Úgy értettem hogy első indítasnal csak 1000 ig megy föl szívatóval, aztán mikor egy bizonyos Km után másodjára indítom be, akkor viszont rendesen fölmegy 1300 ra, hallani hogy megy a szívató, és szép fokozatosan visszamegy 1000 alá.
Igen korábban nekem is így volt, az autót újonnan vásároltam 2008- ban és eddig úgy működött nekem is ahogy írtad. Fölment 1300 -ra aztán szépen, fokozatosan visszament, 1000 alá. De mostanában olyat csinál, hogy első hideg indításnál csak max. 1000- ig megy föl, aztán elég hamar visszamegy alapjáratra, aztán ha megyek vele annyit, hogy még nem melegszik fel kellőképp, második indításnál viszont már fölmegy 1300 -ra rendesen, és fokozatosan visszamegy.
Mi ugyan mankókerékkel rendeltük, nem rendes pótkerékkel (ez csak annyiból érint, hogy Te kevesebb cuccot fogsz tudni még alulra pakolni), de kicsit átalakítottuk a helyét, hátha tudsz ihletet meríteni belőle. :)
Nekem beindítás után, talán 10mp-ig tartja az 1300F/p fordulatot, utána visszaáll 1000 alá valamivel. Új kora óta így működik, sohasem dadogott hidegen, gyakorlatilag üzemmeleggel megegyezően használható.
Hát szerintem ez az autó így működik. Hidegben 900-1000 környékén tartja az alapjáratot. Nekem is furcsa volt eleinte, de itt a fórumon volt erről szó korábban, és mindenkié hasonlóan viselkedett!
Ha nem áll le a motor, nem erőtlen, nem dadog, akkor jól végzi a dolgát az automara szívató, a fordulatszámtól függetlenül. Szerintem. Nekem is volt ilyen tapasztalatom ezzel az autómmal, és korábbival is.
Sziasztok! Én egy 2008-as Fiat bravo 1.4 t-jet tulajdonos vagyok, és mostanában (2 hónapja) észrevettem hogy nem működik rendesen az automata szívató, pontosabban azt csinálja, hogy reggel első indításnál, csak 1000 -ig megy föl a motor, az is csak rövid ideig, aztán mikor megyek vele 4-5 Km.-t, és újra beindítom, akkor pedig fölmegy, és rendesen működik az automata szívató. Ha esetleg valakinek volt hasonló problémája, vagy tudna nekem segíteni abban, hogy mi lehet a probléma, azt örömmel venném. Előre is köszönöm!!
Ma megvolt az autóm 6 éves műszaki vizsgája. Kb. 87,5 e km, megkímélt hajtásmóddal, tehát ennek megfelelően semmi baja:
- első lengéscsillapítók 70% körül
- hátsó lengéscsillapírók 60% körül
- fékerő, a gyári (még az eredeti) féktárcsák és fékbetétek kombóval tökéletes (bár megjegyezte a vizsgabiztos is a közelgő csere "lehetőségét", bár ő csak a betétekről beszélt)
Hát az régi bravom is meg volt 8 évig defekt nélkül(talán 1szer megnéztem meg a mankó kereket hogy van benne e levegő).Defekt javító úgy sincs már meg,majd súlynak berakom hátra(a másikban a mélynyomó foglalta a helyet).Meg aztán még emelő is kellene :(
Egy Cartársunk (Radar) rendelt bele gyári rögzítődobot a pótkerékhez, mert neki is csak defektjavító volt. Én szereztem neki
(ragaszkodott, hogy új legyen), de nem emlékszem pontosan mennyire volt fájdalmas az ára, úgy rémlik , rohadt sok volt. Bontóban érdemes keresni amúgy, mert ott szokott lenni.
Nekem a 16"-os gyári lemezfelni a 205-ös Conti gumival új kora óta ott pihen, eredetileg is ezzel jött ki. (Talán 10e ft felárral persze...)
Azt kérdezném tőletek,mekkora méretű pótkereket(coll,gumiméret) ajánlanátok a Sporthoz.És be lehetne e rakni a pótkerék helyén lévő tároló rekesz helyére(rögzítve).köszönöm
Nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni. Legnagyobb valószínűséggel az alvázat trafálta telibe. Ráadásul mivel szabad tárgy volt (nem egy lebetonozott padka például) csak a hangja volt nagy és látható nyomot nem is hagyott. Valamint a jégnél a fém szilárdabb így kicsi az esélye hogy bármi baja lett a kocsinak.
Egy váltó vagy egy olajteknő lyukasztáshoz azért jóval több kell.
Sziasztok, reggel siekresen átmentem egy nagyobb fagyott jégkupacon, sajnos nem sikerült kikerülnöm,olyan gyorsan esett le az előttem lévő teherautóról. Elég nagyot csattant az alja, éreztem is . Mit kaphatott el alul, az olajteknőt, sebváltót? Látom,hogy van műanyag burkolat a motor alatt,azon nincs is sérülés?
Ha nálad is ott van, mint a normális (értsd: benzinnel hajtott) modellek esetén, :-D, akkor a jobb első kerék előtt / mellett, vagyis, a lámpa alatt, lent, ahogy írtad is.