozás a pályákon. Gyakorlatilag pedig olyan gyakori a korlátozott szakaszok mennyisége, hogy ez az álítás nem állja már meg a helyét. Igaz, ahol van pl egy 130-as tábla, ott is sokan mennek 200-al és töbség is inkább 140-el, mint lasabban. Viszont még nem láttam rendszám nélkül menni senkit arra. Ott nincsen apelláta, ha a rendőr azt mondja, hogy veszélyesen/gyorsan vezettél.

Ott nem az erkölcsi tartásra bízzák a szabályok tiszteletét. Így arra is hatnak, akit a félelem tart vissza.    

Előzmény: atompyka (5138)
atompyka Creative Commons License 2008.01.26 0 0 5139

Bocsánat, én nem azt a tényt véleményeztem, hogy valaki csak azért tartja be, mert fél a retorziótól!

Arról is megvan a véleményem: pont annyira erkölcstelen - vagy pont annyira nem az -, mint aki emiatt önmagában nem tartja be, csak kevésbé bátor (vagy rosszabbak a kapcsolatai :-))) ).

 

Előzmény: BringasLevy (5136)
atompyka Creative Commons License 2008.01.26 0 0 5138

Szerintem nem bántod meg, ha igennel válaszolsz, legfeljebb nem fog veled egyetérteni.

:-)

Sztem nem erkölcstelen, csak szabálytalan.

Gondolj bele, nyílt úton a 30 még kátyúk közt sem sok, pláne, ha az autója bírja (és bírja, nekem is volt olyan :-))) ), de máris 50 %-os túllépés, mintha pályán majd' 200-zal repesztenél...

 

Előzmény: BringasLevy (5137)
BringasLevy Creative Commons License 2008.01.26 0 0 5137

Ha most azt váloszolom, hogy igen, nyílván megbántalak, pedig nem szeretnélek.

Ha azt írom, hogy nem, akkor hazudok Neked és én azt sem szeretném.

 

Szépen megkérlek, Ne tegyél fel olyan kérdéseket nekem, aminek a válasza személyeskedő volna.

 

Köszönöm

Előzmény: nyuszy (5128)
BringasLevy Creative Commons License 2008.01.26 0 0 5136

Bocs, elnéztem mire válaszoltál!

 

Magamra értettem a választ.

 

Mondjuk a kisebbik bajnak tartom azt, ha valaki pusztán félelemből nem szabálytalankodik, mintha szabálytalankodna. De az nem vitás, hogy az igazi, ha az erkölcsi tartás miatt, nem szeg szabályt. Sajnos ez utóbbi a magyar átlag vezetőre nem jellemző, más ország gyakorlatáról meg nincsen elegenő tapasztalatom.

 

Így inkább a retorzióval való VALOS fenyegetőzést tartom jobbnak, mint a semmit.

 

Ez persze csak egy vélemény. Az én véleményem... 

Előzmény: atompyka (5129)
compot Creative Commons License 2008.01.26 0 0 5135
~2700 bíró, 1500 ügyész. És ugye nem hivatalosan az összes rendörigazolvánnyal rendelkező.
Előzmény: Macika (5112)
atompyka Creative Commons License 2008.01.26 0 0 5134

Amennyiben arra járni (20 km/h-s út) valószínűleg betartanám. Mert tudom, hogy ilyenekre szeretnek harapni a könnyű bevételt kereső trafizók.

Elolvastam. Nem kicsit. Nagyon.

Nem tudom máshogy értelmezni, mint hogy ha betartanád (amit csak valószínűsítesz), akkor azért, nehogy bemérjenek, mert esélyes, hogy mérnek. Mégpedig szerinted nem azért mérnek, hogy fokozzák a közlekedés biztonságát, hanem azért, mert ott jól lehet vele keresni.

Ha ez a két mondat Neked mást jelent, akkor - a látszat ellenére - nem ugyanazon magyar nyelven van írva, amit én használok.

Ez esetben elnézésedet és azt kérem, hogy fordítsd le nekem az én eccerű, gyarló magyaromra, hogy megérthessem.

Vagy esetleg valami rejtjeles szöveg, egy általam nem ismert sorrendben kell a betűket öszeolcasni és az lesz a valódi jelentése?

Előzmény: Macika (5133)
Macika Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5133
Szerintem olvasd el még egyszer és próbáld meg megérteni, mit írtam.

Ha ennyire nem megy, akkor meg hagyd a fenébe...
Előzmény: atompyka (5129)
Macika Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5132
Pont azt kell sztem megtanítani a gyereknek, hogy értse meg és fogadja el, hogy neki (még) sok mindent nem szabad, amit másnak (már) igen.

Ejha, de szép gondolat. ÉS egyet is értek 100%-osan.

Aztán felnő a gyerek és MINDET elfeljtette, amit tanított neki az apja. És azt hiszi, onnantól, hogy neki mindent szabad, amit másoknak...
Előzmény: atompyka (5125)
atompyka Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5131

Ő nem hülye. Tudja, hogy valamit csak felnőteknek szabad. De azt is tudja, hogy a felnőteknek sem mindent szabad.

Na, ez így már okés...

:-)

(Sajnálom szegény kölyköket, csoda, hogy nem mind skizo. Először szó szerint beléjük verik a hülye felnőttek, hogy mit csináljanak, de azonnal. Majd mikor megtanulják végre, és maguktól csinálják, jön a pofonofon, hogy szokjanak le róla de mán.)

Előzmény: BringasLevy (5127)
Macika Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5130
Az én fiamnak én mutatok példát. A tiedének kicsoda? Orbán? Gyurcsány?

Milyen jó példa. Bizony így van, nagyon igazad van!
Illetve igazad kellene legyen.

Az, hogy valaki azzal példálózik, hogy másnak lehet valamit, akkor nekem is, az a saját gyengeségét magyarázza ezzel, lustaságból. Aztán ha elég sokszor mondta már el, akkor saját maga is isgaznak véli, egyre meggyőzőbben tudja mondani...

Merthát magyarázatban világelsők vagyunk/lehetnénk (végre valamiben az öngyilkosságokon kívül).
Előzmény: BringasLevy (5122)
atompyka Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5129

Tévedek???

Maga Macika közölte -  az elmúlt pár napon írt erkölcsi prédikációi után -, hogy ő azért tartaná be (ha egyáltalán betartaná, de az sem biztos) Nyuszy példájának 20-át, mert tudja, hogy ilyenekre szeretnek harapni a könnyű bevételt kereső trafizók.


 

Előzmény: BringasLevy (5126)
nyuszy Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5128
Kezdünk félresiklani.
Szerinted én erkölcstelen vagyok, ha kedvenc példámban nem megyek 20-szal a szántóföld közepén?!
Előzmény: BringasLevy (5126)
BringasLevy Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5127

A fiam, ha felnőt lesz, megtanúl vezetni, leteszi a jogosítványt és ő is vezetehet.

Már nagyon várja. tudja, hogy csak a felnőteknek szabad. Ő nem hülye. Tudja, hogy valamit csak felnőteknek szabad. De azt is tudja, hogy a felnőteknek sem mindent szabad.

Ahogy az óvodában is vannak rossz gyerekek, aki olyat csinálnak amit nem szabad, a felnőtek között is vannak rossz emberek, akik olyanokat csinálnak, amit nem szabad. Velük nem kell törődni.

Előzmény: atompyka (5125)
BringasLevy Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5126

Tévedsz!

 

Szerintem az ellenőrzéstől való félelem azokra fogja kényszeríten a szabályok betartását, akik egyébként nem tartják be.

Akiben van erkölcsi tartás, arra indiferens, hogy milyen mértékü az ellenörzés, mert úgyis szabályos volt.

Előzmény: atompyka (5123)
atompyka Creative Commons License 2008.01.25 0 0 5125

Azt látja, hogy amit nem szabad, azt apának sem szabad.

Szép is lenne, ha így lenne. Nem vezethetnél.

:-)

Van ilyen persze.

Azért sok dolog van, amit nem mindenkinek szabad.

Pont azt kell sztem megtanítani a gyereknek, hogy értse meg és fogadja el, hogy neki (még) sok mindent nem szabad, amit másnak (már) igen.

 

 

Előzmény: BringasLevy (5122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!