Bocs,mert amit irtam az nem létezö kocsitipus helyesen Bpmz 20-71 kocsi,ami lényegében ugyanaz mint a Bpm 20-70 kocsi amiket kiprobálhatsz nap mint nap a Szombathelyi IC vonatokban!Egyéni vékeményem szerint a CAF kocsik sokkal kényelmesebbek puhább az ülésük!
Errefelé még nem volt hozzá szerencsém, bár járt a Hungáriában mint erősítő. A Báthoryval meg hálóban mentem. Talán egyszer mentem vele Egerbe mint IC-vel 12-13éve. Kiváncsi lennék, hogyan viszonyul a kényelme a CAF kocsikéhoz.
Valahogy sejtettem, hogy ezt fogod kipróbálni menetrendváltáskor. (a korábbi évek alapján). Lehet, hogy pénteken én is megkóstolom Breclavtól, de sok múlik a munkán is. Ha nem akkor 173-as Hungária - olyan se volt még.
A Varsoviában főleg a GOSA kocsik tetszenének - meg a 20-71es Bmpz, de ahogy nézem egyelőre még nem nagyon jutott utóbbi bele.
Anno a Varsovia/Moravia is azért megtalálta az Ostrava felől érkező szlovák utasokat plusz némi átszálló, reméljük erre is rákapnak a közvetlen vonatok kedvelői.
Az első páratlan szerelvénybe 2 CAF Bmz, 1 DWA Bvmz, WRmz, Avmz jutott, akkor még szovjet hálók nélkül.
Egészen egyedi módon jutott Varsóba a szerelvény, Prágáig a Hungáriával ment, ott várt pár órát, majd szerelvénymenetben elment Olomoucba, onnan meg másik mozdonnyal Bohumínba. Onnan az éjszakaival ment tovább Varsóba, majd rövid pihenés után fordult vissza Budapestre.
Utas lengyel-cseh határátmenetben egészen sok volt, cseh belföldön alig valaki, majd Pozsonyig lett pár utas, szinte teljes utascsere, kb. 20%-al Újvárig, végül vagy 2 tucatnyi utassal érkeztünk a Keletibe.
Úgy rémlik, hogy a lengyel vasút is benne van az OSZZSD-kedvezményben, még időben tisztázni lehet, hogy mit fogad el, bár a hálókocsi kísérőnek igazából csak a pótjegyhez van köze a társvasút vonalszakaszán.
Friss tapasztalatomat szeretném megosztani veletek a Máv-Nosztalgia valami szuper szerelvényt vásárolhatott ami a Bécs Nyugati-Győr távolságot 25 perc alatt fogja megtenni pénteken "Délibáb Advent" expressz néven!És ez fent is van az oldalukon.Számomra az a furcsa hogy ott vasutas szakemberek vannak és ez senkinek sem tünik fel!Arról nem beszélve hogy a vonatösszeállitás is feltette így a menetrendet az oldalára!
A csehek néha 20-30 percet is be tudtak hozni, máskor meg Praha hl. n.–Praha Libeň–Úvaly–Kolín helyett elküldték a vonatokat Praha hl. n.–Praha Libeň–Lysa nad Lábem–Kolín útirányra és tettek hozzá 30-40 percet.
A MÁV igazán átépíthetné már Rákospalota-Újpestet és akkor nem úgy indulna neki a visszatérő utas, hogy Vácig biztos meglesz a 15 perc késés. A szlovák gépcsere remélhetőleg a történelem részévé válik a Škoda 55E (ČSD ES 499.0>ŽSSK 350) sorozat selejtezésével.
Felújítás volt Ústi nad Orlíciben, átépítették az Uvaly - Praha-Bechovice szakaszt is. Első készen van, a másodiknak a végét még kicsit hegesztik. A menetrend elég laza volt, most 10 percet faragtak belőle mindkét irányban. A késések oka amúgy számos: A máv kiizzad 70 kilométeren 10-15 perc késést, a szlovákok gépcseréznek, hídat építenek-felújítanak, vagy a csehek újítanak fel valamit. Valami mindig van - ha 10 perc alatt volt késés, azt legtöbbször Prága előtt elkoptatta a laza menetrendnek köszönhetően.
Jelenlegi értelmezés szerint a (javított) könyv a vágányzári hirdetményekkel együtt értelmezve a mérvadó. Pl. a Corona 14.40-es indulása, üzemszünet a 136-oson, német határzár, stb.
Nyilván nem lehet közvetlen vonat mindenhonnan, nem azt mondom, hogy ez "jár" az ilyen relációban utazni szándékozóknak, de ahol ez megvolt egy nemzetközi főirány "melléktermékeként", ott mindenképp visszalépés (*), és nehezen emésztem meg, hogy akkora előnyöket hoz, amiért a sok éven át meglévő közvetlen kapcsolat megszűnését vállalni kellene. No de lépjünk túl rajta valóban.
Rendszeresen idő előtt érkeznek Prágába? Kb. két hónapja rendszeresen nézegettem a késési adatokat, szinte minden távolsági vonat öszesezedett 15-20 percet Prágáig, jellemzően valahol Ceska Trebova - Pardubice táján. Tán pályafelújítás volt, és már vége? A http://poloha.vlaku.info/ most nem ad ki semmi aktuális adatot.
Más:
Szombaton 17.15 tájban nem hittem a szememnek a Keletiben: Az EC Petrov 40% körüli ülőhely kihasználtsággal várt indulásra a Keletiben! Az egyenletesen szétszórt elhelyezkedésből godolva nem néztek ki csoportnak. Ennyien jöttek ádventezni Budapestre?
(*): Nem csak a kényelem, hanem mert "saját magát biztos nem kési le", a csatlakozás viszont bizonytalan, rohanós és stresszes.
Bár épp nemrég olvastam már nem is tudom hol, hogy ha a bécsi reptérre tartó IC(+RJ?) annyit késik, hogy már visszafelé is késne (ami könnyen lehet a 6 perces reptéri fordulás miatt, a Hbf-en azért még van ezen kívül tartalákidő, de az sem sok), akkor egyszerűen nem megy ki a reptérre, és kész, menj a következővel fél óra (+ a következő késése) múlva. Szerintem ez valami elképesztő utasszivatás, különösen reptérre menet. Kíváncsi vagyok, hogy ezt tényleg alkalmazzák-e, vagy kacsa az egész, vagy lesz ilyen, de eltörli a népharag, mert annyira nonszensz, hogy egy vonat késés esetén nem megy el a meghirdetett végállomásáig.
A fobb kapcsolatok jellemzoen: Decin, Usti nad Labem - Praga // Praga - Pardubice // Praga, Kolin,Pardubice,C.Trebova - Brno // Brno - Breclav, Pozsony // Pozsony - Ersekujvar, Parkany. Van sok egyeb utas viszonylatu utas, de a nagy tobbseg igy veszi igenybe. Belfoldi forgalomban oras utem van Pragabol mind eszakra (gyorsvonatok) mind delre (becsi vonal, plusz gyorsvonatok) igy az EC-k nem igazan fognak belfoldi utasra varni,sok mas alternativa van. Nemet iranyban meg igen eroteljes a buszos konkurencia - a 19/29 Euros jegyek arban semmikeppen nem versenykepesek. (kenyelem stb mas teszta, de a vasut elonye ezen a teren is fogy)
Gyakorlatban azert szoktak varni - de a diszpecseren mulik, hogy mennyit. Az eloiras szerint 0 percet kell varni. Ha valaki szeretne atszallni, celszeru a jegyvizsgalot megkerni, hogy telefonaljon a diszpecsernek - no az esely ha aznapi utolso csatlakozo vonatrol van szo, vagy csoport szall at. Pozitiv (var) es negativ pelda (nem var) is sok van napi szinten.
Erre mondtam már múltkor, hogy Ceské Budejovice és Olomouc felől sincs közvetlen vonat, pedig egy kis igény biztos lenne onnan is. A fővárosok (meg egy-két más nagyváros, mint München) általában mindig ilyen csomóponttá fejlődtek... jellemzően technológiailag is.
Megnéztem a cseh menetrendet, nem várnak egyik irányban sem a másikra. De mivel most feszítettek a Prágában rendszeresen jóval idő előtt megérkező pesti vonatok menetrendjén, így észak felé 19, dél felé pedig 24 perc van átszállni...
Budapestről tényleg nem sok utas van Prágán túlra, úgyhogy nekünk annyira nem fáj, de ezzel megszűntek olyan közvetlen kapcsolatok is, amik még nem túl hosszúak a vonatozáshoz, és repülő nincs vagy nem versenyképes, pl. Brno-Berlin, Pozsony-Drezda, Pardubice-Decin, stb.. Jó, egyik sem egy tömegigény, de az összes hasonló együtt azért már valami.
Arról van valakinek infója, hogy Prágában fog-e várni a folytatólagos vonat a Budapestről érkezett késett vonatra? Sokat nyilván nem, hiszen akkor akár közvetlen is maradhatott volna, de egy kicsit sem?
Ez nem a kocsikról szól, több Prágán átmenő vonat is volt ezeken kívül, amelyeket a csehek adtak ki, és mégis a halállistára kerültek.
Sok értelme ennek az egynek sincs, mert még Drezdába is túl hosszú a menetideje, nemhogy Berlinbe vagy Hamburgba. Ilyen távra már inkább repülnek, autóznak vagy éjszaka vonatoznak az emberek.
Arról nem is beszélve, hogy minél hosszabb az útvonal, annál több késést tud rajta összeszedni.
Miért jó most, illetve miért nem volt jó, hogy eddig volt 3 közvetlen nappali vonat Németországba, most meg egy, ami ugyanúgy magyar kocsikkal megy... Jól emlékszem, hogy ez volt a kifogás, hogy nem jók a magyar kocsik... Lehetett volna variálni esetleg német és cseh kocsikkal.Kár, hogy eltűntek, illetve jobb lenne, ha az első illetve utolsó ec lenne a Németországba/ból menő/jövő.
ÖBB-nél az Euregio-s jegyek megszűntek? Eltűntek a honlapjukról, vagy az erre a most kezdődő menetrendi évre vonatkozó információkat még nem rakták fel?