Keresés

Részletes keresés

gabocza1 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27567

A két ékszer, amit említettem Kálmánlának, az a Nagra, és a Stellavox akart lenni! :)

Nagrából viszont van három motoros...

Előzmény: ***RS*** (27566)
***RS*** Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27566

Meg az összes Nagra, meg a Sony TC-510-2, meg egy csomó másik. Hordozható gépben még nem is láttam több motorost.

Előzmény: gabocza1 (27565)
gabocza1 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27565

Jut eszembe, Jenőke Sony-ja is egymotoros...:)

Előzmény: dzogcsen (27563)
Endiman Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27564
dzogcsen Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27563

Jó de az már a pozna teteje, továbbmászni nem lehet....:-))

Előzmény: gabocza1 (27562)
gabocza1 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27562

Én inkább a két ékszerre gondoltam...:)

Előzmény: dzogcsen (27557)
dzogcsen Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27561

Gabócának válaszoltam hogy egy motorral is lehet jó szabályozott szalagfeszítést csinálni, nem erről az ipari hulladékról beszéltem. Rá fogok kérdezni, mert egy szentendrei barátom árúlja, hogy mit tud róla.

Előzmény: spacc (27560)
spacc Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27560

fuss neki mégeccer..... azt írtam lehet, de ez nem egy stabil megoldás. Arról nem is beszélve - ismervén  az akai kuplungszerkezetét - hogy realizálta belül a fiú.....

Előzmény: dzogcsen (27557)
mohinger Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27559

Na, ha ezt meglátja Janosssz..... ;-)

Előzmény: Endiman (27558)
Endiman Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27558
dzogcsen Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27557

Így van lásd: Uher.

Előzmény: gabocza1 (27556)
gabocza1 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27556

Egy motoros géppel is lehet finom feszítés szabályzást csinálni...

Előzmény: spacc (27555)
spacc Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27555

Nem tenziós kar az!   Múdosította a hurokkiegyenlítót... de hogy minek..... A jobboldalon dettó, de egyik görgő  sincs meg még-már....

 

Tulajdonképp vajúdtak, és egeret szültek a hegyek,  hisz egy motoros készülékről van szó. Persze abban is lehetne feszítésszabályzás, lásd pl. a Grundig TK 2xx családot, a kuplungok egy zsinórfékes tárcsával is rendelkeznek, de ez nem a legstabilabb abszolválása a feladatnak. Szerintem azért is van félbehagyva, bedöglött project.

Előzmény: philipsmaniac (27554)
philipsmaniac Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27554

http://elektronika.vatera.hu/nosztalgia_keszulekek/orsos_magnetofon/akai_gx_4000d_osrosmagno_1492808741.html

 

Na itt vajh miféle modifikációk csattantak el? A baloldali tenziós kar kezdeményt még megértem, láttam mát működő kivitelezését 4000-en. De a három kapcsoló és a jobboldali lik meg miféle?

Főlökött Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27553

Mo.-on, katonai /főleg helcsikben/ gépekben nincs hangrögzítés, csak paraméter rögzítés és az is filmre ( kb. 20x10x5 méretű, narancssárga dobozban volt ). A grippeneken nem tudom, hogy oldották meg, de az eddig használt gépeken egységes volt úgy tudom.

Helcsiken ( MI-8, Mi-17 ) a svanc tövében volt elhelyezve, az áramátalakító mellett, jobb oldalon.

Előzmény: quad (27529)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.16 0 0 27552
oldrad Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27551

PS. A rádiók anódfeszültségét állítják elő: 27 VDC-ből 220 VDC.

A rengeteg csövek 6,3 V-os fűtését addig kötik sorosan/párhuzamosan, amíg ki nem jön a 27 VDC :-))

 

 

 

 

 

Előzmény: oldrad (27550)
oldrad Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27550

A képen két ilyen umformer is látható, valszeg mindenki felismeri :-))

 

 

 

Előzmény: newnikk (27544)
oldrad Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27549

A gépeken általában két független hálózat volt (van) :

1. 27 VDC a nagyáramú berendezésekhez (önindítók, világítások, fűtések...)

2. Az avionikai berendezésekhez 3 x 117 VAC/ 400 Hz (giroszkópos műszerek, távadók...,

egyszerű az elv: növekvő frekvenciánál csökken a vaskeresztmetszet...)

 

 

 

 

Előzmény: gabocza1 (27542)
oldrad Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27548

Most értünk haza a szolnoki Repülőmúzeumból, de ott most szalagos magnót nem láttam...

A fekete (narancssárga) doboz nevű fedbeszmagnót részletesen leírták a topiktársak. Az általunk gondozott IL-14-ben még nem volt ez a berendezés, de az IL-18-ban már volt, és az Emlékpark gépében külön ki is van állítva. A B-17-ben már volt egy korai huzalos magnó hasonló céllal, telepes csövekkel az alábbi képen :

(majdnem lett egy ilyenem, csak előtte bezúzták :-((

 

 

 

Előzmény: newnikk (27537)
Endiman Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27547
Sanvean Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27546

A repülési adatrögzítő MSZRP (nem MSZP :-D) rendszerű, 12 csatornás analóg adatrögzítő, az analóg csatornákon lehetőség van egyszeri parancsok (be -és kikapcsolások) rögzítésére is. A következő hajtómű -és repülési üzemmód jellemzőket rögzíti:

-barometrikus magasság

-műszer szerinti sebesség

-függőleges túlterhelés

-oldalirányú túlterhelés

-kormányszervek kitérési szöge (csűrő, magassági, oldal)

-hajtóművek fordulatszáma-olajnyomás

-szögsebesség vektora a hossztengelyhez viszonyítva

-hajtóművek gázkarhelyzete

-repülőgép dőlésszöge és bólintásszöge

-mágneses irányszög.

 

A repülési baleseti üzemmódok (sic!9 regisztrálására szolgáló mérőműszer a távadók feszültségeinek sorozatos kódolását valósítja meg idő-impulzus rendszerrel, az impulzusjelek sorozatos rögzítésével.

 

A mai (1980 -as könyv!) repgépeken a legkisebb csatornaszám 12, de ennél jóval több jellemzőt regisztráló berendezések is működnek (Légügyi hatóságok szabályozzák az adatrögzítő által rögzített jellemzők, paraméterek számát). Van például 24, 32, 64, 120... sőt, akár többszáz csatornás is.

Lehetnek:

-analóg

-digitális.

 

Elterjedten használják itt is az utolsó 30 perc rögzítését. Újabban 25 órás adatrögzítőket is használnak.

 

blah blah... stb

 

Ha érdekel valakit, később leírom a többit.. meg blokkvázlatot is tudok szkennelni.

 

(húztam híradót nézni.)

newnikk Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27545

wehrmachtos

Előzmény: newnikk (27544)
newnikk Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27544

Nekem van egy wermachtos Messerschmittből kiműtött forgó-átalakítóm, amibe 24V DC mén be, és 110V/400 Hz AC gyün ki. Olyan finoman műxik ma is, mintha nem is 70 éves lenne.

Előzmény: gabocza1 (27542)
Sanvean Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27543

1980 -as könyvből van... félek, hogy ez Tupoljevekre igaz.

Előzmény: gabocza1 (27542)
gabocza1 Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27542

Ez általános, vagy csak az TU  tipusú gépekre igaz? A 400Hz-t az orosz lokátorokból ismerem...

Előzmény: Sanvean (27540)
newnikk Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27541

A wikin ezt olvastam: " A repülőszakmai hivatalos neve FDR azaz Flight Data Recorder (repülési-adatrögzítő). Régebben az FDR-el párhuzamosan külön eszközként szerepelt a CVR vagyis a Cockpit Voice Recorder (pilótafülke-hangrögzítő) is, de mára ez a két eszköz egyetlen adatrögzítő egységgé vált, amely egyaránt képes rögzíteni a pilótafülkében elhangzottakat, illetve a repüléssel kapcsolatos adatokat (pl.: magasság, sebesség, stb) és ezek mellett a konkrét repülőgép-specifikus technikai adatokat is (pl.: hajtóművek és egyéb rendszerek állapota)."

Előzmény: Sanvean (27538)
Sanvean Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27540

A beszéd -és hangrögzítő egy négycsatornás magnetofon. A hangrögzítő a repülés utolsó félóráját rögzíti, felveszi négy független csatornára. A beszédrögzítő három csatornája a fedélzeti telefonhálózatra csatlakozik, a negyedik csatorna az élőszavas beszélgetés mikrofonjára csatlakozik..

A beszédrögzítő 115V, 400Hz egyfázisú hálózatról működik.

Előzmény: Sanvean (27539)
Sanvean Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27539

Meg is találtam :-)

-Fedélzeti repülési adatrögzítő

-Fedélzeti beszéd -és hangrögzítő.

 

Van külön fejezet a repülőgépek rádiótechnikai berendezéseiről, fedélzeti hírközlő berendezéseiről.

Előzmény: Sanvean (27538)
Sanvean Creative Commons License 2011.10.15 0 0 27538

A repülési adatokat például más módon rögzítik. (Bátyám repülőgépszerelő volt... ő tudná. Igaz, van még itt pár repülésvillamossági meg egyéb tankönyve. Majd ha találok valamit bennük, leírom).

Előzmény: newnikk (27537)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!