Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 14557

Vagy elejéig? Nincs nálam az útlevelem, a vízumból tudnám.

Előzmény: paca664 (14556)
paca664 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 14556

Elírtam, természetesen 2010-ben voltam. Egyébként szeptember végéig járt, én is akkor jöttem vele.

Előzmény: BahnScorper (14555)
BahnScorper Creative Commons License 2015.12.17 0 0 14555

2010 nyár végén szűnt meg. És amit most terveznek bele, annak is egy része görlitzi... :-)

Előzmény: paca664 (14548)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 14554

Bocs,mert amit irtam az nem létezö kocsitipus helyesen Bpmz 20-71 kocsi,ami lényegében ugyanaz mint a Bpm 20-70 kocsi amiket kiprobálhatsz nap mint nap a Szombathelyi IC vonatokban!Egyéni vékeményem szerint a CAF kocsik sokkal kényelmesebbek puhább az ülésük!

Előzmény: DVB (14553)
DVB Creative Commons License 2015.12.17 0 0 14553

Errefelé még nem volt hozzá szerencsém, bár járt a Hungáriában mint erősítő. A Báthoryval meg hálóban mentem. Talán egyszer mentem vele Egerbe mint IC-vel 12-13éve. Kiváncsi lennék, hogyan viszonyul a kényelme a CAF kocsikéhoz.

Előzmény: haha 1970 (14552)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14552

A Bmpz 20-71-es kocsit ugye nem komolyan gondoltad?

Előzmény: DVB (14551)
DVB Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14551

Valahogy sejtettem, hogy ezt fogod kipróbálni menetrendváltáskor. (a korábbi évek alapján). Lehet, hogy pénteken én is megkóstolom Breclavtól, de sok múlik a munkán is. Ha nem akkor 173-as Hungária - olyan se volt még.

 

A Varsoviában főleg a GOSA kocsik tetszenének - meg a 20-71es Bmpz, de ahogy nézem egyelőre még nem nagyon jutott utóbbi bele.

 

Anno a Varsovia/Moravia is azért megtalálta az Ostrava felől érkező szlovák utasokat plusz némi átszálló, reméljük erre is rákapnak a közvetlen vonatok kedvelői.

Előzmény: gw (14550)
gw Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14550

Az első páratlan szerelvénybe 2 CAF Bmz, 1 DWA Bvmz, WRmz, Avmz jutott, akkor még szovjet hálók nélkül.

 

Egészen egyedi módon jutott Varsóba a szerelvény, Prágáig a Hungáriával ment, ott várt pár órát, majd szerelvénymenetben elment Olomoucba, onnan meg másik mozdonnyal Bohumínba. Onnan az éjszakaival ment tovább Varsóba, majd rövid pihenés után fordult vissza Budapestre.

 

Utas lengyel-cseh határátmenetben egészen sok volt, cseh belföldön alig valaki, majd Pozsonyig lett pár utas, szinte teljes utascsere, kb. 20%-al Újvárig, végül vagy 2 tucatnyi utassal érkeztünk a Keletibe.

 

Előzmény: DVB (14541)
paca664 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14549
paca664 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14548

A fehérorosz kocsikra mindenesetre kíváncsi leszek. A 2011-es megszűnés előtt volt egy last minute utam, de az még Görlitzi kocsival.

Előzmény: keszekusza76 (14543)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14547

 

Elég csak az ukrán-orosz háború hozadékaira gondolni.

 

Valamiért fontos nekik(oroszoknak)ez a kapcsolat,szinte bármi áron a balkáni országokkal.

 

Amúgy ez a Moszkva-Sofia/Varna/Burgas stokk a régi Bulgária Expressz és egyéb  üdülős vonatjuk torzója.

 

Anno a  Fip-et a Split-Moszkva kocsiba elfogadta volna,de a hálóhelyért irdatlan pénzt kért volna a kalauzuk,

személyesen tapasztaltam:)

 

Előzmény: BahnScorper (14544)
paca664 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14546

bár a hálókocsi kísérőnek igazából csak a pótjegyhez van köze a társvasút vonalszakaszán.

 

Kivéve ha a vonat/kocsi globáldíjas. És akkor főszabály szerint az OSZZSD jeggyel is csak koppanni lehet.

Előzmény: FOMA (14545)
FOMA Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14545

Úgy rémlik, hogy a lengyel vasút is benne van az OSZZSD-kedvezményben, még időben tisztázni lehet, hogy mit fogad el, bár a hálókocsi kísérőnek igazából csak a pótjegyhez van köze a társvasút vonalszakaszán.

Előzmény: BahnScorper (14544)
BahnScorper Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14544

Politika generálta, de nem az, amire te gondolsz... ha az lenne, akkor nem áldoztak volna be másik négy vonatot az elmúlt tíz évben...

 

A szabadságos lengyel vasutasok meg majd koppannak egy nagyot, ha az orosz nem fogadja el a FIP-et...

 

 

Előzmény: keszekusza76 (14543)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14543

Szia.

Valószinüleg túléli,

politika generálta,max a vonat elnevezése változhat.(Visegrádi Három.......stb.)

Üzleti szempontból érdemi értelme nincs:)

Majd a szabadságon lévő lengyel vasutasok megtöltik nyáron az orosz hálókocsikat:)

Előzmény: paca664 (14542)
paca664 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14542

Remélhetőleg lesz rajta annyi utas hogy joggal remélhessük hogy túléli a menetrendi évet.

Előzmény: DVB (14541)
DVB Creative Commons License 2015.12.16 0 0 14541

Mavos szerelveny es orosz/belorusz halok. Nem CAF kocsik, erdekes vonatnak igerkezik, remelhetoleg tuleli a menetrendi evet.

 

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=130&nazev=Varsovia&rok=2016 

 

 

Előzmény: Törölt nick (14540)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.15 0 0 14540

Az új Varsóviába ki adja a kocsikat? start megy oda egyik nap, másnap vissza?

haha 1970 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 14539

Friss tapasztalatomat szeretném megosztani veletek a Máv-Nosztalgia valami szuper szerelvényt vásárolhatott ami a Bécs Nyugati-Győr távolságot 25 perc alatt fogja megtenni pénteken "Délibáb Advent" expressz néven!És ez fent is van az oldalukon.Számomra az a furcsa hogy ott vasutas szakemberek vannak és ez senkinek sem tünik fel!Arról nem beszélve hogy a vonatösszeállitás is feltette így a menetrendet az oldalára!

padorjan Creative Commons License 2015.12.15 0 0 14538

A csehek néha 20-30 percet is be tudtak hozni, máskor meg Praha hl. n.–Praha Libeň–Úvaly–Kolín helyett elküldték a vonatokat Praha hl. n.–Praha Libeň–Lysa nad Lábem–Kolín útirányra és tettek hozzá 30-40 percet.

A MÁV igazán átépíthetné már Rákospalota-Újpestet és akkor nem úgy indulna neki a visszatérő utas, hogy Vácig biztos meglesz a 15 perc késés. A szlovák gépcsere remélhetőleg a történelem részévé válik a Škoda 55E (ČSD ES 499.0>ŽSSK 350) sorozat selejtezésével.

Előzmény: DVB (14537)
DVB Creative Commons License 2015.12.15 0 0 14537

Felújítás volt Ústi nad Orlíciben, átépítették az Uvaly - Praha-Bechovice szakaszt is. Első készen van, a másodiknak a végét még kicsit hegesztik. A menetrend elég laza volt, most 10 percet faragtak belőle mindkét irányban. A késések oka amúgy számos: A máv kiizzad 70 kilométeren 10-15 perc késést, a szlovákok gépcseréznek, hídat építenek-felújítanak, vagy a csehek újítanak fel valamit. Valami mindig van - ha 10 perc alatt volt késés, azt legtöbbször Prága előtt elkoptatta a laza menetrendnek köszönhetően.

Előzmény: gabor144 (14535)
paca664 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14536

Jelenlegi értelmezés szerint a (javított) könyv a vágányzári hirdetményekkel együtt értelmezve a mérvadó. Pl. a Corona 14.40-es indulása, üzemszünet a 136-oson, német határzár, stb.

Előzmény: vonatozó (14524)
gabor144 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14535

Nyilván nem lehet közvetlen vonat mindenhonnan, nem azt mondom, hogy ez "jár" az ilyen relációban utazni szándékozóknak, de ahol ez megvolt egy nemzetközi főirány "melléktermékeként", ott mindenképp visszalépés (*), és nehezen emésztem meg, hogy akkora előnyöket hoz, amiért a sok éven át meglévő közvetlen kapcsolat megszűnését vállalni kellene. No de lépjünk túl rajta valóban.

 

Rendszeresen idő előtt érkeznek Prágába? Kb. két hónapja rendszeresen nézegettem a késési adatokat, szinte minden távolsági vonat öszesezedett 15-20 percet Prágáig, jellemzően valahol Ceska Trebova - Pardubice táján. Tán pályafelújítás volt, és már vége? A http://poloha.vlaku.info/ most nem ad ki semmi aktuális adatot.

 

Más:

 

Szombaton 17.15 tájban nem hittem a szememnek a Keletiben: Az EC Petrov 40% körüli ülőhely kihasználtsággal várt indulásra a Keletiben! Az egyenletesen szétszórt elhelyezkedésből godolva nem néztek ki csoportnak. Ennyien jöttek ádventezni Budapestre?

 

 

(*): Nem csak a kényelem, hanem mert "saját magát biztos nem kési le", a csatlakozás viszont bizonytalan, rohanós és stresszes.

 

Bár épp nemrég olvastam már nem is tudom hol, hogy ha a bécsi reptérre tartó IC(+RJ?) annyit késik, hogy már visszafelé is késne (ami könnyen lehet a 6 perces reptéri fordulás miatt, a Hbf-en azért még van ezen kívül tartalákidő, de az sem sok), akkor egyszerűen nem megy ki a reptérre, és kész, menj a következővel fél óra (+ a következő késése) múlva. Szerintem ez valami elképesztő utasszivatás, különösen reptérre menet. Kíváncsi vagyok, hogy ezt tényleg alkalmazzák-e, vagy kacsa az egész, vagy lesz ilyen, de eltörli a népharag, mert annyira nonszensz, hogy egy vonat késés esetén nem megy el a meghirdetett végállomásáig.

 

 

Előzmény: BahnScorper (14532)
realfan Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14534
A Wiener Walzeren az ulokocsi termes vagy fulkes? A svájci belföldi ickre hány hónappal lehet előre foglalni?

Köszi!
DVB Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14533

A fobb kapcsolatok jellemzoen: Decin, Usti nad Labem - Praga // Praga - Pardubice // Praga, Kolin,Pardubice,C.Trebova - Brno // Brno - Breclav, Pozsony // Pozsony - Ersekujvar, Parkany. Van sok egyeb utas viszonylatu utas, de a nagy tobbseg igy veszi igenybe. Belfoldi forgalomban oras utem van Pragabol mind eszakra (gyorsvonatok) mind delre (becsi vonal, plusz gyorsvonatok) igy az EC-k nem igazan fognak belfoldi utasra varni,sok mas alternativa van. Nemet iranyban meg igen eroteljes a buszos konkurencia - a 19/29 Euros jegyek arban semmikeppen nem versenykepesek. (kenyelem stb mas teszta, de a vasut elonye ezen a teren is fogy)

 

Gyakorlatban azert szoktak varni - de a diszpecseren mulik, hogy mennyit. Az eloiras szerint 0 percet kell varni. Ha valaki szeretne atszallni, celszeru a jegyvizsgalot megkerni, hogy telefonaljon a diszpecsernek - no az esely ha aznapi utolso csatlakozo vonatrol van szo, vagy csoport szall at. Pozitiv (var) es negativ pelda (nem var) is sok van napi szinten. 

Előzmény: gabor144 (14531)
BahnScorper Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14532

Erre mondtam már múltkor, hogy Ceské Budejovice és Olomouc felől sincs közvetlen vonat, pedig egy kis igény biztos lenne onnan is. A fővárosok (meg egy-két más nagyváros, mint München) általában mindig ilyen csomóponttá fejlődtek... jellemzően technológiailag is.

 

Megnéztem a cseh menetrendet, nem várnak egyik irányban sem a másikra. De mivel most feszítettek a Prágában rendszeresen jóval idő előtt megérkező pesti vonatok menetrendjén, így észak felé 19, dél felé pedig 24 perc van átszállni...

Előzmény: gabor144 (14531)
gabor144 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14531

Budapestről tényleg nem sok utas van Prágán túlra, úgyhogy nekünk annyira nem fáj, de ezzel megszűntek olyan közvetlen kapcsolatok is, amik még nem túl hosszúak a vonatozáshoz, és repülő nincs vagy nem versenyképes, pl. Brno-Berlin, Pozsony-Drezda, Pardubice-Decin, stb.. Jó, egyik sem egy tömegigény, de az összes hasonló együtt azért már valami.

 

Arról van valakinek infója, hogy Prágában fog-e várni a folytatólagos vonat a Budapestről érkezett késett vonatra? Sokat nyilván nem, hiszen akkor akár közvetlen is maradhatott volna, de egy kicsit sem?

Előzmény: BahnScorper (14530)
BahnScorper Creative Commons License 2015.12.14 0 0 14530

Ez nem a kocsikról szól, több Prágán átmenő vonat is volt ezeken kívül, amelyeket a csehek adtak ki, és mégis a halállistára kerültek.

 

Sok értelme ennek az egynek sincs, mert még Drezdába is túl hosszú a menetideje, nemhogy Berlinbe vagy Hamburgba. Ilyen távra már inkább repülnek, autóznak vagy éjszaka vonatoznak az emberek.

 

Arról nem is beszélve, hogy minél hosszabb az útvonal, annál több késést tud rajta összeszedni.

Előzmény: zjakabfi (14529)
zjakabfi Creative Commons License 2015.12.13 0 0 14529

Miért jó most, illetve miért nem volt jó, hogy eddig volt 3 közvetlen nappali vonat Németországba, most meg egy, ami ugyanúgy magyar kocsikkal megy... Jól emlékszem, hogy ez volt a kifogás, hogy nem jók a magyar kocsik... Lehetett volna variálni esetleg német és cseh kocsikkal.Kár, hogy eltűntek, illetve jobb lenne, ha az első illetve utolsó ec lenne a Németországba/ból menő/jövő.

Aln 663 1189 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 14528

ÖBB-nél az Euregio-s jegyek megszűntek? Eltűntek a honlapjukról, vagy az erre a most kezdődő menetrendi évre vonatkozó információkat még nem rakták fel?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!