Attól, hogy megnézed a típusjelzést, ami egy mezei 747-200-ast jelöl
Attól, hogy ilyen kinézetű 747 soha a büdös életbe nem épült, tehát nem is repült.
Ha egyedi, átalakított darabról lenne szó, akkor lenne új tipusjelzése, évekig tartó berepülése, hatósági engedélyeztetése, amikről talán hallottunk volna.
Végig hallgattuk ma gyakorlás közben amint 128.95-ön végig repüli egész Nyugat-Magyarországot. El nem tudtuk képzelni mit keres Észak-Tájékoztatón 2000 lábon egy Austrian hivójel:))
Ezen a képen nem ugyanabban a szögben repül, mint azon a képen, amiről beszélünk. P.ISTI képén majd 90°-ban emelkedik. Legalábbis én úgy látom, de lehet, hogy rosszul látom.
Én nem értek a gépekhez ennyire, nem tudom, miért nem repülhetett ez a gép, de az biztos, hogy oly módon, mint a képen látszik, nem repülhetett. Már csak azért sem, mert a fékszárnyak semleges állapotban vannak, és a gép egyébként sem lenne képes a földhöz közel ilyen állásban repülni.
"A Japan Airlines (JAL) öt charter járatot indít Tokió, Nagoya, Oszaka és Budapest között július 28-tól. Az útvonalon a társaság Boeing 747-400-asa közlekedik majd, s az öt járattal összesen több mint 1500 turista érkezik japánból - derül ki a társaság közleményéből. "
Osztom a velemenyt Olah Noemirol bar nekem Vig Adri jobban bejon. Ami pedig az utcai csajokat illeti azokban tobb a muanyag mint egy jatekboltban...es ha ezek kozul a csajok kozul itt az oldalon az egyikkel osszefutnal egy szombat este veletlenul vhol es felkinalna magat, azert ne mondd nekem hogy fakepnel hagynad...
Jóember! Ezek mind nagyon rendben lévő igazi csajok, egészséges alkattal, kevés műcuccal. Biztos, hogy ugyanazt az albumot hozta mindkettőnknek az explorer? :)))
Oláh Noémi, részemről rendben találtatott. A többi, pár kivételtől eltekintve, ficamos, sajkaszájú, műp*csa kinézetű... Elnézést. Már megint jobban jártak volna a jelölők, ha kimennek az utcára és ott körülnéznek.
Na kerem szepen Uraim, az alabbi linken lehet elvezkedni, gyonyorkodni es elsosorban SZAVAZNI mert reszben tolunk is fugg ezzel a Sky Europe uj arca. :)))
Ugyanis a Holgyek egyenruhaban vannak ami jo is meg rossz is valahol:)))
Elszámoltam háromig, majd felhívtam if-et, hogy adja meg Juan de la Hoya Cardinal Cruz, az Air Plus Comet főpilótájának számát. Az irodában már nem volt bent ezért el kellett kérnem a mobilszámát. Senora Cruz vette fel, kértem, hogy adja már az urát. Az öreg Juan kicsit morci volt, hogy a klozetról zavartam ki, de végül megadta Xavier Perez de la Opel Frontera email címét, aki a mai járat másodpilótája volt. Írtam egy levelet Xavi-nak, hogy mint vilanyállat, szedje azonnal elő rövidtávú memóriáját és böffentse el, hogy mennyi vot a besiklási sebességük. Két pohár rosén már túl lehetett, mert ő 150,3 csomóra emlékezett. Tehát voltaképpen jó a számolásod, azt a három tizedet betudhatjuk a sevillai lankákon érlelt nedű bódító hatásának.
Mozgás kordináta rendszerében a megfigyelö a földirányu komponenst érzékeli a sebesség vektorból. Ez a Ground Speed. Felrajzod a vektor háromszöget (függöleges befogó a Vertical Speed, Vizszintes Ground Speed ,Átfogó a repülögép siklópályán lévö mozgási sebessége) Akkor Vx=cos 3 * V , Vy=sin3 * V.
Mivel siklópályán a siklási sebesség kb állandó igy egyenes vonalú egyenletes mozgásnak tekinthető. Mivel felirható Ft+Fg*sin 3 =Fd
Fd= Ellenállás
Ft=Tolóerő
Fg=Gravitációs erö
Tehát a Siklópályán a mozgási sebesség szélcsendes idöben az indikált légsebesség IAS.
Igy az GS = IAS * 0,99
Ha van szél akkor GS= (IAS - windspeed) * 0,99
Boeing 747-nél persze fékszárny helyzettöl függöen kp az Approach speed (ha jól tudom) 150 csomó körül IAS szerint.
Mig 737-nél olyan 140 csomó.
Szerintem, de Bjani sokkal pontosabban tudja szerintem.
Hasonló eset,amikor az utazómagasságon 8-900-al légiközlekedő,ici-picikének látszó vasdarabok marha lassúnak tűnnek,mer át kell röpülniük azt a nagy kék eget.Ugyi?
Az egy egész más összehasonlítás, mert nagyon különböző a formájuk.
Távolról azt érzékeljük sebességként, hogy mennyi idő alatt teszi meg a forma a saját hosszának megfelelő távot. Persze hogy a 747 araszol, a CanadAir jetecske meg száguld -- ugyanakkora sebességnél.
Nem teszik az elméleted. :)) Egy nyolcvannal menő kamiont, akkor miért látok gyorsabbnak, mint egy ugyanennyivel menő kispolskit? Ott megfordul a vizualizációm?
Ez az elméleted nekem ott hibádzik, hogy amikor csavargás közben géphangot hallok, elnézek a távolba, a Pilis fölé és látok egy lassú röpülőt. Távcső a szemhez és mit látok? Hát persze, hogy egy elefántot. Na, ez esetben miért tűnik lassabbnak a madár, csak nem azért, mert valóban lassabb?
Olyannyira így van ez, hogy én pl. a nagyvasakat nem is onnan szoktem észrevenni, hogy nagyok, hanem hogy lassan repülnek, és baromi alacsonyan. (Mivel ugyanaz a repülési magasság hasonlóan kétszer akkora látszó mérethez tartozik, illetve ugyanakkora látszó mérethez kétszer akkora távolság, így kisebb magassági szög tartozik.)
Én is ugyanezen dilemázom a sebességel kapcsolatban, de még nem vettem a fáradtságot, hogy utánna nézzek. Szerintem valamivel lassabb, mert hiába nagyobb a gép, a "háttérhez" képest is lassabbnak tűnik a többi gépnél.
Remélem jön egy tudósabb olvtárs és felhomályosít minket.
Mivel a pl. repterek geometriája miatt minden gép kb ugyanolyan sebességggel repül/száll le (magyarul, a kétszer akkora nem repül kétszer olyan gyorsan), ezért tuti, hogy a lásztó méretéhez képest a nagyvasak lassabbnak tűnnek. Én is megfigyeltem, és gondolkodtam is rajta, amíg ezt kisütöttem.
Ma megin Határhegyen lejtőztünk,épp akkor jött ez a dög :-) Először csak a hangját hallottam,mert felhőben volt egy darabig,aztán megláttam a felhőfoszlányok között.Kaffa látvány volt,ahogy "nyomta" a párát.Követtem szemmel amíg bírtam,mer onnan már látni LHBP-t,de aztán elvesztettem.Csak nekem tűnik úgy,hogy egy 747 lassabban jön,mint a kisebbek vagy a mérete miatt veri át az érzékeimet?(Vagy hülyeséget beszélek...)
Én sem panaszkodom a nagy eszemre, én a memóriakártyámat hagytam benn, így csak két Mpixeles felbontású képeket lőhettem, hogy elférjen néhány, a gép saját memóriájában.
Az airliners.net-en megtalálod a képeit. Elég jól csengő neve van ott, legalábbis nekem, sok jó képe van fönn magyar viszonylatban. A nevét gondolom ki fogod találni. :))
Igyekszem egyre jobban és tartom az igéretett.Logbook-om szerint ma lett meg a szükséges óraszám.Úgyhogy várok még egy erkölcsibizonyitványra és jöhet a nagy megméretetés :)
Ma megtapasztaltam mikor eltünnik az ember elöl a runway. Még hosszúfalon teljesen normálisnak tünt az idöjárás.Base-n már pitotcső fütés kellett és runway-re fordulva olyan zivatarba kerültünk, hogy a látótávolság szószerint 0 lett.
Olyan vizencsúszós, jobbra, balra kaszállós leszállás volt, hogy egy össherpának sem kivánnám.
Szószerint ugy bent volt a boci csoki a gatyába, hogy pálya elhagyásnál nekem is sikerült hivójelet váltanom:
"Pályát elhagytam, Hotel Alfa ööö, Hotel Alfa ööö, szóval mi"
Drága if, tudom, viszont már nem tudtam megváltoztatni... többen is beleestünk a 29000es lajstrom csapdájába... éppen nem az AFO, mert a BUSh épp a Le Meridien hotelben volt.. tehát akkor az volt az erforszván?:)
Jó sok képed van a pp.net-en, ahogy elnézem az életed nagy részét Ferihegyen töltöd. szépek a képeid, gratula. Peti
Köszönöm a válaszokat neked is és Airbusnak is, érthető volt!
Az én válaszaim: Az első Taurus 2002. március végén érkezett, 04. hótól van állományban, Uzsgyik meg azért járnak Esztergom felé, mert még nincs elég Desiro! Ha ennél pontosabban kellenek a Taurusok adatai, akkor mailben elküldöm! Bocs az OFFért!
(Én mellesleg közben utasaim biztonságát is veszélyeztetem, mert amióta a 3-as villamoson vezetek- suli mellett, és engedve másik hobbimnak - nehéz előre tekinteni, miközben kémlelem a siklópályán érkező gépeket.... vasutasoknál van egy mondás, h "szemed a pályán legyen"... de melyiken? :-)
Volt mát olyan is, h az Örsön álltam (itt néha meg kell várni a menetrendi áthaladási időt) közben meg jött a cargoLux 747-es. Az olyan fenséges volt, h bemondtam az utasoknak is, egy kis infóval kiegészítve. Legalább jót mualttak, h ilyen hülye az kölyök ott elöl.... :-)
Az íránytű ugye 360-fokot zár be.Éfelé van a 0° ami egyenlő a 360° kal. Kelet felé kezd nőni a szám tehát K az pont 90°, D=180° Ny=270°. A pályákat a legtöbbször előforduló szélírány temgelyében építették ,Ferihegy estében 130/310 a 2pálya íránya, amit csak ugy jelölünk 13/31 pálya.Mivel 2 párhuzamos pálya van az egyik a R(ight)=jobb oldali ,a másik L(eft) baloldali pálya. A pályák száma megegyezző a fokkal tehát a 13R az azt jelente ,hogy 130° a pály íránya és a jobboldali.
13R és a 31L az ugyanaz az betoncsik csak a 13Raz az egyikoldalról való megközelités közben a 31L meg a msáikírányból. Ferihegy esetében amikor 13-as a pályaírány akkor 13R-ra szoktak jönni az érkezők és 13L-ről szoktak indulni.Ebben az esetben Budapest felet szállnak a gépek Ferihegy felé.Amikor 31-es a pálya akkor 31L-ről szálnak fel a gépek és 31R-re érkeznek a gépk.Illetve érkeznek 31L-re is gépek de azok inkább a fapadosok, ilyenkor Budapest felett ÉNY-i irányba szálnak fel a gépek ,de még Budapest felett elfordulhatnak más kilépőpontok felé.
A pályák számozásának nem az egyenlítővel bezárt szöghöz van köze, hanem az északi iránnyal bezárt szögnek.
Észak a 0/360fok, a kelet 90, a dél 180, a nyugat a 270fok. Egy pályának két száma van, hiszen két irányból tudsz rászállani. A 13-as pálya azt jelenti, hogy a 130 fokos iránnyal (5 fok híjján DK) párhuzamos. A 31-es pálya pedig, hogy a 310 fokos (5 fok híjján ÉNY) iránnyal párhuzamos. Az, hogy a 13-nak a számok felcserélt változata (a 31) a párja az csak véletlen egybeesés. A lényeg, hogy a két szám különbsége mindig 18 (=180fok).
Valaki aki ráér, és van kedve elmagyarázná nekem ezt a 13-31R dolgot? Azt tudom, hogy az egyenlítővel bezárt szögük a jelölés alapja, de ennyire nem vagyok benne otthon! Melyik irány melyik? Cserébe bármit elmagyarázok vasút témában... :)))
C-130-nak láttam én is, Óbuda felett kifordult nyugat felé, mehetett éppen TORNO felé is. (AZ én térképemen az az útvonal TORNO 3G, de én ehhez nem értek)
Tegnap este volt egy érdekes jelenett mikor váltogatták a pályákat(szerintem váltogatták ,mert 13 majd 31lett a páya) .
Nah szóval jött egy gép már a Final-on mikor a LHHH felett feltünt egy másik gép is.Az első ment 13R-re a másik 13L-re ,de ez nem lett volna annyira feltünő ,viszont az elkülönités eléggé közelinek tünt.Mind1 az a lényeg ,hogy nagyon szép volt ahogy egyszerre 2gépnek lehetett látni a lámpáit.
OM-NGE csak kisegített volna, de hirtelen a személyzet elvesztette uralmát a műszerek fölött és kétszer is visszagurult a gép, majd a HA-LKU vitte az utasokat CHQ-ba!
Mondjuk meg lettem volna lepve ha leszall a Caspian amikor itt a Bush...erdekesen nezett volna ki a "spanok" mellett :))))))) Amugy elegge Lybian szaga van ennek is...az is be van irva honapok ota aztan tudjuk hanyszor jott....meg Nouvelair cimen sem esett be a tuneziai lajstrommal...ugyhogy sztem igencsak felejtos sajna....
Holnaptól jár Ferihegyre Teheránból egy CASPIAN gép! Az infó szerint "nagyvas". Namost, nekem a nagyvas a Tu-154-est jelenti. Mit tudtok erről? Mikor jön, miért jön, hányszor jön, mivel jön? Úgy nagyjából ennyi érdekel, segítenétek?
Sziasztok, 1. Nem is tudtam, hogy egy El Al 767 ekkora kunszt, én is láttam :) 2. A múlt héten, talán csütörtökön, vagy pénteken 14:00 magasságában láttam egy turbopropot bejönni, 13R-en. Furcsa kis gép volt, én Piaggionak (P-180) néztem, de planes.cz-n nincsen utalás ilyen gépre, tudtok róla valamit? 3. Egymást basztatás-téma: az ilyen flame-kre nem kell válaszolgatni, főjön a saját levében, szvsz offtopicra válaszolni is offtopic. 4. Ez az OM-NGE át is települ BUD-ra, vagy csak kisegített?
Igen, valamint ha jól tudom modernebbek lettek a hajtóműveik is... Vagy lehet hogy úgy helyesebb hogy korszerűbb (fogyasztás, zajszennyezés..stb). De akkor ezek szerint ha a Fedex rendelte akkor arra az azerbajdzsáni gépre rosszul emlékeztem:)
Mintha egy Il-76-ost láttam volna elrepülni ma 18:45-kor a BRFK felett Ferihegy felé. Érdekes, hogy 4 hajtóművel is csendesebb volt, mint a kéthajtóműves utasszállító gépek...
Az MD-10 az egy elég ritka típus, csak "F" tehát teherváltozata van, ha jól tudom... Asszem csak a FedEx használja ezeket a gépeket, meg régen mint ha láttam volna valami azerbajdzsáni cargo légitársaság színeiben is (persze csak képen:) ), de ebben nem vagyok már biztos... Amúgy ha jól tudom az kívülről teljes mértékben megegyezik a DC-10 el, csak mint mondtam teherváltozat, valamint a hajtóművei, és a számítógépes rendszerei modernebbek...
Egyszer még,ha megéred, Te is leszel annyi idős,fiam,hogy napháttérrel,messziről,szemüveg nélkül annak is örülni fogsz,ha a három hajtóművet meglátod,nemhogy a center elhelyezkedését!
Öreg hiba ha ilyen szép időben DC10/MD11 nek nézel egy TriStart:P Semmiben sem hasonlítanak egymásra, max annyi hogy 3 hajtóművük van... De a center hajtómű elhelyezkedése is merőben más... Hiba;) :)))
Egy szép nagy négyhajtóműves madár úgy öt-tíz perccel ezelőtt csinált egy sportos jobbfordulót Óbuda fölött. Úgy csinált, mint 13L-re készülne, aztán a Duna láttán meggondolta volna, hogy inkább a 13R-t választja.
Az Air Force One-al kapcsolat azt hiszem többen mondták, hogy életük legjobb képét csinálták meg. Ehhez a bridághoz csatlakozva én is életem egyik legjobb képét csináltam meg azon a bizonyos estén:
Leginkább gépfüggő a dolog. A gép, meg pénzfüggő...
Ezek szerint az utakra is csak és kizárólag az menjen ki, akinek BMW-je van, vagy 10 millió feletti autója. A többi meg maradjon otthon a garázsban... Az utakat biztos, csak drága autóknak építették
Elég sok kép került fel ide az Air Force One-ról, meg a B757-esről ha jól emlékszem, de valamiről szinte nem is volt kép, talán csak egy. Hiány pótlónak itt egy kép a Northwest DC-10-esről, ami kb 50 perccel jött a 747-es után.
Sztem itt tobben tudnank meselni rola mivel repultunk eddig amitol valszeg dobnal egy hatast, de megse nyalatnank fel a talpunkat egy jol atazott gumicsizma utan...
Ma repültünk HHH-n ernyővel és sikerült (úgy ahogy,gagyi géppel) ezt a két dögöt lekapni.A Jumbo-s érdekesen sikerült,ahogy átment a kumón :-) A C-17(?) meg iszonyat kis varióval emelkedett,aztán Pilisvörösvár felett leborított kelet felé.
És különben is, én azzal a 154-essel utaztam is, és nem csak lefotóztam, de ki is fotóztam belőle, nagy magasságon, háj altitúdé, így emiatt, a topic teljes közössége csak áhítozhat arról, hogy egyszer megengedjem nekik, hogy kérvényezhessék nálam, hogy talán vajon megcsókolhatják e a talpam. Bizony.
A vilagert sem szeretnek zavarni vagy beledumalni a ti dolgotok ez a vita, csak annyit azert jeleznek, hogy erre ott van a "Repulos Kepek" cimu topik ami sztem erre lett kitalalva hogy a kulonbozo fotokat meg lehessen vitatni ES NEM SZETFIKAZNI. Ezt a topic-ot pedig meg kene tartani az eredeti celjara, mert igy gozunk nem lesz mikor mi jon es akkor nem lesz a vegen nektek fikazni valo kep ha mindenrol lemaradtok...Ennyit szerettem volna hozzatenni, koszonom.
nem kell, hogy megdicsérd a képeimet. nem neked raktam ide. arról már kifejtettem a véleményem, hogy neked kéne jobban uralkodni az indulataidon, hamár felnőtt vagy. ez tényleg lúzerekhez méltó viselkedés. szerintem pusztán irigységből írsz ilyeneket ide, mintha te valaki lennél közöttünk.
mi a problémád a megfogalmazásommal? akkor szemtől-szembe? így jó?
nem veszed észre, hogy itt senki nem kíváncsi a véleményedre? játszod itt a moderátort... van neked gyereked? azt is mindenért megszólod ha valami nem úgy van ahogy te szeretnéd?? képzelem milyen szülő lehetsz/leszel... vedd már észre, hogy nem számít a véleményed senkinek.
egyébként is te kezdted az egész vitát. lehet, hogy meglepődnék ha találkoznánk, viszont állítom, hogy nem vagy iylen nagy arcú élőben. csak itt a szerencsétlen álneveddel osztod az észt...
teljesen egyetértek azokkal a dolgokkal, amiket írtál. szerintem is az egyik fő tényező az, hogy ki milyen géppel készíti a fotóit.
személy szerint én elsősorban magamnak fényképezek, épp ezért sincsenek százával fenn a fotóim a neten, viszont ha valami olyan különlegeset sikerül lőnöm, azt szívesen megosztom másokkal.
elsősorban saját örömömre, és emlékbe, hogy majd a gyerekeimnek legyen mit megmutatni... ez a lényeg.
nem az, hogy ki milyen profi képeket csinál...
RZoli pedig szerintem az egyik legkitartóbb közöttünk, és tájékozott a témában. szeretnék én annyira érteni az ilyen dolgokhoz. az más kérdés, hogy neki "csak" egy S5500-a van, viszont sok jó képet láthattunk tőle. ezért kicsit felzaklat, hogy miért kell ilyen szinten leszólni az AF1 képeit. érdekes módon azok a képek is megállják a helyüket itt a topikban... ezért szerintem inkább annak kéne gondolkozni, aki lefikázza. mutasson jobbat. EZ NEM VERSENY. mindenki a saját örömére csinálja. ne hagyjuk már, hogy egy ember elbaxxa a hangulatot.
ugyanez a 154-es, majdnem ugyanonnan fotózva, csak régi festéssel. (remélem valaki megszól, hogy milyen szar volt a szembenap:))
Bocsi, hogy belekontár... Hisz már arról volt itt vita milyne kép a jó, és milyen a rossz!
A legjobb ha mindenki örömét leli abban amit csinál! Ha a készítőnek tetszik, akkor van értelme. ha nem, akkor érdemes törekedni a jobbra, de saját elvárásnak megfelelően.
Mi a jó? Ha emlékezetes? Ha érdekes? Vagy ha mint kép elgondolkodtat?
Mindannyian jól tujuk, hogy a repülők fotózása 90%-ban dokumentáció, azaz egy mozzanat megörökítése. A gép itt, a gép ott, széltől szélig középen élesen! És ha valaki középre tud tenni egy gépet, vagy később kivágja, fél autómata módban fotóz.... Na ki az a béna aki nem csinál ilyen feltételekkel "jó" fotót? Bakker ez gép függő 90%-ban!
Persze van aki hozzá tesz! Nem csupán megörökít, hanem saját elképzlései szerint ábrázol. Kinek tetsző módon, kinek nem tetsző módon!
Tény, hogy komoly fotó szemmel a gép fotóink 98%-a értéktelen! Csak annak jó, aki szereti ezt a gépet, vagy talál rajta nézni valót.
Kb annyi értelme van kép "jó, nemjó" vitázni, mint arról melyik a kedvenc gépünk! nekem DC-10! Most akkor írjatok, és csesszetek le, mee nektek a 747....
Fotózzunk saját örömünkre! Másra úgy sem jó!
Köztetek van aki azért fotózik, hogy itt megveregessék a vállát?
Magaliseberggel ne is törődj, mindenkivel ilyen..és mivel ez nem egy profi rep.képes oldal ezért szívesen vesszük az ilyen képeket is,nyugodtan feltölthetsz ide is egyet-kettőt :)
Üdv mindenkinek! Az AF1 miatt találtam ide. Elég érdekes a topic. Kint voltam kétszer is, sajnos rossz helyen. A lovardánál a kerítésnél voltam, az AF1-t nem láttam sajnos, de a két szürke nagy vas megvolt. Csináltam is képet ilyen messziről, de profi képek mellé nem való. Ez itt egy enyhe utalás az előbbi vitákra.
US Defence Secretary Donald Rumsfeld arrives in Adelaide. This ageing heavy has a plethora of names, viz: Advanced Airborne National Command Post Aircraft, National Airborne Operations Center [formerly NEACP National Emergency Airborne Command Post], The Flying Pentagon, The Double Humper, and perhaps most sinisterly, the Doomsday Plane. Count the sensors and aerials on "Ensign One" which flies outof Offutt AFB Omaha, Nebraska.
Ha az ember valamiben nagyon jó, vagy netán az egyik legjobb, az általában arról ismerkszik meg, hogy nem fikázza a gyengébbet. Ha valaki fikázza, az bizony az esetek 99 százalékában azt indikálja, hogy... nem fejezem be, mert semmi közöm a fényképezéshez, csak szeretem a képeket nézegetni. A netkarate dojo pedig Polidili és HUSZ néven várja látogatóit, nagy-nagy szeretettel...
Mitöl függ ,hogy mikor melyiket használja?Vagy csak ugy ,azt mondja most menjünk 82-8000al ,vagy ugyanígy azt mondja most menjünk a 92-9000-el?Vagy csak épp amelyiket elérakják?
Nem csendesedtem el, akartam írni magamtól is. Jó képeket csináltál. Sokkal jobbakat, mint amiket ide mások feltettek. Erről van szó. Ez oké és fasza. Sokkal faszább, mint amikor A320-al osszátok az észt meg a smiley-kat a semmire otthonról. És korrektebb annál is, amikor vki egy rossz képre "Uraim....-ozik", persze egy gyengébb kép a fényképezőgép függvénye is, én ezt nem ítélem el, csak a kettő nem volt párhuzamban (na most arról a képről beszéltem, amit leszóltam).
Ha már ilyen szépen magyarul írtad, akkor én is szívesen találkoznék fésztufész veled vagy A320-al, és akkor élőben kiderülne, hogy az általad használt "buzigyerek" és "lúzer" jelző kire használható jobban, rád vagy rám. Hidd el, meglepődnél.
Jah....biztos mindenki látta tévében,csak az volt a mókás hogy mindenütt "harci helikopterekről" beszéltek(mer az milyen nagy horderejű),pedig "csak" 2 CH53as volt.... Érdekes hogy aok is nagyjából üresen mentek el,szóval még a nyitott rampán simán üldögélt a loadmaster....
Délután 4 kor körülbelül,mikor az az eszeveszett zuhé leszakadt,akkor ment el a galaxy a 31 jobb-ról...Észvesztően nézett ki,bár a szakadő esőtől alig lehett részleteket kivenni,de maga a repülő csodás volt....Aztán elemelkedés után még szinte el sem ért a pálya végéig,má fordult is ki jobbra..Álltunk földbe gyökerezett lábbal... a két helikopter meg hajtóművet indított a hárombetűs nagyvállalat előtt a verandán,úgy ahogy voltak follow me autót követke kigurultak a 31bal-ra,majd némi gurulás után elemelkedtek.Legalább akkora élmény volt közvetlen közelről látni őket mint a C17est...Ezutóbbi még jó időben a 31balról ment el,valamikor d.e....Biztos írták már a pontos idejét. VISZONT! 4 kerozinos autót,meg pár konténert még otthagytak,azért még küldenek valamit,szóval érdemes lesz figyelni,mer az a cucc egy Herkulesbe nem fog beférni,tehát valami nagyobb jön:)))
Én is Nánási-Pók utca sarokoról kisértem végig ,távcsővel.Már leírtam ,de akkor most röviden. Alacsonyan jött ,nagy hanggal ,fölöttünk jobb forduló É-ra majd egykis idő mulva jobb forduló ÉK-re és LITKU felé távozott.Azért tudom ,h ÉK-re távozott mert távcsővel végigkövettem.
Én láttam is, szintén Pók utcáról :) , de csak a fényeit, sza nem tudom, mi lehetett, a hangja alapján inkább C-17 volt, és érdekes, mert talán 31L-ről indulhatott, de pont felettünk dobott egy jobbost, és észak (BALAP, pl.) felé ment tovább, nem nyugat, vagy északnyugat felé...
Engem már másfél órával korábban elzavartak a rendőrök a radartól. Kolbászoltam még a mezőn, meghallgattam a beszédet. Egy idő után megpróbáltam visszamenni. Egy darab rendőr sem volt. Akkor értem ki, amikor a 747-es megindult a pályán. Sajnos még az autóban voltam, így fotózni már nem tudtam. Csak a 757-est sikerült lencsevégre kapnom. Hogy hova lettek a rendőrök???
Én voltam kint, mer elzavartak mindenhonnan:) Igen, a felszállás(ok) idején még sütött a nap, negyed óra múlva szakadt az eső. Mikor hazaértem, a lépcsőházból lapátoltuk ki a vizet este tízig, szal a képeket még nem volt időm feltenni, de biztosítok mindenkit, hogy fent lesznek, még de.
Ezúton szeretném megköszönni, Bush elvtársnak, az USAF-nak, azon belül is a szállitó parancsnokságnak, hogy szimulált körülmények között élvezhettem hogy milyen amikor éjféltájban arra ébredek hogy rám omlik a ház :) A szimuláló valószinűleg egy C5ös Galaxy volt. Nappal még tetszett is volna hogy a bálna megy az égen :)
Szia Zoli! Nagyon jó a honlapod!!! Az ATC hangokat simán le tudom játszani, de a videók nem mennek:S Tudsz segíteni hogy hogy tudnám őket lejátszani? Esetleg át tudnád küldeni mailben vagy MSN en? Hátha úgy menne... Köszi!!!
huhh basszus ,mi volt itt !Felhőszakadás???Megjöttem Bécsből!Bécsben egész nap sütött a nap ,és majd meg sültünk.Itt meg várakozás ,meg átstartolás után írány Bécs?Az annya kenya ,a fenéba hogy erről lemaradtam:)
magaliesberg hogyhogy elcsendesedett? lehet hogy megnézte a képemet. lenne kedvem az ilyenekkel face-to-face találkozni, és megismerni, hogy mitől ilyen antiszoc. furcsa, hogy még egy képét sem láttuk, de azért leugat, hogy amíg fél bp a 747esen van én itthon ülök. de az esti képeim után már elcsendesedett... lúzer.
Lehet hogy ezt az átstartoló Lufit láttam én... A Légiforgalmi irányítók topikba leírtam pontosan hogy mit és mikor láttam... Ha lesz időd nézd meg hogy mit írtam... És szólj ha az amit írtam ráillik erre a Lufira:D Thx:)))
Nézem a bud.hu-n az induló/érkező járatok listáját. 6 óra óta alig volt felszálló gép. Vagy késik, vagy törölve... nem semmi. Leszálló gépek inkább vannak, de ott is van egy pár törölt illetve késő.
Az a durva, hogy pl. Zuglóban akkor is felhőszakadás volt, amikor Bush még a Citadellán beszélt napsütésben. Simán lehet, hogy azért csak 15 percet beszélt, mert ők előre tudták, hogy ha nem sietnek, akkor várhatnak ki tudja meddig az indulással a vihar miatt. Így kb. az utolsó pillanatban még fel tudtak szállni. Ha jól értem, akkor még jó idő volt a reptér környékén.
Találkoztam BJani topiktárssal, lefényképeztük a röpcsit, aztán kaptunk egy olyan zivit a nyakunkba, hogy csak na... Már gyanús volt, hogy az egyik érkező Malév arról beszélt, hogy a reptér környéke teljesen piros az időjárás radarjukon, amikor pedig egy lufi elment várakozni, akkor csapott le a vihar. Lemenekültünk a felüljáró alá, két órán át szakadt az eső, villámlott, a szél pedig a négy küszöbnél négy irányba fújt, volt, hogy 31L-re 340 fokról fújt a szél, 13R küszöbnél pedig 230 fokról! Szinte mindegyik érkező elment várakozni, felszálló nem volt. A leszállással csak néhányan próbálkoztak meg, így tett a legelsőnek várakozni ment Lufthansa is, de ő kb. 1 mérföldre a küszöbtől átstartolt, majd elment Bécsbe.
Bővíteni azt már nagyon kéne. Nem tudom mit tökölnek. A T1 hivatalosan 2.5 millió utas a T2A/B 5.5 millió. 10 millióig biztosan bírják, de egy bővítés cca. Két év.
Lehet, hogy a Bud. Rt. topicban kéne folytatni?
A wikipedia sem szentírás. De lehet akár ez is. Amit biztosra vehető az úgy szól, hogy az alelnök és az elnök sohasem utazhat egy gépen. Viszont, alacsonyabb rangú kormánytagoknak, esetleg kongresszusi képviselők nagyobb csoportjának vannak általában fenntartva a 757-esek. Ebbe belefér a külügyminiszter asszony is.
Huh ! Nem vitás nő a forgalom és remélem nőni is fog tovább. De azért az
A 330-as elég ritka manapság is. Menetrendszerit (gépcserével) leginkább MS járaton szokott feltűni, de elég ritkán. Bő hat évvel ezelőtt sem volt sokkal kevesebb érdekes gépre esély egy átlagos napon. Az MS már akkor is sokszor megfordult itt 743-assal és A 300-assal. A BA napi egy 763-asa már kikopott, pedig akár "integethetett" is egy-egy késésben lévő DL 763-asnak (ez ugyan nem hat évvel ezelőtt, hanem korában történt). Az AY DC 10-esét és MD 11-esét is többször láttam a Forma 1 idején. Nem is sorolom tovább.
Én akkor leszek elégedett, ha napi 4-5 db. 330/340/777/767-essel találkozunk a reptéren( Malév nélkül), legalább az USA, az Arab-öböl és távol-kelet irányából.
Tartalék és a Dallas-i Kennedy merénylet óta állitólag kötelezö, hogy valamely kabinet tag is elkisérje az elnököt. Condoleezza Rice volt aki most vele tartott.Ha valami történt volna a fömuksóval akkor Rizseshús kisasszony birt volna azzal a felelösséggel, hogy a tartalék gépen visszarobogjon és menetközben Vice President-nek átadja a kormányzást és elökészitse az elnöki eskütételt.
Emlxem mikor mekkora szám volt pár éve hogy a Hainan már 763assal is jön menetrendszerűen..most meg már nem ritka,h egyszerre 4 v 5 767es áll bennt, 747 is egyre gyakoribb(CLX en kívül is),meg a nagyobb vasak is pl A330. Szerintem most jött el az idő mikor ferihegy tényleg "kinőtte magát", bővítnei kéne ,de sürgősen,h ne álljon meg ez a növekvő tendencia..nah ez már OFF bocs.
Ohhh..értem :) Már meg sem lepődök hogy c-5 galaxy-k és 747esek rohangálnak ferihegyen :) egyre gyakrabban jönnek ilyen nyalánkságok, most nyáron is várható jópár 747-400as..ez jó.
Éltessen titeket a tudat, hogy már elég sz@r időben szállt fel, én konkrétan a kertemből néztem, és pár perc múlva már szakadt is az eső! Sebaj, lefotózzátok jövő héten... :))) Bocs!
Akik kimentek Vecsésre ahogy tegnap, biztos jó képeket csináltak. Feltéve ha kiértek, mert én is úgy rohantam ki a házból hogy mi ez a zaj az égből, hisz Bush az előbb még a Gelléthegyen volt. Kicsit gyorsan összepakoltak :)
Elsőként a nagyobb (Jumbo?) szállt fel Ecser felé, majd Monor felett fordult meg déli irányba, gondolom az mehetett Dél Budának, aztán rá 2 percre ment a másik, az Észak felé fordult meg.
bringával megyek, és mint korábban említettem, 17ker felől az ecserről jövő úton ameddig lehet a reptér kerítése felé. ill a radrtól indulva megyek ki arra...
Tegnap gond nélkül az ecseri összekötő útra beengedtek.
Onnan tudsz fotózni is.
Ha kocsival mész, akkor a Pestlőrincen végig az Üllői úton, majd a volt Steinmetz szobornál el jobbra (nem mész át a vasúton), balra be az első úton, végig Vecsésen, majd át balra a vasúton, ki a régi négyes útig, ott jobbra és Vecsés után el balra Ecser felé. Ha átmentél a felüljáron, utána kb 100 méterre balra a küszöb felé bekanyarodsz és ott megállsz. Onnan jól tudsz filmezni.
meddig lehet majd kb. megközelíteni a repteret 5 körül/utána? mer kimennék az ecser-vecsés közti részre, megnézném a felszállást, csak gondolom nem igazán engednek olyan közel, hogy filmezni is tudjak. vagy igen?
Lehet, hogy számotokra hülyének tünik a kérdésem, de én nem vagyok a repülésben akkora spiller, mint Ti. Engem az AF1 tegnapi utvonala érdekelne VIE-töl BUD-ig. (hol lépett be, stb. Ha ezt esetleg valaki el tudná mondani, esetleg illusztrálni, megköszönném....
Ja még mindig nem tudom hogy előreláthatólag mikor száll föl. tud valaki ilyen bizalmas infót? vagy akár annyit, hogy mikor van a citadellán a beszéd kezdete
Bocs, aszittem tőlem kérded:) aztán most veszem csak észre, a linkjeimet meg se jelenítette...első második kettő együtt Szerintem tuti állványról csinálta:)
Most voltam kint fotózni, nem lettek túl jó képek a nagy napsütés miatt, de elfogadható. a radar felől készültek. De legalább végre láttam egy Boeing 747-est:) Lehet délután még egyszer kimegyek és filmezek és minden ilyesmi, csak most nem volt memóriakártyám. Van egy felszállásom is(persze nem erről) ha valakit érdekel, megtalál:)
Ahogy látom ma már tényleg 13-as pálya várható, úgyhogy lassan el is fogok indulni a reptér felé. A tegnap kintlévőktől érdeklődnék, hogy merről lehetett megközelíteni a repteret? Biciklivel próbálkoznék, mit javasoltok?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Illetve még egy kérdés, a scanner kint a reptér közelében használtátok? Nem porblémáztak miatta?
Pici összegzés: Az a nagy Jumbo, ami elnöki gépnek van kialakítva, csak akkor AF1, ha az elnök is rajta van. Pl. Nixon lemondása akkor vált hivatalossal, amikor éppen a levegőben volt (még az elődmodellel repülve). Ekkor szépen hívójelet váltottak, hiszen már nem volt egyetlenegy pici elnök sem a fedélzeten, tehát nem lehetett AF1. Emellett, bármely haderőnem repülőeszközén üldögél az elnök, az a gép [haderőnem] 1 hívójelet kap mindaddig, amíg rajta üldögél az illető. Előtte, utána a saját jelét használja. Tehát ha ez elnök beül egy kétüléses F-15-be (mert éppen ehhez van kedve), akkor az az AF1*, ha egy Apache operátori ülésébe, akkor az Army 1. Navy 1 és Marine 1 már volt.
*: viszont érdekes kérdés, hogy ha katapultál, akkor Parachute 1? :)
Csak az a gond, hogy esélyem sincs kimenni:) hátulról ki tudok menni, mer az közel van bringával is, de elölről... Lényeg. kb. mikor száll fel? Ja meg hol áll?
Lehet volt már szó róla. Mi a gépek menetrendje? Illetve hol parkolnak? Mer kimennék megnézni hátulról, csak akkora a homok, hogy ha nem biztos, hogy összeakadok egy 747-essel, akkor nem megyek ki. Természetesen az elnöki osztagról lenne szó. Nekem kb. 17ker felől ha látom akkor az jó. Vagy Ecserről megy ki egy út a 2-eshez, van aki ismeri. Onnan lehet látni? Ha megtaláélom, az életem árán is lefotózom:):)
Urak élmény volt ezt a leszállást végignézni, fenséges ez a 747-es. Egyben meglepő is, hogy mennyi repcsikedvelő van ;) Kár hogy a fakabátok nem engedtek beljebb a kifutó mellé....
Ülök és reggel olvasom a fórumot, hogy ki mit tud, tapasztalt, képek, stb, erre Te mint nagy tapló elkezded más hozzászólásait és képeit fikázni....mond, miért kell ezt a többi normális érdeklődő és kíváncsi embernek végignéznie? Minek írsz, ha a témához érdemben nem tudsz hozzá szólni?
Ki a fene nagy ember vagy te akinek képzeled magad?
Lefikázod más képeit aki kint izzadt a 40 fokban és jártatod a szádat? Nem tanítottak meg a jómodorra? Vagy csak egy elkényeztetett ficsúr vagy aki azt hiszi, hogy mindig mindent jobban tud és mindenben jobb másoknál?
Mindenesetre különböző emberek vagyunk, én nem szeretem pl égetni magamat...
Úgy látszik neked ez a perveziód és azt szereted, ha mindenki utál :D:D:D
szerintem visszafoghatod magad. nézd meg a képeimet aztán zokogál, hogy elhamarkodottan magyaráztál. azért nem indzultam el délután, mert kocsival nem lehetett volna bemenni sehova. így estére toltam, de azt hiszem megérte.
az a kombi skodás az nagyon hisztis volt :))) megpróbált átjönni a kerítés melletti útról, de nem ment, úgyhogy puttyogtatta a szirénát, hogy kapkodjuk magunkat
Ezért a képért megérte a 15-20 szúnyogcsípés, az allergiától való szenvedés és a 6 órás várakozás! Köszönöm mindenkinek a segítséget és a társaságot! Életem egyik legjobb fotója lett:
hehe, a radarnál álló ifás zsandárok minket is elirányítottak (tök normálisan) aztán kerülő úton mögéjük jutottunk (ők javasolták az utat) majd a 757 után megjelent egy oktáviás rendőr, vitustáncot kaptak a kis helikopterek és elhajtottak minket a radarig, onnan meg kitoltak az ifával... ebből nem volt nehéz kitalálni, hogy most jön a lényeg :) sajnos elég messze toltak, csak néztük, fotózni sajnos már nem tudtunk, nem volt elég a masina
Mink korábban érkeztünk, lepacsiztunk a Zifás arcokkal, és az a megegyezés született, hogy innen nyomhatjuk. Kár, hogy a héliokopteres kommandósoknak, nomeg a terepen közlekedő kombi skodás csatlósoknak nem szóltak ...
Ja amúgy láttam míg kinnt voltam egy érdekeset.Finnair leszállt 31L re..miután lelassult fogta és egy az egyben megofordult a kifutó közepén és úgy ment vissza Ferihegy 2 re...vicces volt,ilyet még nem láttam.
A kép csinálásról annyit, ha én nem csinálnék képeket, akkor képmutató lennék a hozzászólásaimmal, márpedig én azt nem csípem. Ha látnád a képeimet és korrektül összehasonlítanád az ide feltett képekkel azt kellene mondanod, hog az enyémek sokkal jobbak. Ez nem nagyképűség, ez tény.
Remek, és "igazad van" egy csakazértismegmondomatutit fórumnak több értelme van...egészségedre.NA hagyjuk ,tök felesleges itt bármit is mondani,látom.Megjegyzem kiskockásnak is és neked is,h én végül kinnt voltam, negyed 5 kor indultam el és este fél11re étem haza...
Tudod akkor van normális hozzászólásom, ha akarom. Egy normális topikban normális hozzászólásaim lennének. De ilyenek közt olyan vagyok, mint a többi hozzászólás. Csak én nem játszom meg magam!
Olvasd vissza a hozzászólásokat, nézd meg a feltett képeket, nézd meg az ömlengős reakciókat, aztán értékelj objektíven. Itt csupa elfogult, képmutató hozzászólás van, örülnek a semminek, ahelyett, hogy normálisan csinálnának valamit, meg igenis, mindenki csak a hülye kérdésekkel tud (tudott) jönni, amikor úgy is előre látható volt, hogy aki a fórumon legjobban be van indulva, az úgy sem veszi a fáradtságot, hogy kimenjen. Na ezek után lehet újra fikázni engem, hogy bunkó és nyers vagyok, pedig csak kimondom az igazat, amit más nem tesz meg, hanem inkább helyette jópofizik és hülyeséget dumál.
Mennyi értelme van egy jópofizós hazudós és kémutatós fórumnak. Nem teszek kérdőjelet a mondat után, mert akikről írok, azoknak ennyi pont elég, csak ezáltal nevetségesek. (és nem én vagyok a nevetséges, mielőtt egy újabb nagyokos hülye gyerek ezzel jönne)
Épp akartam mondani ,hogy most egészen normális hozzászólásaid voltak ,de úgylátszik mégse mondom.Egyébként az infantilis tudtommal azt jelenti ,hogy gyerekes.Tehát nem sértődök meg mert még gyerek vagyok ,heheheheh:))))
Héééj..vegyél vissza az arcodból!Egyelőre Te vagy a nevetséges míg ilyen hangnemet használsz, és ha nem vennéd észre Te osztasz ki mindenkit...mi értelme van ennek??
Akkor közlöm veled, hogy égeted magad az infantilis hozzászólásaiddal, az idétlen smiley-kal. De ez tipikus, amig fél Pest kint van a 747-esen, addig a két fő ész osztó (te meg AP) a számítógép előtt ül. Igen, mondhatod, hogy "messze LAKOK".
Ja csak annyi..mintha nem a régi lennél..nem tudom,h miért,lehet,h valami problémád van,semmi gond, megértem,de akkor légyszi ne rajtunk töltsd ki, legalábbis sztem Te nem ilyen szoktál lenni..mindenkinek vannak rossz időszakai,úgyhogy a legutóbbi hsz-edre ezért nem is reagálnék, nincs értelme. . Addig is kívánom a legjobbakat! üdv: B767-2
Elnézést ha OFF; a fotók készítőihez lenne egy kérdésem: a sok kép láttán belelkesedve érdeklődnék, hogy egy 90mm-es objektívvel lehet-e valami használhatót alkotni a VC-25-ről? Majd ha holnap eljön a "Mikor, milyen vas indul" fázis :)
Ha a BA fapados :) Amikor hallottam, hogy bejelentkezik a toronyhoz, még gondolkodtam is, hogy vajon elengedi-e a speedbirdet a 747 előtt, aki akkor 6 mérföldnél járt, de elengedte...
"Az előre beharangozott budapesti légi biztonsági zóna ellenére, azokban a percekben, amikor Bush megérkezett Ferihegyre, látható volt, amint egy fapados repülőgép szállt fel Ferihegyről."
És még azt is tudta, hogy az Air Force One csak a gép hívójele, nem neve, és csak akkor, ha rajta van az elnök. (Ugye ha éppen a Fehér Házat helikopterrel hagyja el, akkor az az AF1. Bár ezt gondolom mindenki tudja itt, a topikban.)
Tehát arról nem zavartak el? Ha tudtam volna! én itt lakom nem messze, 10 perc alatt kiérhettem volna. Gondolom azt még nem tudni, merre fog elmenni. Érdemes a radarhoz kimenni? (egyáltalán odaengednek-e?)
Egyébként az M1-en az ESTE c hírműsorban most van róla szó.És egész korrektül mondta a riportel ,hogy 757 -es, Boeing 747-es ,Jobb 31-es pályára érkezett:)))Na ez már valami:)))
Miután feltöltöd a képet ,utána alul megjelenik annyi amennyit feltöltöttél.A kép mellet bal oldalt az van ,hogy a 1kép,2kép ...stb és ott van ,hogy beszúrás illetve hogy törlés.A beszurásra kell kattintani!!!
Urak, fél órája olvasom az elmúlt 2 óra eseményeit, ennyire pontosan radarral sem lehetett volna lekövetni a madarat!
Először a lovardánál próbálkoztunk, de gyanúsan senki nem akart elkergetni. Rövid úton kitaláltuk hogy a 13R nem lesz nyerő. A kiszuperált tu154 és a radar közt egy IFA-ból kipattogó rendőrök visszafordítottak. Itt vált egyértelművé hogy honnan fog jönni. :-) Ígyhát Ecser felől jutottunk be a 31R küszöbhöz, a kerétéstől kb 150 m-re. Volt kint min. 200 ember.
A szélből lehetett sejteni, hogy honnan jön. Én két és fél órát vártam rá. Még egy Magyar Narancsos újságíró is kérdezgetett, ezért majdnem lemaradtam az első gépről.