Keresés

Részletes keresés

közbiztonsági tanácsnok Creative Commons License 2006.01.30 0 0 165

Sziasztok! A József Attila utcai járdával kapcsolatban a K-szegély tényleg nem szerencsés. A műsz.biz.-ban egy közlekedési mérnők javaslatára épült meg így. A szándék az volt, ha a következő testület úgy dönt, hogy nem vált be ezen az oldalon a parkolás, akkor meg lehessen fordítani az egészet ráfordítás nélkül.

A KRESZ szerint tényleg nincsenek meg a feltételei itt a parkolásnak.

Üdv:Kővári András

saabi Creative Commons License 2006.01.30 0 0 164
Ha mar a Bajcsy lefele egyiranyu, eleg logikus lenne a J.A-t felfele egyiranyusitani es epiteni egy lekanyarodosavot a Matyasra. :-) Almodik a nyomor?

Ave, Saabi.
Előzmény: perszy (163)
perszy Creative Commons License 2006.01.30 0 0 163

Jól olvastad. ... a gyalogosoknak a járda fele, de minimum 1,5m jár. Hát az tényleg nincs meg a József u.ban. Viszont lefelé szabad parkolni az úttesten, a jogszabály szerint. Ha jól emlékszem, nincs  ott semmilyen tábla.

Egyébként meg eggyirányítsuk fölfelé. pont.

 

Előzmény: saabi (162)
saabi Creative Commons License 2006.01.30 0 0 162
Én a KRESZ-ben azt olvastam, csak akkor szabad a járdára parkolni, ha egyrészt ezt megfelelő módon - felfestéssel, táblával - jelzik, és ha a parkoló autók mellett marad másfél méter a gyalogosoknak. A J.A. utcában, ha jól emlékszem, összesen nincs másfél méter a járda szélessége, tehát egyértelműen tilos azon parkolni. Nem is értettem miért kellett a szegélyt ilyen felhajtássegítőre lecserélni.

Ave, Saabi.
Előzmény: notar (160)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.30 0 0 161

Nu, daragíje druzjá, sto éto???

miez?

notar Creative Commons License 2006.01.30 0 0 160
A József Attila utcában a mostani aszfaltozással a szegélykövet is kicserélték, ún. "K-szegélyre". Az ötlet jó, így könnyebben fel tudnak állni az autók a járdára. De könyörgöm! Ha a páros oldalon végig megállni tilos tábla van érvényben, akkor ott miért így alakították ki a járdaszegélyt? Azért, hogy az autó könnyebben felszaladjon a járdára és esetleg elüsse a gyalogost? Vagy lehessen büntetni az ott parkoló autósokat és így bevétele legyen az Önkormányzatnak?
szkitty Creative Commons License 2006.01.29 0 0 159

...egy kis pletyka,ami eljutott hozzám...

 

Miután a T. Önkormányzat hivatalában nem maradt senki, aki a pályázatokra figyelt volna, az utolsó pillanatban jutott eszükbe, hogy amit megnyertek nekik a "fekete bárányok", azzal dec. 31-ig el kell számolni...

Az útépítés engedélyköteles tevékenység. Kiviteli terv kell hozzá, ezer helyen engedélyeztetni kell, stb. (Ehhez kapcsolatok kellenének az illetékes hatóságoknál...) 

Az útburkolat felső rétegének cseréje viszont más kategória, sokkal egyszerűbb, és gyorsan kivitelezhető.

 

Ciki lett volna, ha elúszik az a 34(38?) millió...

 

NO COMMENT.

 

 

saabi Creative Commons License 2006.01.28 0 0 158
Én a Hősök utcában laktam két évig, rendszeresen kanyarodtam be az említett helyen. Az az igazság, hogy a Bajcsy-Zsilinszky utca egyirányítása óta csak két úton lehet feljutni a Templom térre. Az egyik a József Attila utca, a másik meg a Hősök. A másik ok a Marczibányi utca lehet, ugyanis a Hősök utca a közepetájt kettéválik, a Marcibányin felfele, a Hősökön lefele lehet jönni.

Hogy miért a Templom térre vezető utakat aszfaltozták le? Jó kérdés, bár szerintem Solymáron nehéz olyan utat találni, amelyikre ne férne rá.

Ave, Saabi.
Előzmény: kerekhegy (157)
kerekhegy Creative Commons License 2006.01.28 0 0 157

Dacára a 30-as táblának, nehezen hiszem, hogy Csobánkán mindenki 30 km/h-val közlekedne. Úgyhogy az útminőség különbségei és a sebességhatárok között szerintem nem kellene összefüggést keresni.

 

Más: Ami igazán balesetveszélyes Solymáron, az az Opel-kereskedés előtti kanyar. Ott miért kellett megengedni, hogy felfelé is lehessen közelekedni? Aki hátulról jön, Budapest felől, pont beleszáguld a bekanyarodásra váróba. (Tudom, hogy sebességkorlátozás van érvényben, de a sebességmérők kihelyezése óta tudjuk, hogy ez mennyit ér. Főként csúszós utakon.)

 

És még egy az útfelújításokról. A Dózsa György utat meg minek kellett újraaszfaltozni? Vagy ha már... kaptunk rá támogatást. Azért azt az aszfaltot "véletlenül" :) máshol is ki lehetett volna borítani a betonkeverőből, ahol nagyobb szükség van rá. Hol is követelik régóta a járható betonutat?

 

A Magas út lakóinak van egy javaslatom. Most, hogy 550 ezerre nőtt telkenként a csatornázási hozzájárulás, még mindig arra számítanak, hogy valaha lesz csatona, majd járható út? (Szép volt a Hírmondóban az a kis rövidhír, hogy amennyiben mégis meglenne a csatornázás, legyenek szívesek 15 napon belül bejelenteni a lakók az önkormányzatnak, hogy mégis miből telt nekik a csatornázásra. Természetesen az esetleges adóellenőrzés következményeit mindenki maga viseli. Magyarul: ha van sapkája, az a baj, ha nincs, akkor meg az. Hát hogyan lenne egy normális háztartásnak ennyi pénze egy csatornázásra? És ha mégis "összeszedi" ;) az ember, akkor meg jelentse fel magát, majd gyűjtsön a adóbírságra? Ez Magyarország.) Szóval, szerintem nem valószínű, hogy meglesz az a csatornázás egyhamar. Addig is sárban, jégben, hóban-fagyban, csúszkálnak az úttalan az utakon. Pedig, ha feltételezzük, hogy az út kb. 5 méter széles (szerintem sokat mondtam), és a telek utcafronti hossza mondjuk 10 méter, az házanként 50nm Viacolorral, 2000 forintos nm-árat számolva 100.000 forint lenne. Ez ugye a szemközti telek tulajdonosával megfelezhető. Még szállítással, lerakással is kb. a duplája, azaz házanként továbbra is százezer. Bármikor felszedhető (ha mégis jönne a csatorna), és visszarakható sérülés nélkül. Drága házak vannak, szerintem erre is futná. Mindezt nem a lakók ellen mondom, hanem alternatív megoldásként az önkormányzat tétlenségére. Tudom, hogy nem a lakók dolga az úthálózat fejlesztése, de magad uram, ha szolgád nincs! Sőt,  ha már itt tartunk, és mégis összejön a csatornázás, aszfaltozás helyett az önkormányzat akár ki is fizethetné az ottlakóknak a Viacolort és lerakási költségét. Addig meg önszorgalomból mindenki tudna így segíteni magán.

Előzmény: regisztrálatlan (155)
saabi Creative Commons License 2006.01.27 0 0 156
Nincs is semmi értelme annak a korlátozásnak. Esetleg csak a korlátozó korlátozottságát mutatja. :-)
Amúgy ha jól tudom némileg közelebb, Pilisszentivánon is elég sok út kapott teljesen új aszfaltréteget. Hát, van ahol ez megy.
Solymáron amúgy sok úton nem lenne elég a legfelső réteg cseréje, mélyebben kellene foglalkozni velük. Pl. a Mátyás Király út tripla S kanyarjának a második része, ahol borul az egész az alant lévő földekre.

Ave, Saabi.
Előzmény: regisztrálatlan (155)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.27 0 0 155
Jajistenem, ha már Csobánka... Ott ugyebár azt is el lehetett intézni, hogy az egész faluban 40-es (vagy 30-as??? nem emlékszem pontosan) sebességkorlátozás legyen érvényben. Pedig ott sincsen több kanyar, mint a Mátyás király utcában, sőt amikor az ember Pomáz felől érkezik, akkor ott hosszú egyenes szakaszok is vannak...
Előzmény: notar (154)
notar Creative Commons License 2006.01.27 0 0 154
Kedves Szkitty! Csobánkán át utaztam egy-két évvel ezelőtt, és azt tapasztaltam, hogy a faluban a főútvonalon az aszfaltszőnyeget az út teljes szélességében kicserélték. Vajon az ottani polgármester ezt hogy tudta elintézni a Pemáknál? Csobánka lélekszáma csak 2800 fő, tehát jóval kisebb, mint Solymár. Az itteni polgármester tanulhatna tőle.
szkitty Creative Commons License 2006.01.26 0 0 153

...csak egy kis apróság...

 

Heteken át "pitiztünk" az Önkormányzatnak, a PEMÁK-nak (megj.: Nagyon köszönjük Kővári András segítségét!), hogy tömje má' be a Shell kútnál lévő kátyút. Jó pár baleset után végre betömte. Egy napig sem volt jó... Most ismét mehetünk,és pitizhetünk az Önkormányzatnak és a  PEMÁK-nak, hogy tömje má' be azt a kátyút a Shellkút előtt... Ennyit a szakértelemről. NO COMMENT. 

regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.25 0 0 152

Nnnna, emberek!

  • Szentségeltek, hogy miért nem jár ki a 64-es az Auchanhoz?
  • Lefagy a ........ a fűtetlen solymári buszokon?
  • Felháborítónak tartjátok, hogy a Moszkva térről esténként egyszerre indulnak a tíz percenként járó 56-os buszok és villamosok, ahelyett, hogy valami ésszerű (mondjuk 5-5 perces) kötésben járnának?
  • Kíváncsiak vagytok arra, hogy mikor lesz Kökörcsin utcai buszmegálló, változik-e a 64-es útvonala (pl. föl József, le Bajcsy)?
  • Tudni akarjátok, hogy kell-e majd vidéki bérlet az Anna kápolnáig utazóknak, ha a téglagyári megálló átkerül a Kökörcsin utcához?
  • Tudni akarjátok, miért követel annyit a BKV Solymártól, a 64-es közlekedtetése miatt, amennyit?
  • Akarjátok szenyázni a BKV-t a kifehéredős Jean-plakátok miatt?
  • vagy akarjátok szenyázni esetleg magát Aba Botondot a sokmilliós prémiumai miatt?

Nos, úgy fest, hogy ezeket a kérdéseket mind nekiszegezhetitek Aba Botondnak, a BKV fővezérének, aki a tervek szerint néhány héten belül ellátogat Solymárra, és egy nyilvános fórumon válaszol a feltett kérdésekre. A helyszín valószínűleg a Műv.Ház lesz, az időpont még nincs meg, de ha meglesz, szólok.

 

Addig is: gyűjtsétek a kérdéseket! Aztán pedig gyertek el! András

 

saabi Creative Commons License 2006.01.25 0 0 151
Na, még a végén kiderül, hogy még hálásnak is kellene lennünk a Levegő Munkacsoportnak, amiért jóságosan fúr-farag minden kezdeményezést?

Azt mondják, a Budapes-Pvörösvár szakaszon épülő út csak sztráda lenne az Auchan-hoz. De nézzük már meg, reggelente melyik szakaszon van elviselhetetlen dugó? Csak nem ugyanezen? És melyik szakaszra kerülne rá egy PVörösvár elkerülő út forgalma? Csak nem erre?

Lukácsék azért sírnak, mert hova lesz Óbuda nyugalma, ha a gonosz északi hordák szélessávon jutnak be a fővárosba? Nos, az óbudai temetőig 2x2 sávos az út, majd a temető után szűkűl 2x1 sávosra. Nem látom be, ha a temetőtől PVörösvárig húzódna egy 2x2 sávos út, az mennyiben növelné a főváros forgalmát? És ha végre megépülhetne a Szentendrei útig tartó szakasz - esetleg tovább egy hídon át Pestre - az mennyiben növelné a főváros terhelését, különös tekintettel Óbudára?
És ha végre megépülhetne az M0-s körgyűrű északi íve, az mennyiben növelné a főváros terhelését?

Amúgy a 10-es út a Fidesz éra alatt se épült, tehát az okokat politikára visszavezetni nem más mint ócska kampányfogás. Vagy egyszerűen minden mocsok politikusnak az az érdeke pártállástól függetlenül, hogy a piliskörnyéki lakók szívjanak mint a torkosborz.

A vasúti közlekedés fejlesztésére szükség van, de be kellene végre látni, a vasút nem képes helyettesíteni az autóközlekedést. Ha csak Solymárt nézem, a vasútállomás annyira a falu szélén van, hogy gyalog annyi időbe kerül eljutni oda, amennyi idő alatt a dugót is végigállja az ember. A állomás környékén parkolni elég nehéz, mivel már minden hely foglalt. Ráadásul a vasút csak a Nyugati Pályaudvarig visz be, onnan tömegközlekedéssel lehet csak egyéb helyszínekre eljutni, tehát egyre kevésbé esélyes hogy vonattal hamarabb eléri az ember a célját mint autóval.

Persze csodás az a terv, hogy a Budapest környéki vasutakat és a budapesti felszíni és felszín alatti vasutakat összekötik, de azt talán az unokám fogja látni, én nem nagyon számítok rá.

Ave, Saabi.
Előzmény: regisztrálatlan (149)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.25 0 0 150
Solymári tűzoltók oltják a kigyulladt piliscsabai iskolát - gyorshír

 

 

Tűz ütött ki egy iskolában

HavariaPress, 2006.01.25., 13:45

 

Tűz ütött ki egy iskolában Piliscsabán - értesült a HavariaPress. A Pest megyei település Fő úti iskolájának egyik osztálytermében szerdán fél kettő körül, eddig tisztázatlan okokból csaptak fel a lángok. A tűz több berendezési tárgyra is átterjedt, de több poroltóval rövid idő alatt sikerült eloltani, személyi sérülés így nem történt. Az oltáshoz Budapestről, Solymárról, Pilisszentivánról, sőt Esztergomból is riasztottak tűzoltókat a helyszínre, a munkálatok idejére az iskolát kiürítették és áramtalanították. A tűz keletkezésének oka egyelőre ismeretlen, erre vonatkozóan várhatóan csak a szakértői vizsgálat adhat majd biztos választ.

regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.25 0 0 149

De nagy a csönd... Persze nem csak itt a fórumon, a faluban is.  Vihar előtti...?

Addig is itt egy kis olvasnivaló. Nem mai cikk, de most találtam a gondola.hu-n, a pénteki 10-es úti tüntetés kapcsán.

 

Porhintés a 10-esen avagy útlezárás Karinthy szellemében – gondola kommentár és a Levegő Munkacsoport kiegészítése


A Fiatalok Vörösvárért Egyesület szervezésében január 20-án délután félpályás útlezárással tiltakoztak a Levegő Munkacsoport ténykedése ellen. Csakhogy a demonstrálókat megvezették, veszedelmes porhintés folyik a 10-es főút ügyében. Az SZDSZ tiltakozik az SZDSZ impotenciája miatt…

 

A Fiatalok Vörösvárért Egyesület szervezésében január 20-án délután félpályás útlezárással tiltakoztak az ellen, hogy a 10-es főút úgynevezett elkerülő szakaszának építését a Levegő Munkacsoport peresítette, ezzel ismét elodázva a kivitelezési munkálatokat.

 

A Pilisi-medence évtizedek óta folyamatosan gyarapodó lélekszáma és gazdasága miatt réges régen esedékessé vált a térség fő útvonalának, a 10-es számú főútnak a bővítése. Vitán felül igaz az is, hogy a medencét átszelő Budapest-Esztergom vasútvonalat is fejleszteni kellene.

 

Nyilvánvaló tényekkel nem is vitatkozik senki, agyafúrtabb módon zavarják össze az emberek gondolkodását. A demonstráló fiatalok arra hívják fel a figyelmet, hogy egy kormánypénzen működő szervezet, a Levegő Munkacsoport, „szándékosan hátráltatja” az új út megépítését.

 

A rendezvény másik célja Grószné Krupp Erzsébetnek, Pilisvörösvár polgármesterének dicsőségét növelni. A polgármester asszony ugyanis ez évben „közel 160 millió forint értékben” szeretne utat építeni a városban, sőt az ősszel már el is kezdte. A vörösváriak nagy örömmel fogadják a rég esedékes útfelújításokat, bár nem árt tudni, hogy 2002 óta mintegy 700 millió forintnyi hitellel "ajándékozta meg" a következő ciklusra Pilisvörösvárt Grószné Krupp Erzsébet, aki az útfelújításokra alapozza kampányát.

 

A porhintés útügyben azért is veszedelmes, mert a Pilisi-medence lakóinak félrevezetése sokba kerülhet – nekik maguknak. A helyzet ugyanis a következő:

 

1. Az új 10-es út építése előtt érdemi akadály nem lenne, ha 2002 óta a kormányzat meg akarta volna valósítani a beruházást. Ugyanis a teljes tervdokumentáció rég készen van, a néhány hiányzó adminisztratív eljárást már hatszor be lehetett volna fejezni, sőt az építésen is túllehetnénk már. A valószerű ok és kormányzati módszer a 10-es út esetében a következő:

 

2. A térség, mivel választóinak többsége Fidesz-szimpatizáns, büntetésben van, mint például Hódmezővásárhely a 47-es úttal.

 

3. A Levegő Munkacsoport kiváló kapcsolatokat ápol az SZDSZ-es vezetésű környezetvédelmi tárcával, működési pénzeinek is itt a forrásvidéke.

 

4. A közlekedési tárca ugyancsak SZDSZ-es kézben van, immár negyedik éve.

 

5. Most az SZDSZ képviselőjelöltje, Grószné Krupp Erzsébet félpályás útlezárással tiltakozik az SZDSZ-vezetésű tárcák négyéves működésének „eredménye” ellen. SZDSZ-minisztérium támogatja a gáncsoskodókat, SZDSZ-minisztérium impotenciája miatt késik minden érdemi lépés, és mindebből SZDSZ-es politikus kíván népszerűséget csiholni magának.

 

Hogy is mondta Karinthy? Álmomban két macska voltam, és játszottam egymással…

Csakhogy ennek a játéknak a pilisi emberek a vesztesei.

 

A Levegő Munkacsoport reagálása

 

A Levegő Munkacsoport és a többi környezetvédő civil szervezet a kezdetektől fogva támogatta a Pilisvörösvárt elkerülő - a város szerkezeti tervében három változatban is feltüntetett és 9 milliárd forintból megvalósítható - tényleges elkerülő út megépítését. Ami ellen felléptünk, az a Pilisvörösvár és Budapest közötti, a semmiből a semmibe vezető, 5,5 kilométeres útszakasz, amely csak növelné Pilisvörösvár és Budapest közlekedési és környezeti problémáit. Ennek az útnak nyilvánvalóan egyetlen célja van: a nemrég megnyílt Auchan bevásárlóközpont jobb megközelítését szolgálná az adófizetők 13 milliárd forintjából. Arról viszont csak sejtéseink lehetnek, hogy Pilisvörösvár polgármestere miért szabotálja folyamatosan a várost ténylegesen elkerülő út építését, és miért támogatja minden lehetséges fórumon az 5,5 kilométeres bevásárlósztrádát.

 

Ami a január 20-i tüntetést és "félpályás útlezárást" illeti, szemtanúk beszámolója szerint azon a szervezőkkel együtt mintegy 20 ember vett részt, és nem voltak autók, amelyekkel lezárhatták volna a fél pályát.

 

Ebből azt a következtetést vonjuk le, hogy az a térségbeli 50 ezer ember, akire Pilisvörösvár polgármestere rendszeresen hivatkozik, inkább a Levegő Munkacsoporttal ért egyet. További tájékoztatást a témáról a http://www.levego.hu/media/10-es/10ut.htm címen lehet találni.

 

Üdvözlettel:

Lukács András elnök

 

Válaszunk

 

Lukács András válaszát olvasva az egyik szemünk sír, a másik nevet. Kezdjük az utóbbival:

 

Ünnepi pillanat, ha egy kellemetlen ügyben a cikk (egyik) alanya is egyetért az írással. Vitán felül igaza van Lukács Andrásnak abban is, hogy miközben a kormányzat elfekteti a 10-es út építését, azért az Auchanhoz vezető útszakaszok valahogy mégiscsak eljutottak mindenféle engedély birtokába, sőt "ki is viteleződtek".

 

A síró szemünkkel meg azt látjuk, hogy Grószné Krupp Erzsébet vezetésével Pilisvörösvár sajátosan fejlődik. A változások legfőbb motívuma nem a megfontolt városvezetés, hanem a választási győzelem. Akárcsak az országos útpolitikában...

regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.23 0 0 148

Szia, Kitty!

 

Lehet, hogy hülyeség, de az jutott eszembe, hogy jó volna lehetőleg pár nappal a kirándulás előtt felmérni, hogy hányan jönnek, és kb. annyi ember számára ilyen kis kitűzős névtáblácskákkal készülni. Induláskor mondjuk ki-ki kitölti a nevére a táblácskát, felbiztosítótűzi magára, aztán onnantól mindenki tudja, hogy a másik ember, akivel beszél, az kicsoda.

 

Az ötlet onnan jött, hogy Solxmáron egy egész sor olyan rendezvény van, amelynek többé-kevésbé stabil törzsközönsége van, olyan emberekből, akik esetleg csak néhány éve élnek Solymáron (pl. polgári körök, Konzervatív Kör, stb.). Mivel az sajnálatosképpen nem divat, hogy aki hozzászól egy rendezvényen, az be is mutatkozzék, az emberek nagy csomó eszmetársukról nem is sejtik, hogy az kicsoda-micsoda. Ennek lehetne elejét venni ezzel a kezdeményezéssel.

 

Hiszen aki elmegy az újjáalakuló SKE kirándulására, vélhetőleg elkötelezett a természetvédelem iránt - akkor legalább ezek az emberek tudják egymásról, hogy melyikük kicsoda is! Nem tartod jó elgondolásnak???

 

A tegnapi ügyben levél ment privátban. Bármi van, jelezz vissza! Csókolom: A.

Előzmény: szkitty (146)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.23 0 0 147

Sajnálatos módon továbbra is jellemzi a solymári közéletet az a nem éppen dicsérhető jelenség, hogy azokon a programokon, amiket ország-világnak meghirdetnek a faluban (mint például most szombaton a Magyar Kultúra Napja rendezvényein), a nagy számban összegyűlt résztvevők önkormányzati képviselőkkel vagy képviselő-apiránsokkal szinte véletlenül sem találkozhatnak. Bár nem tartottam akkurátus létszámellenőrzést, de a Műv.Házi programokon összesen két helyi politikust láttam.

 

Igaz, az iskolai batyusbálon [nem merek sváb bált írni, nehogy aztán valaki felrója nekem, hogy "svábozok"] már valamivel több helyi közéleti ember volt jelen... Ez újabb kérdéseket vethet fel, de ezeket most nem fogalmazom meg. Mindenesetre nem értem a képviselőinket. Ha az ilyen közösségi alkalmaktól konzekvensen távol tartják magukat, mi alapján tájékozódnak a helyi közhangulatról?

szkitty Creative Commons License 2006.01.21 0 0 146

Bocsi.  Eredetileg valahogy jobban mutatott egy kicsit... De a lényeg a tartalomban van úgyis...

 

Szóval: GYERTEK VELÜNK KIRÁNDULNI!!!

 

(Igaz, ezt én inkább csak sétának mondanám, de hát valahol el kell kezdeni...)

Előzmény: szkitty (145)
szkitty Creative Commons License 2006.01.21 0 0 145

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek. Az utóbbi időben valahogy eltűnt a Solymári Környezetvédők Egyesülete. De most megújult, és nagy erőkkel azon van, hogy ismét létezzen, és ténykedjen kicsiny településünk javára... Íme, az első próbálkozás:

 

 

GYERTEK VELÜNK KIRÁNDULNI!  

A Nagycsaládosok Országos Egyesületének Solymári Csoportja és a Solymári Környezetvédők Egyesülete

hagyományteremtő téli kirándulást szervez

 

2006. február 4-én (szombaton)

 

Találkozunk: 10.00 órakor Solymáron, a Templom téren

 

Úti cél: Zsíros-hegy, Gondolkodó-sarok

 

Visszaérkezés: előreláthatólag 13.00 óra körül

 

Szeretettel várunk Nagyokat és Kicsiket, Fiatalokat és Időseket egyaránt!

 

 

 

 

 

 

 

regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.20 0 0 144

Ez is OFF, de nem olyan nagyon, és biztos, hogy vannak, akiket érdekel.

 

A magyarországi németek elűzetésének 60. évfordulója alkalmából 2006. január 22-én, vasárnap, megemlékezést tart Budaörs Város Önkormányzata, Budaörs Német Nemzetiségi Önkormányzata és a Magyarországi Németek Országos Önkormányzata.

 

A II. világháborút követően, 1946-ban a kollektív bűnösség elve alapján Budaörsön kezdődött el a német nemzetiségű lakosság kitelepítése, amelynek során a település lakosságának 90 százaléka kényszerült elhagyni a hazáját.

 

Program:

 - 11.30 Megemlékezés és koszorúzás az elűzetési emléktáblánál. (Szent Vince Óvoda, Budaörs, Szabadság út 18.)

 - 13.00-14.00 Elűzetési kiállítás megnyitása a Városháza aulájában (Budaörs, Szabadság út 134.)

 - 14.00-16.30 Emlékülés az elűzetésről

 

További információk: Vég Olga Noémi (sajtófőnök, Budaörs Város Önkormányzata)

06-20/9344-428

 

ON

regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.20 0 0 143
Ezt nem tudom. De azt sem tudom (és elképzelni sem nagyon), hogy milyen indokok alapján kívánták az illetékes hatóságok megtagadni az építési engedélyt. De azt hiszem, ebbe itt nem érdemes belemennünk, a téma esetleges bővebb kifejtéséhez biztos akad valahol Turul vs Antiturul topik is :-)
Előzmény: perszy (142)
perszy Creative Commons License 2006.01.20 0 0 142
Tényleg, megvan már a szobor építési engedélye?
Előzmény: regisztrálatlan (141)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.20 0 0 141

Egy kicsit OFF, de talán Solymáron is van, akit érdekel.

 

Vörös festékkel öntötték le a XII. kerületi Turul-szobrot
(MNO, 2006. január 20. 12:14)
A közelmúltban felavatott és politikai vitákat kiváltott budapesti, XII. kerületi Turul-szobrot vörös festékkel öntötték le – hangzott el a Hír TV-ben. A festéket azóta már letakarították a szobor talapzatáról.

 

ON

saabi Creative Commons License 2006.01.19 0 0 140
Szerintem a levegő munkacsoport tagjait kötelezni kellene arra, hogy Vörösvár Pilisszentkereszt felé eső oldalán lakjanak. És járjanak be Budapestre naponta busszal, vonattal. Ehhez természetesen át kell menniük az úton, fel kell férniük a buszra, vonatra. És ha késnek, tíz korbácsütés! |-> Ave, Saabi.
Előzmény: regisztrálatlan (139)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.19 0 0 139
Útlezárással demonstrálnak Pilisvörösvárott 2006. január 19. 09:47 Félpályás útelzárással tiltakoznak Pilisvörösvár belterületén péntek délután négy és hat óra között if(!window.goAdverticum)document.write(''); if(window.goAdverticum)goAdverticum.addZone(25751);

Félpályás útelzárással tiltakoznak Pilisvörösvár belterületén péntek délután négy és hat óra között amiatt, hogy nem kezdődhet meg az idén a kétszer kétsávossá szélesített 10-es út építése.

 

A Levegő Munkacsoport a korábban elkészült környezeti hatástanulmányt megtámadta a Fővárosi Bíróságon azzal az indokkal, hogy a terv nem a leghatékonyabb megoldást tartalmazza. A 2005 decemberében meghozott jogerős ítélet szerint a tanulmány csak a nyomvonal közvetlen környezetének hatásvizsgálatára korlátozódott az Üröm és Pilisvörösvár közötti szakaszon. Nem tisztázta, hogy az új út forgalma milyen hatással lesz a fővárosi bevezető szakaszra - írja a Népszabadság.

 

A demonstrációt a Fiatalok Pilisvörösvárért Egyesület szervezi. Képviselőjük, Preszl Gábor elmondta: a térségben élő csaknem ötvenezer ember elemi érdeke, hogy az út mielőbb épüljön meg. A főváros határától a városig vezető, mintegy tíz kilométeres szakaszt gépkocsival esetenként több mint egy óra alatt lehet megtenni a dugók miatt. A forgalom most Pilisvörösváron halad át, a településen élők szenvednek a légszennyezéstől.

 

Lukács András, a Levegő Munkacsoport képviselője a Népszabadságnak elmondta: szervezetük képviselőit meghívták a pénteki demonstrációra, ahol kifejtik álláspontjukat.

http://www.hirado.hu/cikk.php?id=88820
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.19 0 0 138

Na, jól leült a fórum megint, és körlevelek sem jönnek. Kifulladtak a közlekedésbiztonsági javaslatok?

 

Megint hoztam két (tegnap készült) képet, gengszterváltás előtti, solymári utcanévtáblákról. Illetve... utcanévtáblák már sehol nincsenek, de azért egy-egy házszámtáblán még mindig fellelhető az összes átnevezett kerekhegyi utca egykori elnevezése. Lassan muzeális értékké válnak ezek a táblák.

 

Persze a kedvencem az a Kállai Éváról Kölcseyre átfestett obzsé, amit néhány hozzászólással ezelőtt osztottam meg veletek, de azért ezek a szabványbetűkkel dúralumíniumba formázott utcanév-relikviák sem akármik. Be kéne gyűjteni őket a múzeum számára, vétek volna, ha a tulajdonosaik szemétre hajítanák.

 

Én 1990-ben, az átnevezés idején ténylegesen be is gyűjtöttem egy csomó utcatáblát, és sokáig őrizgettem őket, mígnem a család egyszer tudtomon kívül kidobálta őket - tiszta depressziós lettem tőle, amikor megtudtam. Még Vörös Hadsereg útjám is volt - hát képzelhetitek, mecsoda veszteség... Persze nekem is úgy kell, miért nem adtam oda korábban a múzeumnak!?

 

 

Kun BélaHámán kató
kerekhegy Creative Commons License 2006.01.18 0 0 137
Nekem is van! :)
regisztrálatlan Creative Commons License 2006.01.17 0 0 136

Most olyan kedvem van, hogy kaptok még egy képet. A napokban leszerelték a karácsonyi díszkivilágítást, emlékezzünk most a díszfényekre egy perces néma fórumozással :-)

díszfény

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!