Gabócának válaszoltam hogy egy motorral is lehet jó szabályozott szalagfeszítést csinálni, nem erről az ipari hulladékról beszéltem. Rá fogok kérdezni, mert egy szentendrei barátom árúlja, hogy mit tud róla.
fuss neki mégeccer..... azt írtam lehet, de ez nem egy stabil megoldás. Arról nem is beszélve - ismervén az akai kuplungszerkezetét - hogy realizálta belül a fiú.....
Nem tenziós kar az! Múdosította a hurokkiegyenlítót... de hogy minek..... A jobboldalon dettó, de egyik görgő sincs meg még-már....
Tulajdonképp vajúdtak, és egeret szültek a hegyek, hisz egy motoros készülékről van szó. Persze abban is lehetne feszítésszabályzás, lásd pl. a Grundig TK 2xx családot, a kuplungok egy zsinórfékes tárcsával is rendelkeznek, de ez nem a legstabilabb abszolválása a feladatnak. Szerintem azért is van félbehagyva, bedöglött project.
Na itt vajh miféle modifikációk csattantak el? A baloldali tenziós kar kezdeményt még megértem, láttam mát működő kivitelezését 4000-en. De a három kapcsoló és a jobboldali lik meg miféle?
Mo.-on, katonai /főleg helcsikben/ gépekben nincs hangrögzítés, csak paraméter rögzítés és az is filmre ( kb. 20x10x5 méretű, narancssárga dobozban volt ). A grippeneken nem tudom, hogy oldották meg, de az eddig használt gépeken egységes volt úgy tudom.
Helcsiken ( MI-8, Mi-17 ) a svanc tövében volt elhelyezve, az áramátalakító mellett, jobb oldalon.
Most értünk haza a szolnoki Repülőmúzeumból, de ott most szalagos magnót nem láttam...
A fekete (narancssárga) doboz nevű fedbeszmagnót részletesen leírták a topiktársak. Az általunk gondozott IL-14-ben még nem volt ez a berendezés, de az IL-18-ban már volt, és az Emlékpark gépében külön ki is van állítva. A B-17-ben már volt egy korai huzalos magnó hasonló céllal, telepes csövekkel az alábbi képen :
(majdnem lett egy ilyenem, csak előtte bezúzták :-((
A repülési adatrögzítő MSZRP (nem MSZP :-D) rendszerű, 12 csatornás analóg adatrögzítő, az analóg csatornákon lehetőség van egyszeri parancsok (be -és kikapcsolások) rögzítésére is. A következő hajtómű -és repülési üzemmód jellemzőket rögzíti:
-szögsebesség vektora a hossztengelyhez viszonyítva
-hajtóművek gázkarhelyzete
-repülőgép dőlésszöge és bólintásszöge
-mágneses irányszög.
A repülési baleseti üzemmódok (sic!9 regisztrálására szolgáló mérőműszer a távadók feszültségeinek sorozatos kódolását valósítja meg idő-impulzus rendszerrel, az impulzusjelek sorozatos rögzítésével.
A mai (1980 -as könyv!) repgépeken a legkisebb csatornaszám 12, de ennél jóval több jellemzőt regisztráló berendezések is működnek (Légügyi hatóságok szabályozzák az adatrögzítő által rögzített jellemzők, paraméterek számát). Van például 24, 32, 64, 120... sőt, akár többszáz csatornás is.
Lehetnek:
-analóg
-digitális.
Elterjedten használják itt is az utolsó 30 perc rögzítését. Újabban 25 órás adatrögzítőket is használnak.
blah blah... stb
Ha érdekel valakit, később leírom a többit.. meg blokkvázlatot is tudok szkennelni.
Nekem van egy wermachtos Messerschmittből kiműtött forgó-átalakítóm, amibe 24V DC mén be, és 110V/400 Hz AC gyün ki. Olyan finoman műxik ma is, mintha nem is 70 éves lenne.
A wikin ezt olvastam: " A repülőszakmai hivatalos neve FDR azaz Flight Data Recorder (repülési-adatrögzítő). Régebben az FDR-el párhuzamosan külön eszközként szerepelt a CVR vagyis a Cockpit Voice Recorder (pilótafülke-hangrögzítő) is, de mára ez a két eszköz egyetlen adatrögzítő egységgé vált, amely egyaránt képes rögzíteni a pilótafülkében elhangzottakat, illetve a repüléssel kapcsolatos adatokat (pl.: magasság, sebesség, stb) és ezek mellett a konkrét repülőgép-specifikus technikai adatokat is (pl.: hajtóművek és egyéb rendszerek állapota)."
A beszéd -és hangrögzítő egy négycsatornás magnetofon. A hangrögzítő a repülés utolsó félóráját rögzíti, felveszi négy független csatornára. A beszédrögzítő három csatornája a fedélzeti telefonhálózatra csatlakozik, a negyedik csatorna az élőszavas beszélgetés mikrofonjára csatlakozik..
A beszédrögzítő 115V, 400Hz egyfázisú hálózatról működik.
A repülési adatokat például más módon rögzítik. (Bátyám repülőgépszerelő volt... ő tudná. Igaz, van még itt pár repülésvillamossági meg egyéb tankönyve. Majd ha találok valamit bennük, leírom).