Bontott ki valaki mostanában Thaliából elülső levegő boxot? Ami a külső levegő áramlását zárná el kis elektro motorral.
Én nekiálltam, persze a rossz végéről, az utastér felől (elfelejtettem, hogy tavaj október táján kerekati is megírta, hogy a jobbos műanyag alatt, motor ház után vagyon az), namind1.
Ha jól látom, érdemes levennem mindkét ablaktörlő kart, akkor a balos műanyag is leugorhat (persze balos kar rá volt gyógyulva a ricnire, kb ezen bukott a mutatvány...) és jobban hozzáférni középtájt a box elejéhez. De nagyon szűk a hely, mintha így lenne a sorrend a bontáshoz:
1. rész: ventillátor házastul
2. rész: pollenszűrő box
3. rész: (na ez a gázos, mert a mienk légkondis) ott a hőcserélő radiátor... ez nagy falat..
4. rész: na ott lehet az a nyüves nagyobb pillangó szelep szerűség, a megpurcant kis motorjával... pontosabban az teker, csak mégse hajtogatja a kis ajtót kiiiii-beeeeee. A külső/belső keringetés állításával 0 állásban némának kellene lennie, na ez ott nem néma, hanem zümmög, hanem mikor a külsö áramlás 1-ese felé picit tekerek a tárcsán, akkor elhallgat. Ez is érdekes, mérnem nullánál nyugszik el? Ehh... Lelke van ennek a csodának na. Nem egyszerű.
Valami tipp esetleg valakinek, hogy csak azok a csavarok fogják esetleg, amiket látok? A boxok mögött az utastér felé van e "elrejtve" csavar? (kis 6-os, meg némelyik boxot 13-as fogja a kasztnihoz).
Nekem kb. 2000 km után ennyi anyagot szürt ki a leválasztó. Az alsó nagyobbik, áttetsző rész viz a többi olajtrutyi. A flakon félliteres. A motor 82 lovas dci.
Ezt érdemes tanulmányozni.Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem építenek be minden motorba lecsapatót(főleg dci)ha a cikk szerint sem tesz jót a visszavezetése.Szívocső,torok,turbó stb.Dci-nél megy az olajos kartergáz a szívócsőbe(meg turbóhoz)ott keveredik a kormos kipufogó gázzal,és már is keletkezik egy olyan vegyület,ami aztán piszokul le tud kozmálni.
Nem tudom, hogy van-e külön a motortípushoz. Nekem még egy karbantartás c. kis füzetem van, amelyikben fel van sorolva, hogy mikor mit ajánlott elvégezni. (Pl.: olajcsere 30.000, benzinszúrőcsere 240.000 km-enként.)
Szia. Ilyen gondom nekem is volt. A csomagtér ajtó bal oldalán nézd meg a kábelt a zsanérnál. Nekem el volt szakadva épp ott, ahol a madzag bemeg a csomagtértbe.
Az a helyzet,hogy én mondtam nekik hogy mennyi kellene hogy legyen benne(55o g)erre ők:Mi a hiányzó mennyiséget nyomás különbözetekből olvassuk ki.Valahogy így csinálták,nem emlékszem a pontos eljárásra.
Azért az észrekéne venni ha bekapcsol kicsit gyengébb az autó ill ebben a jóidöben magas fordulatra kéne rakja a kondi ventit. látni kéne!Mennyit raktak bele????hánygramm?
Majdnem, annyi még, hogy ha már kiveszed, pucold meg a belső felénél, mert lehet rajta dzsuva. Nekem kb.3 éve volt vele gond, akkor ki lett szedve, megpucolva(mondjuk nekem nem lett befújva, de az meg sosem árt) és azóta semmi gond.(kop-kop-kop)